![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Het ACW is te sterk geworteld in het establishment. Ze zijn een soort ouderwetse maffia, de grote weldoeners in het openbaar en fraude achter de schermen maar niemand die het kan aantonen met harde bewijzen. Laatst gewijzigd door stevensterk : 20 februari 2013 om 15:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heeft er dan iemand beweerd dat er geen tsjeven en sossen meer in de Vlaamse regering zitten. Gelukkig kunnen we daar in 2014 verandering in brengen.
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En voor je me wijst op de aanwezigheid van de N-VA in die "Vlaamse" regering, ja, ik vraag me af waarom ze daar perse aan de Belgische leiband willen lopen. Want als ze het daar doen, dan hadden ze het evengoed in de federale regering ook kunnen doen.
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Neen! En waarom niet?? Omdat de NVA de partij is van het grootkapitaal! Laatst gewijzigd door system : 20 februari 2013 om 16:41. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
N-VA is toch geen betrokken partij in die privé zaak? Het ACW is gaan lopen met 102 miljoen belastinggeld. Dit maakt het een politieke zaak. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Men kan in deze zaak niets anders doen dan besluiten dat N-VA een hoop rottigheid heeft blootgelegd bij een organisatie die pretendeert de kleine werknemer te verdedigen. Dat het ACW zich nu verschuilt achter hun hardwerkende vrijwilligers, dat ze een zogenaamde topfiscalist inhuren om hun vermeende onschuld te bewijzen, dat hun politieke tak ook met scherp schiet en dat ze als klap op de vuurpijl dreigen met een klacht tegen parlementair onschendbare volksvertegenwoordigers toont aan dat ze een loopje willen nemen met de rechtspraak en de publieke opinie willen beïnvloeden om hun naam te zuiveren. Het ACW is een door en door verknipte organisatie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Gaat Theo Francken dan ook de zaak aanhangig maken bij het Parket? Of had hij het misschien niet al moeten doen? Hij zal het zeker gaan doen. En weet ge wanneer? In de kersentijd als de pruimen rijp zijn. Laatst gewijzigd door system : 20 februari 2013 om 17:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk niet dat wij die nog moeten bekeren. En al die simpele acw-aangeslotenen die nu her en der lezen over de warboel aan constructies om centen veilig te houden ... veilig voor de top, niet veilig voor de basis ... Er zijn er een paar die de bui al zien hangen. Van Ackerke is er één van. Hij zag trouwens de bui al hangen voor de post van gouverneur in zijn geboortestreek vrij kwam .... .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het ACW heeft in deze zaak al derde graads brandwonden aan hun spreekwoordelijke vingers:
http://www.knack.be/opinie/columns/e...0251107839.htm |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() NVA neemt in deze zaak een enorm risico, op dat vlak kan ik Kris Peeters wel volgen. Vergeet niet dat ACW een bijzonder machtige organisatie is, die al veel langer bestaat dan uiteraard de NVA maar ook de Volksunie. Ook mag je de invloed van het ACW op de fiscus en op justitie niet onderschatten. NVA kan dus best met een stevige waterdichte zaak afkomen, want het regime zal alles doen om het ACW vrij te laten pleiten, tenzij NVA zwart op wit kan aantonen dat er sprake is van fraude, dat ze niet anders kunnen dan het ACW te vervolgen.
Ik ben bijzonder benieuwd naar de uitkomst van deze zaak, want deze kan heel grote gevolgen hebben voor de politieke toekomst van Vlaanderen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
|
![]() Citaat:
Stort het ACW alsnog in kan dit zeer zware gevolgen hebben voor Belgische regime. De NVA zal echter met zeer goede papieren moeten afkomen om dit te winnen, ook al omdat het regime alle mogelijke middelen zal inzetten om het ACW overeind te houden. Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 20 februari 2013 om 20:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
|
![]() Verliest NVA deze zaak dan kan dat haar geloofwaardigheid kosten en het begin van het einde voor deze partij inluiden...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Minister-President
|
![]() Ik denk dat de partij sinds de verkiezingen al momentum aan het verliezen is.
![]() |
#97 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#98 | ||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Dit wordt gewoon een eindeloos durend juridisch theatertje waar beide partijen noch kunnen verliezen noch winnen. Citaat:
De enige manier dat de NVA zou stemmen verliezen voor 2014 is indien de liberalen of de VB'ers zouden hun visie transformeren of de NVA zelf die een bijzondere blunder aangaat. Ik schat de kans hiervan bijzonder klein in. Laatst gewijzigd door stevensterk : 20 februari 2013 om 23:22. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Erg riskant, als blijkt dat de aantijgingen juist zijn, lonkt de kiesdrempel. Als ze gelijk hebben, is dat natuurlijk een mooi verhaal. Erg risicovol dus, met grote winst of groot verlies in het vooruitzicht. Waarom neemt CD&V zoveel risico vraag ik me af? Afwachten en dan zeggen dat ze het altijd wel gezegd hebben lijkt me een veiliger strategie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als dit verkeerd loopt met het ACW mogen ze hun partij opdoeken. |
|
![]() |
![]() |