Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 maart 2013, 10:46   #81
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Ik denk ook niet dat hij thuisblijft om politieke redenen of wat dan ook...maar de draad gaat natuurlijk wel nog steeds over hem.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2013, 11:21   #82
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Ja, het is bijna alsof het een satirische post was waarmee ik de hypocrisie van de belgicisten wou blootleggen. In schril contrast met de absurde/infantiele reactie van Philippe Gilbert gaat inderdaad geen enkele buitenlandse renner beginnen janken bij het zien van een Belgische vlag.
Geen enkele buitenlandse renner gaat zich zelfs iets aantrekken van een Vlaamse vlag meer of minder langs het parcours, vermoed ik.
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2013, 11:41   #83
Pin en Puk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Ik denk ook niet dat hij thuisblijft om politieke redenen of wat dan ook...maar de draad gaat natuurlijk wel nog steeds over hem.
Ik zal het U zeggen
Zijn sponsorploeg heeft hem de opdracht gegeven om NIET te starten en dit omwille van zijn vreemde uitspraak over de Vlaamse vlaggen.

Naar verluid zpuden er extreme Vlaams Nationalisten er op uit zijn om de koers via Gilbert te boycotten ( vooral Gilbert)
Zijn sponsor kan hierin geen partij kiezen en men noemt de koers van zondag niet voor niets DE RONDE VAN VLAANDEREN

Als het wat uit de hand gaat lopen, zal men Belgische vlaggen in brand gaan steken.

Eveneens kan er een extreme gek tussen zitten welke wel iets zou kunnen onderrichten tegen Gilbert.

Zondagavond is alles weer vergeten en blijft het bij het oude.

Toch eigenaardig, wanneer de Rode Duivels spelen er Geen Vlaamse vlaggen te zien zijn ( of misschien héél miniem)

Vergeet niet dat wielrennen hier in Vlaanderen de volkssport is en dat de ronde meer folklore met zich meedraagt als het sportieve.

Ga daar maar eens tussen staan en roep "vivre la Belgique" - Gratis rit naar hospitaal verzekerd
Pin en Puk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2013, 11:45   #84
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pin en Puk Bekijk bericht
Ik zal het U zeggen
Zijn sponsorploeg heeft hem de opdracht gegeven om NIET te starten en dit omwille van zijn vreemde uitspraak over de Vlaamse vlaggen.

Naar verluid zpuden er extreme Vlaams Nationalisten er op uit zijn om de koers via Gilbert te boycotten ( vooral Gilbert)
Zijn sponsor kan hierin geen partij kiezen en men noemt de koers van zondag niet voor niets DE RONDE VAN VLAANDEREN

Als het wat uit de hand gaat lopen, zal men Belgische vlaggen in brand gaan steken.

Eveneens kan er een extreme gek tussen zitten welke wel iets zou kunnen onderrichten tegen Gilbert.

Toch eigenaardig, wanneer de Rode Duivels spelen er Geen Vlaamse vlaggen te zien zijn ( of misschien héél miniem)

Vergeet niet dat wielrennen hier in Vlaanderen de volkssport is en dat de ronde meer folklore met zich meedraagt als het sportieve.

Ga daar maar eens tussen staan en roep "vivre la Belgique" - Gratis rit naar hospitaal verzekerd
"Vivre la Belgique!"
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2013, 11:54   #85
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Tutut.

Gisterenavond zag ik (op TV) op een terrein naast de omloop caravans staan met Vlaamse supporters die Belgische vlaggen hadden geplant rond hun caravans. Waarom zou dit niet mogen? Als gij op de omloop van de Waalse Pijl (om nu maar wat te zeggen) gaat zwaaien met de Leeuwenvlag, dan kunt ge dat ook.

Het zijn de Vlaams-nationalisten die sportieve wielermanifestaties zijn beginnen te misbruiken door overal met grote leeuwenvlaggen te gaan zwaaien aan de aankomsten. Goed in het zicht van de TV-camera's. Zelfs bij de aankomsten van de Ronde van Frankrijk (...!?) was het van dat! Nu krijgt ge van hetzelfde laken een broek, en nu zijt ge weer aan het janken. Ofte: wie zijn gat verbrandt, moet op de blaren zitten.
Twee fouten. Grove fouten.

Het zijn niet de flaminganten die begonnen zijn met vlaggen op koersen.
Lang geleden heb ik de stichter van Vlaanderen Vlagt horen uitleggen (in de zeverende dag) dat hij inspiratie had opgedaan door buitenlanders, namelijk vooral Basken en ik dacht ook Australiërs en Nieuw-Zeelanders, te zien pronken met hun vlaggen.

Ten tweede: in Wallonië gaat gij niet supporteren met een Vlaamse Leeuw, of gij krijgt kletsen.
Omgekeerd niet: ik heb zelf gezien dat in Geel bij de bk een supporter met een Waalse Haan, een zwaaivlaggetje aangeboden kreeg van iemand die die uitdeelde. De andere nam het aan ook.

Er is maar één probleem op koersen, zowel op de baan als bij veldritten:
dronkenlappen die te zat zijn om te beseffen dat ze gevaarlijk doen.
Maar ja, aan die drankorgels verdienen ze veel geld ...

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2013, 12:18   #86
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Twee fouten. Grove fouten.

Het zijn niet de flaminganten die begonnen zijn met vlaggen op koersen.
Lang geleden heb ik de stichter van Vlaanderen Vlagt horen uitleggen (in de zeverende dag) dat hij inspiratie had opgedaan door buitenlanders, namelijk vooral Basken en ik dacht ook Australiërs en Nieuw-Zeelanders, te zien pronken met hun vlaggen.

Ten tweede: in Wallonië gaat gij niet supporteren met een Vlaamse Leeuw, of gij krijgt kletsen.
Omgekeerd niet: ik heb zelf gezien dat in Geel bij de bk een supporter met een Waalse Haan, een zwaaivlaggetje aangeboden kreeg van iemand die die uitdeelde. De andere nam het aan ook.

Er is maar één probleem op koersen, zowel op de baan als bij veldritten:
dronkenlappen die te zat zijn om te beseffen dat ze gevaarlijk doen.
Maar ja, aan die drankorgels verdienen ze veel geld ...

.
U gooit zowat uw eigen ruiten in door uw antwoord over de Basken. De Basken zijn nationalisten en ze zijn -zoals de Vlaams-nationalisten- sportieve manifestaties gaan misbruiken voor politieke doeleinden door hun vlaggegezwaai.

De sport moet los staan van de politiek. Of ge in Wallonië 'kletsen krijgt' wanneer gij een Vlaamse leeuw zou zwaaien, daar heb ik mijn twijfels over. Maar goed, laat ons de sport sereen houden en alle politiek vlaggegezwaai ver van de (wieler)sport houden.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2013, 12:26   #87
Pin en Puk
Banneling

Standaard

Citaat:
U gooit zowat uw eigen ruiten in door uw antwoord over de Basken. De Basken zijn nationalisten en ze zijn -zoals de Vlaams-nationalisten- sportieve manifestaties gaan misbruiken voor politieke doeleinden door hun vlaggegezwaai.

De sport moet los staan van de politiek. Of ge in Wallonië 'kletsen krijgt' wanneer gij een Vlaamse leeuw zou zwaaien, daar heb ik mijn twijfels over. Maar goed, laat ons de sport sereen houden en alle politiek vlaggegezwaai ver van de (wieler)sport houden.
Dan had men de Gordel ook al lang moeten afschaffen
Deze gaat door als de grootste sportgebeurtennis voor het gezin.
80 % weet de eigenlijke betekennis van de Gordel niet, maar een groter politieke gebeurtennis als deze kan ik niet.
Pin en Puk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2013, 12:34   #88
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik, Schoof, ga en sta waar ik goesting heb. Om te supporteren, om mijn mening te uiten, om eender watte.
Gij, noch Gilberke Tricoloorke, moet mij zeggen wat ik moet doen.

Daarbij, de Basken zijn geen nationalisten, zij zijn vrijheidsstrijders.
Het zijn de Spanjaarden, en vooral in hun tijd van Franco, die de nationalisten zijn.
Idem dito met de andere regio's als Corsica, Catalonië, Schotland ....

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 30 maart 2013, 12:34   #89
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Dan had men de Gordel ook al lang moeten afschaffen
Deze gaat door als de grootste sportgebeurtennis voor het gezin.
80 % weet de eigenlijke betekennis van de Gordel niet, maar een groter politieke gebeurtennis als deze kan ik niet.
Als ik me niet vergis, bestaat de Gordel niet echt meer. Wat nu wordt georganiseerd heeft maar weinig te maken met waarvoor het werd bedoeld. Maar ik kan me vergissen.
Oud 30 maart 2013, 12:38   #90
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zal het U zeggen

Ik mag toch roepen wat ik wil zeker? In het Duits, in het Frans, in het Engels en in het Zwahili. En uw uitleg onderstreept hetgeen ik stelde. Wanneer men sport met politiek begint de vermengen, dan is het sportieve zoek en loop het vroeg of laat uit op ongeregeldheden. En dan kunt ge uw Rond op termijn afschaffen.

Ik vind het trouwens volledig ongepast dat men kleine kinderen leeuwenvlaggetjes in de pollen stopt. Ook hen 'misbruikt' men uiteindelijk om politieke doeleinden.

Laatst gewijzigd door system : 30 maart 2013 om 12:39.
Oud 30 maart 2013, 12:43   #91
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik mag toch roepen wat ik wil zeker? In het Duits, in het Frans, in het Engels en in het Zwahili. En uw uitleg onderstreept hetgeen ik stelde. Wanneer men sport met politiek begint de vermengen, dan is het sportieve zoek en loop het vroeg of laat uit op ongeregeldheden. En dan kunt ge uw Rond op termijn afschaffen.

Ik vind het trouwens volledig ongepast dat men kleine kinderen leeuwenvlaggetjes in de pollen stopt. Ook hen 'misbruikt' men uiteindelijk om politieke doeleinden.
met tricoloorkes als de roi of een princesse de Laeken op bezoek komt ?

.

Oud 30 maart 2013, 12:48   #92
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
met tricoloorkes als de roi of een princesse de Laeken op bezoek komt ?

.
Ik ben ook geen voorstander van dat men hiervoor dan kinderen optrommelt.

Maar het gaat hier niet over. Het gaat over het feit dat men sport met politiek vermengt en men kinderen hiervoor (mis)gebruikt.

Laatst gewijzigd door system : 30 maart 2013 om 12:49.
Oud 30 maart 2013, 14:09   #93
Den Duisteren Duikboot

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Die Vlaamse vlaggetjes die men de veelal nietsvermoedende omstanders toesteekt beelden overigens niet de officiële Vlaamse vlag af, maar de zogenaamde strijdvlag van de Vlaams-nationalisten (met zwarte i.p.v. rode klauwen en tong).
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2013, 15:20   #94
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Die Vlaamse vlaggetjes die men de veelal nietsvermoedende omstanders toesteekt beelden overigens niet de officiële Vlaamse vlag af, maar de zogenaamde strijdvlag van de Vlaams-nationalisten (met zwarte i.p.v. rode klauwen en tong).
Yep !
Dat is de meest oude vlag, historisch gezien, èn de vlag die al gekozen werd ten tijde van Leuven Vlaams.
En alleen omdat het de vlag van Leuven Vlaams was, koos een meerderheid van tsjeven, blauwsels en sossen destijds in het eerste Vlaams parlement de recentere vlag waar de Leeuw zijn nagels gelakt zijn.

Maar als ik me goed herinner, zijn die dubbele vlaggen van Vlaanderen Vlagt een aaneennaaisel van de twee vlaggen.

.

Oud 30 maart 2013, 16:38   #95
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik betwijfel sterk of diegenen die problemen hebben met leeuwenvlaggen lang het parcours van een wielerwedstrijd, op een scoutsweide in Wallonië of bij eender welke andere gelegenheid dan ook dat onderscheid écht gaan maken, hoor.
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2013, 16:51   #96
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Philippe tricolore mag morgennamiddag in z'n zetel kijken naar die meer dan 100 renners die wél meerijden.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2013, 17:09   #97
Vlaanderen Boven

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Ik betwijfel sterk of diegenen die problemen hebben met leeuwenvlaggen lang het parcours van een wielerwedstrijd, op een scoutsweide in Wallonië of bij eender welke andere gelegenheid dan ook dat onderscheid écht gaan maken, hoor.
²

Het maakt dan ook geen hol uit.
Oud 30 maart 2013, 17:11   #98
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wij in Limburg hebben geluk. Leeuw of geen leeuw, driekleur of geen driekleur, maakt niet uit, wij zijn geen Vlamingen.
Als ze nu nog waren gemaakt van badstof, kon je ze gebruiken als badhanddoek, nu zijn ze totaal nutteloos.
Misschien een tip voor een goede Vlaamse ondernemer, druk Vlaamse leeuw badhanddoeken, 37% zonder rode klauwen, 10% met rode klauwen. Maar hou ze goedkoop, laat ze in Indië maken want het word inleveren geblazen.
Gegarandeerd de hype van 2014.
.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2013, 17:28   #99
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Wij in Limburg hebben geluk. Leeuw of geen leeuw, driekleur of geen driekleur, maakt niet uit, wij zijn geen Vlamingen.
Als ze nu nog waren gemaakt van badstof, kon je ze gebruiken als badhanddoek, nu zijn ze totaal nutteloos.
Misschien een tip voor een goede Vlaamse ondernemer, druk Vlaamse leeuw badhanddoeken, 37% zonder rode klauwen, 10% met rode klauwen. Maar hou ze goedkoop, laat ze in Indië maken want het word inleveren geblazen.
Gegarandeerd de hype van 2014.
.
Hiopelijk ben je je bijdragen hier op dit forum aan het wegsaven zodat ze niet verloren gaan, als standup comedy zijn ze best wel grappig.
Oud 30 maart 2013, 17:34   #100
Vlaanderen Boven

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Hiopelijk ben je je bijdragen hier op dit forum aan het wegsaven zodat ze niet verloren gaan, als standup comedy zijn ze best wel grappig.
Juist. Goed, uitspraken �* la 'X zijn geen Vlamingen' zijn niet echt origineel te noemen, maar gelukkig is er in het tweede gedeelte nog die willekeurige uitweiding over de productie van vlaggen.

Ik geef zijn post 6,5/10. Al redelijk dom, maar het mist nog iets - misschien nog een belediging aan het adres van Bart De Wever of een verwijzing naar de jaren '30.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be