![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je moet gewoon eens kijken hoe de regering Di Rupo dit voor elkaar heeft gekregen: door de middenklasse uit te persen en het ondernemerschap in de kiem te smoren door allerhande belastingen te verhogen.
Op korte termijn kan dit inderdaad veel goed doen om lage rentes te krijgen en in het buitenland lof te oogsten maar op lange termijn is dit moordend. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk, binnen de beurs, want het gaat over beurscijfers, zijn er verschillende parameters die bepalen hoe hoog te beleggers de rente doen stijgen. 1° hoeveel kans is er dat Belgie het geleende bedrag niet zal kunnen terug betalen? 2° hoeveel geld heeft Belgie nodig vandaag? Niet gisteren, niet morgen, maar vandaag. 3° hoeveel kans is er dat andere dit geld gaan uitlenen? 4° wie gaat mijn geld terugbetalen als Belgie niet meer kan betalen en hoe betrouwbaar is die instelling? 5° wie bepaald of ik mijn geld terug krijg bij wanbetaling? 6° hoe hoog liggen de reeds bestaande schulden en aan wie zijn die? 7° waarvoor dient het geleende geld? 8° hoeveel aanvragen en hoe hoog is het bedrag van de nieuwe lening? 9° waar haalt Belgie zijn geld vandaan om mij te kunnen terugbetalen? 10° hoe stabiel is de situatie in Belgie? 11° hoeveel leningen lopen er vandaag af. Als ik dan even kijk naar; punt 2° dan zie ik dat Belgie vandaag geen geld leent. punt 4° blijkt een zeer grote speler op de markt te zijn, dus ik kan gerust uitlenen, ik ben zeker mijn geld terug te krijgen. punt 5° zijn spelers die zelf alles verliezen als het geld niet word terugbetaald. Besluit ik kan Belgie een lage rente aanbieden, want ik weet dat; 1° onbestaande is. 2° zeer laag is. 3° zeer groot is. 11° zie ik dat er vandaag geen aflopen Als morgen Belgie grote bedragen gaat lenen, zal ik de rente wel doen stijgen, maar vandaag moet ik hen lokken met lage rente, want ze vragen geen leningen waar ik grote winsten op kan maken. Want dan kan ik de parameters 6°, 7°, 8°, 9°, 10° gebruiken om die rente de hoogte in te jagen. Die zijn nu immers onbelangrijk, want Belgie is vandaag geen vragende partij voor leningen. Treed 11° op en is 3° laag, dan leg ik de interest zo hoog mogelijk, want op dat ogenblik kan Belgie toch geen kant op en moet het lenen tegen mijn hoge rentevoet. Treed 1° in werking samen met 11°, dan jaag ik zelfs de rente naar overdreven hoogte, want het is daarna toch die derde die voor alles opdraait. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Minister
|
![]() fijn,heb deze juist binnen gekregen...
Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Brakelaar : 1 december 2012 om 13:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Banneling
|
![]() Di Rupo doet het goed, maar we willen onafhankelijkheid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Gouverneur
|
![]() Klein probleem gaat wel zijn dat het geld dat in Dexia moet gestopt worden, door Europa wel degelijk als een uitgave en niet als een investering beschouwd wordt waardoor deze in de begroting dient opgenomen te worden.
Dat is trouwens nogal logisch daar iets slechts een investering is als men kan verwachten dat het ooit opbrengt, wat van uitgaven voor Dexia toch enorm moeilijk kan beweerd worden. Wel wordt dit probleem weer op de lange baan geschoven, net zoals alle structurele maatregelen en dit totdat de NVA aan zet zal zijn en wellicht bij aanvang reeds zal falen waarna de traditionele partijen zich weer zullen opwerpen als 'redder des vaderlands'. Hoe ze dat gaan doen, is nog een groot mysterie maar vandaag de dag lijkt enkel nog de zo spoedig mogelijke neergang van NVA te tellen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Federale verkiezingen 2010 - officiële uitslag N-VA : 27,8 % PS : 37,6 % Peiling La Libre november 2012 N-VA 35,4 % - winst 7,6 % PS : 31 % - verlies 6,6 % En het zal nog verslechteren voor de PS. Intelligente walen stemmen in 2014 massaal MR, die economisch zeer dicht b ij de N-VA staat. De PS moet gestopt worden. Ze is de ondergang van Wallonië en bij uitbreiding het ganse land. De maffia moet buiten! Liever vandaag dan morgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Minister
|
![]() ik denk dat Henry dit niet gaat snappen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De brave burger die moet gaan shoppen zoals je zegt, die weet niet waar eerst kijken in de 30-40 mogelijkheden die de verschillende maatschappijen voor gas en elektriciteit bieden! Echter goed uitgekiend om ze vooral om de tuin te leiden en ervan uitgaande dat de mensen het niet eens door zullen hebben! Men vergelijkt met Frankrijk waar de regering zelf de touwtjes in handen heeft op dat gebied en de consument 30�* 40 % goedkoper gesteld is! Het is de regering alhier die te beroerd is om dat ook te doen en het nodige had moeten voorzien tegen januari ipv af te wachten wat er uit de bus zal komen! Laat maar weer in brand vliegen, ze zullen daarna wel uitzoeken hoe en of ze het weer kunnen blussen! Laatst gewijzigd door andev : 3 december 2012 om 12:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Di Rupo was heel goed bezig in de maanden voor de gemeenteraadsverkiezngen. Tussen Juni en November werd er in België geen enkele nieuwe belasting ingevoerd! Meer nog: de terugbetalingen van de belastingen gingen nog nooit zo snel. Ze maakten daarvoor zelfs overuren. En toen kwam 15 Oktober
![]() Gemeenten verbaasd over STILVALLEN FISCUS
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Burgemeester
|
![]() en de "goednieuwsshow" wordt nu blijkbaar ook langs allerhande mediakanalen gepropageerd. Goei zaak dat de modale burger niet meer stom is! Heeft een averechts effect me dunkt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |