![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mee door de extreem Belgicistische opvattingen van SPA, Groen! en PVDA.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Burger
|
![]() Citaat:
M.a.w. de kans dat je je eigen wensen 'over hoe je omgeving georganiseerd moet worden' verwezenlijkt zal zien, stijgen enorm. Nogmaals, niet volledig, maar de kans wordt veel hoger. Bijvoorbeeld: als nu in België 80% van de Walen zijn zin krijgt en 30% van de Vlamingen, dan zal in een onafhankelijk Vlaanderen 51% van de Vlamingen zijn zin moeten krijgen. Daarom verhoogt de kans. 4 en 5: Er zal een prijs zijn, maar België behouden heeft een hogere prijs voor Vlaanderen omdat de transfers langer duren en het land daarna vroeg of laat toch gesplitst wordt. M.a.w. de kosten en technische moeilijkheden van een splitsing komen er toch ooit aan, maar als men er direct aan begint te werken, dan komen de kosten voor Vlaanderen voor het veel langer behouden van België er niet bij. En let op: die kosten zijn niet alleen geld, maar ook hoe Vlaanderen politiek vormgegeven wordt (voor de helft door de waalse politici), met alle concrete gevolgen van dien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
En als dat wel zo is, misschien is het dan tijd om het onderwijssysteem wat te vereenvoudigen?... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Misschien ken jij dan wel de magische formule om het zaakje recht te trekken?
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als de democratie mag beslissen, dan verklaart La Wallonie zichzelf eenzijdig onafhankelijk.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Misschien dat we in dit land meer politieke beslissingen aan de toog van cafées kunnen nemen in plaats van bij politici die vooral aan hun eigen job denken, 't zou misschien beter zijn - maar of dat magie is?... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Laat onderwijs en kultuur nu net één van de allereerste dingen zijn die gefederaliseerd werden! De Kulturele Autonomie was lang de minimumeis van de Vlaamse Beweging. U bent haast even wereldvreemd als ik... ![]() Een Waal die zich gaat bezighouden met het onderwijs in Vlaanderen..... ![]() Waarom niet meteen een Toeareg?
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 31 december 2012 om 18:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat bedoel je hier juist mee?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Europees Commissaris
|
![]() In het kader van dit bestek effe deze draad in herinnering brengen:
Het verraad van de NVA aan de Nederlandstaligheid. http://forum.politics.be/showthread.php?t=173954
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 31 december 2012 om 17:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Vervolgens ga je Mechelen en Leuven en Antwerpen splitsen omdat de ene wat meer krijgt dan de andere. Dan beginnen zich alle kleinere gemeenten te splitsen, want waarom zouden zij opkomen voor de schulden van grote gemeenten. Vervolgens beginnen zich de duurdere wijken te splitsen van de armere, want waarom zouden zij opkomen voor die armere wijken. Gelukkig hebben we N-VA om dat te verwezenlijken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En zo is het altijd geweest. Volgens de linkse Gentse geschiedkundige Jan Demolin was trouwens de ganse Frans-Vlaamse oorlog met zijn uitlopers tot in de ganse veertiende eeuw, terug te voeren tot één drieletterwoord, namelijk WOL. Want WOL betekende WORST (op tafel). Ergens, heeft hij wel een punt.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 31 december 2012 om 18:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | ||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
2. Waarvan acte. 3. Is dat niet precies waarmee de gewone burger mee bezig is, zijn portemonnee? 4. Waarvan acte. 5. Omdat je het niet weet? Citaat:
![]() |
![]() |
#95 |
Banneling
|
![]() Je zal binnenkort wel anders piepen ventje
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
voor Vlaanderen. Toch zegt niets in sé dat linkse partijen unitair zouden moeten zijn Ik heb er mij bij neergelegd dat het de Vlaamse rechtse partijen zullen zijn die de onafhankelijkheid bewerkstelligen. Jammer Laatst gewijzigd door eno2 : 31 december 2012 om 18:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Ik ben overigens een tegenstander van dialecten en van te veel aandacht geven aan lokale tv-zenders. Lokale tv-zenders hebben in mijn ogen enkel een ondersteunende functie en mogen de Vlaams-nationale media niet vervangen. Ik streef geen splitsingen binnen Vlaanderen na, integendeel. Het sleutelwoord in deze is: taal, met name als het taalgebruik ook nog eens ingekaderd is in territoriale grenzen is waarin men een aparte (Vlaamse of Waalse) regering heeft. Laatst gewijzigd door Lucajac : 31 december 2012 om 18:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Als die Toareg bereid is Belg te worden - waar weinig kans voor is, kunnen we misschien nog eens klappen... ![]() |
|
![]() |
![]() |