Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 juli 2004, 19:01   #81
Astenblieft mensen
Minister

Astenblieft mensen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
@Labyrinth:

inlevingsvermogen bijvoorbeeld, is een teken van hogere intelligentie vermits men hiervoor abstractie moet maken van zijn eigen ik, en zich in gedachten moet kunnen verplaatsen in de ander. uit dit inlevingsvermogen kan de 'emotie' van medelijden en verdriet om de ander voortkomen.
maar ook liefde, vriendschap, vreugde, verdriet, zelfmedelijden etc. zijn 'emoties' als gevolg van een hoger ontwikkeld brein.
Gezien uw mateloos 'grote' inlevingsvermogen, uw tomeloos grote hoeveelheid capaciteit zich te kunnen verplaatsen in een ander (namelijk in hen die niet voor hun lol zitten te verhongeren, creperen van de pijn en ellende), uw capaciteit als emotieel persoon jegens de armen in deze wereld (verdriet, vriendschjap, medelijden voelt u daarvoor) wil ik u bij deze benoemen tot domste wezen van dit forum.
Je spreek jezelf tegen, enorm. Dat je blijkbaar geen kloot geeft om de ellende ergens anders in de wereld en verstandelijk gehandicapten liever niet ziet geboren worden dan wel, bewijst dat je een lager intelligentieniveau bezit dan godszijdank de meesten onder ons.

Citaat:

indien de negertjes arm zijn omwille van hun 'onvruchtbare grond' en watertekort, waarom hebben de bewoners van scandinavië dan geen armoede?
eh... omdat zij meedraaien in de westerse economie? In noorwegen betaal je een dikke 30 euro voor een gewone fles wijn. Een dikke 10 euro voor een beetje kaas. een dikke 7 euro voor een beetje pleepapier. Alles in dat land is duur. Alles. Degene die daar wonen hebben lage inkomens en hoge kosten.

Citaat:
en het kiezen van je partner heeft een heleboel met ratio te maken. het zal je toch wel interesseren of hij een inkomen heeft, of hij gezond is, of hij een goed karakter heeft etc.
natuurlijk.

Citaat:
bovendien val je, zoals de meeste vrouwen, op een bepaald mannelijk 'profiel' waarbij zaken gestalte, symmetrie, lichaamsbouw en dergelijke onbewust een rol spelen.
klopt, met nadruk op het woordje onbewust, dank u daarvoor

Citaat:
je genetische code heeft immers bepaald dat je best op zoek gaat naar een man met gezonde genen. dat type man zul je aantrekkelijk vinden. daarmee zal je seks willen.
het zit toch mooi in elkaar allemaal, niet?
Inderdaad, wat zit het toch mooi in elkaar. Gelukkig maar dat je het geheel niet om kan draaien, dat je niet je partner kiest op basis van inkomen, status, genenpool of andere zakelijkheden. gelukkig word je ook nog verliefd. En kies je naar aanleiding van een emotie rationeel of deze persoon je wat kan bieden. Niet andersom. Mocht dat bij u zo zijn: kijk eens naar Weird Science. Dat moet uw natte droom zijn.

Laatst gewijzigd door Astenblieft mensen : 28 juli 2004 om 19:02.
Astenblieft mensen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2004, 19:38   #82
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Astenblieft mensen
Gezien uw mateloos 'grote' inlevingsvermogen, uw tomeloos grote hoeveelheid capaciteit zich te kunnen verplaatsen in een ander (namelijk in hen die niet voor hun lol zitten te verhongeren, creperen van de pijn en ellende), uw capaciteit als emotieel persoon jegens de armen in deze wereld (verdriet, vriendschjap, medelijden voelt u daarvoor) wil ik u bij deze benoemen tot domste wezen van dit forum.
Je spreek jezelf tegen, enorm. Dat je blijkbaar geen kloot geeft om de ellende ergens anders in de wereld en verstandelijk gehandicapten liever niet ziet geboren worden dan wel, bewijst dat je een lager intelligentieniveau bezit dan godszijdank de meesten onder ons.
ik leef me in, ik vind het erg. maar ik besef dat ik niet iedereen in de wereld kan helpen (piep, hier is de ratio). bijgevolg vind ik dat de armen hier bij ons het eerst geholpen moeten worden door ons. het hemd is me nader dan de broek. is dit zoveel 'erger' dan een linkse die loopt de krijsen hoeveel armoede er is in de derde wereld en er net als mij NIETS aan doet, terwijl hij in een boog rond de bedelaar in z'n eigen stad loopt?
twijfelt u vooral niet aan mijn inlevingsvermogen. dat blijkt overigens vaak meer ontwikkeld dan dat van de gemiddelde forumzeiker hier. maarja, dan moet u ook mijn andere posts lezen natuurlijk.

Citaat:
eh... omdat zij meedraaien in de westerse economie? In noorwegen betaal je een dikke 30 euro voor een gewone fles wijn. Een dikke 10 euro voor een beetje kaas. een dikke 7 euro voor een beetje pleepapier. Alles in dat land is duur. Alles. Degene die daar wonen hebben lage inkomens en hoge kosten.
wat is er mis met de afrikaanse economie? wat maakt de westerse economie dan zoveel 'beter'? (pas op, strikvraag )

Citaat:
natuurlijk.

klopt, met nadruk op het woordje onbewust, dank u daarvoor

Inderdaad, wat zit het toch mooi in elkaar. Gelukkig maar dat je het geheel niet om kan draaien, dat je niet je partner kiest op basis van inkomen, status, genenpool of andere zakelijkheden. gelukkig word je ook nog verliefd. En kies je naar aanleiding van een emotie rationeel of deze persoon je wat kan bieden. Niet andersom. Mocht dat bij u zo zijn: kijk eens naar Weird Science. Dat moet uw natte droom zijn.
over verliefd worden, daar had ik het over in mijn vorige post. je wordt doorgaans verliefd op mannen die genetische sterkte uitstralen via lichaamsbouw, symmetrie, zelfzekerheid, intelligentie...

ik heb weird science gezien en vond het een idiote film.
uw pogingen om van mij een karikatuur te maken zou ik voorlopig even staken wegens gebrek aan inspiratie.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2004, 19:43   #83
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

Noe noe slaapt al, maar astemblief is wakker, dus wordt de reeks 'schelden en beledigen' voortgezet.
Hoeveel intellect is er nodig om een onbekende een laag intelligentieniveau toe te meten?

Bitter weinig dus!
dorus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2004, 20:03   #84
Astenblieft mensen
Minister

Standaard

Citaat:
ik leef me in, ik vind het erg. maar ik besef dat ik niet iedereen in de wereld kan helpen (piep, hier is de ratio).
dat vraagt niemand van u. maar u bent degeen die hier dit forum komt opvrolijken met verklaringen dat het nu eenmaal in de mens zijn genen zit om 'beter' te zijn dan een ander. U bent degeen die vindt dat een verstanbdelijke gehandicapte, al dan niet extreem gehandicapt, beter het levenslicht helemaal niet moet aanschouwen, want het zal wel ongelukkig wezen. Dat getuigt, mijn waarde, maar van een bitter weinig inlevingsvermogen en dan is een zin als: ik kan er ook niks aan doen, echt niet genoeg.
Citaat:
bijgevolg vind ik dat de armen hier bij ons het eerst geholpen moeten worden door ons.
deze logica ontgaat me. (En nee Dorus, deze zin hoeft u er niet uit te pikken voor weer een van uw inhoudsloze kreten over het intellect van zij die anders denken dan u...dat zou te makkelijk zijn, nietwaar?) Bijgevolg, welk gevolg? Daar laat uw ratio u even in de steek. Uw inlevingsvermogen ook, dunkt me. Hier bent u gewoonweg egoistisch. En kortzichtig.
In belgie is niemand arm. De armen hier zijn rijk.

Citaat:
twijfelt u vooral niet aan mijn inlevingsvermogen. dat blijkt overigens vaak meer ontwikkeld dan dat van de gemiddelde forumzeiker hier. maarja, dan moet u ook mijn andere posts lezen natuurlijk.
u overtuigt mij allesbehalve. alle posts die ik van u lees lijken te komen van een ijskoude denker, die in staat is hele bevlkingsgroepen over een kam te scheren en ze tot een inferieur ras te bestempelen.
Ik heb uw posts gelezen, dank u. Als we zo gaan beginnen wordt het een gooi en smijtspelletje en daarmee verliest u uw punt.

Citaat:
ik heb weird science gezien en vond het een idiote film.
uw pogingen om van mij een karikatuur te maken zou ik voorlopig even staken wegens gebrek aan inspiratie.
ik probeer u niet tot een karikatuur te maken. dat doet u zelf al.
Oud 28 juli 2004, 20:04   #85
Astenblieft mensen
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dorus
Noe noe slaapt al, maar astemblief is wakker, dus wordt de reeks 'schelden en beledigen' voortgezet.
Hoeveel intellect is er nodig om een onbekende een laag intelligentieniveau toe te meten?

Bitter weinig dus!
elaba, daar heb je Dorus weer. Nog altijd niks te melden, jongen?
Oud 28 juli 2004, 20:10   #86
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
elaba, daar heb je Dorus weer. Nog altijd niks te melden, jongen?
Niets dat binnen jouw bevattingsvermogen past.
Oud 28 juli 2004, 20:14   #87
oriana
Minister-President

oriana's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar oriana
Standaard

Citaat:
Niets dat binnen jouw bevattingsvermogen past.
Hier Dorus, ik zal je eventjes helpen ~ voor alles is een oplossing, zie je?

Nu kun je een niveautje hoger geraken....
Oud 28 juli 2004, 20:16   #88
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oriana

8) Maar niet meer, dan één trede tegelijk eh
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2004, 20:16   #89
Astenblieft mensen
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oriana

Laatst gewijzigd door Astenblieft mensen : 28 juli 2004 om 20:16.
Oud 28 juli 2004, 20:31   #90
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

3 x

een record!!!!!
Oud 28 juli 2004, 20:32   #91
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
@Labyrinth:

.

en het kiezen van je partner heeft een heleboel met ratio te maken. het zal je toch wel interesseren of hij een inkomen heeft, of hij gezond is, of hij een goed karakter heeft etc.
bovendien val je, zoals de meeste vrouwen, op een bepaald mannelijk 'profiel' waarbij zaken gestalte, symmetrie, lichaamsbouw en dergelijke onbewust een rol spelen.
je genetische code heeft immers bepaald dat je best op zoek gaat naar een man met gezonde genen. dat type man zul je aantrekkelijk vinden. daarmee zal je seks willen.
het zit toch mooi in elkaar allemaal, niet?
Onbewuste beredeneerde liefde ? De beste vader of moeder voor je kind....
de genen die de sterkste overlevingskansen hebben?
Naar het schijnt is het nog waar ook! Wat onderscheidt er ons van het dier?
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2004, 20:39   #92
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
3 x

een record!!!!!
Spelbreker!
Oud 28 juli 2004, 20:45   #93
Mitgard
Banneling

Standaard

Citaat:
In belgie is niemand arm. De armen hier zijn rijk.
naar het schijnt is er in engeland niemand ziek. de zieken zijn daar gezond.
Oud 28 juli 2004, 20:47   #94
Mitgard
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth
Wat onderscheidt er ons van het dier?
voornamelijk onze hoger ontwikkelde hersenen.
Oud 28 juli 2004, 20:51   #95
Elmer
Vreemdeling

Elmer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
niet iedereen over dezelfde kam scheren hé....
Oud 28 juli 2004, 20:54   #96
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Veel verstand heeft het ons helaas niet bijgebracht !
Oud 28 juli 2004, 20:57   #97
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Hypochondrie !
Oud 28 juli 2004, 21:01   #98
Astenblieft mensen
Minister

Standaard

Citaat:
amai, daar heeft een argument dat steek houdt! ik ben onder de indruk!
Oud 28 juli 2004, 21:09   #99
Mitgard
Banneling

Standaard

Citaat:
amai, daar heeft een argument dat steek houdt! ik ben onder de indruk!
had je op zo'n onzin nu werkelijk een argument verwacht?
Oud 28 juli 2004, 21:13   #100
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het is vooral de lichtzinnigheid waarmee beslist wordt een abortus uit te voeren dat mij tegen de borst stuit. Alsof het ballast is dat weg moet, en voor velen is dat dan ook zo geworden.
Het respect in het leven is er niet bij, niemand ziet het meestal en het gebeurt vaak genoeg anoniem waarschijnlijk en het ongeboren leven moet wijken voor een verder zetting van uitgang, dansen en leute maken.
Enkel troebele geesten kunnen dat verantwoorden, of portemonneeneukers en die hebben altijd een gladde uitleg klaar.

Ik de oorlog Irak-Iran kreeg elke vader een auto voor een zoon die stierf aan het front. Ergens is dat hier ook veel te veel het geval, het materiele tegen het leven afgewogen.

Abortus in geval van goed gefundeerde beslissingen en weloverwogen voor en nadelen kan ik enigzins goedkeuren. Wat deze mogen zijn laat ik over aan mensen die er meer verstand dan ik over hebben.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be