![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
En er zijn WEL arabische kandidaten bij de andere partijen! Juist zoals bij ons he ![]()
Wanneer de schijver van deze zinnen: "tja, joden hebben natuurlijk altijd gelijk vermits ze de holocaust hebben overleefd " , “Joden menen altijd meer te mogen omdat ze ooit wat zever hebben meegemaakt waar niemand zich nog voor interesseert” [font=Verdana]dit onderschrift gebruikt[/font][font="] [font=Verdana] MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30"[/font] [/font][font=Verdana]weten we hoe laat het is.[/font] |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Wanneer de schijver van deze zinnen: "tja, joden hebben natuurlijk altijd gelijk vermits ze de holocaust hebben overleefd " , “Joden menen altijd meer te mogen omdat ze ooit wat zever hebben meegemaakt waar niemand zich nog voor interesseert” [font=Verdana]dit onderschrift gebruikt[/font][font="] [font=Verdana] MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30"[/font] [/font][font=Verdana]weten we hoe laat het is.[/font] |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Laat de zionistische saus weg, en je exposé zou breed gedragen worden. Je mag de Arabieren of moslims niet als Arabieren of moslims culpabiliseren, of uit de feiten al te verregaande conclusies omtrent hun goede of slechte wil trekken.
Dat is alles wat ik zeg. Zoals ik op de andere thread (Arafat) reeds stelde, ben ik echter zeker wel te overtuigen. Ik bekijk alles echter nogal graag vanuit drie perspectieven: het Israëlische, het Arabische en het neutrale. Kennelijk ben jij iets dichter bij het gegeven betrokken. Ook emotioneel. Of vergis ik me daar? De sites waren zeker interessant; ik probeer alleen kritisch te blijven. Zwart-witpraat als die van Raven, omtrent de onmogelijkheid om tot een oplossing te komen, omdat Arabieren nu eenmaal Arabieren zouden zijn, vind ik echter aan de haren getrokken. Ik denk dat je het met dat standpunt wel eens kan/wil zijn. Of vergis ik me daar ook? Ik denk het niet ...
![]() |
#84 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Wat de representatie betreft: ik bedoel dat de Palestijnen van Gaza en de Westbank niet gerepresenteerd waren en zijn in de Knesset. Op die manier kan je niet anders dan een joods overwicht hebben. Op zich is daar niets mis mee, maar het is wel een onlogische anomalie. Het is die anomalie die volgens mij zou moeten verdwijnen. Alle Palestijnse nationalisten ten spijt.
Er moeten immers toch ook andere Palestijnse stemmen zijn? Constructieve bijvoorbeeld ... Want laat ons eerlijk zijn: een aparte Palestijnse staat is in de huidige constellatie onleefbaar.
"Do not rejoice in his defeat, you men. For though the world has stood up and stopped the bastard, the bitch that bore him is in heat again!" (Bertholt Brecht) Laatst gewijzigd door Tacitus : 23 juli 2004 om 21:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
De komende maanden zullen daarvoor belangrijk zijn met de terugtrekking uit Gaza; iets wat alleen Sharon kan doen (hij heeft toch ook de nederzettingen in de Sinai ontmanteld). Sharon is niet degene die men wil voorstellen. Hij ook wenst vrede en hij is voorzeker de enige die het echt kan waarmaken en ik denkt dat hij als zodanig de geschiedenis wil ingaan (zoiets als Reagan die nu verhemelijkt wordt door de val van het ijzeren gordijn... en persoonlijk heb ik daar eens een serieuse ruzie over gehad met een collega, maar ik had blijkbaar wel gelijk..) Conclusie, er is vrede mogelijk met de arabieren, dat werd reeds bewezen met Egypte en Jordanie. Met de palestijnen is het natuurlijk moeilijker, en dan ook door de palestijnse propaganda, maar daar komt misschien binnenkort een einde aan. Vooral nu dat ze zien dat de economie in Israel opnieuw opbloeid (een paar plaatsen vooruit gegaan in de wereldranglijst) en "if you can't beat them, join them"...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Aparte palestijnse staat niet leefbaar? Waarom niet? Trouwens Jordanie is reeds meer dan 60-70% palestijnen en een fusie is niet onmogelijk wanneer Fat Harry weg is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ook dat laatste is natuurlijk een mogelijkheid.
Belangrijk is kennelijk dat de impasse lijkt te breken. Hoop doet leven!
![]() |
#88 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
mens,dat liedje begint echt oud te worden hoor....
![]() |
![]() |
#89 |
Minister-President
|
![]() ja , het IS een golden oldie dat vetorecht van de US in de veiligheidsraad telkens als men aktie wil nemen tegen israel.
en de USA speelt dat idd tot vervelens toe en dit steeds weer met het leed van de palestijen als achtergrondmuziekje ![]()
KRITIEK OP ISRAEL IS TERECHT MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2 Laatst gewijzigd door bruut geweld : 25 juli 2004 om 02:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
http://users.pandora.be/thor_be/HamasAtWork.wmv Maar als het veiligheidshek weggehaald zou worden,beloven ze het nooooooooiit meer te doen...........nuja,toch niet met dezelfde chauffeur... ![]()
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." Benjamin Franklin Laatst gewijzigd door Thor : 25 juli 2004 om 04:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Wat is volgens jou de schuld van de Amerikanen?
![]() |
![]() |
#93 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Overigens, de oude havik wordt moe. Een beetje vleugellam eigenlijk, zeker volgens de echte zionisten, die vandaag lachend een ketting vormden tussen (de grens van) Gaza en Jeruzalem.
Het lachten zou hen vergaan, indien zij het lot van de Palestijnen in Gaza zouden moeten delen. Die Palestijnen leven tussen de kruimels die Israël hen sporadisch toewerpt. Zijzelf, de zionisten, zij claimen Israël te zijn. De kruimelaars dus. Maar voor een goede zionist is een dromerig ideaal te verkiezen boven de oplossing van een probleem. Dat dit precies (een deel van) het probleem stelt, daar moet je niet aan twijfelen. In ieder geval krijgt Sharon tegenwind van extreem extreem-rechts. Blijkbaar is hij dus almaar beter bezig, en het partijprogramma van de Arbeiderspartij aan het uitvoeren. Tja, de havik is moe. Hij ziet geen prooi meer, wordt zelf meer en meer een prooi. Misschien komt een oplossing dus toch binnen handbereik, vooral als je weet dat de meerderheid van de Israëli's zijn plan steunen? Of is daar toch een internationale troepenmacht voor nodig in plaats van een "veiligheidshek", alias gevangenismuur?
![]() |
#94 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Al de israelies van een bepaalde leeftijd hebben stemrecht, jood, moslim, arabier, druz maakt niet uit. Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Niemand zou Israël ook maar iets verwijten moesten ze geen kolonies vestigen buiten hun eigen grondgebied, moesten ze geen muur bouwen buiten hun grenzen, moesten ze ...
Ik betwist zeker het bestaansrecht van Israël niet, ik betwist zeker niet het recht van israël om een muur te bouwen OP EIGEN GRONDGEBIED. Ik betwist niet het recht van Israël om hun eigen wetgeving op te stellen in eigen land (ook al is ze discriminerend tegenover niet-joden). Ik vraag me wel af waar Israël het recht heeft om kolonies te vestigen BUITEN hun grondgebied, ik vraag me wel af waar Israël het recht haalt om mensen te liquideren, ik vraag me wel af waar Israël het recht haalt om grondgebied dat hun niet toegekend is te annexeren (oorlog is hier geen excuus voor), ik vraag me wel af waar Israël het recht haalt VN resoluties naast zich neer te leggen. Maar omdat ik deze vragen heb zal ik wel een antisemiet zijn zeker ![]()
![]() |
![]() |
#96 | |
|
![]() Citaat:
Nee ik ben niet akkoord met dat hek, dat moet ooit terug weg maar voorlopig is het de beste oplossing . Die kolonies moeten ook grotendeels weg, de rest kan gecompenseerd worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Zou het geen betere oplossing zijn om te zorgen dat Palestina betere levenscondities krijgt, een sterkere economie. Lijkt me een betere oplossing te zijn dan het nog armer te maken door een muur op hun grondgebied. Armoede & frustratie = terrorisme
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Maar zijn die andere toestanden een excuus voor Israël ? De 2 belangrijkste argumenten die ik al van u gehoord heb: - mama, hij doet het ook - mama, hij is begonne No offense, maar ...
Laatst gewijzigd door Eternity : 26 juli 2004 om 10:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | ||||
|
![]() Citaat:
Gelijk wat israel doet het krijgt altijd verwijt, jouw argument dat ze geen verwijten meer zouden krijgen moesten ze maar dat of dat doen is dus onzin. Citaat:
Maar nee de 1e intifada en de golfoorlog van 91 hebben anders beslist . Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |