![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Je moest weten hoeveel mannen vandaag zijn x-DNA dragen (dus afstammend van vader op zoon, steeds opnieuw). Onbeschrijfelijk veel.
![]() |
![]() |
#84 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Zoals hier al eerder gesteld werd is er sprake van een hogere morele standaard die het erfelijke adeldom vereist, discipline en toewijding zijn daarin leitmotiven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laat mij niet lachen,de huidige koning en een groot deel van zijn voorgangers konden nog niet eens met hun handen van de getrouwde adellijke dames afblijven.... Zovéél discipline hebben ze dus,buitenechtelijk kind verwekken,het vervolgens niet willen erkennen en dan komen mekkeren dat het gezin de hoeksteen van de samenleving is... Die bospoepers hoeven mij de les niet te lezen,dat ze eerst maar eens voor hun eigen deur keren in plaats van de moraalridder uit te hangen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Vreemdeling
|
![]() Ik vrees dat ik hierbij enigszins van dienst kan zijn. Ik had eens een gesprek met een Georgiër, een administratief ambtenaar burgerzaken, die een meisje op bezoek kreeg die haar naam wou veranderen in Tbilisi. Op de vraag wat haar naam was antwoordde de arme meid bedeesd Djougashvili, echter luid genoeg voor omstanders om haar te aanhoren en onmiddellijk werd zij vol haat aangegaapt door de massa.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
|
![]() Citaat:
Met 'ook nu nog' bedoel ik dat vandaag de dag een bijzonder groot percentage van de Oosterse bevolking zijn y-DNA draagt dus maw rechtstreeks via mannelijke lijn van hem afstamt.
![]() |
![]() |
#89 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoge bomen vangen veel wind.
Of daar ook maar iets van waar is, geen idee van. Of in boekvorm misschien? http://www.cosmox.be/boeken/schandal...-9789089310477 ![]() p.s. leuk Delphine ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 28 januari 2013 om 21:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door R. de Vere Stratham : 28 januari 2013 om 21:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#95 |
Vreemdeling
|
![]() De discussie ging hem ook over erfelijk adeldom. Ik vind het persoonlijk niet slecht dat men niet-erfelijke titels geeft aan personen die zich door uitzonderlijke verdiensten hebben weten manifesteren in onze samenleving, zoals het toekennen van peerage of een knighthood in het Verenigd Koninkrijk. In België doet men dat gewoonlijk met het toekennen van een niet-overdraagbare titel van ridder, baron of burggraaf voor mannen (zoals Stijn Coninckx, Dirk Frimout en Marc Sleen) en barones voor vrouwen (Mia Doornaert bijvoorbeeld).
Dit is echter niet vergelijkbaar met de gevestigde erfelijke adel, waar de overdracht van rechten en dus ook alle bijkomstige plichten centraal staan. Slechts uitzonderlijk worden nog erfelijke titels toegekend zowel in België als in het VK, en dan in veel gevallen nog aan ongetitelde adel, dus waar de tradities en levensstijl al aanwezig waren over verschillende generaties. In Nederland doet men dit bijvoorbeeld niet meer. Laatst gewijzigd door R. de Vere Stratham : 28 januari 2013 om 21:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
|
![]() Citaat:
Ik heb het er ook erg moeilijk mee dat tegenwoordig in Rusland bepaalde parvenue's (nieuwe rijken, die hun rijkdom op louche manier verwerfden) trachten de plaats in te nemen van de vroegere aristocraten. Er zijn er zelfs die claimen de pretendent van een bepaalde familie te zijn. Dit vind ik een misselijkmakende gedachte. Ik zag uit kort voor 2000 een zeer schrijnende reportage over een totaal verarmde (lees: tijdens de revolutie bestolen) aristocratische familie. Wat die mensen allemaal hebben moeten doorstaan, en nog moesten doorstaan. Het ergste was nog dat zij in die 80 jaren weinig kansen hadden er bovenop te geraken, enkel maar omwille van wie ze waren.
![]() |
![]() |
#97 |
Vreemdeling
|
![]() Dit doet denken aan de propaganda die de communisten gebruikten een eeuw geleden. Ook vandaag kan men zich slechts ontplooien als er allereerst talent, maar ook ambitie aanwezig is en het fortuin u goed gezind is, waarmee ik omgevingsomstandigheden. Uw geprivilegeerden zijn ook ergens begonnen. De Belgische familie Della Faille bv waren ooit boeren, alsook de roemrijke Medicis. U doet alsof het anders uit de lucht kwam gevallen, waren die slinkse edelen er maar niet die uw voorouders er van weerhouden hebben. Komaan zeg.. laten we serieus blijven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
|
![]() Citaat:
![]() Die Khan was een krijgsheer, een oorlogsvoerder. Hij was uitzonderlijk bruut, en wist zich door zijn harde optreden toch wel veel te verwerven. Ik heb nooit de link gelegd tussen Khan en de Adelstand in België - Frankrijk.
![]() |
![]() |
#99 |
Banneling
|
![]() De bewoordingen die men hier gebruik vind ik de beschaving onwaardig .
Maar de toekomst ziet er somber uit . Een volk dat geen greintje respect of trots meer heeft , heeft ook geen kracht meer . Jammer dat we zo ver moeten wegzakken . Enkel , zal het zo ver niet komen , want het aantal dat verderf roept , zal niet overheersend in aantal zijn . |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |