Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 november 2012, 09:57   #81
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Hoeveel percent van de mensen leven momenteel zonder energie ?
0%. Al was het maar dat vuurtje gestookt met versplinterde spaanplaat waarop men die oude schoenzool is aan't afkoken.
Oud 3 november 2012, 10:29   #82
'XIII'
Banneling

Standaard

We zijn nog niet aan de klein patatjes!

Citaat:
Di Rupo I heeft 600 miljoen extra nodig
http://www.demorgen.be/dm/nl/5036/Bi...utm_medium=RSS
'XIII' is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2012, 16:10   #83
december
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Hopelijk sluiten ze jouw bedrijf en vind je voorlopig geen werk, is iets wat ik enkel zeg tegen klootzakken gelijk jij, die enkel aan hun eigen pens denken.
??? omdat ik stel dat de loonkloof tussen laag-en hooggeschoold personeel te klein is, ben ik een "klootzak"?

U mag mij in de eerste plaats al prijzen dat ik toch ga werken, want ik heb dat helemaal niet nodig. Er zijn veel mensen afhankelijk van de kwaliteit van mijn werk, en in deze crisistijd zou mijn persoonlijk falen verschillende jobs in gevaar brengen, en misschien zelfs het hele bedrijf. Dat alles hangt nu al aan een zijden draadje, en u mag dan hopen dat de boel sluit, daarmee verliezen toch een dertigtal mensen hun werk dat ze waarschijnlijk wél nodig hebben.

Ik geef tientallen mensen onderdak, ondanks het feit dat men eigenlijk gek is om in deze tijd nog te willen verhuren.
Ik heb aanzienlijke sommen geld gestopt in bossen, procedures gevolgd om vele hectaren landbouwgrond te MOGEN bebossen.
Met mijn kapitaal worden dan nog eens tal van mensen te werk gesteld.

En volgens u ben ik een 'klootzak'.
december is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2012, 16:47   #84
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
0%. Al was het maar dat vuurtje gestookt met versplinterde spaanplaat waarop men die oude schoenzool is aan't afkoken.
Thanks for making my point.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2012, 17:05   #85
Hot_rod
Lokaal Raadslid

Hot_rod's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door december Bekijk bericht
??? omdat ik stel dat de loonkloof tussen laag-en hooggeschoold personeel te klein is, ben ik een "klootzak"?
Ik kan u gerust een paar "hoog geschoolden" aanbevelen, waar ik mij van afvraag hoe en waar zij hun diploma behaald hebben.
Een hoogleraar zei ooit tegen mij: "een diploma is enkel een bewijs dat je een gegeven leerstof goed kan reproduceren, niks van dat papier bewijst dat je kan toepassen wat je geleerd hebt en dat je voldoende geleerd hebt om alles ervan te kunnen toepassen."
Er zijn autisten die een burgerlijk ingenieur kunnen verslaan op gebied van kennis, maar daarom nog geen machines kunnen ontwerpen.
Het grootste probleem van die diplomagerichte denkwijze is dat je een totaal gebrek aan ervaring en onderlinge samenwerking creëert die nergens toe bijdraagt, alleen maar afbraak doet aan je bedrijf. Er zijn bewijzen legio van bedrijven die door onbekwame, onervaren hoog geschoolden in de grond zijn geboord.

Ik ben akkoord met je stelling als je zegt dat kennis EN kunde betaald moeten worden, maar dan moet je aanvaarden dat er niet gediplomeerde mensen zijn met heel veel kennis en kunde die ze vooral hebben opgedaan door ervaring, en vooral bereid zijn dat te erkennen en ze kansen te geven.
Het is al te vaak bewezen, zowel privé als bij de overheid, dat diploma gericht aanwerven catastrofale gevolgen kan hebben.
Oud 3 november 2012, 17:16   #86
december
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hot_rod Bekijk bericht
Ik kan u gerust een paar "hoog geschoolden" aanbevelen, waar ik mij van afvraag hoe en waar zij hun diploma behaald hebben.
Een hoogleraar zei ooit tegen mij: "een diploma is enkel een bewijs dat je een gegeven leerstof goed kan reproduceren, niks van dat papier bewijst dat je kan toepassen wat je geleerd hebt en dat je voldoende geleerd hebt om alles ervan te kunnen toepassen."
Er zijn autisten die een burgerlijk ingenieur kunnen verslaan op gebied van kennis, maar daarom nog geen machines kunnen ontwerpen.
Het grootste probleem van die diplomagerichte denkwijze is dat je een totaal gebrek aan ervaring en onderlinge samenwerking creëert die nergens toe bijdraagt, alleen maar afbraak doet aan je bedrijf. Er zijn bewijzen legio van bedrijven die door onbekwame, onervaren hoog geschoolden in de grond zijn geboord.

