![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Vreemdeling
|
![]() Een ontwikkeld land is het aan zichzelf verplicht om gevangenen op humane wijze op te sluiten. Ik weet niet in hoeverre dat het geval is maar watmij betreft mogen de omstandigheden in 'bewaarhuizen' voor mensen in afwachting van hun proces aanzienlijk beter zijn dan in de echte gevangenissen.
Anderzijds lees je hier toch wel bizarre dingen: Zo zou de helft van de gevangenen daar onschuldig zitten? Hoe valt dat te rijmen met de observatie dat je meestal tientallen feiten moet plegen vooraleer je effectief opgesloten wordt. Het zijn juist die kleinere feiten die zorgen voor het grootste deel van het soms subjectieve onveiligheidsgevoel bij de mensen. Ik leef absoluut niet volgens alle kleine wettelijke bepaligen maar toch ben ik er zeker van dat ik de binnenkant van een gevangenis niet te zien ga krijgen. De politierechter kwam ik al een paar keer tegen en met de fiscus heb ik ook al hoogoplopende discussies gehad maar verder... Sommigen stellen dat de zogenaamde witteboordencriminaliteit gelijk met moorden en verkrachten??? Gevangenissen zouden moeten voorbehouden zijn voor mensen die een gevaar zijn voor de maatschappij. Is je job autoruiten inslagen en handtassen pikken dan hoor je thuis int gevang. Ben je vergeten btw te betalen en heb je de fiscale wetgeving overtreden dan volstaan meestal andere maatregelen. Financieel treffen, in zware gevallen tijdje burgerrechten afnemen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zitten zo'n tweeduizend geinterneerden opgesloten in de gevangenissen, die mensen zijn niet veroordeeld en zouden in een normaal land in de psychiatrie zitten en geholpen worden met therapie en geneesmiddelen, hier rotten ze weg in de gevangenis zonder ook maar de minste hoop op hulp. Je begrijpt uiteraard dat niet veroordeeld zijn in de rechtstaat gelijk staat aan onschuldig zijn. Dan zijn er de "gevangenissen" zoals o.a. de Begijnenstraat die eigenlijk geen gevangenis zijn maar huizen van bewaring, waar de duizenden mensen in voorarrest opgesloten zitten in mensonwaardige omstandigheden en trouwens onder het strengste regime. Ook deze mensen zijn niet veroordeeld en zitten dus opgesloten als onschuldigen. Het is algemene kennis dat de tactiek van het parket erin bestaat van zoveel mogelijk mensen zolang mogelijk op te sluiten in voorarrest, in die mate zelfs dat VN-rapporten stellen dat in Belgie het voorarrest door het parket structureel misbruikt wordt als straf. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Banneling
|
![]() Xenofon schreef: "... in die mate zelfs dat VN-rapporten stellen dat in Belgie het voorarrest door het parket structureel misbruikt wordt als straf."
Ikzelf heb ook drie maanden en tien dagen in voorarrest gezeten, plus twee maanden in een psychiatrische kliniek als vrijheid onder voorwaarden. Ik ben het volledig met Xenofon eens. Het parket maakt misbruik van de voorlopige hechtenis. Ik ben opgesloten wegens doodsbedreigingen, ook al had ik verklaard dat ik "zoiets" niet zou doen zolang mijn vrouw en kinderen in leven waren. Er was dus geen dreigend gevaar ... Maar de achtbare forumgangers-gevangenenhaters zullen natuurlijk een andere mening hebben. Xenofon, heb je een referentie naar zo'n VN-rapport ? Het interesseert mij ten zeerste! |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet dat die rapporten hier veel volk overtuigen, men brult hier liever over de onvoorstelbare luxe waarin de gevangenen leven, men is verbaast dat de gevangenen niet fysiek gemarteld worden om hun het leven zuur te maken. Want ze zitten in de gevangenis dus moeten ze verschrikkelijk boeten... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
En dan verbaasd zijn dat men erop gaat zeiken. Ik ben er mee akkoord dat het huidige systeem gewoon niet werkt, en dat mensen zonder veroordeling zomaar in een cel te draaien naast een geesteszieke, da's er al helemaal over. Maar op zijn minst probeer ik constructief te denken, en vraag ik dus ook input van anderen. Alleen, Xenophon, uw bijdrage houd op bij het afschieten van enig idee, werkbaar of niet. Citaat:
Zeden en gewelddelicten , daar til ik een pak zwaarder aan dan aan witteboordcriminaliteit en slachterofferloos gebruik van roesmiddelen. Althans, als het aankomt op vrijheidsberoving als straf.
![]() |
![]() |
#87 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De witteboordbandieten zijn vandaag verantwoordelijk voor een wereldwijde crisis, voor miljoenen, zelfs miljarden mensen in armoede gedompeld, en dus ook verantwoordelijk voor de dood van een aantal van die mensen. Ze mogen levenslang krijgen, dan zou het nog niet genoeg gestraft zijn.
Nee, er is geen geld in Europa... http://www.challenges.fr/classements/fortune/http://www.inegalites.fr/spip.php?article1294 Laatst gewijzigd door Aligator : 9 november 2012 om 16:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ja ook die kleine garnaal die men eerder 10 keer had vrijgelaten voor zijn apenstreken komt er in terecht en dan voor zijn 10 keren samen meestal. Of 10 keer afzonderlijk, wat 10 keer langer kan duren alvorens ze weer op straat geraken. Men gelooft iets te vaak de media die iets te vaak de boel aan het misleiden is. Kwestie van budgetten naar het gerecht te krijgen. Laatst gewijzigd door Mambo : 9 november 2012 om 20:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Europees Commissaris
|
![]() Waar blijven de organisaties verbonden aan de "rechten van de mens" dat is mijn vraag?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Met al dat gezaag over onschuldigen die in 't gevang zitten ...
allez, heeft iemand bezwaar dat den deze nog wat moet blijven? Trouwens, wat houdt het gerecht tegen om hem vandaag nog definitief te veroordelen (de schadevergoeding nader bepalen, kan pas na lange tijd als er zicht is op de definitieve invaliditeit enz.). Dader aanval met bosmaaier blijft aangehouden http://www.standaard.be/artikel/deta...21113_00366930 Verder heb ik daar nog gelezen in deze draad dat geïnterneerden niet zouden veroordeeld zijn. Die zijn natuurlijk wel veroordeeld. Namelijk tot internering. Ik ben wel akkoord dat ze niet thuishoren in een gewoon gevang. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Europees Commissaris
|
![]() Internering maar dan wel met de nodige verzorging.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus ja, ik zou misschien wel de neiging hebben om te zeggen dat hij niet noodzakelijk aangehouden moet blijven. Ik ben het er wel mee eens dat hij niet binnen 6 maanden voor de rechter moet komen, dat zou veel sneller moeten kunnen...
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een anonieme tip is een van de middelen die men bij het parket gebruikt om zich in te dekken. Of ben je zo iemand die als hij in de krant leest dat ze bij een routinecontrole een koffer vol drugs aantroffen dat ook werkelijk geloofd? Maar laat ons de proef op de som nemen als je toch zeker bent, laat ons samenkomen en samen het anonieme briefje schrijven met uw naam en adres erop, je bent toch zeker dat er niets van komt niet waar? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
ik heb wel wat beters te doen dan in te gaan op dat soort kinderachtige spelletjes
![]() |
![]() |
#99 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dat zeg jij wel meer, als je geen gelijk krijgt.