Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 juli 2004, 14:50   #81
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tzuvar Raemborr
Raar, ik heb die nooit slecht gevonden. Niemand die ik persoonlijk ken, trouwens. De derde was wat zwakker dan de eerste twee maar steekt nog altijd kop en schouders boven de rest uit.
Ik vond de derde anders beter dan de tweede. Waarschijnlijk omdat daar meer aandacht ging naar het het verhaal dan de vechtsscenes (op het einde na dan). Wat ik net goed vond aan de hele Matrix saga was net dat verhaal, niet die door iedereen geroemde speciale effects. Al mochten die er uiteraard ook wel zijn.
Wist je trouwens dat dat fameuze Bullit time systeem al veel langer bestond?

Laatst gewijzigd door Pelgrim : 27 juli 2004 om 14:50.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2004, 14:52   #82
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Distel zeg dat eens in het Nederlands...
Awel, wat filmtitels betreft sta ik er op dat ze in het origineel blijven. Al ben ik tegen de verengelsing, de dubbing (euh... overneming ) van films zoals in Frankrijk heb ik altijd belachelijk gevonden.
Oud 27 juli 2004, 15:22   #83
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Okee Pelgrim vind ik ook eigenlijk.

Niets zo belachelijk vroeger als John Wayne die Duits klapte...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2004, 15:29   #84
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Okee Pelgrim vind ik ook eigenlijk.

Niets zo belachelijk vroeger als John Wayne die Duits klapte...
Om bij een andere film op te merken dat Clint Eastwood(en Steve MQueen, Ernest Borgnine, Robert Mitchum, Marlene Dietrich en nog een hele resem andere acteurs krek dezelfde stem hadden.
Oud 27 juli 2004, 15:30   #85
Tegendradigaard

Standaard

't zal crisis zijn geweest toen ze aan he dubben waren zekers
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Oud 27 juli 2004, 19:49   #86
Dorbeck
Vreemdeling

Dorbeck's schermafbeelding

Standaard

Ik wacht nog steeds op Nijntje The Movie.
Dorbeck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2004, 20:36   #87
Tzuvar Raemborr
Minister

Tzuvar Raemborr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Ik vond de derde anders beter dan de tweede. Waarschijnlijk omdat daar meer aandacht ging naar het het verhaal dan de vechtsscenes (op het einde na dan). Wat ik net goed vond aan de hele Matrix saga was net dat verhaal, niet die door iedereen geroemde speciale effects. Al mochten die er uiteraard ook wel zijn.
Wist je trouwens dat dat fameuze Bullit time systeem al veel langer bestond?
Ik vond net dat het verhaal in de derde wat mank liep, maar omdat ik hem nog maar 1x gezien heb in de cinema kan dat aan mij liggen natuurlijk.

Wat de actie betreft, eigenlijk was er actie genoeg he. Al ben ik inderdaad wel meer een fan van het individueel gevecht dan van de massascenes.

Al bij al vond ik het matrix-einde een beetje een anticlimax, uiteindelijk heeft Neo nul noppes niks veranderd.

Deze vrijdag ga ik trouwens met m'n matrix 1 videootje en matrix 2 dvd-tje naar een maat die er op één of andere wijze in geslaagd is geen van de twee ooit gezien te hebben (!!!). Kwestie van dat gat in z'n cultuur te vullen.
But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay,
I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet.
Tzuvar Raemborr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2004, 21:52   #88
nou nou
Europees Commissaris

nou nou's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kwestie van dat gat in z'n cultuur te vullen.
Beter dan omgekeerd.

[size=1][size=2][font=Comic Sans MS]Nieuwe [size=3]Keystrokeswedstrijd[/size], kom het politics-team & onze kans om te winnen vergroten! klik [/font][font=Comic Sans MS]hier[/font].[/size][/size]
nou nou is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2004, 22:15   #89
ingenious

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorbeck
Ik wacht nog steeds op Nijntje The Movie.
ik ben eens benieuwd naar garfield the movie. ik ben ne grote garfield fan, maar ik vrees dat de film gaat tegen slagen. ik ben geen jennifer love hewitt liefhebber, en de garfield ziet er ook anders uit dan in de cartoon. ik had liever een echte tekenfilm gehad

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2004, 23:22   #90
Andrei Rublev
Banneling

Andrei Rublev's schermafbeelding

Standaard

Dekalog

(serie van tien kortfilms door Krzysztof Kieslowski)

de Godfather kan er ook mee door ja
Andrei Rublev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2004, 01:14   #91
oriana
Minister-President

oriana's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar oriana
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Astenblieft mensen
awel, je hebt gelijk.
en Les Triplettes de Belleville ?
P R A C H T I G !!

Ik heb die DVD gekocht en ik was er wég van ~ die grootmoeder met die grasmaaier, die grammofoon, die die die die hond en dan die die die Triplettes met hun kikkers ~ sublieme humor en de muziek was grandioos
geweldige film !! Een aanrader !!
Oud 28 juli 2004, 01:46   #92
oriana
Minister-President

Standaard

All time favorites:
Krzysztof Kieslowski ~ Les trois couleurs (rouge, blue & blanc) en la double vie de Véronique ~ Amélie Poulain ~ Almodóvar films
jeugdsentiment:
E.T. ~ Willy Wonka & the chocolate factory [size=1](gewéldig vond ik die!!)[/size]
Thrillers/Horror:
The Exorcist ~ Se7en ~ Silence of the Lambs ~ 6th Sence ~ alle Stephen King verfilmingen,[size=1] ben gewoon een fan en zelfde geldt voor [size=2]HITCHCOCK[/size] heb ze bijna allemaal.[/size]
The Blair Witch Project [size=1](woonde toen in NL en workaholic. Had er niet over gehoord en gezien op video terwijl ze me hadden wijsgemaakt dat het echt was.... dégoutant! - dat thrillergevoel vergeet ik nooit meer)[/size]
Science Fiction:
Close encounters of the third kind ~ ALIEN(S) (allemaal maar de 2de is de beste, Ripley rules!) ~ Star Wars [size=1](ook wel jeugdsentiment) ~ [/size][size=2]Fifth Element[/size]
Animatie:
Ice Age ~ Les Triplettes de Belleville ~ Antz
Humor en zo:
4 weddings and a funural ~ Back to the future(s) ~ Moulin Rouge ~ The Truman Show

Laatst gewijzigd door oriana : 28 juli 2004 om 01:51.
oriana is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2004, 01:49   #93
Tzuvar Raemborr
Minister

Tzuvar Raemborr's schermafbeelding

Standaard

Oriana, je moet eens naar Cannibal Holocaust kijken, da's min of meer volgens het principe van BWP (eigenlijk heeft BWP dat geript van CH) maar is véél beter. Wel een sterke en best nuchtere maag voor nodig, en als je een dierenvriend bent knijp dan je oogjes toe bij de scene met de schildpad!
But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay,
I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet.
Tzuvar Raemborr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2004, 01:53   #94
oriana
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oriana, je moet eens naar Cannibal Holocaust kijken, da's min of meer volgens het principe van BWP (eigenlijk heeft BWP dat geript van CH) maar is véél beter. Wel een sterke en best nuchtere maag voor nodig, en als je een dierenvriend bent knijp dan je oogjes toe bij de scene met de schildpad!
Dat laatste zal me dus heel erg doen gruwen, weet ik nu al
ik ga het zeker eens opsnorren in de videotheek, tx !
Oud 28 juli 2004, 07:51   #95
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oriana
All time favorites:
jeugdsentiment:
E.T. ~ Willy Wonka & the chocolate factory [size=1](gewéldig vond ik die!!)[/size]
Jaaaaaaaa!!! OEMPA LOEMPA DIEDELDIDA !!!
Oud 28 juli 2004, 08:26   #96
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nou nou
Pardon?? Ik weet dat er "over smaken niet te twisten valt" (hoewel, ik maak graag uitzonderingen...), maar dit vond ik echt het meest pathetische stuk braaksel dat ooit uit de bezopen strot van Hollywood is gekotst.

[size=1]maar voor de rest moogt ge dat een goeie film vinden hoor [/size]
Mijn gedacht over de Passionfilm:
Citaat:
Normaal ben ik vrij ongevoelig voor hypes, en het was dan ook enkel op aandringen van filmfreak-zoon (net te jong om probleemloos de +16-kassa te passeren) dat ik alsnog deze omstreden prent consumeerde.

Het verhaal kennen we allemaal via onze opvoeding:

De prent start in de hof van olijven waar Jezus in zware paniek verkeert, omdat hij als politieke oproerling tegen teveel schenen aanschopte en de bui voelt hangen.
Judas brengt Caïfas op Jezus' spoor. De hogepriester arresteert zijn 'luis in de pels' en beschuldigt hem van godslastering. Niet moeilijk gezien Jezus' voor die tijd omstreden denkbeelden.
Caïfas probeert op listige wijze, Pilatus, de Romeinse landvoogd voor zijn kar te spannen, door te insinueren dat Jezus ook aan het gezag van de Romeinse keizer wil tornen.
Dan volgt de geseling, marteling, bespotting, beschimping, kruisgang en sterfscène aan het kruis. Dit alles in beeld gebracht met een onwaarschijnlijke karrevracht expliciet geweld, sadistische bloederige scènes, en weerzinwekkende wreedheden.

Niet echt mijn kopje thee, maar waarschijnlijk niet volledig bezijden de historische waarheid.

De karakters:

Over het algemeen vrij stereotiepe en monomane figuren.

Pilatus lijkt me het interessantste. Als landvoogd over een arm opstandig gebied, een wespenest van politieke intriges, krijgt hij echt de buik vol van de vreemde politieke kronkels die de Joodse priester-politici bezielen. Hij is de toestand moe, en plooit voor de Joodse sectaire machthebbers na zijn verantwoordelijkheid meermaals te proberen doorschuiven, om geen onrust, opstanden of onlusten aan te wakkeren.

Caïfas is het stereotiep van de demagoog-politicus. De priesterkaste voelt zich uiteraard bedreigd door de nieuwlichter uit Nazareth en Caïfas jut handig het volk van Jeruzalem op tegen zijn tegenstander. Bij de Romeinen speelt hij het even handig, door te insinueren dat Jezus niet enkel voor de Joden lasterijk tekeergaat (wat Pilatus eigenlijk geen zak kan schelen) maar hij speelt eveneens in op Pilatus' weerzin voor last met de Romeinse keizer, zodat na een paar keer doorschuiven van de zwarte piet (naar o.a. de decadente Herodes) Pilatus tegen zijn zin zwicht en instemt met de terdoodveroordeling.

De apostelen en figurerende dames Maria(-Magdalena): slappe jankers, enkel goed om de miserie op klaaglijke wijze te onderstrepen. Enkel interessant: de verwijzing naar de lijkwade met fotografische afdruk, als souvenir uit de stoet gesnaaid door een volgelinge.

Jezus zelf dan. Nog meer dan in de evangeliën of de mondelinge tradities die wij erover hoorden, komt hij over als de monomane religieuze freak, die de dommigheid begaat om zichzelve in een prille monotheïstische maatschappij als zoon van God zelve te profileren. Uiteraard stoten zijn uitspraken op totaal onbegrip, zowel van politieke als religieuze zijde. De stortvloed van geweld die hij zowel van Joodse als Romeinse kant te verwerken krijgt, is misschien vanuit die hoek enigszins te begrijpen. Zijn eerder zachtmoedige leer komt slechts in flash-backs af en toe aan de orde. Om de sadistsiche scènes te milderen? Ik durf het niet zeggen. Mij lijkt het contrastverhogend en intensiveert het de gewelddadigheid.
Desondanks blijft Jezus volharden in zijn megalomanie. Bijna tot in de dood. Met het ultieme einde voor ogen, komt de vonk van diep inzicht over deze gekastijde man: "Heer, waarom hebt ge mij verlaten????" Ik had het hem kunnen wijsmaken, en hem massa's mizerie besparen........
Zoniet zijn hemelsche vader. Die presteert het wél nog om de 'slechte moordenaar', die terecht spot met Jezus' zinloze lijden en goedgelovige vertrouwen in een niet bestaande beschermende god, een bloeddorstige kraai op zijn kruis te sturen om hem de ogen te doen uitpikken.
Finaal laat hij het ook nog eens fiks stormen (zoals alle religies: veel windmaken) en doet terloops nog eventjes de aarde beven en de tempel wat averij oplopen. Zijn zoneke mag echter rustig als een homp saignante filet américain aan het kruishout sterven en bederven.
De enige die op geloofwaardige wijze verrees: uw verslaggever uit zijn cinémazetel.........

Mijn gedacht:

Talloze zinloos bestede Euro's armer: de hype over de prent is volkomen onterecht.
Ik sluit me aan bij wat de Joodse psychiater Willy Szafran erover schreef:
Citaat:
Willy Szafran :Iedereen was het erover eens dat Gibson een technisch perfecte film heeft gedraaid, maar dat het extreme geweld tegen de borst stuit. ,,Esthetisch afstotend''.,,De film is geënsceneerd als een puur spektakel van sadisme en masochisme.''

Grootrabbijn Albert Guigui ging nog een stapje verder en noemde de film een ,,historische farce''. :
Citaat:
Grootrabbijn Albert Guigui :,,Christus praat in het Latijn tegen Pilatus, hij draagt een kruis van drie ton, hij maakt tafels op Ikea-wijze Maar belangrijker nog: deze film is, vind ik, antisemitisch. Hij herhaalt alle stereotiepen jegens het joodse volk: bijvoorbeeld de uitzinnige menigte die oproept tot kruisiging. Als ik mij niet vergis, is Christus gekruisigd door Romeinen, op bevel van Romeinen
Met de antisemitische kritiek ben ik het niet eens:
Jezus werd (in de film) immers niet het slachtoffer van het Joode volk doch van de politieke intriguesder Joodse machthebbers: de hogepriesters, de elkaar beconcurrerende sekten én deels de slappe vermoeid-gedégouteerde Romeinse landvoogd.
De reactie van allen, is zoals ik hoger formuleerde enigszins verklaarbaar, het buitengewone geweld waarschijnlijk eigen aan de tijd.
Wij zijn beschaafder. Onze politieke wederstrevers schakelen we simpelweg, zonder bloedvergieten via een proces uit.

Vivan 'The life of Brian' (Monty Python-emotioneel completer, rijper én evenwichtiger), of zelfs Zefirelli's 'Last temptation of Christ' (verfrissende originele invalshoek)

Belgische religieuze leiders negatief over The Passion???
De® Staaf niet minder.
Oud 28 juli 2004, 08:54   #97
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Mijn gedacht over de Passionfilm:

(.....)

Vivan 'The life of Brian' (Monty Python-emotioneel completer, rijper én evenwichtiger), of zelfs Zefirelli's 'Last temptation of Christ' (verfrissende originele invalshoek)

Heb je het nu over Zefirelli's 'Jesus of Nazareth' of over 'The Last Temptation of Christ' van Martin Scorcese?
Oud 28 juli 2004, 09:50   #98
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Al bij al vond ik het matrix-einde een beetje een anticlimax, uiteindelijk heeft Neo nul noppes niks veranderd.
t is anders eens wat anders dan het gewoonlijk held-red-de-wereld verhaaltje. Ik vond het een pak realistischer: alsof je eventjes een hele wereld vol robotten gaat kunnen uitschakelen. Ondanks Neo's supermankwaliteiten, het leek mij eerder onwaarschijnlijk dat hij eventjes de wereld zou bevrijden en de mensheid Mozes gewijze naar het beloofde land zou leiden.
En al bij al, hij heeft de mensheid toch van de vernietiging behoed, niet?
Oud 28 juli 2004, 09:54   #99
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De anarchistische bankier

Heb je het nu over Zefirelli's 'Jesus of Nazareth' of over 'The Last Temptation of Christ' van Martin Scorcese?
Bedankt om me op mijn verwarring te wijzen.

Ik prefereer The last temptation of Christ boven het zoeterige Zefirelli-epos.
Oud 28 juli 2004, 13:14   #100
Tegendradigaard

Standaard

Wacht maar tot Samson en Gert the movie uitkomt...

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be