Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 oktober 2012, 10:58   #81
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
We vergeten 1 zeer belangrijk feit in heel deze discussie.
De Fordwerknemers wilden Ford Genk openhouden, het beste bewijs is dat ze:
- Verleden jaar 12% van hun loon ingeleverd hebben.
- Geaccepteerd hebben dat de bedrijfskantine gesloten werd (alleen nog eten in automaten)
- Geaccepteerd hebben dat het personeelsvervoer afgebouwd werd (velen moesten vanaf dan met de eigen wagen gaan werken).
- Geaccepteerd hebben dat ze steeds harder moesten werken voor steeds minder loon.
- ....

De werknemers hebben inspanningen geleverd, ze worden hiervoor beloond met een C4 (nee niet een Citroën).
Ook dit is weer niet volledig waar. Ze hebben slechts ongeveer 1% loon ingeleverd. De andere 11% waren besparingen, in den aard van uw opsomming.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2012, 13:15   #82
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Ook dit is weer niet volledig waar. Ze hebben slechts ongeveer 1% loon ingeleverd. De andere 11% waren besparingen, in den aard van uw opsomming.
Vraag het aan de werknemers betweter.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2012, 13:15   #83
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Ik kon U volgen tot dat lijntje omtrent de N-VA.Die hebben geen enkele schuld aan het feit dat grote Fords amper nog verkopen en deze partij heeft geen invloed op de ontslagpremies en zelfs niet op de sociale zekerheid.

Maar laat ons de gezamelijke irrelevantie van ons politiek systeem vaststellen als men bij een multionaltional harde beslissingen oplegt.Laat ons ook de ongelofelijke immobiliteit van de "sociale partners" vaststellen die momenteel zelfs nog niet eens het onderscheid tussen arbeiders en bedienden weggewerkt hebben(dat moet halfweg volgend jaar geregeld zijn),laat staan andere relevante en behulpzame suggesties gedaan aan de regeringen van dit land.Ze zitten allemaal in hun loopgraven.
Even bij de les blijven, ik antwoord en stel een vraag over de toekomstige opvang en uitbetaling van oudere afgedankte werknemers.

Dan stelt iemand dat N-VA niets te maken heeft met de sluiting van Ford, iets waar ik zelfs niet over gesproken heb.
Ik haal enkel punten aan uit hun programma, die ze willen verwezenlijken en ik stel de vraag, wie, waar en wat N-VA bedoelt met zijn wollige werkloosheidsbeperking in de tijd.
De sluiting is in 2014 dan mogen mensen toch weten wat ze van N-VA mogen verwachten.
Of is dat teveel gevraagd?
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2012, 13:16   #84
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Beperken in de tijd van werkloosheidsuitkeringen, met enkel de vrijblijvende vermelding, er word rekening gehouden met de anciënniteit.
Aangezien het brugpensioen een werkloosheidsuitkering is aangevuld met een bedrijfstoeslag, mag jij me vertellen wat iemand van 53 jaar, waarvan uit onderzoek blijkt dat slechts tussen 5 en 9% maximaal ander werk vind, moet verstaan onder beperkt in de tijd.

Ben je mijn woorden weer aan het verdraaien?
Net zoals sommigen hier zitten te zeiken over die 77.000 €.
Dit is slechts voor enkelen die aan de anciënniteitsvoorwaarden voldoen, niet voor iemand die er slechts enkele jaren werkt.
Daar reageer je niet op.
Wel als ik beweer en aantoon, dat het hoofddoel van N-VA ,de langzame afbraak en privatisering van de sociale zekerheid is.
Zoals ik steeds beweerd heb, de maatschappij word niet leeggezogen door de basis, maar door de top.
U bent de N-VA voorstellen aan het verdraaien, niet meer, niet minder.
Oud 28 oktober 2012, 13:30   #85
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vraag het aan de werknemers betweter.
Och kom. De juiste cijfers. In werkelijkheid is er netto 2,5% ingeleverd. De rest is bekomen met maatregelen zoals het sluiten van de cafetaria...
Oud 28 oktober 2012, 13:41   #86
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Och kom. De juiste cijfers. In werkelijkheid is er netto 2,5% ingeleverd. De rest is bekomen met maatregelen zoals het sluiten van de cafetaria...
U werkt op Ford?
Vraag het aan de mensen die daar dagelijks werken.
Bij ziekte van meer dan 30 dagen (20 werkdagen) zijn ze een betaalde verlofdag kwijt.
Betaalde verlofdagen worden niet meer betaald maar uitgekeerd als premie (is fijn als je ziek valt hoor).
De etenspauze van 20 minuten wordt niet meer betaald.
Het personeelsvervoer is ferm beperkt, fijn dat je een extra wagen moet aanschaffen om naar je werk te gaan. Het openbaar vervoer schiet hier meters tekort.
Oud 28 oktober 2012, 14:46   #87
Groentje-18

Standaard

???
Heb jij al ooit eens ergens gewerkt????

Kleine realitiy-check:

Citaat:
U werkt op Ford?
Bij ziekte van meer dan 30 dagen (20 werkdagen) zijn ze een betaalde verlofdag kwijt.
Iedereen die ziek wordt is de eerste dag kwijt en deze blijft onbetaald.

Citaat:
Betaalde verlofdagen worden niet meer betaald maar uitgekeerd als premie (is fijn als je ziek valt hoor).
Ik begrijp het verschil niet?

Citaat:
Een betaalde eetpauze??? Veel succes met het zoeken naar een bedrijf dat een eetpauze betaalt!! :-/
En dan moet je weten dat er nog bedrijven zijn die je verplichten één uur middagpauze te nemen. Je mag natuurlijk ook wel werken na een half uur, maar dat wordt niet betaald ... En je mag niet vroeger beginnen om dan vroeger door te gaan bijvoorbeeld.
Heel tof omdat het aantal uren op het werk dan sowieso 9 uur is ipv 8 en nog iets.

Citaat:
Het personeelsvervoer is ferm beperkt, fijn dat je een extra wagen moet aanschaffen om naar je werk te gaan.
Denk je dat elders anders is?
En kan je dat niet doen met je gewone wagen?

Citaat:
Het openbaar vervoer schiet hier meters tekort.
Idem hier.
En bij mijn weten is er de bus 10 die speciale ritten heeft voor Genk-Ford en zelfs op het terrein van Ford stopt, terwijl ze alle andere fabrieken die daar gelegen zijn voorbij rijdt en er zelfs geen stopplaatsen heeft!

Voor een fabriek die eigenlijk in de periferie van het land en in een minder ontwikkelde zone ligt, (het gaat hier niet om het midden van Brussel, Gent of Antwerpen, Zeebrugge of de haven van Antwerpen) vind ik dat ze goed ontsloten was met het openbaar vervoer!
Maar nogmaals, denk je werkelijk dat het op zoveel andere plaatsen beter is?

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 28 oktober 2012 om 14:46.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2012, 16:46   #88
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We vergeten 1 zeer belangrijk feit in heel deze discussie.
De Fordwerknemers wilden Ford Genk openhouden, het beste bewijs is dat ze:
- Verleden jaar 12% van hun loon ingeleverd hebben.
- Geaccepteerd hebben dat de bedrijfskantine gesloten werd (alleen nog eten in automaten)
- Geaccepteerd hebben dat het personeelsvervoer afgebouwd werd (velen moesten vanaf dan met de eigen wagen gaan werken).
- Geaccepteerd hebben dat ze steeds harder moesten werken voor steeds minder loon.
- ....

De werknemers hebben inspanningen geleverd, ze worden hiervoor beloond met een C4 (nee niet een Citroën).
Afgezien van uw overdrijvingen,

wou ik u de vraag stellen:

al hetgeen jij opsomt, is dat een reden om auto's te blijven produceren zonder dat deze verkocht geraken; auto's in mekaar steken om ze vervolgens op een immens grote parking te laten roesten ?

Is dat jouw idee van "de economische toekomst en de welvaart van onze kinderen verzekeren" ?

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2012, 17:00   #89
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U werkt op Ford?
Het personeelsvervoer is ferm beperkt, fijn dat je een extra wagen moet aanschaffen om naar je werk te gaan. Het openbaar vervoer schiet hier meters tekort.
Werk niet op Ford, maar kloppen mijn cijfers (2,5% nettoloon, rest of 9,5% andere maatregelen) of niet (en zoniet, wat klopt er niet aan).
Uiteindelijk was/is het een antwoord op iemand die stelde van 12% loon, en een resem andere maatregelen.
Oud 28 oktober 2012, 20:35   #90
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Werk niet op Ford, maar kloppen mijn cijfers (2,5% nettoloon, rest of 9,5% andere maatregelen) of niet (en zoniet, wat klopt er niet aan).
Uiteindelijk was/is het een antwoord op iemand die stelde van 12% loon, en een resem andere maatregelen.
Doe eens een test: laat jouw baas 12 % van je loon aftrekken en kijk...
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2012, 20:40   #91
Roodkapje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Roodkapje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2012, 20:41   #92
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Ook Febelfin heeft zijn kans geroken om de zeer bedenkelijke reputatie van de bankensector op te smukken met het Ford drama: ze gaan de leningen van de werknemers bekijken en zien waar ze kunnen helpen. Mochten we niet beter weten dan zou men geloven dat de banken bevolkt worden door barmhartige Samaritanen.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2012, 20:56   #93
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Ook Febelfin heeft zijn kans geroken om de zeer bedenkelijke reputatie van de bankensector op te smukken met het Ford drama: ze gaan de leningen van de werknemers bekijken en zien waar ze kunnen helpen. Mochten we niet beter weten dan zou men geloven dat de banken bevolkt worden door barmhartige Samaritanen.
Juist.
Benieuwd wat er konkreet uit de bus komt.
Oud 28 oktober 2012, 21:10   #94
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar gaat het niet om. Wel om de bewering dat mijn baas 12% van mijn loon zou afgetrokken hebben en daarbij nog ne resem andere voordelen afgepakt. Terwijl hij in werkelijkheid 2,5% loon heeft afgepakt, en de andere 9,5% gezocht heeft bij deze andere voordelen.
Oud 28 oktober 2012, 21:15   #95
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Het zijn dan wel niet in de eerste plaats de fordwerknemers die ze op het oog hebben (hoe misleidend de betiteling ook moge zijn) maar wel de werknemers van de toeleveringsbedrijven, die er een stuk bekaalder zullen van afkomen, en waarvan er een gedeelte, betalingsmoeilijkheden voor hun hypothecaire lening, zullen krijgen.
Maar welke keus hebben de banken anders ? De woning aanslagen en openbaar verkopen lijkt mij ook niet de gezondste oplossing.
Oud 29 oktober 2012, 09:18   #96
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het zijn dan wel niet in de eerste plaats de fordwerknemers die ze op het oog hebben (hoe misleidend de betiteling ook moge zijn) maar wel de werknemers van de toeleveringsbedrijven, die er een stuk bekaalder zullen van afkomen, en waarvan er een gedeelte, betalingsmoeilijkheden voor hun hypothecaire lening, zullen krijgen.
Maar welke keus hebben de banken anders ? De woning aanslagen en openbaar verkopen lijkt mij ook niet de gezondste oplossing.
Woningen aanslaan: zeer rendabel: kijk eens naar de prijzen op IMMOWEB !!!
Oud 29 oktober 2012, 09:28   #97
santos
Minister

santos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Woningen aanslaan: zeer rendabel: kijk eens naar de prijzen op IMMOWEB !!!
Als er ineens enkele duizenden woningen bij komen op de markt zal ineens wat minder rendabel lijken.
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2012, 09:34   #98
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door santos Bekijk bericht
Als er ineens enkele duizenden woningen bij komen op de markt zal ineens wat minder rendabel lijken.
Bankdirekteurs weten dat ook.
Ze zullen dat geleidelijk in alle stilte doen.
Oud 29 oktober 2012, 10:02   #99
santos
Minister

santos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bankdirekteurs weten dat ook.
Ze zullen dat geleidelijk in alle stilte doen.
En de verliezen cumuleren in hun boeken?
Dat denk ik niet, trouwens als ze een huis aanslaan moeten ze dat verkopen en ge kunt niet bij 1 persoon aanslaan na 3 maanden achterstallige afbetalingen en bij de ander na 8 maanden.
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2012, 10:51   #100
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U bent de N-VA voorstellen aan het verdraaien, niet meer, niet minder.
Leg jij mij en iedereen uit wat ik verdraai, niet meer, niet minder.
Als N-VA nog wolliger is in zijn programma, dan Stefaan De Clerck ooit geweest is, mag je even uitleggen wat hun in 2014 te wachten staat.
Niet meer, niet minder.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be