![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Franse ministerraad keurt wetsvoorstel over homohuwelijk goed
Citaat:
http://www.standaard.be/artikel/deta...21107_00360532
![]() |
![]() |
#82 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Banneling
|
![]() Frankrijk heeft het wetsvoorstel ingediend. Komt in orde
Laatst gewijzigd door eno2 : 8 november 2012 om 10:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor de VS ligt er uiteraard een reden bij de protestantse en Engelse achtergrond van de Kolonies. In Engeland werd onder invloed van de protestantse overtuiging dat het huwelijk geen sacrament is, het "common law marriage" ingehuldigd tot in 1753 de Anglicaanse Kerk officieel bevoegd werd voor alle huwelijken. In de Kolonies bleef de situatie echter ongewijzigd, zodat de overheid veel directer een invloed had op de huwelijksbepalingen. Zolang die overheid uiteraard gedomineerd werd door zware protestantse jongens, ... &c. Het zorgde ook voor initiatieven zoals die binnen de Oneidagemeenschap en het polygamisme van bepaalde Mormonen.
![]() |
![]() |
#85 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Dat wist ik niet.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Serieus? De slippery slope argumentatie? Willen we er ook nog polygamie bijhalen? Argumentatie is al een tijdje achterhaald, en wel hierom: -homoseksualiteit is, voor zover de wetenschap dat bepaald heet, biologisch bepaald, met mogelijk een aantal omgevingsfactoren. Het is geen keuze die een persoon maakt. Hetzelfde kan niet worden gezegd voor incest of polygamie. Zij verdienen dus ook niet dezelfde rechten. -voor pedofilie (en mogelijk bestialiteit) kan die argumentatie wel worden gemaakt, maar daar is er een andere, zeer belangrijke reden waarom dit niet kan gelijkgeschakeld worden, en dat is dat bij een huwelijk beide partijen moeten instemmen. Een hond kan dat niet doen, en een minderjarige ook niet. Dan zwijg ik nog over het feit dat bestialiteit dierenmishandeling is (het gebeurt NIET met wederzijdse instemming), en pedofilie kinderverkrachting (zelfde reden, geen wederzijdse instemming). Je argumentatie slaat dus nergens op. Laatst gewijzigd door Scorpio : 8 november 2012 om 19:48. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ben jij achterlijk of doe je maar alsof?
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb geen enkele bron voor mijn bewering, maar dat heb jij ook niet. Dus dit trollen bevalt mij wel, heb jij nog iets leuks? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het sexualiseren van borstvoeding zal wel gebaseerd zijn op een trauma in de directe postnatale fase zeker?
![]() |
![]() |
#94 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het hele huwelijk is in de tegenwoordige tijd een lachertje geworden. Er werd getrouwd om kinderen een wettige naam te geven en daarmee hun erfdeel te verzekeren.
Dat is nu allemaal verleden tijd. Homo' s trouwen om een zekere mate van bevestiging te krijgen. Nageslacht zal er niet zijn dus er is geen enkel maatschappelijk risico. Laat ze dus maar gaan. Een zinloze manifestatie, meer is het niet.
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zijn héél veel homoseksuele koppels die nageslacht hebben, zij het uit een vorige relatie, uit kunstmatige inseminatie of door adoptie... En wat is nu juist het "maatschappelijk risico" daarvan?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uiteraard.
Citaat:
Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Scorpio : 9 november 2012 om 09:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ondertussen wil/probeert de huidige conservatieve regering in Spanje, de klok nog maar eens terug te draaien. Aznar lijkt mij nog erger dan Franco.
![]() http://www.hbvl.be/nieuws/buitenland...ugdraaien.aspx
Laatst gewijzigd door Pietje : 9 november 2012 om 13:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is de PP. Die heeft schrik van zijn eigen meest radicale facties (= leger, kerk en kapitaal).
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |