![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Vreemdeling
|
![]() india is goud
goud heeft geen intrest dat is de prijs die je betaald voor een veilige haven succes allen met de banken |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
haha ha hahahaha ha ha ha ha ha ha |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar een bank kan meer geld uitlenen dan ze in voorraad heeft. Het nieuw gecreerde geld is géén uitstel van consumptie. Het nieuwe geld was er niet eens zonder die lening en kan bijgevolg ook niet geconsummeert worden door de bank. Verder vertegenwoordigt die lening een overeenkomstige welvaartsstijging die door de afbetaling van de lening verwezenlijkt wordt en dus ontstaat uit de arbeid van de schuldenaar. Aangezien hier geen sprake is van uitgestelde consumptie, noch van gecreerde welvaart vanwege de bank, zijn deze interresten niet minder dan diefstal van de door anderen geleverde arbeid. In plaats van belasting op arbeid opgelegd door de overheid is het belasting op arbeid ten gunste van de bank die het privelege en monopolie van geldcreatie heeft verkregen van de overheid. Citaat:
Dat is zoals met de telecomoperators. Als er slechts 1 operator is heb je de keuze tussen telefoon ( aan een prijs bepaald door de operator ) of geen telefoon. Nochtans is precies het doorbreken van monopolies en verruimen van het aanbod een liberaal stokpaardje dacht ik. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Parlementslid
|
![]() @alpha schreef :
Citaat:
Wél @alpha samengevat zeg je dus hetvolgende : 1. Lening toegestaan tegen intrest door een Bank = diefstal ... = onethisch 2. Lening toegestaan door een particulier : = géén diefstal door uitgestelde consumptie. = ethisch verantwoord 3. Veronderstel nu dat je, beste @lpha, van je maandloon maandelijks 1000 (rekeneenheden) overhoudt en je : deponeert die bij een bank = lenen aan de bank. Vermits je dat geld toch niet nodig hebt, op dit moment toch niet, is er géén sprake van uitgestelde consumptie. Tevens herhaal je die handeling meermaals; maandelijks in mijn voorbeeld. Bijgevolg, als ik jouw redenering volg, is het : onetisch dat de bank intrest geeft op je spaardeposito's !
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Off-topic : Predator, durf jij al eens door het leven te gaan als Manchester ergens te velde op het internet ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Parlementslid
|
![]() off-topic
Jazeker schreef : Citaat:
![]() |
![]() |
#89 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ze bieden een service aan waarbij mijn geld in veilige bewaring wordt gegeven en ze bieden nog interest er boven op ook. Maar of het nu al dan niet lenen is doet niet ter zake. Punt is dat wanneer ik geld deponeer bij een bank of ik stop geld in een sok en bewaar die onder mijn matras, het in beide gevallen uitstel van consumptie is! Bijgevolg jou weerlegging gaat niet op ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | ||
Parlementslid
|
![]() @lpha antwoordde op mijn post #86 :
Citaat:
[font=Arial][/font] [font=Arial]Je zegt zelf uiteindelijk :[/font] [font=Arial][/font] [font=Arial] Citaat:
[font=Arial][/font] [font=Arial]Dus : back to basics én we krijgen :[/font] [font=Arial]1. Wanneer ik mijn geld, dat ik niet kán consumeren, omdat ik te véél verdien, deponeer of leen ik aan een bank en : dan breng ik dat geld in veilige bewaring bij die bank én voor dienst mag ze me gerust intrest geven.[/font] [font=Arial]2. Mijn deponeren of lenen[font=Verdana] mag etisch intrest opbrengen.[/font][/font] [font=Arial][font=Verdana]3. Wanneer de bank leent en intrest vraagt ... dan is het onetische diefstal.[/font][/font] [font=Arial][font=Verdana]4. ... het hemd is nader dan de rok ...[/font][/font] [font=Arial][/font] [font=Arial][font=Verdana]bij 2. Er is geen sprake van uitstel van consumptie of, in een poging om het enigszins anders uit te leggen : ik zal die tweede, derde, vierde, ... n-de "steak" nooit kunnen consumeren. Ik blijf maar deponeren, of ... ik koop er aandelen (of obligaties) mee, van de bank waar ik mijn geld deponeerde of leende uiteraard ... Én met mijn aandelen, als aandeelhouder van die bank, ... vul maar zélf in ...[/font][/font] [font=Arial][font=Verdana][/font][/font] [font=Arial][font=Verdana][/font][/font] [font=Arial][font=Verdana]bij 3. Bijgevolg, gaat jouw weerlegging absoluut niet op ! [/font][/font]
![]() |
![]() |
#95 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik heb nooit, nooit of te nimmer iemand horen beweren dat hij niet kan consumeren omdat hij tevéél verdient. Bovendien dwaal je nogmaals af. Het gaat over interesten op nieuw gecreeerd kapitaal, kapitaal dat onbestaande was voor er een lening werd uitgeschreven. Bijgevolg jou weerlegging gaat nog steeds niet op ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 24 juli 2004 om 20:07. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Sparen is consumptie uitstellen. Maar zelfs de rijkste man ter wereld soupeert met 1 pennetrek zijn spaarpotje op als hij wil hoor! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |