![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, de strijd tegen het VB.
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
The point is dat u geen samenleving kan duiden die het beter doet qua welvaart en welzijn dan de democratische samenleving. Citaat:
Voorbeelden te over van andere politieke systemen die het slechter doen. Paulus. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Banneling
|
![]() Tjah...het was Joris die, als argument op mijn kritiek dat partijen meestal geen inhoud kunnen leveren en dat hij nuttige draden opent die even nuttig zijn als een aardworm kernfysica uitleggen, kwam aanzetten met de site van het VB waarop uitleg staat omtrent de maatschappelijke items. Omdat ik het o zoveel beter wist. Nu is het enkel Joris, bij mijn weten, die hier als vertegenwoordiger van het VB aanwezig is. Bij een andere clown van een andere apenclub die dit land rijk is had ik precies hetzelfde gezegd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het nazisme deed het qua welvaart helemaal niet slecht (een pak beter dan de democratische Weimar-Republiek), en er zijn dictaturen te over die de welvaart van het landen vergroot hebben (Pinochet bv.). Welvarender als huidige Westerse democratieën zijn die misschien niet.
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 23 april 2013 om 18:47. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar kom, boter bij de vis, welk politiek systeem is beter dan democratie en waarom? Paulus. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Een electieve monarchie bijvoorbeeld, met i.p.v. een aristocratie mensen die experts zijn in hun respectievelijk vakgebied. Dat zo lokaal mogelijk.
![]() |
![]() |
#88 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Anarcho-monarchisme? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Schepen
|
![]() Een definitie daarvan?
![]() |
#90 |
Europees Commissaris
|
![]() Uiteindelijk lijkt een volledig links-libertaire markt anarchie (�* la Proudhon, Tucker, Spooner) mij een ideale samenleving.
Om daarnaar te evolueren, denk ik echter dat we beter af zouden zijn met een electieve monarchie . In dat opzicht ben ik een beetje een anarcho-monarchist, ja. Ik leg wel de nadruk op electieve monarchie. De meeste erfelijke monarchieën werden geplaagd door complete idioten als 9/10 staatshoofden.
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 23 april 2013 om 19:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Europees Commissaris
|
![]() Anarcho-monarchisme is anarchisme dat stelt dat, gegeven een Staat, je beter af bent en vrijer bent onder een monarchie dan onder een democratie.
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Banneling
|
![]() Zoals de Kozakken in Tsaristisch Rusland?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Europees Commissaris
|
![]() Niet onmiddellijk nee. Mensen zijn reactief en graviteren graag terug naar systemen die ze kennen. Van een zware en intrusieve welvaartsstaat via revolutie naar de totale afwezigheid van een Staat gaat
1) niet gebeuren. 2) resulteren in mensen die gewoon terug een even intrusieve Staat vormen. Beter lijkt me om overheid geleidelijk af te bouwen.
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Banneling
|
![]() Grote massa's die verschillende agenda's hebben komen in beweging.
Soms is hetgene dat je weg wil terug in een andere vorm. Versterkt. De tragiek is dat je soms niet anders kunt dan een revolutie meemaken. Het is een samenspel van krachten die men op een bepaald moment niet meer onder controle heeft. |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Europees Commissaris
|
![]() Hadden die een positie over democratie?
![]() |
#100 |
Schepen
|
![]() Een onhanteerbaar begrip zolang het niet voor een ideologisch programma staat.