![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Het zou ook kunnen dat hij andere activiteiten had dan druivenplukken die hij niet aan uw neus wou hangen ( want illegaal ), en dat hij je maar een smoesje verteld heeft. En nog iets : werk in de buitenlucht dat niet te zwaar is...Heb je al eens druiven gaan plukken ? Dat IS zwaar werk hoor. Probeer maar eens als je me niet gelooft. En alle andere werk dat zo een jongen in de buitenlucht kan vinden is even zwaar. Bvb die wijngaarden snoeien, of fruitbomen snoeien in de winter, of salades gaan oogsten. Dat is ook in de winter, in de kou, in de wind, met een kilo modder aan elke voet, volledig in twee gebukt, dat je pijn in je rug krijgt alsof ze er met naalden in prikken...ALLE werk in de buitenlucht dat een ongeschoolde dakloze kan vinden IS zwaar werk. En slecht betaald ook nog ( minimumloon ) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Kijk hier maar eens :https://www.nationalebeeldbank.nl/zo...ainer+woningen D�*t is goedkoop. En netjes. Proper. En je kan zo een gebouw van containers geheel afbreken en verplaatsen in een mum van tijd. Natuurlijk is er een probleem. Een héél groot probleem...De politieke wil ontbreekt om de daklozen van de straat te halen. En de immobiliën-lobby is er tegen dat er goedkope huisvesting voorzien word. Geen zever : er is geld en materiaal genoeg om al die daklozen van straat te halen. Het is van niet willen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#84 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zeg tegen die immobiliën-lobby dat ze stoppen met bouwen. Geen zever : er zijn genoeg leegstaande ruimtes (huizen, kantoorgebouwen, loodsen ...) om al die daklozen van straat te halen. En daarvoor hoeft u ons restantje natuur niet te verknoeien!
![]() |
![]() |
#86 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Gaat het eindelijk tot ons allen hier doordringen dat er ten eerste geen werk is voor iedereen, en ten tweedde dat zulke vertelselkes of niet waar zijn, of uitzonderingen ? Wie denkt hier serieus dat elke dakloze maandelijks een mandaat van zijn familie toegestuurd krijgt, om lekker te lanterfanten, zich te bezatten en te drogeren en zich s'nachts met wellust in zijn karton te wentelen, vrij en gelukkig ! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat een meevaller voor de " ruimtelijke ordening "... ![]() Wat is het verschil nu, of ik in dat krot mijn post ontvang, of aan de deur van mijn caravan ? Waar ik in ieder geval géén bidonville van wil maken. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Banneling
|
![]() In weze ben ik het helemaal eens met uiteenlopende stelingen .
Enerzijds mensen die te lui zijn om te werken hebben nog altijd recht op een bestaan . Anderzijds de profiteur uithangen en op de kap van de mensen leven die hun bijdrage wel betalen . Maar er zijn ook mensen die mentaal niet opgewassen zijn om in de het thempo dat deze maatschappij oplegt, mee te draaien . Gelijktijdig ben ik van mening ,dat zij die of te lui zijn, of niet willen, evenals zij die niet kunnen , alsnog niet moeten omkomen van honger en ontbering , maar anderzijds ook niet in een luxieus hotel voor het leven moeten onderhouden worden . Is er een waardig alternatief ? ZEER ZEKER , als men gewoon even nadenkt . Maak gewoon een soort combinaie van een oude klooster boerderij . Men kan daar terecht zonder centen , zonder kopzorgen , krijgt een kamertje met minimum comfort en eten , een soort kost en inwoon . MAAR , daar staat iets tegenover , het geheel moed gerund worden met een strikt minimum aan personeel en de bewoners moeten zelf meewerken , De inwoon kloosterboerderij moet zichzelf bedruipen . Mensen werken mee aan de onderhoud van gebouwen moestuinen boerderij en dieren , in de keuken of onderhoud , kuis was en plas . Iedereen moet zijn bijdrage levenen in de open non profit kloosterboerderij . Ik den dat dit een heel menselijke opvang zou zijn voor zij die zich uit de materielistische maatschappij willen onthouden . en gelijk aan de maatschappij niets kosten . |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik antwoordde namelijk op de ongenuanceerde post 40 van eno die stelde dat daklozen prioritair recht hebben op onderdak en juridische hulp om eraan te geraken. Ik wou enkel duidelijk maken dat er echt wel daklozen zijn die gewoon profiteren en die dus niet PRIORITAIR recht hebben op van alles en nog wat. Als u de moeite had gedaan om mijn eerste post hierover te lezen dan zou u dat begrepen hebben.
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Me dunkt dat ik menselijker wil handelen voor de "arme daklozen" dan u. U gaat ze wegstoppen in een kale, grijze industriezone, dat is hetzelfde als ghetto's creëren. Ik gun hen tenminste de leegstaande woningen en kantoorgebouwen in de steden.
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is toch heel wat anders dan elke dakloze een buitenverblijf geven. Ik vraag mij trouwens af waarom uw post niet bij de kinderen kan toekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Niet laten creperen betekend in deze maatschappij , de tafel dekken en het bedje spreiden . Laat ze in een non profit boerderij klooster hun eigen boontjes doppen . het kost de overheid een eenmalige vastgoedinvestering , en daarna enkel het management op zijn kloosters . zelfbedruipend . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Banneling
|
![]() Een kloosterboerderij waar mensen / daklozen voor elkaar leren zorgen , opgenomen worden en opnieuw een rol spelen in hun mini non profit samenleving zou hun opnieu een doel geven en minder afhankelijk van de maatschappij maken .
Opnieuw leren voor zichzelf en anderen te zorgen, en toch niet onder druk komen te staan van de economische hetse waar ze niet meer in mee kunnen . |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat men zich eens ernstig bezig houdt met betaalbare woningen te maken, die in orde staan; geen krotten zoals nu.
Zoals we nu bezig zijn zullen de bidonvilles snel realiteit worden bij ons. Ergens moet er een groep bestaan met enkele miljarden voor dit project. En sloop eens al die oude vervallen krotten. Zet nieuwe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |