![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
dat van die bediening van 'vriendjes' is complete quatsh ... t zijn stuk voor stuk gerennomeerde dichters geweest al de selectie ligt dus al in de markt ... dichters die voor hun werken uitgevers bereid vonden tot drukken over te gaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Zouden de mensen het dan toch niet zo interessant vinden ? Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als onze artiesten zo graag een "stadsdichter" hebben, o.k., dat ze het dan maar weer eens proberen... Alhoewel ik mij afvraag wie in godsnaam daar nu van wakker ligt? Als ik poëzie wil lezen, dan koop ik mij een gedichtenbundel, of neem ik een abonnement bv. op Het Liegend Konijn. Een "stadsdichter" is je reinste politieke vrijage tussen de poco-artiesten-club en een politieke partij. Waarom moet alwéér eens de belastingbetaler via een stadssubsidie ervoor opdraaien? Laat de artiesten eens gaan aanbellen bij de privé-sector om een subsidie. Zou het van hunnentwege geen mooie geste zijn om van 't Stad nu eens geen centen af te troggelen en de voorkeur te laten aan de bouw van extra kleuterscholen in A'pen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar of kunst/creativiteit de motor is van de ganse samenleving betwijfel ik toch. Ge kunt nu misschien discusieren of de technologische vooruitgang (en daarmee gepaard gaande de vooruitgang op geneeskundig gebied) een zegen is, of een vloek, maar één ding is zeker, kunst heeft er weinig mee te maken. Cordon sanitaire, gewoon een antwoord op "Beleid voeren is vooruitzien, beslissingen moeten weloverwogen genomen worden en rancune heeft daar geen plaats" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Minister-President
|
![]() Stel dat de NVA ooit bereikt wat ze wil, een onafhankelijk Vlaanderen. Wat voor cultuur wil ze dan uitdragen, een cultuur die geen cultuur verdraagt of een cultuur die enkel als klankkast dient van diezelfde NVA?
![]() |
#86 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
blijkbaar ... er zou eens mogen onderzocht worden hoe dat zo komt ... mij lijkt het een jammerlijke vervlakking van het laagje cultuur wat sowieso al tamelijk dun was ... mss hangt het samen met het niveauverlies in het onderwijs ? met het feit dat je voor poëzie tijd moet nemen, niet zomaar kunt volstaan met vluchtig overlezen, maar meestal pas door overlezen, laten rijpen en nog eens lezen tot de inhoud doordringt of zo ? wie zal het zeggen ? wel confronterend om te zien hoe verschillend Vlaanderen en bvb Nederland met z'n dichters/dichteressen omgaan ... niet eens om financiële redenen ... we hebben het hier over 2500€ per jaar (waar de stad m.i. een veelvoud aan uitstraling en positieve communicatie aan terugkrijgt) ... beetje zielige kneuterige houding ... in elk geval VEEL minder dan de fraude waarvoor mijnheer de fractieleider zelf veroordeeld werd ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
wsl geeft de stad meer uit aan, ik zeg maar wat, pralines om aan bezoekers te geven of zo ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Minister-President
|
![]() Tja, ik maak me meer zorgen om de 60 miljoen die de verzamelde Vlaamse partijen jaarlijks krijgen om mijn brievenbus te bestoken met erg slecht gemaakte propagande.
NVA= Niet Veel Avance Laatst gewijzigd door Tommm : 31 januari 2013 om 14:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
kost van bestuur (alle schepenen privé chauffeur), personeelskost vd Stad, de stadsvzw's als middel om de begroting volstrekt oncontroleerbaar te maken en openbare aanbestedingsprocedures structureel te ontwijken etc etc ... zulke zaken het complete budget van cultuur ... wat een onbetekenend maar vogelvrij (wantgewillig slachtoffer, de oerdomme houding van intellectueel links artistiek werkt dit sterk in de hand) percentieltje is in het volledige budget ... is overduidelijk een afleidingsmaneuver ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Minister-President
|
![]() Het maakt mij niet uit. Ik heb niets tegen een stadsdichter. Ik snap de bedoeling niet van de Antwerpse N-VA, behalve (nog meer) olie op het vuur te gooien. Cfr de beslissing in Aalst om portret koningspaar uit de raadzaal te halen. NIet dat ik daar tegen ben, maar dat zijn niet de beleidsbeslissingen waar iedereen zit op te wachten, zeker niet als men je met argusogen viseert op elke mogelijk (mis)stap om het grote gelijk van vele te bewijzen als zouden alle N-VA'ers vermomde nazifascisten zijn.
![]() |
#94 |
Minister-President
|
![]() Ga dan in Wallonië wonen, daar krijg je dat niet.
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Troost u, het zal geen niet om een "andere" cultuur gaan. Het enige verschil zal er misschien in gelegen zijn dat een artiest die van zichzelf denkt dat hij/zij op alle gebied zodanig deskundig is dat ze zomaar onnozele kritiek naar alle windrichtingen kunnen toeteren, wel, die zullen wat meer lik op stuk krijgen. En dat is nodig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En ik blijf erbij, die andere "gerenomeerde" dichters die na Lanoye kwamen, hebben die 5000 euro alleen maar gekregen omdat 2 jaar daarvoor iemand zich afvroeg welke functie hij kon verzinnen om Lanoye geld te geven.
![]() |
![]() |
#97 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De rest heeft de media (en wij) er van gemaakt.
![]() |
![]() |
#98 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#99 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
wat er uit een draadje als dit vooral blijkt is hoe ongekend poëzie wel is in Vlaanderen ... stevig argument om meer ruimte te maken voor poëzie, me dunkt ... in andere taalgebieden kent men al zulke 'geconstrueerde' aandacht voor dichters vanaf de late middeleeuwen ... Laatst gewijzigd door Anna List : 31 januari 2013 om 14:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
"Hee kijk, de hollenders hebben daar een mooie truuk waar we den Tom blij mee kunnen maken." Er was geen selectie bij de eerste aanstelling. Tom moest en zou het zijn. PS: je bent toevallig bezig tegen iemand die wel poezie koopt en leest.
![]() Laatst gewijzigd door Travis66 : 31 januari 2013 om 14:31. |
|
![]() |
![]() |