![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Daar heb je zeker wel een punt. Een regimeverandering is broodnodig. Jammer genoeg kunnen de getroffen gezinnen hierop niet wachten. In het oosten van België (Luik/Limburg) is niet veel werkgelegenheid. De overheid zal dus dringend nieuwe arbeidsplaatsen moeten voorzien voor die mensen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze zullen daar te weinig gestaakt hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 't zit hem ook ten dele (grote delen) in de algemene mentaliteit van de mensen (jongeren en inmiddels nu ook al ouderen) dat er beter zo weinig mogelijk gewerkt en ondernomen wordt.
Dat is het veiligst. |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- Het gebrek aan innovatie - Véél te weinig modernisering van machineparken - Te hoge loonlast - De 21 ste eeuw is de eeuw van Azië. Dit zeggen ze niet in Davos maar in Singapore. Laatst gewijzigd door Boduo : 28 januari 2013 om 23:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- gebrek aan motivatie - gebrek aan kennis (doelgroepen dan) - gebrek aan vrije tijd enz.. Wat betreft innovatie we beschikken over de fijnste machines ter wereld en de beste computers. Ik vraag me stilletjes aan af wat men nodig heeft om daar iets meer met te doen dan faceboeken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De dag van vandaag zitten we met hoog opgeleide mensen. Bitter weinig blijkt een groot licht op gebied van ondernemen echter.
Maar zelfs met azie wat een mekka voor de ondernemer zou moeten zijn, is het toch ook weer niet voor de vlaamse of waalse. Nochtans, de banken zijn hier nabij en met een goed business plan heb je zo cash genoeg om op het vliegtuig te stappen in zaventem en in azie uw plan te ontvouwen. Verder met internet kan je dagelijks bijsturen, zelfs uw bedrijf in azie beheren desnoods. Maar weinigen doen ook dat. Face it, ze doen niet graag iets. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien ook interessant: http://www.demorgen.be/dm/nl/2461/Op...-en-snel.dhtml |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Staatssecretaris
|
![]() Zo is het. Eén van mijn zeer gewaardeerde goede klanten was een bedrijf waar 50 mensen werkten. Geen schulden, winstgevend en al wat ge wilt. Van de ene dag op de andere besloot de hoofdzetel in de USA dat de fabriek in Gent moest sluiten. Die hoofdzetel zal daar wel een reden voor gehad hebben, anders deden ze het niet natuurlijk. Je kunt niemand verplichten een fabriek open te houden hé, dat is nu eenmaal de vrije markt.
Die mensen zijn echter niet bij de pakken blijven zitten, de Gentse direktie heeft voor iedereen al ander werk gezocht en gevonden. Er is niet gestaakt geweest, het is niet in het nieuws geweest en ik heb niemand horen klagen. En ze zijn zo fatsoenlijk geweest om al hun leveranciers netjes tot de laatste euro uit te betalen. Dat zijn dus 50 mensen die weinig of niet zullen gestempeld hebben en direkt een andere job gevonden hebben, gewoon door hun mentaliteit, vakkennis en werklust. Fred. |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Fred, hoeveel van die sluitingen ken je?
Waarom wil Mittal niet verkopen, als hij toch zo zeker is dat het bedrijf niet winstgevend is? |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Staatssecretaris
|
![]() Voorloping enkel maar deze, maar ik wou aantonen dat al dat geschreeuw geen zin heeft en dat je beter meteen ander werk zoekt.
Citaat:
![]() Fred. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar zelfs een verlieslatend bedrijf met staatssteun is een concurrent. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gevaar bestond immers dat Mittal het boeltje zou sluiten als het niet rendabel werd. Hij bezit genoeg rendabele bedrijven en is tenslotte geen OCMW. De beste stuurlui staan blijkbaar nog steeds aan de wal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Burger
|
![]() Ik ben Vlaming en ondernemer en ik investeer NIET meer in Vlaanderen, ik heb geen interesse om te investeren op een plaats waar ik me de nek word aangekeken. Er zijn nu eenmaal plaatsen in de wereld waar men mij wel graag ziet komen en waar men niet afgunstig is als ik winst maak, net omdat ik risico wil nemen.