Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 april 2013, 15:04   #81
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hot_rod Bekijk bericht
Ik moet speurneus wel gelijk geven. Alleen een beetje sneu dat je reageerd als een heethoofd en toch de moeite niet doet om de bronnen te checken.
De journalisten in kwestie hebben gemakkelijkheidshalve de cijfers van Denemarken en Zweden weg gelaten om hun eigen mening te staven (over objectieve verslaggeving gesproken, deze kan tellen als voorbeeld)
Zweden zit op 39.0% en Denemarken zit op 38.1%
Zweden stijgt zelfs nog sneller dan België tussen 2008 en 2012.
Als je stokken in het kippenhok gooit, moet je dat wel doen op basis van waarheid en niet op basis van pers.

hier zijn de echte cijfers te vinden:

http://epp.eurostat.ec.europa.eu/cac...2013-AP-EN.PDF
Wat ik onthou uit zo'n tabel is CHINEES VERDIENT EVENVEEL ALS BELG
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2013, 15:06   #82
Hot_rod
Lokaal Raadslid

Hot_rod's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Kijk eens aan.
We mogen voortaan zowel Leuvense studies als rapporten van de Oeso in de vuilbak kieperen wegens waardeloze boel en dikke leugens.

Onthouden, hoor!
Wees gerust, je hebt niet helemaal ongelijk om dit onderwerp aan te snijden, alleen zitten de grootste problemen niet waar de meeste niet-bedrijfseigenaars denken dat ze zitten. Het klopt inderdaad dat er meer winst zou worden gegenereerd als we lagere loonkosten hadden, maar dat is natuurlijk heel logisch, nietwaar. (alleen moet je bedenken dat er dan ook weer bedrijven zouden zijn die deze extra's wegsluizen en ze niet in extra werkgelegenheid steken). Het grote probleem zit hem in de besluiteloosheid van de opeenvolgende regeringen, waarin beide landsdelen elkaar constant aan het blokkeren zijn.
De Oeso is trouwens een bonte verzameling van politieke vrienden, die meestal geen geschoolde wiskundigen of economen zijn en geen orgaan die bemand is door volledig onafhankelijke statistieknerds, zoals eurostat, die enkel met cijfers bezig zijn. En zoals ik hier in andere threads al gezegd heb, zuivere cijfers zeggen niet alles.
Alleen vind ik het tegenwoordig wat uitnemen dat pers zijn eigen meningen uitvergroot en zo heel veel onrust stookt bij grote delen van de bevolking die niet schijnen te beseffen dat men alles behalve objectieve info krijgt.
Er zitten er hier ook zo enkele die enkel maar op kranten en tijdschriften afgaan, en dan krijg je hier zo'n mensen die elke 2 dagen een thread over het zelfde opstarten , maar gewoon anders verwoord.

Laatst gewijzigd door Hot_rod : 11 april 2013 om 15:07.
Hot_rod is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2013, 15:07   #83
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Wat doe je nog hier, eigenlijk?
Maak dan toch dat je ginder bent!
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2013, 15:09   #84
Hot_rod
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Wat je niet schijnt te bedenken voor uzelve is dat men van China geen geloofwaardige info krijgt en dus de berekeningen gebeuren op basis van wat men weet bij Eurostat.
In tegenstelling tot België is China niet verplicht zijn cijfers aan Europa kado te doen.
Oud 11 april 2013, 15:47   #85
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat je niet schijnt te bedenken voor uzelve is dat men van China geen geloofwaardige info krijgt en dus de berekeningen gebeuren op basis van wat men weet bij Eurostat.
In tegenstelling tot België is China niet verplicht zijn cijfers aan Europa kado te doen.
Een Chinees liegt over het algemeen dat hij zwart ziet.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2013, 18:21   #86
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kijk eens aan.
We mogen voortaan zowel Leuvense studies als rapporten van de Oeso in de vuilbak kieperen wegens waardeloze boel en dikke leugens.

Onthouden, hoor!
Eurostat zit er dikwijls naast, dat heb ik met verkeersdodenstatistieken van Nederland vastgesteld en aangetoond, maar het ergste is ze blijven ernaast zitten zelfs nu nog.

OECD of OESO zit daar wel juist, allez sinds 2009 toch, ze hebben hun fout toen verbeterd. (Was Leterme toen daar al ? Ondertussen kunnen ze daar dan Nederlands )

even p/c uit mijn databank

Citaat:
vervolg betreft Nederland, ze hanteren twee statistieken:
... een politieke: SWOV/Ministerie en een "eerlijke": CBS Nederland... Foei ! ?

1 - enkel "verkeersdoden-inwoners": ( hoe wordt dat gescheiden )
Citaat
www.swov.nl/cognos = Bron: Ministerie van Verkeer en Waterstaat
jaar 2005 2006 2007 2008
dood 750 730 709 677

2 - verkeersdoden inwoners en niet-inwoners:
Citaat
http://statline.cbs.nl/StatWeb/publi...=0,4,9-12&VW=T
Doodsoorzaken; verkeersdoden (inwoners en niet-inwoners), wijze deelname
jaar 2005 2006 2007 2008
dood 817 811 791 750

Eens googlen welke internationale statistiek misleid wordt/werd:
- > Eurostat: Ja, nog altijd...
Citaat
http://epp.eurostat.ec.europa.eu/tgm...tr420&plugin=1
People killed in road accidents ...
2005 2006 2007
Netherlands 750 730 709
Short Description: Fatalities caused by road accidents include drivers and passengers of motorised vehicles and pedal cycles as well as pedestrians, killed within 30 days from the day of the accident. For Member States not using this definition, corrective factors were applied.

- > Irtad /OECD : eerst ja*, (1) in april 2009 nog, maar nu (2) schijnbaar niet meer.

* uit mijn favorieten : Road user fatalities, het woord zegt het zelf... maar...
(1) http://internationaltransportforum.o...f/longterm.pdf
Citaat
Road user fatalaties
2005 2006 2007
Netherlands 750 730 709

(2) http://www.internationaltransportfor...orttermtrends/ NL selecteren /jaren / vink road fatalities aan + klik GET DATA
Citaat
Variable Country Type 2008 2007 2006 2005
Road Fatalities (number) the Netherlands crude - 791 811 817

Heeft Nederland dit nodig ?
Ze stijgen natuurlijk -dan met ruime voorsprong- naar de eerste plaats (na Malta) als ze 709 ipv 791 nemen....
2007: bij 16,4 milj inwoners is dat ipv 48,23 verkeersdoden/milj ... 43,23 verkeersdoden/milj
of 4,3 /100.000 inw staat wat beter als 4,8...

mss in 2007 nog ingehaald door GB, Noorwegen... Ijsland ?
in 2008 wslk GB nipt, Zweden, Noorwegen, Zwitserland, en Ijsland -denk ik*- halen quasi Nederland in op de tabellen verkeersdoden /inwoners...
en Duitsland zit er ook niet meer veraf ...
*kan ik nog eens nazien en extrapoleren, als ik tijd heb...

Aja, ik was de Nederlandse pers vergeten:
http://www.trouw.nl/nieuws/nederland...n_in_2008.html
die zitten juist (Bron : CBS)
http://www.om.nl/onderwerpen/verkeer...verkeersdoden/
tiens, het Openbaar Ministerie ook...

Hallo Eurostat ?

Laatst gewijzigd door Micele : 11 april 2013 om 18:24.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2013, 18:31   #87
Another Jack
Banneling

Standaard

Eurostat is vergeten de verongelukte UFO's mee te tellen?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2013, 21:13   #88
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Wees gerust, je hebt niet helemaal ongelijk om dit onderwerp aan te snijden, alleen zitten de grootste problemen niet waar de meeste niet-bedrijfseigenaars denken dat ze zitten. Het klopt inderdaad dat er meer winst zou worden gegenereerd als we lagere loonkosten hadden, maar dat is natuurlijk heel logisch, nietwaar. (alleen moet je bedenken dat er dan ook weer bedrijven zouden zijn die deze extra's wegsluizen en ze niet in extra werkgelegenheid steken). Het grote probleem zit hem in de besluiteloosheid van de opeenvolgende regeringen, waarin beide landsdelen elkaar constant aan het blokkeren zijn.
Eeuh het hangt sterk af van situatie tot situatie. Voor het ene bedrijf is de loonkost maar een relatief klein deel van de kosten, voor het andere is dat een heel groot deel.

Ik ben zelf zelfstandige en heb serieus overwogen om iemand aan te nemen - werk genoeg - maar besloten het niet te doen. En bij mij zou de loonkost veruit de grootste kost zijn. Er is de loonkost an sich, maar een minstens even belangrijke factor is de administratie errond. De combinatie van die twee maakt dat imo zeker voor kleine bedrijven allesbehalve evident is personeel aan te werven.

Als je al 200 werknemers hebt is de adminstratieve last beheersbaar, maar voor kleine bedrijven en zeker voor een eerste personeelslid ligt die drempel echt wel heel hoog. In mijn geval maakte de combinatie van totale loonskost en opportuniteitskost (tijd die ik in opleiding en administratie zou moeten steken) het simpelweg een heel riskante piste die ik uiteindelijk de moeite niet waard vond.

Als ze echt iets zouden willen doen zouden ze bvb de loonkost voor de eerste paar personeelsleden echt wel eens drastisch naar beneden mogen halen en de administratie errond ook. Lijkt me ook veel gezonder en stabieler dan hopen subsidies in de multinationals pompen.

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 11 april 2013 om 21:16.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2013, 22:28   #89
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Wat doe je nog hier, eigenlijk?
Maak dan toch dat je ginder bent!
je moet niet in china zitten om geld te verdienen met china ?
er is één woordje tekort in de zin
de chinees verdient evenveel NETTO als de Belg

wat doe je als de chinezen de technologische voorsprong nemen, hoe ga je uitleggen dat wij belgen 4 keer meer moeten kosten dan een chinees als ze alletwee hetzelfde werk geven

Laatst gewijzigd door brother paul : 11 april 2013 om 22:29.
Oud 11 april 2013, 22:34   #90
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
luister een keer manneke , ik denk dat je beter eens op een vlieger stapt naar china reist, en eens goed uw ogen de kost geeft. En denk dan gewoon eens na hoe een chinees met een wedde zogenaamd lage wedde een huis van 200.000 euro kan kopen, een auto van 10.000euro kan kopen ? Vraag u dat gewoon eens met een pak gezond verstand af ? Als je dan een paar dagen door peking en shangai rondgelopen hebt, vraag u dan gewoon af, hoe ze dat gedaan hebben om met zo'n lage wedde een maatschappij op te bouwen die onze prestatie van de laatste 100jaar inde schaduw zet. Als 100miljoen chinezen in zo'n steden wonen, leg mij maar uit waar en wanneer ze zogenaamd met een 300euro job dat allemaal kopen, bouwen en onderhouden. Als de steenkool goedkoper uit de grond komt, dan komt die petroleum toch binnen aan de wereldmarktpeijq, dus nee jongen ze verdienen goed geld en nemen met hun economie stillekes aan een grotere koek van de wereldhandel

terwijl je daar in de azie zit, zak eens af naar korea, en bezoek eens samsng city, je zult een beeld krijgen hoe je een maatschappij zou kunnen organiseren anno 2050, of je weet gewoon dat wij belgen momenteel in een achterlijk land leven, omdat we alle energie stoppen in werklozen en niet investeren in onze economei. een werklozen zou zoals in een china een overheidsjob moeten rijgen, en wie niet wilt werken is iemand die blijkbaar geen geld nodig heeft of een echtgenoot die geld genoeg verdient

Laatst gewijzigd door brother paul : 11 april 2013 om 22:40.
Oud 11 april 2013, 22:37   #91
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Sommigen blijven het nuanceren/ontkennen, maar uit pas gepubliceerde cijfers van Eurostat blijkt eens te meer dat België met de hoogste loonkosten van de eurozone opgezadeld zit. Niet Zweden is dus koploper in belastingsdruk maar België.

België zit dus niet alleen opgezadeld met een stevige concurrentiehandicap in loonkosten, deze handicap diepte de voorbije jaren verder uit. De regering-Di Rupo wil hier tegen 2018 iets aan doen.

http://trends.knack.be/economie/nieu...0277410756.htm

Het goede nieuws is dat de verkiezingen kunnen afgeschaft worden. Di Rupo weet nu immers al dat hij in 2018 aan de macht zal zijn. Tegen dat jaar, dus over vijf jaar, wil hij iets doen aan de de belastingdruk.
En dan? Dat eeuwige gezaag over die "te hoge loonkost" is slechts een afleidingsmanoeuver om de echte problemen niet te moeten aanpakken: grootschalige fraude, een ondoorzichtig fiscaal stelsel dat arbeid te veel belast en te weinig het kapitaal, een financieel systeem dat niet deugt en waarin private banken véél te veel macht hebben,...
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2013, 22:42   #92
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
En dan? Dat eeuwige gezaag over die "te hoge loonkost" is slechts een afleidingsmanoeuver om de echte problemen niet te moeten aanpakken: grootschalige fraude, een ondoorzichtig fiscaal stelsel dat arbeid te veel belast en te weinig het kapitaal, een financieel systeem dat niet deugt en waarin private banken véél te veel macht hebben,...
jongen toch: al die fraudeparanoia, ik ga u eens een doordenker geve:

een kapper met 2 personeelsleden, hoeveel meer zwart heeft die dan een kapper die alleen werkt, denk daar maar een paar uurtjes over na, en gebruik uw rekenmachientje van zoveel coupes per uur, aan zoveel euro per coupe - zoveel vaste en variabele kosten. Ik weet het antwoord, maar wacht met spanning af
Oud 11 april 2013, 22:52   #93
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het is gewoon te laat om nog over loonkosten of welke kosten dan ook te praten.
De teerlingen zijn geworpen bij de aanpassing van de VAA van alle werkgevers, bedrijfsleiders en noem maar op.
Iedereen is aan het afbouwen, minimaliseren, reorganiseren....what ever om van al die vervelende kosten af te geraken.
Uiteraard dat neemt tijd in beslag en goedkoop is het zeker al niet al die veranderingen doorvoeren. Maar men is uiterst intensief bezig.

Kijk gewoon naar wat een zelfstandige aan sociale bijdragen moet betalen en tracht ooit eens te weten te komen wat het hem persoonlijk opbrengt. Niks dus. Zelfs geen stempelgeld terwijl hij soms makkelijk 2500€ per 3 maand mag betalen.
Snap het maar en probeer het maar eens aan elkander te knopen.

Waar is nog enig voordeel om zelfstandig en/of tegelijk werkgever te zijn?

Nergens.
Dus verdoe er uw tijd ook niet meer aan, het is een aflopende zaak.
Wat zal overblijven zal afhangen van wie nog iets aan te bieden zal hebben.
t' ziet er alvast niet goed uit.
De beste firma's worden zelfs niet meer overgenomen.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2013, 09:31   #94
Hot_rod
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
luister een keer manneke , ik denk dat je beter eens op een vlieger stapt naar china reist, en eens goed uw ogen de kost geeft. En denk dan gewoon eens na hoe een chinees met een wedde zogenaamd lage wedde een huis van 200.000 euro kan kopen, een auto van 10.000euro kan kopen ? Vraag u dat gewoon eens met een pak gezond verstand af ? Als je dan een paar dagen door peking en shangai rondgelopen hebt, vraag u dan gewoon af, hoe ze dat gedaan hebben om met zo'n lage wedde een maatschappij op te bouwen die onze prestatie van de laatste 100jaar inde schaduw zet. Als 100miljoen chinezen in zo'n steden wonen, leg mij maar uit waar en wanneer ze zogenaamd met een 300euro job dat allemaal kopen, bouwen en onderhouden. Als de steenkool goedkoper uit de grond komt, dan komt die petroleum toch binnen aan de wereldmarktpeijq, dus nee jongen ze verdienen goed geld en nemen met hun economie stillekes aan een grotere koek van de wereldhandel

terwijl je daar in de azie zit, zak eens af naar korea, en bezoek eens samsng city, je zult een beeld krijgen hoe je een maatschappij zou kunnen organiseren anno 2050, of je weet gewoon dat wij belgen momenteel in een achterlijk land leven, omdat we alle energie stoppen in werklozen en niet investeren in onze economei. een werklozen zou zoals in een china een overheidsjob moeten rijgen, en wie niet wilt werken is iemand die blijkbaar geen geld nodig heeft of een echtgenoot die geld genoeg verdient
Je vergeet wel dat ongeveer 2/3 van China, vooral dan plattelandsgebieden ver onder de armoedegrenzen leven en er nog elke dag veel mensenrechten zwaar met de voeten getreden worden.
Een echte wereldburger die zich geleerd voordoet en doet alsof hij China kent? Veel theorie en blabla lees ik van u, verder weinig relevante kennis.
Oh en ter info, ik ga bijna jaarlijks 3 tot 5 keer naar China, dus ik zal het daar wel kennen denk ik.
En zelfs mensen die boeken lezen weten dat de Japanners en Koreanen ver voorop zitten, maar zij zitten niet elke dag theorie te doceren op een 'betekenisvol' forum hé. Geef de oh zo goede en sterke Vlamigen hetzelfde werkregime en je hebt elke dag totale staking, mijn beste vriend. Maar studeer eerst nog wat over een theoretisch model die dat oplost, manneke

Laatst gewijzigd door Hot_rod : 12 april 2013 om 09:34.
Hot_rod is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2013, 09:34   #95
Hot_rod
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Eurostat zit er dikwijls naast, dat heb ik met verkeersdodenstatistieken van Nederland vastgesteld en aangetoond, maar het ergste is ze blijven ernaast zitten zelfs nu nog.

OECD of OESO zit daar wel juist, allez sinds 2009 toch, ze hebben hun fout toen verbeterd. (Was Leterme toen daar al ? Ondertussen kunnen ze daar dan Nederlands )

even p/c uit mijn databank
Het gaat niet zozeer over het verschil tussen Oeso en Eurostat, en wie wel en niet juist is (De meeste uitslagen geven Eurostat trouwens gelijk in deze loonkostenberekening)
Het ging erover dat de journalist die het openingsartikel schreef, waarop knuppel zich baseerde, de twee koplopers wegliet uit zijn lijst en kopte dat België de koploper was.
Oud 12 april 2013, 21:00   #96
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je vergeet wel dat ongeveer 2/3 van China, vooral dan plattelandsgebieden ver onder de armoedegrenzen leven en er nog elke dag veel mensenrechten zwaar met de voeten getreden worden.
Een echte wereldburger die zich geleerd voordoet en doet alsof hij China kent? Veel theorie en blabla lees ik van u, verder weinig relevante kennis.
Oh en ter info, ik ga bijna jaarlijks 3 tot 5 keer naar China, dus ik zal het daar wel kennen denk ik.
En zelfs mensen die boeken lezen weten dat de Japanners en Koreanen ver voorop zitten, maar zij zitten niet elke dag theorie te doceren op een 'betekenisvol' forum hé. Geef de oh zo goede en sterke Vlamigen hetzelfde werkregime en je hebt elke dag totale staking, mijn beste vriend. Maar studeer eerst nog wat over een theoretisch model die dat oplost, manneke
Dus als er 300miljoen chineze wonen in een appartement van 200.000euro en met een auto rondcrossen van 20.000 euro dan zijn die niet even rijk als wij belgen ?? vreemd. Uiteraard heb je gelijk dat niet gans het land op dat niveau zit, maar je kan toch moeilijk gaan beweren dat een land die de exportmarktleider van de wereld geworden is niets betekent. Maar ja als je 3 keer per jaar naar china reist, weet jij dat ze daar veel minder verdienen dan de belgen, want gemiddelden zijn altijd de relevante maatstaf, n die 100miljoenen die al op onze standaard zitten tellen dus niet mee omdat ze gemiddeld armer zijn, ik begrijp het

Laatst gewijzigd door brother paul : 12 april 2013 om 21:02.
Oud 12 april 2013, 21:03   #97
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het gaat niet zozeer over het verschil tussen Oeso en Eurostat, en wie wel en niet juist is (De meeste uitslagen geven Eurostat trouwens gelijk in deze loonkostenberekening)
Het ging erover dat de journalist die het openingsartikel schreef, waarop knuppel zich baseerde, de twee koplopers wegliet uit zijn lijst en kopte dat België de koploper was.
het zou el best kunnen dat dankzij een fout in de berekening belgie weldegelijk koploper is
Oud 12 april 2013, 21:47   #98
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus als er 300miljoen chineze wonen in een appartement van 200.000euro en met een auto rondcrossen van 20.000 euro dan zijn die niet even rijk als wij belgen ?? vreemd. Uiteraard heb je gelijk dat niet gans het land op dat niveau zit, maar je kan toch moeilijk gaan beweren dat een land die de exportmarktleider van de wereld geworden is niets betekent. Maar ja als je 3 keer per jaar naar china reist, weet jij dat ze daar veel minder verdienen dan de belgen, want gemiddelden zijn altijd de relevante maatstaf, n die 100miljoenen die al op onze standaard zitten tellen dus niet mee omdat ze gemiddeld armer zijn, ik begrijp het
We moeten ermee rekening houden dat de doorsnee Chinees tevreden is met een kleine "winst", wat dat ook moge betekenen.
Chinezen hebben méér offerzin dan Europeanen...
De meeste Chinezen zijn heel pragmatisch. Waar ze ook komen, in hun land of er buiten, is het van :"ik kwam, ik zag en ik trad op".
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2013, 22:14   #99
MirindaDr
Banneling

Standaard

In België kan men tegenwoordig echt beter doppen in plaats van werk te verrichten.
MirindaDr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2013, 22:20   #100
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Wat belangrijker is, is wat we ervoor terug krijgen.
Een (zeer) laag arbeiders/bediendenpensioen.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be