Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2012
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012.

Discussietools
Oud 21 oktober 2012, 10:46   #81
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Soms schaam ik me Vlaming te zijn.
Zolang ge maar weet wie er de voorbije zes jaar burgemeester van Riemst was, zie ik geen probleem.
Oud 21 oktober 2012, 10:47   #82
Perzik
Parlementsvoorzitter

Perzik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In ieder geval, in die reportage zegden de Aalstenaren zelf dat ze er niet veel van merkten. En zij kunnen het toch weten.

En nu gaan ze ook aanstalte maken in Aalst welk opschrift ge boven uw café-moet hangen. Alles mag, als het maar een het Vlaams opschrift is. Wat een kleinzielig gedoe allemaal. Soms schaam ik me Vlaming te zijn.
Dat is inderdaad een brug te ver. Maar de reportage was niet objectief
"De openbare omroep moet in de eerste plaats een essentiële, geloofwaardige en betrouwbare pijler van informatie en duiding zijn en een baken van objectiviteit." - Luc Van den Brande (voorzitter RvB VRT)
Perzik is offline  
Oud 21 oktober 2012, 10:52   #83
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Perzik Bekijk bericht
Dat is inderdaad een brug te ver. Maar de reportage was niet objectief
Zie post #59. Een vrijblijvende suggestie, meer niet. Net zoals in Overijse.

En gezien de zittende burgemeester daar herkozen is, zijn er daar blijkbaar toch niet veel mensen die zich schamen om Vlaming te zijn.

Laatst gewijzigd door SDG : 21 oktober 2012 om 10:57.
SDG is offline  
Oud 21 oktober 2012, 10:54   #84
Boyke
Banneling

Standaard

Citaat:
In ieder geval, in die reportage zegden de Aalstenaren zelf dat ze er niet veel van merkten. En zij kunnen het toch weten.

En nu maakt de NVA ook aanstalte in Aalst welk opschrift ge boven uw café moet hangen. Alles mag, als het maar een het Vlaams opschrift is. Wat een kleinzielig gedoe allemaal. Soms schaam ik me Vlaming te zijn.

Gij moet U niet schamen Vlaming te zijn system. Nederlands in het straatbeeld is een zeer belangrijk politiek probleem. Aan de taal in het straatbeeld ziet ge waar ge zijt. Of is er in Parijs een café met de naam "De Eendracht" ? Wat kraamt gij dan uit beste vriend ?
Boyke is offline  
Oud 21 oktober 2012, 11:18   #85
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boyke Bekijk bericht
Gij moet U niet schamen Vlaming te zijn system. Nederlands in het straatbeeld is een zeer belangrijk politiek probleem. Aan de taal in het straatbeeld ziet ge waar ge zijt. Of is er in Parijs een café met de naam "De Eendracht" ? Wat kraamt gij dan uit beste vriend ?
Indien u een Parijs een café zoudt openen met als naam 'De Paradijsvogels', dan kraait daar geen kat naar. Of u veel klanten zult hebben, is weer een andere kwestie.

We moeten niet overdrijven in die dingen. Indien ik een café zou openen in Aalst met de naam 'The Sting', zou ik eens willen weten of de heren en dames van de NVA daar ook bezwaar zouden tegen hebben. Maar akkoord, we moeten wel het Vlaams karakter behouden voor wat het dagdagelijks taalgebruik betreft. Maar de keuze van een cafénaam, daar moet iedereen vrij in blijven.

Laatst gewijzigd door system : 21 oktober 2012 om 11:19.
system is offline  
Oud 21 oktober 2012, 11:27   #86
GZV
Provinciaal Statenlid

GZV's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Indien u een Parijs een café zoudt openen met als naam 'De Paradijsvogels', dan kraait daar geen kat naar. Of u veel klanten zult hebben, is weer een andere kwestie.

We moeten niet overdrijven in die dingen. Indien ik een café zou openen in Aalst met de naam 'The Sting', zou ik eens willen weten of de heren en dames van de NVA daar ook bezwaar zouden tegen hebben. Maar akkoord, we moeten wel het Vlaams karakter behouden voor wat het dagdagelijks taalgebruik betreft. Maar de keuze van een cafénaam, daar moet iedereen vrij in blijven.

En een paar honderd "paradijsvogels".
GZV is offline  
Oud 21 oktober 2012, 11:48   #87
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Belgische indoctrinatie heeft zijn werk grondig gedaan. Ze is er in geslaagd Vlamingen te kweken die zichzelf schamen over hun taal, hun kultuur, hun afkomst. Mensen die bereid zijn hun eigen volksgenoten keer op keer te verraden met de idee dat ze "er dan bijhoren". Bij de betere Ariërs dan.
fonne is offline  
Oud 21 oktober 2012, 11:57   #88
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En vervolgens een schepen voor 'rasaangelegenheden'. Ook hiervoor zou de zeer rechtse VB-kazakdraaier en nieuwbakken NVA-er Karim Van Overmeire de geknipte persoon zijn.
In Frankirjk draaien ze daar hun hand niet voor om hoor. Daar doen ze er alles aan om de francofonie wortel te laten schieten in de hele wereld.

Hagège : "L'anglais détruit notre pensée"

Claude Hagège: "Imposer sa langue, c'est imposer sa pensée"

La bataille des langues

Assises FLAM ("français langue maternelle") au palais du Luxembourg, �* Paris

Défense de la langue française
fonne is offline  
Oud 21 oktober 2012, 12:18   #90
Zenit
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij bent toch geen Vlaming maar un Belge?
Zenit is offline  
Oud 21 oktober 2012, 12:19   #91
Zenit
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
"Schild en Vriend" is niet meer veraf.