Ik ben akkoord met je stelling als je zegt dat kennis EN kunde betaald moeten worden, maar dan moet je aanvaarden dat er niet gediplomeerde mensen zijn met heel veel kennis en kunde die ze vooral hebben opgedaan door ervaring, en vooral bereid zijn dat te erkennen en ze kansen te geven.
Het is al te vaak bewezen, zowel privé als bij de overheid, dat diploma gericht aanwerven catastrofale gevolgen kan hebben.
Ik geef u gelijk hoor, een diploma zegt niet alles. Mijn vergelijking slaagt eerder op verschillende beroepscategorieën. Men zei hier onlangs dat een secretaresse in Duitsland meer verdient dan een ingenieur in België. Ik durf zelfs stellen dat in België soms het geval is.

Laatst gewijzigd door december : 3 november 2012 om 17:17.
december is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2012, 18:29   #87
Hot_rod
Lokaal Raadslid

Hot_rod's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door december Bekijk bericht
Ik geef u gelijk hoor, een diploma zegt niet alles. Mijn vergelijking slaagt eerder op verschillende beroepscategorieën. Men zei hier onlangs dat een secretaresse in Duitsland meer verdient dan een ingenieur in België. Ik durf zelfs stellen dat in België soms het geval is.
Ja da's wel waar. Maar als de vergelijking gebeurd tussen een heel goeie secretaresse en een zeer slechte ingenieur, heb ik er weinig problemen mee. Als je natuurlijk tot een situatie gaat komen waarin er meer ingenieurs zijn (meer en meer mensen gaan naar de hogeschool en de universiteit ) dan bv. electriciens, gaan die electriciens, door hun positie, meer kunnen verdienen hé.
Oud 4 november 2012, 19:48   #88
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hot_rod Bekijk bericht
Ja da's wel waar. Maar als de vergelijking gebeurd tussen een heel goeie secretaresse en een zeer slechte ingenieur, heb ik er weinig problemen mee. Als je natuurlijk tot een situatie gaat komen waarin er meer ingenieurs zijn (meer en meer mensen gaan naar de hogeschool en de universiteit ) dan bv. electriciens, gaan die electriciens, door hun positie, meer kunnen verdienen hé.
Dat werd vorige week op de VRT ook verklaard door de CEO van een succesvol bedrijf.
Er zijn veel te weinig techniekers niveau A2.Dat brengt heel wat bedrijven in de problemen: hen meer betalen is een halve oplossing. Er zijn er veel meer nódig. Je kan die mensen toch niet dag & nacht laten werken.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2012, 20:00   #89
'XIII'
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Dat werd vorige week op de VRT ook verklaard door de CEO van een succesvol bedrijf.
Er zijn veel te weinig techniekers niveau A2.Dat brengt heel wat bedrijven in de problemen: hen meer betalen is een halve oplossing. Er zijn er veel meer nódig. Je kan die mensen toch niet dag & nacht laten werken.
Iedereen stuurt zijn kinderen naat het ASO, terwijl zij die IW of Em volgen in het TSO zeker zijn van een goedbetaalde job. Erg, heel erg!
'XIII' is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2021, 11:51   #90
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
inderdaad maddox, daarom dat ik denk dat je het btwstels moet verruimen: btw op advokaten, dokters, maar ook op vakbonden, beroepsverenigingen, en ziekenbonden, en in een finale faze alle overheidsdiensten... EN op die manier hef je een btw op alles, zonder nog enige concurrentievervalsing tussen diensten. EN dit schept voldoende budget om alle verhogingen te betalen.
We betalen al belastingen om de overheidsdiensten te laten functioneren.
Als we daar dan ook nog eens BTW op moeten betalen ...

Het mooie voorbeeld zijn de Autonome Gemeente Bedrijven.

De gemeentelijke- en provinciale overheden, doen er alles aan om de BTW af te trekken.
Ze vinden dit een vorm van goed bestuur.

In vind dat dit veel geld kost zonder dat de belastingbetaler daar beter van wordt.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2021, 11:58   #91
Rahowa
Europees Commissaris

Rahowa's schermafbeelding

Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Ja, je moet op zijn minst de indexhervorming koppelen aan de BTW verhoging.
Het heeft geen zin om BTW 1% te verhogen als je niet gelijktijdig de index een sprong doet maken. Want de INFLATIE is op dat moment gewoon de stijging in BELASTING... en op die manier verhoog je gewoon weer de lasten op arbeid, en verhoog je gewoon de loonkost in Belgie

Het minima minimorum van indexhervorming is centen ipv procenten hervorming, zodat de laagste sociale lonen hun indexatie krijgen en de hoogste niets.

Moest DiRupo nog een paar verstandige dingen willen doen, telkens met bijkomende lastenverlagingen op arbeid !!

1° TAKS op aardgas / mazout van halve euro tot 1 euro per liter
2° TAKS op SUIKER of Glycemische Index , noem het de Deense friettaks, die mensen gezonder doet eten.

3° Belasten van VZW's...
4° BTW invoeren op diensten van overheid. De BTW boekhouding kan bewijzen welke dienst een toegevoegde waarde heeft !
3,75 miljard te besparen als men bedrijfswagens afschaft.Ruim 300 euro per Belg.
Oud 3 januari 2021, 12:02   #92
Rahowa
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
BTW verhogen. Dan koop ik gewoon meer in't buitenland. Voor €15 word zelfs een wasmachine uit Duitsland geleverd.
Inderdaad Auchan is nu al een pak goedkoper voor boter,brood,vlees,wc-papier,cola,waspoeder,pasta en kaas.Schandalig veel goedkoper voor verzorgingsproducten en sterke drank,soms meer dan 50%.Vaak zijn tot 1/3 van de wagens op de parking Vlamingen.
Oud 3 januari 2021, 12:02   #93
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

Iedereen wil zijn graantje meepikken van de Corona maatregelen ; iedereen wil meer pensioen, meer dop, meer ziekenkas, meer kindergeld, iedereen wil betere wegen, en fietspaden, meer bos en groen, meer gezonde lucht ;;;;;;;NIEMAND WIL BEMLASTINGEN BETALEN EN NIEMAND WIL BOETES BETALEN; Wie is de expert die mij kan uitleggen hoe hij dat zou oplossen??????
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2021, 12:06   #94
Rahowa
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Iedereen wil zijn graantje meepikken van de Corona maatregelen ; iedereen wil meer pensioen, meer dop, meer ziekenkas, meer kindergeld, iedereen wil betere wegen, en fietspaden, meer bos en groen, meer gezonde lucht ;;;;;;;NIEMAND WIL BEMLASTINGEN BETALEN EN NIEMAND WIL BOETES BETALEN; Wie is de expert die mij kan uitleggen hoe hij dat zou oplossen??????
Er is er maar 1 ,Tom Van Grieken !
Oud 3 januari 2021, 12:10   #95
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa Bekijk bericht
Inderdaad Auchan is nu al een pak goedkoper voor boter,brood,vlees,wc-papier,cola,waspoeder,pasta en kaas.Schandalig veel goedkoper voor verzorgingsproducten en sterke drank,soms meer dan 50%.Vaak zijn tot 1/3 van de wagens op de parking Vlamingen.
Voor ons is Duitsland veel goedkoper.
Winkels zijn speciaal ingericht voor Belgen en Nederlanders.
Oud 3 januari 2021, 12:12   #96
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Beginnen met een efficiëntere overheid.
Oud 3 januari 2021, 12:19   #97
serres
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carnivore Bekijk bericht
Dat denk je maar. Ga maar eens je inkopen doen in bvb Nl.
Je zal zien dat je volle karretje daar een pak minder kost dan bij ons.
als ge dat maar weet
serres is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2021, 12:24   #98
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
De Regering denkt eraan om een BTW verhoging door te voeren. Volgens Het Belang van Limburg kan de N-VA daar moeilijk tegen zijn, daar ze dat zelf vergesteld heeft. Dit is toch wel een beetje kort door de bocht volgens mij.

Het N-VA voorstel was als volgt:
Een lastenverlaging op de arbeid en ter compensatie een BTW verhoging van 1%.

Di Rupo heeft alleen de BTW verhoging onthouden, het komt er dus op neer dat ie de belastingsdruk omhoog stuwt met 1% op de consumptie.

Vandenlanotte stelt onmiddellijk voor om de gas en elektriciteitsprijzen te plafoneren, lees dat de mazout, de diesel, de benzine, de ... wel mag stijgen.
Ik kan alleen maar vaststellen dat ook deze draad begonnen is met loos gedaas.
Er is onder Di Rupo geen algemene BTW verhoging geweest !
Het zou leuk geweest zijn moest de opstarter van deze draad de eerlijkheid gehad hebben dit nu te melden en zijn voorbarig gebrul als dusdanig te veroordelen.

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2021, 19:25   #99
stuyckp
Banneling

Standaard

Er worden wel plots veel heel oude draden opgerakeld.
Het is blijkbaar komkommertijd.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2021, 19:27   #100
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Ik kan alleen maar vaststellen dat ook deze draad begonnen is met loos gedaas.
Er is onder Di Rupo geen algemene BTW verhoging geweest !
Het zou leuk geweest zijn moest de opstarter van deze draad de eerlijkheid gehad hebben dit nu te melden en zijn voorbarig gebrul als dusdanig te veroordelen.
Er zijn er zo nog die nogal rap brullen zonder veel argumenten.
In deze : pot ketel zwart.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be