![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is." (Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008) Laatst gewijzigd door thePiano : 18 juli 2004 om 14:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Beste bruut geweld.
Wat denk je? Gaan we mekaar blijven verwijten maken? Of gaan we eens de dingen op een ernstige manier bekijken, met wederzijds respect voor elkaars mening, met als doelstelling, gefundeerd begrip te hebben voor elkaar. Deze Blokidioot, zoals je me noemt, heeft het goed met je voor en ik geloof van jou hetzelfde. Vanuit de spontane keuze voor het woordje 'Blokidioot', heb je waarschijnlijk ergens medelijden met mij. Ik heb dat ook met jou en kan dat dus begrijpen, zoals jij het begrijpt. Maar om ernstig te praten, moeten we mekaar ook ernstig kunnen nemen vind ik. Meer en meer besef ik dat als ikzelf door anderen gerespecteerd wil worden, ik precies uit zelfrespect, ook respect moet hebben voor mijn medemens. Ik durf geloven dat wij mekaar kunnen begrijpen. Durf jij dat ook? Paulus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Minister-President
|
![]() beste blokidioot van een paulus.
mijn verwijt naar jou is dat je een idioot bent omdat je juridische claims maakt die nergens op slaan. Je vergeet vlug even de rechtspersoonlijkheid je vergeet vlug even de recente publicaties je vergeet vlug even de massale schaal en hoeveelheid van die publicaties, die mooi gereflecteerd wordt in het aantal stavingsstukken van het arrest. je vergeet dat je het ene feit alleen kan plegen door een daad en een ander je kan uiten je vergeet dat laster en eerroof alleen een individualisatie is van hetzelfde als wat de racismewet beoogt voor diegene die als groep lasterlijk en eerrovend behandeld worden op basis van hun afkomst, ras of huidskleur. je vergeet de tekst van een blokpublicatie die ik reeds hier gepost heb, die je nonracisme meteen naar het rijk der fabeltjes verwijst je vergeet dat je op ELK VAN DEZE PUNTEN INHOUDELIJK reeds lang het onderspit hebt moeten delven. dan het laatse redmiddel maar : ik heb je toch wel het verwijt gemaakt dat je een idioot bent zkers ! en dat terwijl jij zo lief bent .... wat jij met mij voorhebt interesseert me hoegenaamd niet . Ik ken je tactiek (die je hier gebruikt en waar sommige forummer zich wel al zal laten vangen) maar AL TE GOED ... verpak een drol in een mooi pakje met een strikje rond, het is nog steeds hetzelfde. je GEVEINSDE beleefdheid is het pakje en de strik, de blokdrol is hetzelfde als wat je onbeleefde collega's doen. Bij mijn vorige werkgever heb ik nog een seminarie gevolgd hoe je mensen het best ontslaat. dat is met dezelfde tactiek die je hier hanteert. je moet begrijpend zijn ,medelijden veinzen op een gemeenschappelijke band wijzen (ik ben ook maar een werknemer die zijn boterham tracht te verdienen, ik kan niet anders, jij voelt je slecht, ik ook , als ik het maar voor te zeggen had dat je nog een kans kreeg etc)waardoor je je slachtoffer nog zover krijgt dat hij het erg vindt dat NET JIJ hem moet ontslaan...en dan heb je hem na een tijdje zonder brokken buiten. "dat hij zijn werk kwijt is en bijv nadien zijn huis verliest, daar lig je dan niet wakker van." ZO werd dit letterlijk gezegd op dit seminarie door de coach... dat je spelletje met deze tactiek je appreciatie bezorgt van diegene die zich eraan laten vangen, is mijn zorg niet. het IS erg doorzichtig ,iedereen moet echter zelf maar zien of hij zo naief is . Dat je arrogantie zover reikt dat je na zo onderuit gegaan te zijn (waar blijft trouwens je veralgemening over die andere allochtonen) ook mij met dat beleefd toneel van jou een rad voor de ogen wenst te draaien , had ik kunnen weten. Wat ik durf te geloven ? Ik durf te geloven dat je na dit bericht wel zult doorhebben dat ik NIET in dat doorzichtige toneel trap. eveneens durf ik te geloven dat je dat ook niet aangenaam vindt eveneens geloof ik dat ik je reeds voldoende begrijp als je je blokdrol zo mooi maar erg doorzichtig verpakt. Met elkaar praten ? gebeurt hier volop ! dus hang de klager niet uit , slaat nergens op. je hebt je kans gehad en inhoudelijk bakte je er niets van. Niet moeilijk gezien je juridische nonsens, dat je dan maar hemel en aarde moet gaan preken over het onnoemelijke feit dat ik je daarom een blokidioot vind, is wel een mooie illustratie van wanhoop en wegfocussen van de inhoud. dat anderen mij hier respecteren/niet respecteren laat me volledig koud. ik ben hier om te discussieren and that's it. Ik ga een inhoudelijke discussie aan met eenieder die het hier wenst. Mijn standpunten zijn ondertussen wel gekend. niemand met wie ik zo gediscussieerd heb ,kan oprecht beweren dat ik inhoudelijk niet sterk sta. zo sterk dat anderen vaak een scheldpartij starten, waar ik soms aan mee doe en soms ook niet. maar het liefst discussieer ik inhoudelijk, en dat gaat hier allang goed , dus breek daar je hypocriet geweten ook maar niet over. als je zelfrespect afhangt van hoe anderen je zien op een forum, ben je wel erg onzeker. Wie respecteer ik hier ? eenieder die uitkomt voor zijn ideen, overtuiging , visies etc. een fullblood racist als guderian staat diametraal tegenover mijn visie, maar hij komt eerlijk uit voor wat hij staat ! zo zijn er ook nog heel wat anderen hier toneelspelend paulusje en die hebben ALLEN het LEF en de EERLIJKHEID om zonder jetoneel gewoon uit te komen waar ze voor staan. en of ze daar nu appreciatie voor krijgen of niet laat ze net zoals mij volkomen koud. (de bubbers zijn een zeer mooi voorbeeld trouwens). TIP :als je anderen hun respect zo belangrijk vindt, hou dan al om te beginnen je hypocriet gedoe voor je he wel, ik ben er nu ZEKER van dat we mekaar begrijpen he "Malus bonum ubi se simulat, tum est pessimus"
KRITIEK OP ISRAEL IS TERECHT MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2 Laatst gewijzigd door bruut geweld : 18 juli 2004 om 19:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Hier een lijstje van Nobelprijs winnaars: Literature · 1910 - Paul Heyse · 1927 - Henri Bergson · 1958 - Boris Pasternak · 1966 - Shmuel Yosef Agnon · 1966 - Nelly Sachs · 1976 - Saul Bellow · 1978 - Isaac Bashevis Singer · 1981 - Elias Canetti · 1987 - Joseph Brodsky · 1991 - Nadine Gordimer · 2001- Imre Kertesz Chemistry · 1905 - Adolph Von Baeyer · 1906 - Henri Moissan · 1910 - Otto Wallach · 1915 - Richard Willstaetter · 1918 - Fritz Haber · 1943 - George Charles de Hevesy · 1961 - Melvin Calvin · 1962 - Max Ferdinand Perutz · 1972 - William Howard Stein · 1977 - Ilya Prigogine · 1979 - Herbert Charles Brown · 1980 - Paul Berg · 1980 - Walter Gilbert · 1981 - Roald Hoffmann · 1982 - Aaron Klug · 1985 - Albert A. Hauptman · 1985 - Jerome Karle · 1989 - Sidney Altman · 1992 - Rudolph Marcus Medicine · 1908 - Elie Metchnikoff · 1908 - Paul Erlich · 1914 - Robert Barany · 1922 - Otto Meyerhof · 1930 - Karl Landsteiner · 1931 - Otto Warburg · 1936 - Otto Loewi · 1944 - Joseph Erlanger · 1944 - Herbert Spencer Gasser · 1944- Joseph Erlanger · 1945 - Ernst Boris Chain · 1946 - Hermann Joseph Muller · 1947- Gerty Cori and Theresa Radnitz · 1950 - Tadeus Reichstein · 1952 - Selman Abraham Waksman · 1953 - Hans Krebs · 1953 - Fritz Albert Lipmann · 1958 - Joshua Lederberg · 1959 - Arthur Kornberg · 1964 - Konrad Bloch · 1965 - Francois Jacob · 1965 - Andre Lwoff · 1967 - George Wald · 1968 - Marshall W. Nirenberg · 1969 - Salvador Luria · 1970 - Julius Axelrod · 1970 - Sir Bernard Katz · 1972 - Gerald Maurice Edelman · 1975 - David Baltimore · 1975 - Howard Martin Temin · 1976 - Baruch S. Blumberg · 1977 - Rosalyn Sussman Yalow · 1977- Andrew V. Schally · 1978 - Daniel Nathans · 1980 - Baruj Benacerraf · 1984 - Cesar Milstein · 1985 - Michael Stuart Brown · 1985 - Joseph L. Goldstein · 1986 - Stanley Cohen [& Rita Levi-Montalcini] · 1988 - Gertrude Elion · 1989 - Harold Varmus · 1994 - Alfred Gilman · 1994- Martin Rodbell · 1997- Stanley B. Prusiner · 1998 - Robert F. Furchgott · 2000 - Paul Greengard · 2002 - Robert H. Horvitz · 2002 - Sydney Brenner World Peace · 1911 - Alfred Fried · 1911 - Tobias Michael Carel Asser · 1968 - Rene Cassin · 1973 - Henry Kissinger · 1978 - Menachem Begin · 1986 - Elie Wiesel · 1994 - Shimon Peres · 1994 - Yitzhak Rabin Economics · 1970 - Paul Anthony Samuelson · 1971 - Simon Kuznets · 1972 - Kenneth Joseph Arrow · 1973- Wassily Leontief · 1975 - Leonid Kantorovich · 1976 - Milton Friedman · 1978 - Herbert A. Simon · 1980 - Lawrence Robert Klein · 1985 - Franco Modigliani · 1987 - Robert M. Solow · 1990 - Harry Markowitz · 1990 - Merton Miller · 1992 - Gary Becker · 1993 - Robert Fogel · 1994- John C. Harsanyi · 1997- Myron S. Scholes · 2001- Joseph E. Stiglitz · 2001- George A. Akerlof · 2002- Daniel Kahneman Physics · 1907 - Albert Abraham Michelson · 1908 - Gabriel Lippmann · 1921 - Albert Einstein · 1922 - Niels Bohr · 1925 - James Franck · 1925 - Gustav Hertz · 1943 - Gustav Stern · 1943- Otto Stern · 1944 - Isidor Issac Rabi · 1945- Wolfgang Pauli · 1952 - Felix Bloch · 1954 - Max Born · 1958 - Igor Tamm · 1958- Il'ja Mikhailovich Frank · 1959 - Emilio Segre · 1960 - Donald A. Glaser · 1961 - Robert Hofstadter · 1962 - Lev Davidovich Landau · 1963- Eugene P. Wigner · 1965 - Richard Phillips Feynman · 1965 - Julian Schwinger · 1967- Hans Albrecht Bethe · 1969 - Murray Gell-Mann · 1971 - Dennis Gabor · 1972- Leon N. Cooper · 1973 - Brian David Josephson · 1975 - Benjamin Mottleson · 1976 - Burton Richter · 1978 - Arno Allan Penzias · 1978 - Peter L Kapitza · 1979 - Stephen Weinberg · 1979 - Sheldon Glashow · 1988 - Leon Lederman · 1988 - Melvin Schwartz · 1988 - Jack Steinberger · 1990 - Jerome Friedman · 1992- Georges Charpak · 1995 - Martin Perl · 1995- Fredrick Reines · 1996- Douglas D. Osheroff · 1996 - David M. Lee · 1997- Claude Cohen-Tannoudji · 2000 - Zhores I. Alferov · 2003 - Vitaly Ginzburg Op een zuivere landenbasis geeft dat: http://www.nationmaster.com/graph-T/peo_nob_pri_lau_cap met een maximum van 3.5/miljoen (IJsland en Zweden) België 0.87/miljoen Wat betreft joodse nobelprijswinnaars of van joodse afkomst zijn dat er 149 op een total van +/- 20 miljoen... dus een ratio van 7/miljoen. Laatst gewijzigd door tabufferkwa : 18 juli 2004 om 21:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Beste “bruut geweld”.
Je hebt gelijk. Natuurlijk speel ik een spelletje, maar ik wil het wel eerlijk spelen. Ik ben ook eerlijk als ik beweer dat ik jou ernstig wil nemen en jou respecteer. Ik ben ook eerlijk de mening toegedaan dat jij weldegelijk iemand bent die ik au serieus wil nemen en wens te begrijpen. Maar ik begrijp ook dat zoiets wederzijds moet zijn wil het werken. Ik speel mijn spelletje met de beste bedoelingen en naar ik mag hopen doe jij dat ook. Om dan inhoudelijk te reageren. Je zegt: mijn verwijt naar jou is dat je een idioot bent omdat je juridische claims maakt die nergens op slaan. Iemand met de hoogste graad van intelligentie, onmeetbaar hoog, noemt men een genie. Iemand met een onmeetbaar laag niveau van intelligentie, noemt men een idioot. Dit zijn vaktermen in de psychologie. Ik leg het je maar uit om je ervan te overtuigen dat het niet is omdat je iets niet zou weten, je daarom een idioot zou zijn. Mocht de betekenis van deze vaktermen jou niet vreemd zijn had je ze waarschijnlijk niet gepost. Mocht je echter dat woord wel kennen in zijn ware betekenis, heb ik het recht om mij beledigd te voelen. Maar ik zie af van dat recht, omdat ik begrijp dat mekaar verwijten maken nooit bevorderlijk is voor een diepgaand gesprek, mét inhoud bedoel ik dan, waar je zo vol van bent. Je vergeet vlug even de rechtspersoonlijkheid Ik vergeet dat niet. Ik geef graag toe dat ik mij daarin kan vergissen. Het Vlaams Blok kan niet veroordeelt worden als partij als zij geen rechtspersoonlijkheid heeft, beweer je? Het kan zijn, ik weet dat niet. En ik heb ook nog niet echt de tijd genomen om het uit te zoeken. Is dat nu zo belangrijk? Maar ik weet wel dat men heel veel doet en heel ver gaat om die partij te verbieden op grond van racisme. En dat is toch het punt dacht ik. Of het nu mogelijk is of niet. je vergeet vlug even de recente publicaties Ik weet in alle eerlijkheid totaal niet over welke publicaties je het hebt. je vergeet vlug even de massale schaal en hoeveelheid van die publicaties, die mooi gereflecteerd wordt in het aantal stavingstukken van het arrest. Eerlijk gezegd vind ik de hoeveelheid niet zo belangrijk. Eén zin kan miljoenen mensen beroeren en sommige schrijvers worden nooit gelezen. Bovendien weet ik zeker dat één zin als pakweg “Alle Joden zijn niet echt mensen” voldoende zou zijn om het Vlaams Blok te veroordelen en te verbieden. Maar zo’ n zinnen vinden ze niet. Weet je waarom niet? Omdat dergelijke zinnen inderdaad racistisch zijn. je vergeet dat je het ene feit alleen kan plegen door een daad en een ander je kan uiten Je kan niks uiten zonder daden te stellen. Onmogelijk. Uiten is een handeling. Je redenering klopt langs geen kanten. je vergeet dat laster en eerroof alleen een individualisatie is van hetzelfde als wat de racismewet beoogt voor diegene die als groep lasterlijk en eerrovend behandeld worden op basis van hun afkomst, ras of huidskleur. Ik vergeet dat helemaal niet, alleen vind ik dat het de Vlaming is die als groep lasterlijk en eerrovend op basis van hun Belg-zijn. Ik dacht dat je dat begrepen had uit mijn voorbeeld ter illustratie. Maar blijkbaar is het jou ontgaan. Sorry dat ik je wat overschat heb. Ik kopieer ze nog eens naar hier, hier komt zij: Citaat:
je vergeet dat je op ELK VAN DEZE PUNTEN INHOUDELIJK reeds lang het onderspit hebt moeten delven. Ik weet niet eens waarover je het hebt, ik ken die tekst die je bedoelt niet, hoe zou ik dan inhoudelijk het onderspit hebben moeten delven? Ik ben hier nog niet zo lang. Post je tekst eens opnieuw. Misschien zou dat een goede start zijn voor onze wil om elkaar te begrijpen, bevestigd te zien. Veel beter dan openlijk beweren dat ik dingen naar fabeltjesland verwijs, terwijl ik dat heeeeel zeker niet gedaan heb. Zo zit ik niet in elkaar. Ik wil begrijpen, mocht je het nog niet doorhebben, en jij bent de gelukkige. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 18 juli 2004 om 21:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
|
![]() Citaat:
ik ben absoluut akkoord met jou dat dit een admirabele lijst is. Maar waarom zou een volk een collectief diploma moeten hebben verdiend om gerespecteerd te kunnen worden? Dat begrijp ik niet! Het is toch al voldoende om 'mens' te zijn, maar voor bepaalde groepen volstaat dat niet om respect te verdienen. Te gek voor woorden - niet jouw lijst, maar de waanzin die dit soort dingen lijkt nodig te maken! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Minister
|
![]() Het feit dat ze nu racisten gaan verbieden te gaan stemmen is weer een van de belachelijke pogingen om mensen niet meer op het Vlaams Blok te laten stemmen. Hellaas echter (voor de andere partijen dan wel) beseffen de kiezers van het Vlaams Blok zéér goed dat ze NIET racistisch zijn en enkel de problemen die er momenteel zijn willen oplossen! Trouwens gaat het de andere partijen niet vooral om het al dan niet racistisch zijn maar om het feit dat als het Vlaams Blok aan de macht komt België zal schudden op haar grondvesten en uiteindelijk zal barsten.
![]() |
#91 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In de laatste twee jaren heeft men soortgelijke wetten ook verstrengd en vreemd genoeg was hier weinig reactie op..ik denk aan het stalken en pesten...en het nu over racisme gaat .voelt elke blokker zich aangevallen...leuk.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Minister
|
![]() van NVA hoeven ze geen schrik te hebben want samen met CD&V wordt een onafhankelijk Vlaanderen in een hoekje geschoven.
![]() |
#93 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#94 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
I'm still standing, better than I ever did, Looking like a true survivor, feeling like a little kid. __________________ But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay, I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar GELUKKIG zul je je burgerrechten kwijt zijn als je zegt dat je bestolen werd door een Marokkaan! Wat een z�*lig landje is dit toch!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ah, nee, da's juist, enkel de "bange blanke man" kan racistisch zijn. ![]() "Bange blanke man" is een term die is doordrongen van racisme. Wie nog lichtzinnig omspringt met het gebruik ervan zou het wel eens ferm aan haar of zijn pan kunnen hebben... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
|
![]() Citaat:
![]() Je vergeet wel even te vermelden dat er nog zoiets als een arrest bestaat dat op 21 april j.l. oordeelde dat die partij inderdaad op een systematische wijze racisme, segregatie en discriminatie propageert.
![]() |