Prima onderwerp trouwens, om een praalwagen voor het komend Carnaval over te bouwen.
Pas de panique. Als le roi de Laeken nog eens op bezoek komt mag je met je driekleurtje wapperen.
Zenit is offline  
Oud 21 oktober 2012, 12:30   #92
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zenit Bekijk bericht
Jij bent toch geen Vlaming maar un Belge?
Alle inwoners van België zijn Belgen. Officieel woont u nog steeds in België, u bent dus Belg en dit zelfs als u de splitsing van België wenst.
Everytime is nu online  
Oud 21 oktober 2012, 12:33   #93
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Alle inwoners van België zijn Belgen. Officieel woont u nog steeds in België, u bent dus Belg en dit zelfs als u de splitsing van België wenst.
Even officieel zijn Vlaanderen en Wallonië eentalige gewesten.
Oud 21 oktober 2012, 12:47   #94
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
"Schild en Vriend" is niet meer veraf.

Prima onderwerp trouwens, om een praalwagen voor het komend Carnaval over te bouwen.
Je bent aan het zeveren. Dat er een schepen wordt aangeduid die hoort zich bezig te houden met integratie op een dusdanige wijze dat de inwijkelingen de gelegenheid wordt gegeven om een behoorlijke kennis van het Nederlands te verwerven, wat heb jij daar nu tegen? Dat erbij gestreefd wordt om meteen het Nederlandstalig karakter van de stad en de omgeving te behouden is een zéér goede zaak. Dat het jou niet bevalt is totaal irrelevant.
Als er op deze maatregel één kritiek kan worden uitgeoefend, dan is het omtrent de gebruikte formulering. Ik zou liever zien dat de schepen werd belast met Nederlandstaligheid of met Nederlandse taal en integratie, whatever. Vlaamse zaken is in mijn oren te oubollig.
Overigens heb ik de indruk dat, over het algemeen gesproken, de zwarte Afrikaanse inwijkelingen veel positiever staan tegenover het Nederlands dan blanke "Bruxellois de souche".
Oud 21 oktober 2012, 12:51   #95
Munglik
Minister-President

Munglik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Je bent aan het zeveren. Dat er een schepen wordt aangeduid die hoort zich bezig te houden met integratie op een dusdanige wijze dat de inwijkelingen de gelegenheid wordt gegeven om een behoorlijke kennis van het Nederlands te verwerven, wat heb jij daar nu tegen? Dat erbij gestreefd wordt om meteen het Nederlandstalig karakter van de stad en de omgeving te behouden is een zéér goede zaak. Dat het jou niet bevalt is totaal irrelevant.
Als er op deze maatregel één kritiek kan worden uitgeoefend, dan is het omtrent de gebruikte formulering. Ik zou liever zien dat de schepen werd belast met Nederlandstaligheid of met Nederlandse taal en integratie, whatever. Vlaamse zaken is in mijn oren te oubollig.
Overigens heb ik de indruk dat, over het algemeen gesproken, de zwarte Afrikaanse inwijkelingen veel positiever staan tegenover het Nederlands dan blanke "Bruxellois de souche".
Het is nog altijd de N-VA en niet de N-NA.

-H. Marcuse

Laatst gewijzigd door Munglik : 21 oktober 2012 om 12:51.
Munglik is offline  
Oud 21 oktober 2012, 12:57   #96
Projekt
Vreemdeling

Projekt's schermafbeelding

Standaard

Zo dus.
Wat is de volgende stap ? De franstaligen verplichten een gouden ster aan hun vest te naaien ?
Projekt is offline  
Oud 21 oktober 2012, 13:02   #97
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Projekt Bekijk bericht
Zo dus.
Wat is de volgende stap ? De franstaligen verplichten een gouden ster aan hun vest te naaien ?
Ik heb via via vernomen dat die tussenstap overgeslagen zou worden en dat er nu al in Baardegem een vernietigingskamp zou gebouwd worden.

Kan u dringend de VN-Veiligheidsraad verwittigen? Die blauwhelmen zijn nu nodig, anders is de etnische zuivering niet meer te voorkomen.
Oud 21 oktober 2012, 13:03   #98
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Munglik Bekijk bericht
Het is nog altijd de N-VA en niet de N-NA.
Ochgottekes toch! U behoort ook tot de schare die preekt dat Vlaanderen een "eigen taal" moet hebben en die het "Vlaams" wordt genoemd? Je doet maar ...
Maar voor mij en vele andere is en blijft de formele taal van Vlaanderen het Nederlands, zijnde de taal van De Nederlanden waar Vlaanderen een onafscheidelijk deel van is.
Oud 21 oktober 2012, 13:05   #99
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Projekt Bekijk bericht
Zo dus.
Wat scheelt eraan jongske? Als Belgicistjes bang worden beginnen ze op Hitler te roepen.
Oud 21 oktober 2012, 13:06   #100
Munglik
Minister-President

Munglik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ochgottekes toch! U behoort ook tot de schare die preekt dat Vlaanderen een "eigen taal" moet hebben en die het "Vlaams" wordt genoemd? Je doet maar ...
Maar voor mij en vele andere is en blijft de formele taal van Vlaanderen het Nederlands, zijnde de taal van De Nederlanden waar Vlaanderen een onafscheidelijk deel van is.

Mij maakt het geen bal uit wat je spreekt als ik het maar kan verstaan.

-H. Marcuse
Munglik is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be