![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het pensioen van werknemers wordt ook berekend op zijn (aangegeven) loon. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() In evenredigheid evenveel.
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Over verrijken gesproken. Ik kan je ook voorbeelden geven van verrijkende werknemers. Een zelfstandige die 30 jaar bijdrage betaalt en 15 jaren zwart zou werken krijgt een pensioen dat 2/3 bedraagt van het minimumpensioen. Een werknemer die 30 jaar bijdrage betaalt en 15 jaar zwart werkt (als bruggepensioneerde vanaf 50 jaar) zal 100% van het minimumpensioen ontvangen. + 15 jaar dopgeld+ bijdrage ex-werkgever. Je ziet er zijn bij elke bevolkingsgroep profiteurs en correcte mensen. Laatst gewijzigd door pajoske : 22 december 2012 om 23:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het probleem met die sociale bijdragen voor zelfstandigen is dat tot op heden er totaal geen overzicht bestaat van wat uw bijdragen nu wezenlijk aan uw pensioen bijdragen.
In de eerste periode van mijn zelfstandige onderneming was ik gewoon zelfstandig zonder vennootschap; ik betaalde na 3 jaar bijna het maximum aan bijdragen. Dat was in die tijd 100'000 bfr per trimester. Uiteraard met terugwerkende kracht van de eerste 3 jaar had ik dus behalve die zware bijdragen een regularisatie van de vorige jaren bovenop. Mijn gans jaarinkomen ging naar sociale bijdragen en ik hield niks voor mezelf nog over. De theorie is dat je dat geld van 3 jaar tevoren netjes opzij hiervoor stelde, wat ik ook gedaan had, maar het ging toch van mijn boekjaar en dus kwam het op 1 jaarinkomen terecht. Cijfermatig is niet theoretisch immers. Geld opzij houden is geld laten belasten. Dus mijn bijdragen waren al eens belast nog voor ik ze betaald had want die zijn belasting aftrekbaar. Begin maar hoor...in het bos vind je de boom niet meer. In het totaal bij het narekenen kwamen we tot de vaststelling dat ik toen in die periode meer dan 400"000 bfr teveel had betaald. Op mijn vraag die terug te krijgen kreeg ik nul. Dat was onmogelijk...immers het zat al in kas en was al lang weg. Op mijn vraag hoeveel die bedragen op mijn pensioen bijdroegen; wisten ze niet...die berekeningen bestonden niet. Het was gewoon een belasting en je kreeg er niks voor terug. Geen ziekte uitkering, geen of weinig pensioen, geen dopgeld, geen bijstand wat dan ook....gewoon betalen en weg was het steeds. Dit heeft mij en de meeste andere zelfstandigen doen overgaan naar een vennootschap. Andermaal 750'000 bfr storten als borg en het spel herbegon. Met een relatief kleine wedde betaal je relatief lage bijdragen, je verdiend dan ook niet veel hé. Hoe dan ook, zowel als in vennootschaps vorm werken is financieel niet interessant omdat je gehouden bent aan een betrekkelijk laag inkomen. (wat is daar nu het nut van? ) En werken zonder die beroepsdekking heeft als resultaat dat van je hoog inkomen zoveel afgaat dat je evenwel op dat laag inkomen uitkomt. (wat is daar het nut van? ) Eindconclusie; zelfstandig werken heeft financieel geen nut. Komt daar nog bovenop dat je als gehuwden in een zelfstandig statuut elkander geen loon kan en mag geven. Onder vennootschap wel; als gewoon zelfstandige niet. Medewerkende echtgenoot zit dus met een serieus gat in zijn pensioen berekening. Mee of tegen zijn/haar zin...niks tegen te doen. Maar die jaren betalen ze wel mee de belastingen op inkomsten. Nog zo een contradictie dus. Pff geen mens die hier aan uitgeraakt en op de belastingen, bijdragen kas, pensioen kas al evenmin. Allen trekken ze de schouders op en geven gewoon minder pensioen dan waar je recht op zou hebben. Laatst gewijzigd door Mambo : 22 december 2012 om 23:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bullcrap. De gemiddelde werknemer heeft niet eens de gelegenheid om te foefelen.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gij moogt doen wat ge niet laten kunt.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En meestal tussen de 17 en 25€ per uur in het zwart. Of dat een gemiddelde van alle werknemers dat doen dat laat ik in het midden, maar langs deze kanten zitten ze boven het gemiddelde dan toch. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik heb dat ook eens horen vertellen door een facteur. Toen ik hem vroeg of hij zijn loon als tuinier in de namiddag aangaf. Na zijn ontkennend antwoord keek hij mij mer stomverbaasde ogen aan omdat ik zei dat dit zwartwerk was. Tja als je dat niet snapt is discussiëren moeilijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Waarom dan nog criminaliteit gaan bestrijden nietwaar? Afijn, kan u in PM eens uw adres geven, ik ga uw kot komen leeghalen. Het is tenslotte eigen aan de mens dus zo erg zal u dat niet vinden... Manmanman... Arm Vlaanderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik wil dat wel doen, maar dat zou dan geen stelen meer zijn, maar eerder liefdadigheid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat kot leeg halen, is dat nu solidariteit?
Laatst gewijzigd door Vito : 23 december 2012 om 01:04. |
![]() |
![]() |