![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#81 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Al die pedaals en effecten worden soms wel eens gebruikt om het gebrek aan techniek te compenseren. Laatst gewijzigd door Xenophon : 22 november 2012 om 00:10. |
|
|
|
|
|
|
#82 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Om het eenvoudig te zeggen : laat Mark Knopfler op een acoustische CF Martin spelen, en ik kan u verzekeren dat hij daar niet de klank van bijvoorbeeld een Les Paul kan mee voortbrengen. Maar zijn persoonlijke speelstijl en techniek zal zowel op de ene als de andere gitaar herkenbaar zijn. Mocht uw stelling juist zijn, dan zouden alle gitaren – van een klassieke gitaar tot een Telecaster etc… - dezelfde klank voortbrengen, vermits het volgens u slechts hoofdzakelijk de speeltechniek is die het verschil maakt. U weet dat het niet zo is, mijnheer Xenophon. |
|
|
|
|
|
|
#83 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Daarmee zeg ik ook niet dat alle gitaren gelijk klinken. |
|
|
|
|
|
|
#84 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Steben : 22 november 2012 om 12:09. |
|
|
|
|
|
|
#85 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#86 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Anderzijds, het tot een langdurig militair conflict laten komen vind ik wat overdreven, en bovendien kan ik dat wat moeilijk inpassen in mijn nu reeds overvolle agenda. Een uitgebreide juridische procedure (in de Franse taal, uiteraard) zou wel een leuke oplossing zijn, maar dat zou nogal duur uitvallen, en dat wil ik u niet aandoen. We zouden bij wijze van arbitrage aan een aantal forumdeelnemers kunnen vragen wie van ons beiden gelijk heeft, maar mijnheer System zal vinden dat enkel hijzelf steeds gelijk heeft met uitsluiting van alle anderen, mijnheer ViveLaBelgique zal bladzijden lang domme vragen stellen, mijnheer Klarekijk zal zoals gewoonlijk niet eens beseffen waarover het gaat, mijnheer Demper zal niet geïnteresseerd zijn vermits er te weinig bloot in het verhaal voorkomt, mijnheer Derk de Tweede zal ons foto’s van treinstellen voorschotelen, mijnheer Eberhard Leclerc zal vinden dat enkel het onverstaanbaar gebroebel waarvan hij de hits op YouTube kan tellen van enig belang is in het leven, mijnheer Harriechristus zal beweren dat gitaren bestaan uit ruimteschepen, mijnheer Jan van den Berghe zal één en ander in verband willen brengen met de liturgie, mijnheer De Schoofzak zal ons de huid vol schelden in cafétaal, mijnheer Descartes Jr zal ons verhaal op rijm zetten, mijnheer Tommm zal er van overtuigd zijn dat het allemaal de schuld is van de N-VA, mijnheer Raf zal enkel onze taalfouten verbeteren en voor het overige wat vervelend doen, mijnheer Roger Verhiest zal een tekstje schrijven dat niemand begrijpt, en mijnheer Eno2 zal hier zes jaar lang zeuren over de vraag waarom we beiden niet geband worden, dus tja… veel soelaas moeten we daar niet van verwachten. Ik stel dan ook voor, in een bui van acute goedmoedigheid, dat wij beiden de post 84 van mijnheer Steben aanvaarden als compromis. |
|
|
|
|
|
|
#87 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
![]()
C C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
|
|
|
|
|
#88 |
|
Minister-President
|
|
|
|
|
|
|
#89 |
|
Minister-President
|
Voor degenen die niet genoeg kunnen krijgen van Fender Stratocasters :
Maar eventjes ernstig nu… Zeg eens heren, welke gitaarversterker gebruikt u ? Hier alvast de versterker die mij, als het om versterking van electrische gitaren gaat, het meest bevalt : de Swart Super Space Tone 30 http://www.youtube.com/watch?v=BZIWblBOm7M |
|
|
|
|
|
#90 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Liever deze:
![]() Veel handiger http://www.hhamplification.co.uk/amp.../amps/perf.jpg & https://www.snarenshop.nl/uploads/Ma...Mini-Stack.jpg http://www.rockpalace.com/gfx_produc...Mini-Stack.jpg Mijne 1ste versterker: Tiger bass amplifier TGB-20F Heb ik nog steeds
C C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) Laatst gewijzigd door cookie monster : 25 november 2012 om 11:36. |
|
|
|
|
|
#91 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
U meent het niet voor wat de Marshall MS-4 betreft : dat is speelgoed, nietwaar. De “Tiger” bass amp die u aanhaalt ken ik niet, maar als u hem nog steeds hebt betekent het ongetwijfeld dat u er tevreden mee bent. |
|
|
|
|
|
|
#92 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar wel handig wanneer: Speel je een snaar kapot , hup naar de volgende Citaat:
Die kun je op de stereoketen aansluiten , en dan klinkt het wel Of op de zeedijk of in de duinen , lekker elektrisch spelen Citaat:
die kan nog enkel nog volume 13 geven
C C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|||
|
|
|
|
|
#93 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Voor wat het Marshall-speelgoed betreft : erg veel nut zie ik niet in het in de duinen electrische gitaar zitten spelen. Is dat gebruikelijk in België ? En omtrent de volumeknop van uw "Tiger" : volume 13 ?? Bent u wel zeker dat het ding niet één of andere wasmachine is ? Laatst gewijzigd door Gwylan : 25 november 2012 om 13:04. |
|
|
|
|
|
|
#94 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#95 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Mijn man verkiest deze, waarvan hij er twee in zijn verzameling heeft : de Fender Blackface Twin Reverb (op de foto een exemplaar uit 1966) : Ikzelf speel nog maar hoogst zelden gitaar, en als het gebeurt is het acoustic of electro-acoustic. In dat laatste geval gebruik ik een versterkertje als onderstaand : een AER Alpha. Een beetje te klein om het Stade de France mee plat te leggen, maar kennelijk voldoende luid opdat mijn man het volume komt milderen als ik na het tiende foutje nog maar eens van voren af aan "No Frontiers" van Jimmy McCarthy inzet... Gelukkig maakt mijn hemels gezang daarbij veel goed, vind ik. Hij deelt wellicht die mening, al wijst hij dan wel telkens na korte tijd op het stapeltje paperassen dat op mijn werktafel op afwerking wacht. Toeval, ongetwijfeld. Laatst gewijzigd door Gwylan : 25 november 2012 om 16:54. |
|
|
|
|
|
|
#96 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
elektrische gitaar bij me heb en da' versterkerke , op een stillere plaats kan ik zo wel eens spelen met distortion aan , gewoon lekker voor mezelf Nummers maken of spelen Citaat:
Euh , nee , maar de volumeregelaar is om zeep , als gevolg staat dat ding altijd op maximumvolume
|||
|
|
|
|
|
#97 |
|
Gouverneur
|
![]()
|
|
|
#98 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#99 |
|
Minister-President
|
Zonder discussie één van de klassiekers !
Terzijde : ik omschrijf mijn comboversterkertje als "ma boite �* boucan", hetgeen ik vrij in het Nederlands zou vertalen als "mijn lawaaikoffertje". Slecht Nederlands weliswaar, maar toch wel een beetje van toepassing op de meeste comboversterkers, en al zeker op deze van mijnheer Cookie Monster die steeds op maximumvolume staat, hetgeen volgens mijnheer Xenophon zelfs de enige juiste stand is... Maar eventjes ernstig : wij hebben het hier in de regel over lampenversterkers, om redenen die voor niemand uitleg behoeven. Toch zijn er transistorversterkers waarvan de klankkwaliteit mij soms in gunstige zin verbaast. Een voorbeeld daarvan is de Roland Cube 20 XL : tijdens het voorbije toeristenseizoen zag ik dergelijk ding gebruiken door een gitarist van een bluesduo, en ik vond het erg goed klinken, vooral gezien de beperkte omvang ervan en de prijs (slechts ongeveer 180 euro). Maar zo mogelijk nog méér verbaasde mij een ander mini-versterkertje dat zijn college gebruikte : een Vox VT20+ (minder dan 150 euro !). In ieder geval, die heren bewezen dat men echt geen duizenden euros moet uitgeven om toch met een perfect aanvaardbare klank voor de dag te kunnen komen, al moet ik er in alle eerlijkheid aan toevoegen dat ze beiden met klassegitaren speelden (de ene met een Fender Custom Shop Strat, en de andere met een Gibson Les Paul Custom). Laatst gewijzigd door Gwylan : 26 november 2012 om 21:27. |
|
|
|
|
|
#100 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
holy volume 13
|
|
|