![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Werken is positief. Het systeem is fout.
Sociale zekerheid kan ook zonder al die regeltjes.
![]() |
#82 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat met mensen die beiden werken, maar met hun inkomen niet genoeg hebben om een huis te verwerven? En we gaan dan nog maar zwijgen over alleenstaanden met kinderen. En daarom nog gaan bijklussen, bestellen in een zaak, kuisen enz... En kom niet af met zever als, "ze moeten maar niet op reis gaan en uitgaan" Laatst gewijzigd door giserke : 9 april 2013 om 15:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Banneling
|
![]() En nu de clou ivm zwartwerk in belgie: Zonder zwartwerk was het hier economisch een puinhoop.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uit de topic: Arnault, "belg" worden voor "protectinvest", postbusadressen, hoe werkt dat?
![]() |
![]() |
#85 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We hebben de Gestapo uit Belgie gekregen, maar je krijgt de Gestapo niet uit de Belgen.
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En jullie moeten ook niet omgekeerd naïef zijn. Als er een brief binnenkomt met een melding "die zelfstandige fraudeert", zonder enige concrete informatie, dan vliegt die brief direct in de vuilbak. Als er een brief binnenkomt met de melding "die zelfstandige heeft op die plaats een verdoken magazijn", dan is dat wat anders. Daarbij, tegen september van het lopend jaar is het budget voor brandstof op, en kan er geen enkele auto meer buitenrijden. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Belastingen betaalt ge op uw inkomsten, ongeacht d manier waarop ze die verwerft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | ||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Ik nuanceer gewoon je stelling. In de huidige context is sommig zwartwerk oneerlijke concurrentie en benadeel je mensen die alles wel goed proberen te doen, niks meer, niks minder. Het enige wat er voor uw stelling op zit is zelf minister worden en de sociale zekerheid hervormen. Citaat:
Waar jij echter mee worstelt is de fijne lijn tussen oneerlijkheid en onrechtvaardigheid. Ik ben daar zeker genuanceerd in. Ik heb het niet over mensen die na hun hoofdjob nog eens 300€ bijverdienen, ik heb het dan over mensen die bvb gaan stempelen en daar bovenop nog eens 1500€ per maand opstrijken in het zwart, of personen waar hun zwarte 'job na de uren' een veelvoud van hun officieel loon opbrengt. Als jij vind dat dergelijke individuen niet aangegeven mogen worden, dat is dan uw mening. Het is inderdaad een heel moeilijke discussie over een heel fijne, delicate lijn. Maar maakt dat mijn stelling daarom onwaar? Het is inderdaad onrechtvaardig dat mensen die werken niet kunnen rondkomen, dat is zeker waar. Maar ook daar heb je twee kanten. Je hebt mensen die, ondanks dat ze werken, niet rondkomen voor hun basisbehoeften (en daar reken ik gerust een eigen huis en een eigen auto bij) en die mensen moeten geholpen worden. (en er zijn ook zeker ook al mogelijkheden om bij te scholen om een betere job te vinden) Je hebt aan de andere kant ook mensen die er compleet over leven en daarom juist niet rondkomen, voor deze mensen zeg ik inderdaad 'pech gehad, je had maar moeten opletten'. Je mag van mij gerust weten dat ik nog nooit iemand heb overgedragen, maar op het moment dat er iemand mijn job of mijn bedrijf bedreigd door mij uit te concurreren met oneerlijke praktijken zoals bvb zwartwerk, dan hangt hij.
![]() |
![]() |
#90 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Maar blijkbaar geloof jij nog sterk in het feit dat iedere 'verklikker' over voldoende bewijzen beschikt van fraude en dat niemand dat ooit zou durven doen uit jaloezie of wraaklust. Dat noem ik dan zeker naïef.
![]() |
![]() |
#92 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#93 |
|
![]() Neen. Rechts is voor zo weinig mogelijk belastingen, zodat er ook zo weinig mogelijk gefraudeerd kan worden met belastinggeld.
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Da's een fabeltje, mijn beste. Uw inkomen van uw verschillende activiteiten wordt samen geteld en als 1 belastbaar inkomen aangegeven. De inkomensbelastingen die je daarop betaald, hangen af in welke schijf je valt met dat totaal belastbaar inkomen. Met andere woorden, als je na je uren er nog een job op na houd die jou 3000€ per maand opbrengt, betaal je inderdaad meer belastingen, dan op een verdienste van 1000€ per maand. Dus die fabel komt van mensen die, door hun bijverdienste, plots in een hogere schijf terecht kwamen en zo meer inkomensbelasting moesten gaan betalen. Ook daar betaal je uiteraard sociale bijdrage op dat bijkomend loon, maar dat ligt niet hoger als op een loon die je zou verdienen in hoofdberoep.
Het enige waar deze voorwaarde bij veranderd is als je een vennootschap opricht, dan gaat je inkomen via de vennootschapsbelasting. Maar ik ken weinig mensen die voor hun bijverdienste een aparte BVBA gaan oprichten en al zeker geen nv.
![]() |
#96 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() Maar zoals ik al zei, wordt minister en los het op, op het forum is dat net iets makkelijker gezegd.
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vandaag nog in de krant gelezen hoe groot de verschillen in belastingen zijn voor de "werkende kleinverdiener". Iemand die foefelt zoals jij zegt, is nog de braafste foefelaar (zolang hij niet tegelijk dopgeld of ziekenkas trekt). Maar maar, ik verdien per maand 1250 euro en moet wat zwart bijklussen om te sparen voor mijn eigen huis; een ander verdient per maand 1750 euro, en wil ook wat zwart bijklussen om te sparen voor zijn eigen huis; jij verdient 3500 euro (netto), en wil ook wat zwart bijklussen (een "beetje maar" natuurlijk) voor je eigen huis ... Eén oplossing: fatsoenlijke belastingstarieven Eén voorwaarde daartoe: fatsoenlijke besteding van de belastingsgelden door de regering. Vermits het al jaaaren niet geregeld kan worden in dit tweeland, zullen we er twee landen van moeten maken. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
|
![]() Citaat:
Je moet je eerder de vraag stellen: wat drijft hen te gaan klikken? Het antwoord is jaloezie en afgunst. Dit is toch zo zielig en kleinmenselijk: jaloers zijn omdat je gebuur, je collega, een kennis of zelfs familielid plots met een mooie wagen rijdt, vele mooie en verre reizen maakt, enz. Op mij maakt deze zaken echt allemaal geen indruk, en ik ben gewoon blij voor hen dat zij gelukkig zijn met de zaken te verwerven die zij wensten te verwerven. Vrijwel altijd interesseert het me gewoon niet en ik stel me zeker geen vragen over het hoe, en hou het zeker niet bij over het wat.
![]() |
![]() |
#100 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |