![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Europees Commissaris
|
![]() Nie met Bokrijk lachen he. Tis daar best wel plezant om rond te dwalen.
![]() |
#82 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Bovenste kasteel ligt in Roemenië.
Ontworpen door een Duitse architect (Johannes Schultz) die verschillende stijlen combineerde. Voornamelijk Duitse en Italiaanse, maar ook zelfs oosterse (het minaret-achtig torentje rechts van de grote toren). http://en.wikipedia.org/wiki/Pele%C8%99_Castle Het tweede betreft Slot Linderhof in Beieren. http://nl.wikipedia.org/wiki/Slot_Linderhof |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Europees Commissaris
|
![]()
![]() |
#85 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Victorian age straatbeeld.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Rare jongens, die Europeanen
![]() |
#87 |
Europees Commissaris
|
![]() Is het een competitie tussen de VS en de EU? Vergeet niet dat zonder de VS jullie forumplezier niet mogelijk geweest zou zijn.
![]() |
#88 |
Banneling
|
![]() zou er ooit Linux geweest zijn zonder Windows ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Banneling
|
![]() Gezien sommige grondleggers van Linux eerder bij Appel werkten waarschijnlijk wel.
Laatst gewijzigd door giserke : 22 april 2013 om 08:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik heb een Nederlandse vertaling gemaakt van het beroemde Palästinalied (wat doet een mens op een veel te warme donderdagavond), want die vond ik nog niet op het internet.
Althans van de verzen die in de versie van Annwn gezongen worden. Het palästinalied is een middeleeuws lied over de kruistochten vanuit Christelijk oogpunt. Zowel tekst (middelhoogduits) en melodie zijn bewaard gebleven. 't Is een poging hé. Suggesties en verbeteringen zijn welkom. Annwn - Palästinalied Álrêrst lébe ich mir werde, sît mîn sündic ouge siht daz here lant und ouch die erde, der man sô vil êren giht. ez ist geschehen, des ich ie bat: �*ch bin komen an die stat, dâ got menischlîchen trat. Voor 't eerste leef ik waardig nu ik met mijn zondige ogen dit heerlijk land aanschouw dat men zoveel eer toekent Het is gebeurd, 't geen ik hem smeekte: ik ben aangekomen in de stad Waar god in mensengedaante trad Schoeniu lant, rîch unde hêre, swaz ich der noch hân gesehen, sô bist dûs ir aller êre. waz ist wunders hie geschehen! daz ein magt ein kint gebar, hêre über áller engel schar, wáz daz niht ein wunder gar? Schone landen, rijk en heerlijk Die ik tot nochtoe had gezien Van allen zijt gij de schoonste Welke wonderen zijn hier gebeurd! Een maagd heeft hier een kind gebaard verheven boven alle engelenscharen Was dat soms niet wonderbaar? Dô ér sich wolte über úns erbarmen, dô leit er den grimmen tôt, ér vil rîch über úns vil armen, daz wir komen ûz der nôt. daz in dô des niht verdrôz, dâst ein wunder alze grôz, aller wunder übergenôz. Omdat hij zich over ons wilde erbarmen vond hij er den grimmige dood Hij, d' almachtige over ons armzaligen om ons te redden uit de nood En dat 't hem toen niet verdroot Dat is een wonder al te groot Wonder boven elk wonder Kristen, juden und die heiden jehent, daz d�*z ir erbe sî. gót, müeze éz ze rehte scheiden durch die sîne namen drî. al diu werlt, diu strîtet her: wir sîn an der rehten ger. reht ist, daz er uns gewer! Christenen, joden en heidenen* noemen dit hun erfenis god zal echter oordelen in zijn drievuldigheid de hele wereld strijdt erom wij hebben het recht aan onze kant recht betekent: Hij laat ons 't land! Vrowe min, durch iuwer güete nu vernemet mine clage, daz ir durch iuwer hochgemüete nicht erzuernet, waz ich sage. Vil lihte daz ein tumber man misseredet, als er wol kann. daran solt ir iuch nicht keren an. Lieve vrouwe, aanhoort in uwe goedheid mijn geklaag dat wat ik zeg uw blij gemoed niet zal ontstemmen Misschien, dat een dwaze man slechter spreekt dan hij zou kunnen Ik hoop dat 't u niet deren kan *heidenen = moslims. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Banneling
|
![]() Gezien je gedweep met ridderordes en sterke militaire staten:
waren de genocides t.o.v. de katharen gerechtvaardigd? |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Minister-President
|
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het Kremlin.
![]() |
#98 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Banneling
|
![]() Ha, Mont St Michel. Enkele jaren gelden het eiland aangedaan. Toch wel de moeite.
|
![]() |
![]() |