![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Patrick
we gaan eens redeneren in schaaleconomie. ALs je een dienst moet uitbouwen met 300.000 ambtenaren, dan zie je van hier dat als je die dienst splitst, je eindigt dikwijls met meer ,zeg maar 400.000 ambtenaren. Dus splitsen heeft een schaalnadeel. Dit nadeel komt tot uiting voor wallonie des te erger dan vlaanderen, daarom dat ze zo vasthouden aan brussel. Late we zeggen dat als er 6miljoen Vl en 5M Francofonen zijn, dan zou die splitsing zogoed als economisch equivalent kunnen gebeuren, maar als inderdaad VL + BXL Wall zou dumpen, zou je zien dat die regio met 4m burgers gewoon recht naar de afgrond gaat. Dus het schaalnadeel, naast de interne strategie om Brussel te annexeren houden in feite de Walen tegen om de boedelscheiding uit te voeren. Dus elke verdere onderhandeling zal noodgedwongen die drang om brussel te annexeren verder in de verf zetten. Niet noodzakelijk omwille van de territoriumdrang, maar wel als gevolg van de economische wetmatigheid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als dat waar zou zijn, dan was Luxemburg nu failliet he.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat was voldoende. Hier zou die partij kunnen het VB zijn, want het VB is nog NIET dood !!! In Bratislava kwam er een eenzijdige onafhankelijkheidsverklaring: "Wij, verkozenen van de Slovaakse nationale raad, verklaren plechtig dat de duizendjarige strijd van de Slovaakse bevolking voor onafhankelijkheid haar doel bereikt heeft... Door deze verklaring proclameert de Slovaakse nationale raad de soevereiniteit van de Slovaakse republiek als soevereine staat van de Slovaakse Natie". Waarom zou dat niet kunnen in het Vlaams parlement ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#86 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#87 | |
Minister
|
![]() Citaat:
In Antwerpen zeggen ze : Mijnheer Voorniet is gisteren gestorven.
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ontwikkel maar eens zelf een draagraket... volgens mij hebben wij rakettenindustrie bij gratie van europa, maar niet bij gratie van een eigen 'rakketen budget beschikbaar bij het leger' |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is mijn nuchtere interpretatie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat de Slovaken kunnen, kunnen de Vlamingen ook. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op die manier van interpreteren kan je de koran omschrijven als iemands "nuchtere interpretatie" van de Bijbel.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1. Vlaamse partijen meegaan (dat mag het VB zijn, hoor - afijn, als zij samen voldoende zetels halen uiteraard) 2. voldoende Franstalige partijen meegaan. Dans pas kan je naar een Tchekoslovaaks scenario gaan. Zal dit lukken in 2014? Dat weet jij niet, dat weet ik niet. Ik heb wel mijn (zeer grote) twijfels.
![]() |
![]() |
#94 |
Minister-President
|
![]() Zeer interessante en leerrijke reactie’s, waarde heren. Ik ben nu even niet vrij, maar ik kom later op één en ander terug.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Behalve indien je massa-telepaat zijt, heb je dus geen enkel element om uw beweringen te staven. Vooringenomenheid troef, geen enkele nuancering, generalisatie tot en met... Neen, echt ontgoochelend. ![]() Dat er geen zware affiniteit is met Vlaanderen, kan zeker kloppen. Maar daar gaat het nu eenmaal niet over. Het gaat over affiniteit met België, en die is er in Wallonië zeker. In België zijn er nu eenmaal Vlamingen en Franstaligen (en een pak anderetaligen), en het land zal verdwijnen de dag dat er één bevolkingsgroep die affiniteit niet meer heeft. Bij mijn aanvoelen is die dag nog niet gekomen, en ook nog niet voor morgen. Dat het allemaal gaat om irrationele gedachten, klopt volledig, maar zo werkt identiteit nu eenmaal... Citaat:
Maar indien België ontbonden zou worden, dan zou ik kunnen, al is het zelfs dan verre van zeker, dat de Franstaligen naar Frankrijk zullen gaan... Een klein anekdote, die misschien wel al twintig jaar oud is, maar volgens mij nog steeds illustratief is van de houding van de Franstalige tegenover de Fransen: ik zat toen in een Franstalige studentencafé om de laatste kwalificatiewedstrijd te kijken voor de wereldbeker voetbal in de VS. Toen België zich gekwalificeerd had (wat toen nog gebruikelijk was), ontstond er een mooi feestje. Ondertussen werd TF1 opgezet voor de wedstrijd Frankrijk - Bulgarije, waarbij Bulgarije geplaatst was ten koste van Frankrijk in geval van onverwinning. Bulgarije maakte de winning goal in de ... 93ste minuut. Wat in die café, en de andere café's daarnaast, op dat ogenblik gebeurde, was bijna nooit gezien: on volksvreugde van jewelste, met mensen die op de tafels dansten, alles erop en eraan. Puur genot omdat Frankrijk uitgeschakeld was, en des te meer in de 93ste minuut. Dat is de houding van Franstaligen t.o.v. Frankrijk... Citaat:
Op een punt geef ik u gelijk: als de Vlamingen blijven bleiten, dan zouden de Franstaligen het op een bepaald ogenblik beu kunnen worden, en zelf aan de Vlamingen zeggen van: "wil je het aftrappen? doe het dan, daar is de deur, sie". Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ten tweede, ik vind het altijd plezant dat het geen probleem dat de Vlaamse partijen onderling compromissen maken, en dat dat blijkbaar een probleem zou zijn op federaal vlak. Zitten CD&V, NVA en SPA dan niet in de Vlaamse regering? Citaat:
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul. Laatst gewijzigd door Bad Attila : 18 oktober 2012 om 18:47. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen moet z'n EIGEN WEG gaan. Doe wel en zie niet om. Wat de Slovaken kunnen, kunnen de Vlamingen ook . Er valt inderdaad niks te winnen met die belgische staat. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is trouwens de reden waarom de Tsjechische parlementsleden uiteindelijk toch voor de splitsing hebben gestemd : zij waren bang voor de gevolgen van zo'n splitsing... Je ziet, dat scenario heeft plaatsgevonden in zeer specifieke omstandigheden, binnen een bepaalde context, dat niet zomaar van toepassing is in België. Om maar te zeggen: als morgen het Vlaams Parlement eenzijdig de onafhankelijkheid verklaart, en de Franstaligen willen NIET mee, dan mag je het Tsjechoslovaaks scenario in de vuilbak kieperen en zit je veeleer in het Joegoslavisch scenario. En ik herhaal het, Di Rupo is Havel (ik heb hem eens ontmoet, fantastische kerel, ook op politiek vlak, maar helaas veel te zwak als President) NIET.
![]() |
![]() |
#99 | |||||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Mocht Wallonië dan toch opbloeien en de welvarendste regio van België worden, dan zullen er prompt maatregelen getroffen worden om deze welvaart te beschermen ten voordele van het eigen volk en iedere transfer zal afgebouwd en uitgesloten worden. De franstaligen houden er niet van probleemregio's als een blok aan het been mee te sleuren. Citaat:
Ik kan me niet ontdoen van de indruk, dat u een te rooskleirige, optimistische 'pre-modernistische' kijk op ons dysfunctioneel land hebt. Laatst gewijzigd door fcal : 18 oktober 2012 om 20:37. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
- SPA ( PS-aanhangsel met alle belang bij instandhouden status quo ) - VLD ( olv. Guy "NVA=fascisten" verhofstadt of Karel "nationalisme is foei" degucht ) - CVP ( betrouwbaar ? ) Ik vrees dat het probleem van De Wever wel eens zou kunnen zijn dat die "andere partij" waar Meciar over beschikte hier in Vlaanderen niet aanwezig zal zijn. mvg. Sint Ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn. ~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
|
|
![]() |
![]() |