Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 januari 2013, 19:07   #81
mkb
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Waarom die aanvallen op de PVDA
Over de pot en de ketel gesproken:
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  nva pvda.png‎
Bekeken: 126
Grootte:  93,6 KB
ID: 88948  

mkb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2013, 19:23   #82
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
En dan vergeet je nog de link PvdA+Hamas en terroristen hier in België maar dat zal wel weer iets anders zijn, PvdA hoeft niemand hier de les te spellen.
http://brabosh.com/2012/10/19/pqpct-kfc/

Altijd maar kakken op Israël (misschien met reden) maar nooit op de miljoenen doden die moslims jaarlijks aanrichten, het zijn hun kiezers dus daar zwijgt de PvdA over.
De Joden haten (Israël) maar anderzijds wel "de anderen" fascisten noemen die destijds hetzelfde deden maar die rol "actiever opnamen" (zeer grote understatement want we weten allemaal waarover het hier gaat.

Vergeet ook de link met Hezbollah niet.
Oud 10 januari 2013, 19:25   #83
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
als je het Verzet krapuul noemt, hoe noem je dan de bezetter + hun collaborateurs ??
Verzetskrapuul impliceert niet dat het verzet uit krapuul bestond maar dat er krapuul tussen zat.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2013, 19:25   #84
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Helias Bekijk bericht
Ik hoef die niets te noemen. De gebruikte termen houden al een veroordeling in.
Meestal zijn ze ook echt veroordeeld en gestraft. Samen met vele onschuldigen. In tegenstelling tot de "helden" van het naoorlogse "verzet".

En wie ook de dans ontsnapte: de communistische collaborateurs, die na het Molotov-Ribbentrop pact en de gezamenlijke inval in Polen de Duitse bezetters best konden pruimen. Zij keerden hun kar pas na operatie Barbarossa in juni 1942. Ook dat is één van die dingen waar nauwelijks nog over gesproken wordt.
jamaar ik begrijp je wel, diegenen die collaboreerden met de bezetter vind je geen krapuul, in tegenstelling tot het Verzet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2013, 19:33   #85
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Je snapt het niet. Kan je nog van verzet spreken nadat de bezetter verdreven is? Het vermoorden van nazi's of collaborateurs na de oorlog is niets meer dan lynch partijen en dat is wel degelijk verwerpelijk. Het is niet omdat iets begrijpelijk is dat het automatisch ook goed is.
Ik wil ook graag aanstippen dat het verleden nog sterk leeft bij de mensen die erdoor geraakt zijn. Maar zelf wil ik het wel graag in zijn context zien en plaatsen: weet en besef dat vele mensen handelden om diverse redenen:
1) niet beter weten, zoals miljoenen Duitsers toen zij op die partij stemmen / een verkeerd beeld dat geschept werd over de bezetter en zijn plannen
2) toevallige banden met één van de Duitse bezetters met als gevolg "sympathie" hiervoor
3) vrees voor eigen leven/schrik, kortom men durfde niet anders
Weet dat als je niet meeheulde met de Duitser terwijl je in bezet gebied woonde, maar integendeel je verzette, dat ook gelijk stond aan je eigen doodsvonnis tekenen hé.

Ik denk dat vele mensen die context heden ten dage over het hoofd zien, wat dan leidt tot strijden over dingen die ongeveer drie generaties voor ons zijn gebeurd. Maar wat mensen hun handelen drijft is niet altijd rechtoe-rechtaan en is vaak ingegeven door allerlei uiteenlopende motieven.

En �*ls die mensen echt van mening waren dat het soort rijk dat Hitler (wat een gruwel :-S) voorstelde beter was dan het huidige rijk waarin ze leefden (gesteld dat ze over voldoende informatie beschikten over ALLES wat Hitler deed wat me in die tijd bijzonder onwaarschijnlijk lijkt? - of ben ik mis en wist iedereen over het voeren naar concentratiekampen en wat er dan gebeurde met deze mensen? :-/ :-/) dan is dat een mening, hoe verwerpelijk ook. Moorden omwille van een mening lijkt me nooit goed.
Die mening in gedrag omzetten en er dus naar handelen, is echter een ander paar mouwen!! Gelukkig is er ons strafwetboek dat paal en perk staat aan mensen die hun mening uitvoeren, terwijl die duidelijk (belangen van) anderen schaadt.
Om maar te zeggen dat ik het jammer vind dat dit nog zodanig leeft onder de bevolking en politieke ideologieën hierdoor worden gekleurd.

Mijn grootvader is overigens krijgsgevangene geweest (en heeft dit overleefd, hij is echter niet oud geworden, veel is daar mogelijk op terug te brengen).
Oud 10 januari 2013, 19:35   #86
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Groentje-18, inderdaad, het veroordelen van mensen zoveel jaar na de feiten is gratuit en ik hou me daar niet mee bezig.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2013, 19:49   #87
Helias
Gouverneur

Helias's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
jamaar ik begrijp je wel, diegenen die collaboreerden met de bezetter vind je geen krapuul, in tegenstelling tot het Verzet.
Ik heb vanaf de eerste post terzake(p 2) duidelijk gemaakt dat ik over het "naoorloogse" verzet sprak. De mannen die snel een armband aantrokken en een geweer boven haalden nadat de laatste Duitser het dorp verlaten hadden en zich dan eens goed konden uitleven met plundering, diefstal, brandstichting en het misbruiken van vrouwen.

De politieke collaborateurs en het eigenlijke verzet: vermoedelijk een gelijkaardig mix van moedige idealisten en krapuul. En vooral van al de variaties tussen die uitersten. Met de economische collaborateurs als een stuk erger dan de andere twee.
Helias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2013, 00:08   #88
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paultje Bekijk bericht
ik heb juist gelezen dat die macho op staande voet ontslagen is om dwingende redenen ik kan dit alleen maar toejuichen wil je niet werken ok maar je moet je handen thuishouden
Hij kan zijn riante ontslagvergoeding nu wel vergeten.
Ontslag om dwingende redenen is ook tijdelijk geschorst bij de RVA.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2013, 00:10   #89
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Lol, bij de vakbonden zijn de reacties op het ontslag verdeeld. Tsja, het is natuurlijk niet Maria Vindevoghel.
Onbegrijpelijk dat sommige vakbondsleden een vuistslag in het gezicht van een werkwillige nog verdedigen.
Oud 11 januari 2013, 00:21   #90
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Onbegrijpelijk dat sommige vakbondsleden een vuistslag in het gezicht van een werkwillige nog verdedigen.
En het gerecht, wanneer treden die op? Slagen en verwondingen zal mogen als je in de vakbond bent.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2013, 03:15   #91
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
En het gerecht, wanneer treden die op? Slagen en verwondingen zal mogen als je in de vakbond bent.
Blijkbaar krijg je dan een vrijgeleide.
En als je dan nog ook delegee bent mag je werknemers pesten en zal de vakbond er voor zorgen dat je daarvoor een riante beloning krijgt.
Eigen volk eerst!

Laatst gewijzigd door daiwa : 11 januari 2013 om 03:16.
Oud 11 januari 2013, 08:32   #92
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
In Duitsland zijn ze harder, toen ze daar waren hebben ze zelfs alle schade moeten betalen, dat kun je hier niet eens indenken. Geweld wordt niet geschuwd en zelfs gijzeling van de directie, ze zijn dan verwonderd dat zo'n directie niet meer wil onderhandelen in den lijve.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2013, 08:37   #93
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht

Waarom die aanvallen op de PVDA, vreest de NVA voor een SP-effect zoals in Nederland?
Waarom al uw aanvallen op N-VA? Welk effect vreest u?

(of is het sympathie dat u wil opwekken door te trollen? Dat zal niet lukken, uw spelletje is doorzichtig geworden)
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2013, 08:45   #94
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
als je het Verzet krapuul noemt, hoe noem je dan de bezetter + hun collaborateurs ??
Je bedoeld zoiets als in Syrië?

Je hebt krapul en groter krapul en stalin en dan heb krapul die atoombommen op burgers smijt, in die jaren waren er geen goeie, enkel overwinnaars en verliezers. Er was hier zelfs geen redelijke democratie, dat is er maar gekomen na de oorlog.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2013, 09:08   #95
De rechtvaardige rechter
Parlementslid

De rechtvaardige rechter's schermafbeelding

Standaard

Ik ben zeker niet rechts, maar als de meerderheid wil werken dan laat je die door. Je kan wel een (ludieke) actie houden maar iemand die wil werken gewoon afslaan dat doe je niet.
Oud 11 januari 2013, 09:22   #96
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
liet Vlaams minister-president Kris Peeters al weten dat zijn kabinet onderzocht of de 42,9 miljoen euro steun kon worden teruggevorderd die sinds 2002 aan het bedrijf was toegekend.

Het word onderzocht of hij het geld terug kan krijgen.
Dus nergens een garantie.

Citaat:
Krijgt de overheid het geld terug, dan zal het integraal worden besteed aan de economische uitbouw van Limburg en dus bovenop de 57,9 miljoen euro die de regering oorspronkelijk opzij had gezet voor de bouw van drie nieuwe modellen in Genk.
Is in voorwaardelijke vorm opgesteld.
Die 57,9 miljoen is al lang opgesoupeerd door het aantal dop dagen.
Maar ja, die moet de federale zekerheid maar ophoesten, want dat is geen gewestelijke materie.
Kunnen ze de kosten van de sluiting lekker op Di Rupo schuiven.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2013, 09:36   #97
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik zou maar één ding verdedigen, in de huidige situatie van Ford Genk, en dat is dat de toeleveringsbedrijven er de blok op leggen, tot de vakbonden ertoe bewogen worden om voor hen dezelfde voorwaarden van ontslagpremie edm te eisen en te bekomen.

Niet meer.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2013, 10:13   #98
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De rechtvaardige rechter Bekijk bericht
Ik ben zeker niet rechts, maar als de meerderheid wil werken dan laat je die door. Je kan wel een (ludieke) actie houden maar iemand die wil werken gewoon afslaan dat doe je niet.
Je hoeft ook helemaal niet rechts te zijn!

Ik vind het zelfs bijzonder jammer dat er hier geen radicaal links nationalistische partij is. Niet meteen m'n ding, maar toch zal ik ze "steunen" (omwille van het gemeenschappelijke "idee"). Die zou hier direct een flink aantal zetels halen.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2013, 11:13   #99
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
In Duitsland zijn ze harder, toen ze daar waren hebben ze zelfs alle schade moeten betalen, dat kun je hier niet eens indenken. Geweld wordt niet geschuwd en zelfs gijzeling van de directie, ze zijn dan verwonderd dat zo'n directie niet meer wil onderhandelen in den lijve.
Harder ?
Eerlijker zal je bedoelen.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 11 januari 2013, 11:16   #100
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De rechtvaardige rechter Bekijk bericht
Als een minderheid wil werken, dan laat je die ook door.

Overtuigen, ok.
Al eens een scheldwoord, ok.

Maar altijd een minimum respect voor de medemens.
Dat is de enige voorwaarde om ook respect voor jezelf te kunnen eisen.

.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be