![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Over hoe het nu verder moest met Nederland en België, was men het in Berlijn nog niet eens. Ongetwijfeld dacht Leopold dat hij over een satellietstaatje zou kunnen regeren dat in de schaduw van de grote Duitse broer toch nog een zekere relatieve zelfstandigheid kon behouden. Vanuit die optiek deed Leopold ongetwijfeld een poging tot gesprek met Hitler. Hier mag gerust dan ook het woord "onderkoning" gebruikt worden. Maar in Berlijn gingen er ook stemmen op om België gewoon bij het Grootduitse Rijk te voegen (met daarbij ook Le Nord), en Belgisch alsook Frans-Vlaanderen gewoon te verduitsen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom gaat u nu al niet in Brussel wonen? U voelt er zich toch "veel meer thuis"? Ons niet gelaten trouwens. Ga maar naar Brussel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In ieder geval, procentueel waren er meer Walen dan Vlamingen die in de militaire collaboratie stapten. Onder Belgische vlag nota bene. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik denk het wel. Dit is geenszins een bewijs dat er in Wallonië meer zou zijn gecolaboreerd hoor maar zeker ook dat er na de oorlog een nog hardere repressie is geweest dan in Vlaanderen. Citaat:
De vraag is: zijn ze erin geslaagd? Nu de waarheid in de geschiedenis mondjesmaat haar rechten opeist (kan je je de frustratie bij les belgicistes voorstellen bij het bekijken van het levenswerk van belgicist De Wilde?) beginnen veel oogkleppen af te vallen. Is het VNV fout geweest? Ja en om 2 redenen A/ Dolf heeft de oorlog verloren B/ Zij hadden kritischer moeten zijn tov de bezetter en moeten weten dat de NAZI's eigenlijk dikke klootzakken waren Citaat:
Als jij je veel meer thuisvoelt in Brussel waar wacht jij dan nog op in plaats van een gerechtvaardigde ontvoogdingsstrijd van een Volk te komen boycotten? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
bron? Citaat:
maar waarom zijn er uiteindelijk meer vlamingen veroordeeld? zijn de vlamingen dan zo haatdragend?
![]() |
![]() |
#89 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
en?
![]() |
![]() |
#90 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
en als ze toch grotendeels zo onschuldig waren, vraag ik je : waarom zoveel? Citaat:
maar dat kon hen niet veel schelen he - ziedaar het karakter van de vlaemsche zaak Citaat:
(een verre van compleet lijstje volgt) 1. economische redenen: in economische termen is 1+1=3 voor belgie (dankzij brussel) 2. culturele redenen: ondanks kleine regionale verschillen vormen de belgen 1 volk, iedereen die wat tijd in het buitenland vertoef heeft (waarmee ik niet de jaarlijkse 2 weken aan de costa brava bedoel), zal dit wel weten 3. de flaminganten zijn geschiedenisvervalsers 4. de flaminganten zijn veelal zuurpruimen 5. de exponent van het flamingantisme is een racistische, autoritaire, ondemocratische partij (it's all just a little bit of history repeating)
Toen de Antwerpenaar Hendrik Conscience in de negentiende eeuw zijn beklag maakte over ‘vreemdelingen’, bedoelde hij daarmee West-Vlaanderen. Laatst gewijzigd door gm10 : 31 juli 2004 om 11:22. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | ||||||
|
![]() Citaat:
Cijfers zegt U? ![]() Citaat:
Ik ben zelfs al blij als je 1+1= 1,5 kunt verantwoorden; je hoeft zelfs de beerput Brussel niet als handikap in rekening te brengen. Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Wat je zegt is uiteraard een afgezaagde door frustratie ingegeven sloganleugen. De Belgische constructie daarentegen.. ![]() Oeioeioei... nu begrijp ik de verslagenheid en oprechte schaamte bij wél intelligente mensen die gedoktoreerd hebben als uw conclusie moeten lezen in de context van "ik ben slim en ik doktoreer". Je kan het uiteraard ook op de warmte afschuiven... ![]() Daartegenover staat uiteraard dat ik bij een toekomstige onafhankelijkheidsverklaring niet zal kunnen opscheppen bij mijn kinderen over de "Vlaamse strijd"... wegens: was het slechts daartegen dat je moest strijden papa? |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Vreemdeling
|
![]() Neem toch de moeite niet, Fieseler, het zijn frustré's die belgicisten die proberen op een goed blaadje te komen bij het paleis.
![]() |
#93 | |
|
![]() Citaat:
Daardoor ben ik ervan overtuigd (en zo ook de Begicisten, hetgeen hun selectieve blindheid en obstinate grip op de media verklaart) dat als meer en meer objectieve cijfers aan de oppervlakte komen dit een enorme wervende kracht zal hebben voor de Vlaanderen. Uiteraard zitten wij dan met hen (je weet wel) opgescheept maar wat dan te doen, daar ben ik nog niet uit. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Vreemdeling
|
![]() We sturen ze uit om gaslekken te repareren. Ze ontploffen dan wel van zichzelf
![]() |
#95 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
Eerst zit je halsstarrig te ontkennen dat Degrelle heel wat volk bij elkaar kreeg om aan het Oostfront voor de nazi's te gaan vechten (relatief gezien meer zelfs dan de Vlaamse VNV en DeVlag) en dat uw gezwans over Rex dat in elkaar stuikte en geen rol van betekenis meer speelde niet meer dan praat is voor de vaak. Als het uiteindelijk toch uitkomt en je argumenten op zijn, ga je op de man spelen en zeggen dat het leugens zijn van flaminganten die hun eigen fouten willen uitwissen door op die van anderen te wijzen. Volwassen manier van je ongelijk toegeven noem ik dat. En ja, Leopold III had ambitie om in (een deel van) België een absolutistisch bestuur in te stellen onder Duitse protectie. Lees anders eens het vuistdikke boek van Van Goethem en Van Velthem, "Leopold III". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | ||||||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
daarenboven worden de jobs voor 50% ingevuld door vlamingen en walen beerput? misschien wel, maar dan de vlaamse en waalse beerput Citaat:
Citaat:
Citaat:
ik vind dat ambitie/trots moet gefederaliseerd worden zodat het kan verboden worden in vlaanderen Citaat:
Citaat:
om andere redenen misschien, maar we moeten ergens beginnen he ![]()
Toen de Antwerpenaar Hendrik Conscience in de negentiende eeuw zijn beklag maakte over ‘vreemdelingen’, bedoelde hij daarmee West-Vlaanderen. Laatst gewijzigd door gm10 : 1 augustus 2004 om 01:18. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() DREAEAEAEAEAEAEAEAEAM DREAM DREAM DREAEAEAEAEAM JAMAIS! wat een arrogantie, alsof je trouw aan een meelopertje als vlaanderen kan kopen Citaat:
![]() |
![]() |
#100 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
mij klinkt het vooral als een staaltje van "de waarheid kwetst" Citaat:
![]() |