Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 oktober 2012, 09:34   #81
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht

Ik vind het prachtig hoe je blijft proberen om mensen die je tegenspreken in deze discussie af te schilderen als arrogante dommekloten, terwijl diezelfde "dommekloten" intussen hebben aangetoond wat voor een domme kloterij jouw interpretatie van BDW's woorden is. Het toont aan dat je geen argumenten hebt. Of zoals je zelf zegt: de makkelijke uitweg.
tegenspreken? Je loochent het licht van de zon door te weigeren van te lezen wat in het openingsartikel staat,
Je kruipt weg achter het argument dat BDW ondertussen "verduidelijkt" heeft
Dat je jezelf tot die "dommekloten" rekent, is uw eigen keuze.

Waar zijn ten andere uw argumenten, echte argumenten, kontroleerbare feiten, uitspraken, artikels, ...
Als u daar mee komt, praten we verder, anders heb ik geen zin in welles nietes, zeker niet met iemand die zich blijkbaar zelf tot de geviseerde groep rekent, en het kritisch zelfstandig en onafhankelijk denken opgegeven heeft
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2012, 09:36   #82
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
tegenspreken? Je loochent het licht van de zon door te weigeren van te lezen wat in het openingsartikel staat,

Waar zijn ten andere uw argumenten, echte argumenten, kontroleerbare feiten, uitspraken, artikels, ...
Als u daar mee komt, praten we verder, anders heb ik geen zin in welles nietes, zeker niet met iemand die zich blijkbaar zelf tot de geviseerde groep rekent, en het kritisch zelfstandig en onafhankelijk denken opgegeven heeft
Het blijft grappig om lezen. Van zodra je ongelijk aangetoond wordt, verwijt je de ander maar kritiekloos en dom te zijn en daarmee is voor u dan weer de kous af. Het is natuurlijk wel gemakkelijk om zo te redeneren, want dan hoef je je eigen beeld van het Belgische politieke landschap nooit in vraag te stellen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2012, 09:37   #83
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Mag ik vragen op de welke? En welke specifieke partij?
De liberale familie.

De Nederlanders weten ondertussen hoever ze met populisten geraken.
Ik zou niet willen dat we eerst zo'n ervaring moeten meemaken voor de Vlamingen het gaan beseffen...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2012, 09:37   #84
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Het gaat om de term "Wallonisering"...
Synoniem voor "het is de schuld vd walen,di rupo en de ps"

Dewinter moest zijn woorden ook altijd verduidelijken (lees:afzwakken) omdat ze "verkeerd" begrepen werden
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2012, 09:39   #85
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Bij gebrek aan echte argumenten?
Neen, bij gebrek aan het woord "Belastingsregering"
Oud 30 oktober 2012, 09:39   #86
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
De liberale familie.

De Nederlanders weten ondertussen hoever ze met populisten geraken.
Ik zou niet willen dat we eerst zo'n ervaring moeten meemaken voor de Vlamingen het gaan beseffen...
Ah, de liberale familie. Tiens daar reken ik ook op. Dat ik daarvoor niet bij de populisten en fils a papa van Open VLD moet zijn, dat weet ik al langer. Jij toch ook mag ik hopen?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
Oud 30 oktober 2012, 09:40   #87
santos
Minister

santos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het blijft grappig om lezen. Van zodra je ongelijk aangetoond wordt, verwijt je de ander maar kritiekloos en dom te zijn en daarmee is voor u dan weer de kous af. Het is natuurlijk wel gemakkelijk om zo te redeneren, want dan hoef je je eigen beeld van het Belgische politieke landschap nooit in vraag te stellen.
Niets is aangetoond, BDW wil zeggen wat hij initieel zei. Die verduidelijking gaat niemand onthouden en dat is nu net wat hij wil. Want zijn kiesvee gaat blijven geloven dat de slechte toestand van de vlaamse economie de schuld is van de walen.
Dat is gewoon een goede marketing strategie, en zoals geen ander kent BDW ondertussen genoeg van hoe je de mensen kan manipuleren.
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2012, 09:42   #88
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Ah, de liberale familie. Tiens daar reken ik ook op. Dat ik daarvoor niet bij de populisten en fils a papa van Open VLD moet zijn, dat weet ik al langer. Jij toch ook mag ik hopen?
Je woont in Wallonië en gaat voor de MR stemmen?

Laatst gewijzigd door Another Jack : 30 oktober 2012 om 09:43.
Oud 30 oktober 2012, 09:42   #89
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De term "Walloniseren" bestond zelfs al voor Di Rupo aan de macht was.

Kleine hint: wat een artikel ervan maakt is irrelevant. Er wordt heel wat geknipt en geplakt bij onze media. Toon mij dus een bron waaruit blijkt dat BDW effectief met Walloniseren bedoelde wat jij ervan maakt.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2012, 09:43   #90
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom dan "Walloniseren" gebruiken, en niet de oorzaken preciseren, zodat iedereen kan uitmaken waar de bevoegdheden en de verantwoordelijkheden liggen? Te moeilijk voor de vlaamse dommekloot? Niet dienstig voor het te bereiken vlaamse doel ?

Vooral niet twijfelen aan de leider, het zijn allemmal bashers, walen, linkiewinkies, regimeslaven, vakbondsmilitanten, ......

Gewoon de feiten negeren.
Vlaams credo
1. De grote leider heeft altijd gelijk
2. Mocht er twijfel ontstaan over het gelijk van de grote leider dan is punt 1 van toepassing.
linkiewinkie credo
1. Er is geen loonkost probleem
2. zie 1
3. zie 1
4. zie 1
5. zie 1
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2012, 09:44   #91
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je woont in Wallonië en gaat voor de MR stemmen?
Neen, jij wel misschien? Ik ben in Vlaanderen woonachtig en ben liberaal ingesteld. Ik kan uiteraard niet terecht bij Open VLD wegens populistisch, niet daadkrachtig en het verloochenen van de Liberale principes in ruil voor postjes. Kan u mij een andere partij aanraden? Aangezien u rekent op de liberale familie om de problemen op te lossen, moet die er toch zijn?

Laatst gewijzigd door fox : 30 oktober 2012 om 09:44.
Oud 30 oktober 2012, 09:44   #92
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De liberale familie.

Ik wist zelfs niet dat dit land een liberale familie had. Gaat het om een of andere obscure partij ergens?
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Oud 30 oktober 2012, 09:45   #93
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
Synoniem voor "het is de schuld vd walen,di rupo en de ps"
Leugenaar. Weeral.

Citaat:
Dewinter moest zijn woorden ook altijd verduidelijken (lees:afzwakken) omdat ze "verkeerd" begrepen werden
Woorden verkeerd begrijpen is dan ook een hobby van zij die er baat bij hebben om woorden verkeerd te begrijpen.
Oud 30 oktober 2012, 09:45   #94
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
De Grote Leider gebruikt nu deze term steevast in elk debat =
In de Grote-Leider-Bullshit-Bingo heb ik steeds de volgende 3 woorden in mijn lijstje:

- Di Rupo
- Belastingsregering
- Wallonisering

Bij elk van die woorden krijgt zijn mannelijke aanhang een bescheiden erectie en een wat troebele verdwaasde blik.
Dan moet u dringend naar de docter want ik denk dat het probleem iets anders is.
Oud 30 oktober 2012, 09:48   #95
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
linkiewinkie credo
1. Er is geen loonkost probleem
2. zie 1
3. zie 1
4. zie 1
5. zie 1
Dat loonkostprobleem is er wel.
Het is gewoon niet verstandig om bij elk voorval zo snel mogelijk �* la minute wat structurele maatregelen in mekaar te smijten.

Maar als oppositie zou ik ook het gebrek aan snelheid gebruiken, weet de gemiddelde N-VA veel hoeveel voorbereidingswerk er steekt in doordachte fiscale hervormingen.

Met slogans werken loont altijd electoraal.
Oud 30 oktober 2012, 09:49   #96
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
De ziekte en de symptomen zijn bekend.
Toch kies ik voor het bestrijden niet voor de kwakzalver/wonderdokter die met "structurele maatregelen" het tij zomaar ineens kan keren.

Als men dan concreet doorvraagt naar de aard van die "structurele maatregelen" komt men met uitgestreken gezicht met een voorstel �* la "we verhogen de BTW op milieuvervuilende produkten met 1%" op de proppen.

Ik geloof die charlatan niet.
Neen, jij gelooft De Croo
Oud 30 oktober 2012, 09:50   #97
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Dan moet u dringend naar de docter want ik denk dat het probleem iets anders is.
Ik wil eigenlijk liever niet weten wat u en uw aanhang troebele blikken en halve erecties bezorgt.

Ik laat mijn huisarts dus liever gerust, als ik mag van u tenminste.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 30 oktober 2012 om 09:50.
Oud 30 oktober 2012, 09:52   #98
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat loonkostprobleem is er wel.
Het is gewoon niet verstandig om bij elk voorval zo snel mogelijk �* la minute wat structurele maatregelen in mekaar te smijten.

Maar als oppositie zou ik ook het gebrek aan snelheid gebruiken, weet de gemiddelde N-VA veel hoeveel voorbereidingswerk er steekt in doordachte fiscale hervormingen.

Met slogans werken loont altijd electoraal.
a la minute zeg je? Meen je dat nu werkelijk? Er wordt al JAREN gevraagd om de arbeidsmarkt en fiscaliteit structureel te hervormen. En er wordt al even lang geweigerd om er zelfs maar over na te denken. Natuurlijk steekt daar veel voorbereiding in, dat zal niet ontkend worden door N-VA. Maar je moet er dan natuurlijk wel eens aan beginnen en dat wordt pertinent geweigerd onder andere door uw "liberale familie"

Het is dus nogal logisch dat elk voorval nu aangegrepen wordt om de vinger op de wonde te leggen.

Laatst gewijzigd door fox : 30 oktober 2012 om 09:53.
Oud 30 oktober 2012, 09:52   #99
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen, jij gelooft De Croo
Neen, ik geloof in ideëen, wie deze uitvoeren is bijkomstig.
Oud 30 oktober 2012, 09:52   #100
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Heb ik gedaan, staat in het openingsartikel.

Nu de grote leider volgens u teruggekrabbelt is, mogen we er niet meer over het origineel praten.

Ook goed hoor, tegen de onfeilbaarheid van de goden, kan een sterveling niet op.
Nogmaals u moet op Geert Noels schieten. Het statement komt van hem.
En zelfs dan nog kent u de uitdrukking "don't shoot the messenger".
Het gaat mis in België, een klein kind kan dat zien. Maar neen, u verkiest om iedereen die een andere mening heeft dan de uwe een domme kloot te noemen. En dan vragen naar intellectuele eerlijkheid. Ik denk dat u die adjectieven beter achterwege laat. Dat zou al een mooi begin zijn.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be