![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Los daarvan zou je ook op scholen die onderwerpen moeten bespreken, leerlingen met mekaar in discussie laten gaan, evengoed zou je die onderwerpen kunnen aankaarten via debat in vzw's en verenigingleven en daarbij concrete voorvallen aanhalen die in de wijk zelf gebeurden. Denkt u dat het probleem over is wanneer de taal geleerd is? Aan de commentaren die mijn dochter te horen krijgt is niet altijd de taal het probleem! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je doet nu alsof dat nooit niemand in heel de politiek erkent zou hebben dat er zulke problemen zouden kunnen voorkomen. Citaat:
Je schijnt te vergeten dat al die tijd dat die politiekers vermeend in hun ivoren toren zaten te zaak te negeren onze maatschappij jegens zulke zaken steeds strenger is gaan ageren. We worden er 'beschaafder' op zal ik maar zeggen... we wensen dat soort gezever niet meer te pikken. En daar vallen dus de spreekwoordelijke dokwerkers, dakwerkers, etc ook onder hé Kijk naar Nederland ... ik meen me te herinneren van een topic hier op het forum, enkle jaren geleden, dat er ergens een wet of plaatselijke regeling doorgekomen was tegen het fluiten naar vrouwen in een stations of metro's ( exact weet ik het niet meer ) Dat zijn dus zaken die vroeger 'aanvaard' werden maar waar je weer van kan gaan zeggen dat de maatregelen er gekomen zouden zijn door buitenlanders die dat tot de spits dreven. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat ge liever in jouw tijd westerse mannen had gezien die wat meer initiatief namen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Neen, ik dacht eerder aan beleefder, meer sociale fijngevoeligheid (al dan niet aangeleerd).
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar wat mij stoort Alice, is dat er geen onderscheid wordt gemaakt tussen een houding tegenover een sexe in het algemeen enerzijds, en een houding tegenover een individu anderzijds. Vrouwen die vinden dat mannen maar aan één ding denken en achter hun fluit lopen zijn seksisten. Mannen die vrouwen discrimineren, pesten, aanvallen, belagen, puur omdat het vrouwen zijn, zijn seksisten. Weet je hoeveel vrouwen ik op de werkvloer heb horen zeggen dat ze liefst geen vrouwen in de omgeving hebben ? Dat zijn dus geen seksisten want ze zien de venten te graag. Ben je een seksist als je tijdens een ruzie een vrouw uitscheldt voor hoer ? En wat als je tegen een man zegt dat hij een klootzak is ? Is dit hem reduceren tot zijn seksuele dimensie ? Laatst gewijzigd door Rudy : 1 december 2012 om 22:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De politiek had moeten erkennen, dat de instroom van grote groepen mensen met andere overtuigingen verplicht tot duidelijkheid, over welke opvattingen de spelregels bepalen. Dat gebeurde niet, integendeel, er werden vooral maatregels genomen om die apartheid in stand te houden. U vergist zich, maar u bent dan ook geen vrouw. Er is voor vrouwen een hemelsbreed verschil tussen een fluitende dakwerker, of een man die je werkelijk lastig valt en je een hoer vind omdat je daar niet van gediend bent. Ook hier blijkt juist dat verschil in opvattingen, die fluitende dakwerker klimt niet zijn ladder af om te vragen of je seks wilt en beledigt je niet omdat je daar niet op in wilt gaan, zijn gedrag is niet bedoeld om je als vrouw enkel onder strikte voorwaarden vrije toegang te geven tot de publieke ruimtes. Veel mensen met andere opvattingen over rolpatronen tussen man en vrouw, waaronder ook veel moslims, vinden dat vrouwen zich moeten bedekken, of vergezeld horen te zijn van man of familie, of enkel binnen bepaalde uren naar bepaalde bestemmingen mogen.Vrouwen die zich niet aan hun opvattingen houden" vragen erom" en als man " hoor je dus te reageren". Er is dus wel degelijk verband tussen seksuele intimidatie zoals het vandaag is en migratie, ongeacht die fluitende dakwerker! En ja, de politiek ageert, nu pas, nadat een studente hen met de neus op de feiten duwde, gesteund door de media. Terwijl dat hele probleem al jaren bestaat en gewoon niet eens benoemd mocht worden. Welk land heeft een wetgeving tegen fluitende dakwerkers? Toch niet hier of omringende landen hoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wanneer je tijdens een ruzie een vrouw uitscheld voor hoer, laat je vooral je onmacht zien en ben je dus een zielig ventje. Wanneer vrouwen mannen minachtend gaan behandelen en hen zonder reden beledigen, alsof ze enkel een lul op poten zijn, dan mag je klagen. Klootzak mag je gerust zeggen, anders dan bij hoer gaat dat niet over je seksuele gedrag, maar over je gedrag waarmee je anderen "kloot", in de zin van tekort doen, het moeilijk maken, onredelijk en gemeen zijn. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Pas hij dat niet meer doet gaan ze zich zorgen maken. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad. Degenen die de fluitende dakwerker gelijkstellen aan een sissende geilaard, zijn trouwens ook degenen die het dragen van een sjalleke om de haren met een permanent te beschermen, gelijkstellen aan het dragen van de vlag van een totalitaire ideologie.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 2 december 2012 om 08:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Opdat nu andere vrouwen dit kleine geluk ook niet meer ten deel valle. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En om niet racistisch over te komen mag een leuke dakwerker nu zelfs ook niet meer naar ons fluiten. Ik heb zo ooit eens vijf buurvrouwen uitgenodigd om mijn nieuwe gevel te komen bekijken.... terwijl twee gespierde jonge gasten die gevel met bloot bovenlijf nog aan het installeren waren. Tot groot jolijt van de buurvrouwen én van de installateurs! Ik zie hetzelfde dus nooit gebeuren met ene Mohammed en ene Achmed erbij. Trouwens ook niet met een Afrikaanse installateur, want daar mag je geen lol mee hebben, wegens racistisch
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ga me pas zorgen maken wanneer geen enkele bouwvakker nog naar me fluit, mag dat? Dank je wel, Ebertje! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |