Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 juli 2004, 13:48   #81
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean-Pierre
Dit zij typische voorbeelden van dogmatische benadering. Dit zijn ‘waarheden’ waarvan een ‘politiek-correct’ milieu plechtig heeft verklaard dat ze door God…heu!...Steve GRATIS! Stevaert, Mieke Vogels, enz… geopenbaard zijn en derhalve door de kiezer moeten geloofd worden.

Vermits het dogma’s zijn, moeten ze niet bewezen worden. WEL moet er een Inquisitie opgericht worden om deze ‘waarheden’ te beschermen… En daar zijn we in België ook al een tijd mee bezig.
Gratis een cursus inquisitie .......

[font=Arial]Het christelijke "bemin uw naaste" wordt in de nieuwe interpretatie van de Roomse kerk "verklik uw naaste". [/font]

[font=Arial]Wie heeft er een kliklijn willen installeren bij ons? Juist......... [/font]
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2004, 13:51   #82
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyperken
Ik kom zulke beschuldigingen enkel tegen in Nederland...met alle respect dan maar ik vind dat een beetje typisch.
Krijg ik wat uitleg.... want ik begrijp hier niets van...
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2004, 13:57   #83
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth

[font=Arial]Het christelijke "bemin uw naaste" wordt in de nieuwe interpretatie van de Roomse kerk "verklik uw naaste". [/font]

[font=Arial]Wie heeft er een kliklijn willen installeren bij ons? Juist......... [/font]
Juist ja, en 't is gelukkig in den vuilbak gesmeten, ik moet nie hebben van die kleutertuin situaties.

Wie heeft er echter wel effectief een kliklijn geïnstalleerd, ? ... of zegt het CGKR u niks. Het is de moderne versie van de Gheilige Inquisitie, alleen werkt ze nu niet door de gelovigen tegen de ongelovigen, maar voor de ongelovigen tegen de gelovigen, ...

't kan verkeeren, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2004, 14:01   #84
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bij mijn weten is het cgkr zowat den aktiefste kliklijninstallateur, wat uiteindelijk hun recht is. Maar het is nogal hypocriet van kliklijnen soms kliklijnen, en even soms, meldingspunten te noemen.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2004, 14:26   #85
de Vexille
Parlementsvoorzitter

de Vexille's schermafbeelding

Standaard

tja, ik sta er zelf ook altijd van te kijken hoe die "progressieve", vredelievende, verdraagzame politici de onbedaarlijke neiging hebben om mensen te muilkorven, alles wat niet in hun kraam past ofwel dood te zwijgen ofwel dood te kloppen (enfin, procederen). Hoe alles wat niet binnen hun zorgvuldig uitgetekende masterplannetjes valt, automatisch de schuld is van de slechte mentaliteit van de mensen (cf. de superboetes en de doorslechte immorele mentaliteit van de Vlaming), ... etc.

Welk een schone opvoedende taak hebben deze dames en heren van de schepping zich toch toegemeten he...

... en nog hebben de "progressieven" het niet door waarom ze een steeds groter wordend gedeelte van de bevolking stierlijk op de zenuwen beginnen te werken.

[size=1] (en maar insinueren dat "conservatieven" een bedreiging voor de vrijheid zouden vormen, foeifoeifoei... )[/size]
Oud 28 juli 2004, 14:35   #86
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Aan die wijze woorden van De Vexille heb ik weinig toe te voegen.

Waarom zet ik dit hier dan eigenlijk ? stront (goe he Pelgrim) ne mens is een raar wezen..
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2004, 14:58   #87
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de Vexille
tja, ik sta er zelf ook altijd van te kijken hoe die "progressieve", vredelievende, verdraagzame politici de onbedaarlijke neiging hebben om mensen te muilkorven, alles wat niet in hun kraam past ofwel dood te zwijgen ofwel dood te kloppen (enfin, procederen). Hoe alles wat niet binnen hun zorgvuldig uitgetekende masterplannetjes valt, automatisch de schuld is van de slechte mentaliteit van de mensen (cf. de superboetes en de doorslechte immorele mentaliteit van de Vlaming), ... etc.

Welk een schone opvoedende taak hebben deze dames en heren van de schepping zich toch toegemeten he...

... en nog hebben de "progressieven" het niet door waarom ze een steeds groter wordend gedeelte van de bevolking stierlijk op de zenuwen beginnen te werken.

