![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Minister-President
|
![]() Ze hebben een nieuwe nieuwslezer:
![]()
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @ Maori =>
![]() @ Aton , je hebt ook al jazeera sports , die zijn wel te pruimen voor voetbal liefhebbers ![]() IK hou niet van voetbal , dus .... ![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Banneling
|
![]() Wat is liefde ??
Liefde in de islam is allesomvattend, volledig en sublieme, in plaats van beperkt te zijn tot een vorm alleen, dat is de liefde tussen een man en een vrouw. Integendeel, er zijn uitgebreider, breder en sublieme betekenissen. Er is liefde voor Allah de Almachtige, de Boodschapper van Allah, sallallaahu `alayhi wa sallam (moge Allah verheerlijken zijn genoemd), kan de Metgezellen Allaah tevreden met hen zijn en de liefde van het goede en rechtvaardige mensen. Er is liefde voor de religie van de islam, de handhaving en het maken van het zegevierende en de liefde van het martelaarschap omwille van Allah de Almachtige en andere vormen van liefde. Het is dus verkeerd en gevaarlijk voor de brede betekenis van liefde te beperken tot deze soort van liefde alleen. Een succesvolle huwelijks-en gezinsleven is gebaseerd op liefde en mededogen: Misschien dat sommige mensen worden beïnvloed door wat wordt meedogenloos gepropageerd door de media, films en tv-series, dag en nacht, denkend dat een huwelijk niet succesvol zal zijn, tenzij zij steunen op een pre-echtelijke relatie tussen het jonge paar naar perfecte harmonie te bereiken tussen hen en zorgen voor een succesvolle huwelijkse leven. Niet alleen dit, veel mensen worden ook beïnvloed door de oproep tot vermenging tussen de twee geslachten, losbandigheid evenals vele andere morele afwijkingen. Dit leidt tot grote corruptie en ernstige misdrijven, alsmede de schending van heiligheden en eer. Ik zal deze bewering niet te weerleggen vanuit dit oogpunt, maar door echte studies en cijfers. In een studie uitgevoerd door de Universiteit van Cairo (een universiteit van neutrale oriëntatie, die niet is een islamitisch gezag te worden onderworpen aan twijfelen van partijdigheid) over wat het zogenaamde "huwelijk uit liefde" en "het traditionele huwelijk", werd het volgende geconcludeerd: Volgens de studie, 88 procent van de huwelijken die plaatsvinden na een liefdesrelatie eindigen met falen, dat wil zeggen, met een slagingspercentage van niet meer dan 12 procent. Zoals voor wat het noemde "het traditionele huwelijk", aldus de studie, 70 procent succesvol zijn. Met andere woorden, het aantal succesvolle huwelijken in de zogenaamde traditionele huwelijk is zes keer meer dan liefde huwelijken. [Risaalah Ila Mu'minah] Deze studie wordt bevestigd door een andere van hetzelfde type uitgevoerd door Syracuse University in de VS De studie geeft aan geen twijfel dat liefde of passie is geen garantie voor een succesvol huwelijk, maar veeleer leidt vaak tot mislukking. De alarmerende tarieven van de echtscheiding te doen gelden deze feiten. Een reactie op dit fenomeen, professor Saul Gordon, een docent aan de genoemde universiteit zei: "Als je verliefd bent, om je de hele wereld draait om de persoon van wie je houdt huwelijk dan komt het tegendeel te bewijzen en te vernietigen al uw waarnemingen.. Dit komt omdat je ontdekt dat er andere werelden die je moet zich bewust zijn van. Het is niet de wereld van de mens, maar de wereld van concepten, waarden en gewoonten die geen twijfel om iets te voor. " Frederick Koenig, hoogleraar sociale psychologie aan de Tulane University, zegt: "De romantische liefde is zeer sterk en emotioneel, maar duurt niet, terwijl de echte liefde is gekoppeld aan het land en het leven en is bestand tegen proeven." Hij voegt eraan toe: "Het is onmogelijk dat een van de sterke emoties in de romantische liefde past. Deze liefde lijkt een taart, een persoon geniet het eten van het [zolang het duurt], dan wordt gevolgd door de periode van neergang. Terwijl echte liefde betekent het delen de zorgen van het dagelijks leven en de samenwerking voor het voort te zetten. In het kader van deze samenwerking, kan men zijn menselijke behoefte te bereiken. " [Al-Qabas Krant: Geciteerd uit Risaalah Ila Hawwaa '] De liefde die de schrijver heeft het over en noemt "het echte leven" werd uitgedrukt in de Koran als genegenheid. Allah de Verhevene zegt (wat betekent): {En tot Zijn tekenen behoort dat Hij voor u schiep uit uzelf vrienden die je kan rust vinden in hen, en Hij plaatste tussen jullie genegenheid en barmhartigheid.} [Koran 30: 21] De relatie tussen echtgenoten is gebaseerd op genegenheid en genade, niet op vurige liefde, verlangen en passie. Het is een relatie die gebaseerd is op een rustige liefde (affectie) en wederzijdse genade, niet illusies van de liefde die niet aan de werkelijkheid of romantische fantasieën die niet aan een succesvol huwelijk te creëren weerstaan. Hoe deskundig is 'Oemar ibn al-Khattaab moge Allah tevreden met hem, toen hij zich vrouwen en zei: "Als een van jullie houdt niet van haar man, ze niet zou hem vertellen over deze, want slechts een paar woningen zijn gebaseerd op liefde , maar eerder mensen samenleven op grond van de goede zeden en de islam ". Toch betekent dit niet dat we bellen om emoties tussen echtgenoten verwaarlozen of gevoelens en sentimenten tussen hen begraven. De Boodschapper van Allah, sallallaahu `alayhi wa sallam (moge Allah verheerlijken zijn vermeld), gaf ons het beste voorbeeld van het liefhebben zijn vrouwen. Het is overgeleverd in de zuivere Soennah (traditie) dat de Profeet, sallallaahu 'alayhi wa sallam (moge Allah verheerlijken zijn vermeld), voorzichtig was om zijn mond op dezelfde plaats waar zijn vrouw' Aisha Allah kan tevreden zijn met haar dronk. Tijdens zijn laatste ziekte, gebruikte hij haar Siwaak (tand-stick) en stierf terwijl hij achterover tegen haar borst, tussen haar nek en boezem. Wat voor liefde is edeler en meer verheven dan dit? Wat als je alleenstaand bent ?? no problem for that |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 1) Ik ben tegen (al dan niet gedwongen) geregelde huwelijken !!!!
2) Liefde = voor iedereen anders !! Maar ik heb het over liefde tussen 2 mensen: Als je niet van degene houdt met wie je samen bent of getrouwd , waarom blijf je dan nog samen ?? De volgende hebben een andere betekenis: Ik hou van metal , funk , grindcore , jazz Ik hou van the Bangles Ik hou van shakira Ik hou van Doro Pesch Ik hou van spek Ik hou van kebab Ik hou van mijn woonplaats Ik hou van mijn moeder Ik hou van mijn vader Ik hou van de lotto Ik hou van de zee Ik hou van mijn huisdieren Ik hou van rotzooi te verkopen Ik hou van haat Ik hou van liefde
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Minister-President
|
![]()
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Minister-President
|
![]() Just don't date a non-muslim and you'll be fine...ish
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Minister-President
|
![]()
![]() |
#89 |
Banneling
|
![]() http://www.youtube.com/watch?v=32e-ZwKXBig
http://www.youtube.com/watch?feature...&v=D28ZZLbwkiM De profeet was vooral mededogen ten opzichte van kinderen. Hij zei: "Ik sta in gebed en wenst te verlengen. Maar ik hoor een kind huilen en kort het gebed tot de moeder angst te verminderen." (Bukhari) Zodra een man vertelde Profeet Mohammed: "Ik heb 10 kinderen, die geen van allen die ik ooit heb gekust." Gods Boodschapper antwoordde: "Een zonder medelijden voor anderen is niet medelijden." (Bukhari) |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
want deze zin is niet begrijpelijk voor vlaamstalige & nederlandstalige !!
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Burgemeester
|
![]() En overal waar de volgelingen van de onverdraagzame profeet het voor het zeggen krijgen, worden andersdenkenden en andersgelovigen gediscrimineerd, vervolgd, gedood...
Woensdag, 26 december 2012 ZES DODEN BIJ EEN AANVAL TEGEN EEN KERK IN NIGERIA BRUSSEL (KerkNet/Kathpress/Die Zeit) – Onbekenden hebben tijdens de kerstnacht gelovigen van een christelijke kerk in het noorden van Nigeria beschoten. Daarbij vielen zes doden, onder wie de parochiepriester. Aansluitend werd het kerkgebouw in brand gestoken. Het is nog onduidelijk of de radicaal islamitische beweging Boko Haram verantwoordelijk is voor deze schietpartij in het dorp Peri, nabij de stad Potiskum. Boko Haram pleegde vorig op kerstdag aanslagen tegen christenen in verschillende Noord-Nigeriaanse steden. Toen vielen dertig doden. Nigeria telt ca. 160 miljoen inwoners. Daarvan is naar schatting de helft christen. Zij wonen grotendeels in het zuiden van het land. Laatst gewijzigd door marjan : 27 december 2012 om 22:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Banneling
|
![]() Als we alle slechte moslims moesten castreren dan zou me dat een berg testikels worden, maar dat heb ik er nog voor over.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Minister-President
|
![]() Cookie monster, ik vind het geweldig hoe aandachtig jij bent, je stelt vragen, je trekt in twijfel...ik vind het hilarisch omdat het duidelijk is dat je geen interesse hebt in de godsdienst van dood en verderf
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Banneling
|
![]() http://www.youtube.com/watch?v=86v9ymkBJi4
The Prophet was especially compassionate toward children. He said: "I stand in prayer and wish to prolong it. However, I hear a child cry and shorten the prayer to lessen the mother's anxiety." (Bukhari) Once a man told Prophet Muhammad: "I have 10 children, none of whom I have ever kissed." God's Messenger responded: "One without pity for others is not pitied." (Bukhari) http://www.youtube.com/watch?v=ZOxe37y4K24 http://www.youtube.com/watch?v=11MuH93c_NE http://www.youtube.com/watch?v=7-OgN...=results_video http://www.youtube.com/watch?v=Lx9Md...94C45C3FDEDD92 http://www.youtube.com/watch?v=Nh7-u...94C45C3FDEDD92 |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Minister-President
|
![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Nog een profeet die het lijden verheerlijkt? Het zal wel weer een domme vertaling zijn, zoals van die druiven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]()
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 15 september 2013 om 18:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vrees van niet.
Wat denkt u?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |