![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Neem bvb 'In de Naam van de Roos'. Ik heb jaren geleden het boek gelezen en nadien de film gezien. De film bood slechts een kleine fractie van de boodschappen die in het boek gegeven werden. Men heeft bij televisie niet de tijd om na te denken en de zaken te laten doordringen, het is gewoon geen goed medium daarvoor. Langs de andere kant heb ik heel ingrijpende zaken gezien. Neem bvb Sophie's Choice. De eerste maal dat ik deze film zag was ik er kapot van. Ik heb het boek niet gelezen dus kan ik over het verschil niet oordelen, maar de boodschap leek me zeer gevoelig doch niet complex. Ik zie EV graag bezig maar ik lees zijn boeken nog liever. Ik denk dat telivisie een goed medium is om emoties naar voor te brengen maar minder geschikt is om reflectie te bevorderen. My 2 cents. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of misschien niet, het zou wel een uitdaging zijn. In de jaren 1980 was er het programma Cosmos van Carl Sagan. Mooi, boeiend en razend populair. Meer van dat soort programma's zou misschien interesse kunnen wekken in andere zaken dan de alledaagse feuilletons, sport en kleuterniveau-quizzen.
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Proggressief = Van God los.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is natuurlijk moeilijk te definiëren wat er progressief aan is aan iemand die nooit iets anders heeft geweten.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mensen zijn op bepaalde gebieden progressief op andere eerder conservatief. Zo zijn VBers vb. gemakkelijk tegen homosexuelen, maar prostitutie vinden ze dan weer geen probleem. Terwijl sommige communisten juist erg behoudsgezind zijn al het op waarden en normen aankomt. Die matrix kan men goed merken op dit forum. Het is de partijpolitiek die nogal vlug de zaken reduceert tot een zwart wit discussie. Het moet noodgedwongen allemaal 'links' of 'rechts' gesitueerd kunnen worden. Jammer die houding. Daarbij is conservatief zelf ook niet gemakkelijk te typeren. Waar staat een conservatief ivm de doodstraf bv.? En progressief is soms helemaal niet vrijheidsbevorderend als je ziet hoe men de persoonlijke verantwoordelijkheid van de mens beknot ook al zegt men de vrijheid te verdedigen. Geen gemakkelijke discussie. Als ik naar mezelf kijk zou ik totaal niet weten in welke 'categorie' ik eerder thuis hoor. Een matrix is realistischer maar complexer. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 7 februari 2013 om 23:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U geeft niet aan waarom, net zoals u niet verduidelijkt waar "vooruitgang" eigenlijk voorstaat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Europees Commissaris
|
![]() En als je mensen dat opdringt, dan kun je net het omgekeerde effect bereiken. Gewoon vooruitgaan, en wanneer dat nodig blijkt zal die Godheid wel ergens achterblijven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een ander probleem is de versnippering van de informatie. Nieuws wordt gereduceerd tot weetjes ten koste van redeneringen en inzicht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...ord-ReyersLaat
Citaat:
Hopelijk hebben de andere partij"kopstukken" en opiniemakers het ook bekeken en motiveert het hen om eens na te denken over de beste wijze om hun mening over N-VA publiek te maken.
I wish nothing but the best for you too. Laatst gewijzigd door Zucht : 8 februari 2013 om 10:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kan het ook bekijken als een sterk wapen voor politici, lobbygroepen, verenigingen, denktanken en drukkingsgroepen omdat ze zelf de logica kunnen bepalen om de woorden te definiëren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Hoe meer kennis we hebben, hoe minder behoefte we hebben aan een god omdat we de zaken kunnen verklaren vanuit puur wetenschappelijk standpunt. Een grote vooruitgang zou bvb zijn dat iedereen weet hoe oud de aarde is. Indien iedereen er voldoende van overtuigd zou zijn, bmv kennis dat de aarde inderdaad ongeveer 4,5 miljard jaar oud is, zouden er veel welles niets spelletjes over het ontstaan van de aarde verdwijnen en zouden we kunnen overstappen naar het ontstaan van de mensheid. Ook daar speelt kennis rond het thema een belangrijke rol. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor diegenen die de vooruitgang van de - zowel collectieve als individuele - kennis willen bemoeilijken, willen verhinderen of ongedaan willen maken kan ik steeds minder geduld opbrengen.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 8 februari 2013 om 11:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Europees Commissaris
|
![]() Het is inderdaad een feit dat we blijvend waakzaam moeten zijn op dit vlak. Dit besef is bij mij groter geworden sinds ik af en toe actief ben op dit forum.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Europees Commissaris
|
![]() E.g. creationisten, UFO-fanaten, ...
Laatst gewijzigd door Koenraad Noël : 8 februari 2013 om 11:36. |
![]() |
![]() |