[size=1](en maar insinueren dat "conservatieven" een bedreiging voor de vrijheid zouden vormen, foeifoeifoei... )[/size]
Ik vind het komisch om te zien hoe 'kritiek op het establishment' 30 jaar geleden per definitie links was (en men kon er bij die kritiek op de mama's en papa's die de zo verfoeide consumptiemaatschappij hadden opgebouwd niet hard en plat genoeg tegen aan gaan), terwijl wie nu vragen stelt bij de machthebbers (tiens, zien we daartussen niet ook een heleboel establishment-bashers van weleer?), een verzuurde verwende rechtse zak is, die niet beseft hoe goed we het hier wel hebben.
Oud 28 juli 2004, 15:08   #88
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

Zelden zoveel waarheden in één topic gelezen!
dorus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2004, 15:15   #89
Cyperken
Provinciaal Gedeputeerde

Cyperken's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Krijg ik wat uitleg.... want ik begrijp hier niets van...
Wel men had het over de verwijten die je als belg krijgt in het buitenland over de zaak dutroux, wel ik maak zulke dingen enkel méé in Nederland of met nederlanders, zij gebruiken dat argument nogal es vaak maar ik wou zeggen dat ik - met alle respect en niet veralgemend! - een beetje typisch vind voor de mentaliteit daar...of ze nu naar hier komen of wij gaan naar nederland, we hebben er altijd al problemen mee gehad, natuurlijk spijtig voor de goede mensen daar.
Cyperken is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2004, 16:02   #90
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onveiligheidsgevoel verblindt de mensen. Schep een onveiligheidsgevoel en je kan ze alles wijsmaken. De domste zaken...... want dan zijn ze in de ban van vrees. Dan zijn ze tot alles in staat, maar helaas niet in staat na te denken.

Maar het Blok tegenwerken daar wil ik nog aan meedoen. Toch niet zo emotieloos Labyrinth.
M.a.w.: We gaan een onderscheid maken tussen een "politiek correct" onveiligheidsgevoel aankweken en een "racistisch" onveiligheidsgevoel aankweken. Een beetje zoals de "democraten" enerzijds waarschuwen voor het gevaar van het Blok voor de democratie, en vervolgens kiesdrempels en a la carte wetten invoeren om andere partijen uit de weg te ruimen.

En dan verbaasd staan wanneer het Blok nog maar eens de verkiezingen wint...
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2004, 16:04   #91
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean-Pierre
Dit zij typische voorbeelden van dogmatische benadering. Dit zijn ‘waarheden’ waarvan een ‘politiek-correct’ milieu plechtig heeft verklaard dat ze door God…heu!...Steve GRATIS! Stevaert, Mieke Vogels, enz… geopenbaard zijn en derhalve door de kiezer moeten geloofd worden.

Vermits het dogma’s zijn, moeten ze niet bewezen worden. WEL moet er een Inquisitie opgericht worden om deze ‘waarheden’ te beschermen… En daar zijn we in België ook al een tijd mee bezig.
Helemaal mee akkoord.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Oud 28 juli 2004, 16:14   #92
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik "geloof" bvb. dat de mens bepaalde onvervreemdbare rechten heeft, zoals het recht op leven, recht op individuele vrijheid en het nastreven van zijn geluk. Dat zijn zaken waar ik wel eens over wil discussiëren, maar die op dit ogenblik het fundament uitmaken van mijn denken over de mens en de samenleving en dus een "dogmatisch" karakter hebben.
Daarover hadden we het in die VLD-discussiekatern al.
Ik geloof dat deze rechten geen dogma zijn.
Ze berusten op afspraken tussen mensen.
Ze worden wereldwijd legio 'opgezegd' of geschonden zo je wil.
Ze blijven steeds inzet van een strijd tussen de ware voorstanders en diegenen die ze met de mond belijden, doch er in de praktijk zwierig hun bollen aan vegen......
Oud 28 juli 2004, 16:14   #93
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groen!tje
KWEKEN, onveiligheidsGEVOEL, en daarmee is de strategie van het VB weer uitgelegd. Als ge maar lang genoeg roept dat er iets aan de hand is zal de meerderheid dat ook effectief gaan geloven. Maar een gevoel is en blijft een gevoel realiteit is een andere zaak.
Een klein kind kan je doen geloven dat koud water warm is en dus gevaarlijk maar een rationeel denkend mens? Waarom geloofd iedereen dan in het onveiligheidsgevoel?
Nochthans blijkt de poging om een onveiligheidsgevoel aan te kweken ten opzichte van het Blok net een omgekeerd effect te hebben. Hoe verklaren we dat dan?

Citaat:
Kijk dat er problemen zijn in onze samenleving zal niemand ontkennen maar meningsverschillen zijn er zelfs in de beste huishoudens. Het is toch niet omdat je van meening verschild dat je daarom uyit elkaar gaat, nee, je leerd elkaar te begrijpen en te aanvaarden zoals het is. Anders zou dit forum ook geen bestaan kennen wel?
Met dergelijke struisvogelpolitiek bent u bij mij aan het verkeerde adres. Die hele vreemdelingenkwestie (om alles even op 1 hoopje te gooien) draait helemaal niet om slechts "meningsverschillen".
Oud 28 juli 2004, 16:15   #94
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Kliklijnen zoals die van het CGKR bedoelt u?
Oud 28 juli 2004, 16:25   #95
whoisy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Stop eens van u te verstoppen achter zulke uitdrukkingen.... het siert u niet!
Elke linkse begrijpt evengoed de problemen maar zoekt een menselijke manier om ze op te lossen. Een alternatief voor uw harde aanpak.

Ik vind inderdaad de jonge generatie Blokkers gevaarlijk. Je moet maar in de ogen van Mevrouw Morel kijken om te weten hoe laat het is.
Koud en vastberaden zou ik ze omschrijven en dit heeft niets met de kleur van haar ogen te maken. In de ogen zie je de ziel......
Een uitbreiding van... ofzo???

Luister naar mijn woorden, kijk ook vooral in mijn ogen, en kijk vooral niet naar mijn daden?

In de ogen zie je de ziel?
Daar zie je inderdaad veel in. Maar kom, jij kent haar persoonlijk?
Of zie je zoiets tegenwoordig ook al op televisie?

Zeg eens, wat zie jij zoals bij Lauretteke?
En bij de Michel?
En bij Di Rupo?

Haal die glazen bol van de zolder en vertel het ons!!!!
whoisy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2004, 16:27   #96
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Met dergelijke struisvogelpolitiek bent u bij mij aan het verkeerde adres. Die hele vreemdelingenkwestie (om alles even op 1 hoopje te gooien) draait helemaal niet om slechts "meningsverschillen".
Helemaal mee eens. Met zo'n naïeve visie op samenlevingsproblemen kom je uit op 'oplossingen' als 'beetje meer verdraagzaam zijn', samen barbecuen, wijkagenten die vooral zo weinig mogelijk agent moeten zijn etc. enfin op multiculturele ideetjes die vertrekken vanuit een monoculturele utopie van allemaal lieve, begripsvolle mensen (behalve die verdomde Vlaams Blokkers natuurlijk).

Laatst gewijzigd door Stratcat : 28 juli 2004 om 16:28.
Stratcat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2004, 16:47   #97
groen!tje
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
neen het draait om cultuur verschillen en disrespect voor elkaars cultuur zowel van ons naar hun toe als van hun naar ons toe. Als iedereen zich aan de spelregels houd ( en de spelregels voor iedereen gelijk zijn) en een beetje meer begrip opbrengt voor elkaar zou het al een stuk aangenamer zijn.

Omdat een toekomst voor iedereen belangrijk is.
groen!tje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2004, 16:51   #98
groen!tje
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De anarchistische bankier
Helemaal mee eens. Met zo'n naïeve visie op samenlevingsproblemen kom je uit op 'oplossingen' als 'beetje meer verdraagzaam zijn', samen barbecuen, wijkagenten die vooral zo weinig mogelijk agent moeten zijn etc. enfin op multiculturele ideetjes die vertrekken vanuit een monoculturele utopie van allemaal lieve, begripsvolle mensen (behalve die verdomde Vlaams Blokkers natuurlijk).
naief? Eigen volk eerst berust op rationaliteit en realiteits zin zeker? IEDEREEN gelijk voor de wet als we dan toch een slogan nodig hebben dit is er een en een die niet uitgaat van egoisme.

Omdat een toekomst voor iedereen belangrijk is.
groen!tje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2004, 16:52   #99
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door whoisy
Een uitbreiding van... ofzo???

Luister naar mijn woorden, kijk ook vooral in mijn ogen, en kijk vooral niet naar mijn daden?

In de ogen zie je de ziel?
Daar zie je inderdaad veel in. Maar kom, jij kent haar persoonlijk?
Of zie je zoiets tegenwoordig ook al op televisie?

Zeg eens, wat zie jij zoals bij Lauretteke?
En bij de Michel?
En bij Di Rupo?

Haal die glazen bol van de zolder en vertel het ons!!!!

Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2004, 17:07   #100
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groen!tje
neen het draait om cultuur verschillen en disrespect voor elkaars cultuur zowel van ons naar hun toe als van hun naar ons toe. Als iedereen zich aan de spelregels houd ( en de spelregels voor iedereen gelijk zijn) en een beetje meer begrip opbrengt voor elkaar zou het al een stuk aangenamer zijn.
Ja hoor, ik zal er aan denken als ik door pakweg St Joost Ten Node, of Matonge wandel.
En 'k zal dan ook heel hard roepen.... HOU HET TOF!!!!....

Ik zal er ook aan denken als ik in mijn praktijk een vlaamse gehandikapte krijg die geen geld heeft om zijn behandeling te betalen... LEVE ELIO!!!...

Ik zal er ook aan denken als ik de gevolgen zie van een op onhygienische wijze uitgevoerde clitorectomie...LEVE HET CULTUURVERSCHIL!!!...

Ik zal er ook aan denken als ik een sociaal kansloze zie die al 4 jaar wacht op een betaalbare sociale woning en al 20 allochtonen heeft zien voorgaan... LEVE ROOD EN GROEN!!!!....

Ik zal er ook aan denken als ik zie hoe de vrucht van onze Vlaamse kracht, en vlijt wegvloeit naar een bodemloze put in Wallonië hetgeen ten grondslag ligt van al het voorgaande... LEVE LA BELGIQUE!!!...
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be