![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het komt er eigenlijk op neer dat de sociale partners (zowel werknemers als werkgevers dus...) een "relancebeleid" willen dat neerkomt op het belasten(solidariteit) of het pesten(langer werken) van diegenen die nog werk hebben.
De regering,zonder veel andere keuze wegens haar samenstelling zal dat ook doen.,....uiteindelijk..... En deze 3 "actoren" denken dat we nog lang onderscheid gaan maken tussen die 3? Ik vrees zo een beetje dat ze ECHT denken dat ze nog als los van elkaar gezien worden in de straat! Is dat alles wat ze kunnen? De artiesten van het plastieken hesje,de verwerkers van Chinese import en de behoeders van "gestelde belangen"?...... Steek ze samen in een zak en schud eraan...... ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 20 november 2012 om 06:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Gouverneur
|
![]() Alé t is er dus echt van gekomen. Dat onze loonkosten te hoog zijn ligt vooral aan de loonlasten maar daar wordt niet aangekomen. Komt er dus op neer dat onze nettolonen nog zullen dalen in vergelijking met onze buurlanden. Dank u regering, dank u Alexander. Ik herinner me nog uw uitspraak verkiezingspamflet in Juni 2010. Wel dan kan ik zeggen. Proficiat met uw begroting, u mag uw broekje terug aandoen!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Staatssecretaris
|
![]() Alle kom, er zijn genoeg werkgevers die goed presterende werknemers daarvoor willen belonen. En dat is niet alleen uit vrijgevigheid, maar uit noodzaak. In sommige sectoren zijn goede werknemers nu eenmaal moeilijk te vinden. Als je dan als werkgever je goed personeel niet naar behoren beloond zul je ze niet lang houden. Er zijn immers werkgevers genoeg die wel bereid zijn meer te betalen voor een goede kracht.
Het zou totale nonsens zijn als je als werkgever niet zou mogen beslissen om iemand opslag te geven. Dan zou je personeel namelijk loslopend wild zijn. Want een nieuwe werkgever zou dan natuurlijk wel meer kunnen betalen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Bollywood : 20 november 2012 om 09:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Staatssecretaris
|
![]() sorry, dubbele post
Laatst gewijzigd door JBM : 20 november 2012 om 10:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Minister-President
|
![]() Iedere aprilmaand krijgt iedereen bij ons fiks opslag, doorgaans meer dan de index+ipa in België. Dat gaat over een duits bedrijf van 2000+ mensen.
IEDER technologiebedrijf MOET opslag geven, jaar na jaar, of ze zijn al hun goede mensen kwijt. Vergeet niet dat "goed" het kernwoord is. Slechte werknemers worden buitengewerkt, consequent geen opslag geven is zo bvb een goede methode. Luister paultje, als gij denkt dat werkgevers u vrijwillig geen opslag zullen geven, dan zegt dat heel veel over u en niets over uw werkgever ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() Don't judge people before you know them |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() Don't judge people before you know them |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Lokaal Raadslid
|
![]() mijn loon is 17 jaar bevrozen geweest
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() mijn loon is gehalveerd in 30 jaar tijd, en als ik meer verdien is het omdat ik vier keer meer werk
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Trouwens, index is al een gigantische opslag waarvoor ge NIKS moet doen. Het zorgt inderdaad dat uw koopkracht bewaard blijft en uw loon-naar-werk gelijk blijft. Toen ge voorman werd, na ieder opleiding, was het moment daar om meer te vragen, op dat moment kreeg ge immers meer verantwoordelijkheid etc. Dat ge dat niet gedaan hebt is UW fout. Uw chef gaf u al 2-3% opslag per jaar door indexaties, ge moet snappen dat hij daar bovenop niet de budgettaire ruimte heeft om per default NOG meer te geven. Een beetje redelijk blijven... Maar hij had u waarschijnlijk wel extra gegeven als ge het gevraagd had en waard geweest. Ergens in die 2 opties knelde het schoentje. Kijk in eigen hart en ge zult het weten. Ik judge u niet, dat moet ge zelf doen. Vertel me, wat hebt ge fout gedaan? Pas op want als ge zegt "niks" dan is het antwoord: uw loon was correct.
Argumentvormen uit deze link zijn uit den boze. de historische figuur Jezus Christus Laatst gewijzigd door Effect : 23 november 2012 om 09:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Minister-President
|
![]() loon naar werk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dat is de egoistische overheid en de lobby die ervoor zorgt dat mijn loon halveert ? De pretentie van iets te geven aan de burger, maar op de kap van een ander mens... De ambtenarenbende die gewoon nooit introspectie doet, maar altijd gezellig de oplossing bij een ander legt, en liever een soort slavernij organiseert dan een evenwichtige oplossing bedenkt die alle economische regels respecteert
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() er is geeneen polizieke partij die dat wil veranderen ? Dat is het tegengestelde belang van de begroting versus de privé
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Of ik moest in de windtunnelbusiness werkzaam zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() wel in feite zijn de bedienden in de sector, de best betaalde bij de pas afgestudeerden. Dus contradictie
|
![]() |
![]() |