Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 1 augustus 2004, 21:39   #81
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf
OK, foutje de juiste term is straatcriminaliteit. Vraag maar aan Brice De Ruyver, stuur hem een mailtje of zo want geheime staatsdocumenten kan ik evenmin inzien als jij.
Alé je kan je bewering(en) dus niet staven.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf
Dit heeft niks te maken met huidskleur, je moet het niet in het racistisch verdomhoekje schoppen. Dit heeft alles te maken met identiteit en culturele eigenheid en zéér belangrijk: het behouden ervan.
Het woordje bijvoorbeeld zag je blijkbaar niet staan, daarnaast maakt het helemaal niet uit of het nu om huidskleur dan wel 'culturele' gronden gaat.
De vraag blijft dus: Waarom is België 'ons' eigendom? Indien het trouwens (gedeeltelijk) mijn eigendom is, mag ik dan besluiten om te ruilen met iemand anders zijn eigendom?
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2004, 22:03   #82
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het woordje bijvoorbeeld zag je blijkbaar niet staan, daarnaast maakt het helemaal niet uit of het nu om huidskleur dan wel 'culturele' gronden gaat.
De vraag blijft dus: Waarom is België 'ons' eigendom?
Tja, goede vraag!

Misschien dat je die vraag beter stelt aan degenen die ervoor gevochten hebben om "ons" eigendom te kunnen behouden in 1940.
Je zou wel gek zijn om je ervoor overhoop te laten schieten nietwaar Dies?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2004, 23:07   #83
Weisse Wolf
Minister

Weisse Wolf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Alé je kan je bewering(en) dus niet staven.
Indien jij cijfermateriaal hebt om mijn beweringen te weerleggen, aarzel dan niet om ze dan ook even te plaatsen.

Citaat:
De vraag blijft dus: Waarom is België 'ons' eigendom? Indien het trouwens (gedeeltelijk) mijn eigendom is, mag ik dan besluiten om te ruilen met iemand anders zijn eigendom?
België kan me gestolen worden, ik strijd tegen de bedreiging van de culturele Vlaamse identiteit. Waarom het onze eigendom is? Omdat het grondgebied Vlaanderen noemt en niet Marokko of Turkije, en er territoriaal gezien een volk leeft dat men Vlamingen noemt. De overheersing door een vreemde cultuur is dan ook geen optie. Iemand die zijn land overleverd aan de islamkolonisatie is voor mij geen Vlaming meer.
Oud 1 augustus 2004, 23:53   #84
Weisse Wolf
Minister

Weisse Wolf's schermafbeelding

Standaard

Het aantal schijnhuwelijken blijft toenemen. Deze week nog meldde de Antwerpse 'stedelijke cel schijnhuwelijken' reeds meer dan 400 onderzoeken bij 'verdachte' huwelijken, hetgeen reeds meer dan het dubbele is van het hele jaar 2003.

Het aantal geweigerde huwelijken zou bovendien slechts het topje van ijsberg vormen. Daar moet worden aan toegevoegd dat de stad Antwerpen nog enige controle probeert uit te oefenen, terwijl die in heel wat gemeenten gewoon onbestaand is. Het gevolg laat zich raden: wie zijn huwelijksaanvraag in Antwerpen geweigerd ziet, probeert het eenvoudigweg in een andere gemeente (en trekt nadien als gehuwd koppel terug naar Antwerpen).

Dit soort huwelijkstoerisme blijft overigens niet beperkt tot het pendelen in het binnenland. Bij de Burgerlijke Stand in Antwerpen komen zelfs huwelijksaanvragen binnen vanuit Nederland en Duitsland. Eén en ander gaat zover dat Nahima Lanjri (CD&V) dit land de spil van de schijnhuwelijken noemde.

De oorzaak van dit alles is het feit dat dit land - in tegenstelling tot ons omringende landen - geen uniforme wet- en regelgeving terzake kent. Het belette PS-minister van Justitie, Laurette Onkelinx, evenwel niet te stellen dat de huidige wettelijke middelen om schijnhuwelijken tegen te gaan, ruimschoots volstaan.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be