Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 april 2013, 10:52   #81
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
We maken ons niet druk. We proberen gewoon aan waarheidsvinding te doen. En het onderzoek loont de moeite -ook al is het op zichzelf 'spielerei', omdat de christelijke gedachte de Westerse wereld heeft beheerst gedurende 1700 jaar.
Daar ben ik het wel volkomen met je eens. Zelfs meer , als de domino Judaïsme valt, valt het Christendom en ook de Islam. Enkel voor de ' die hard's', dat zal ondanks niks veranderen.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2013, 14:47   #82
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Ook dat is juist gezegd.

En zo hadden de Joden ook hun land daarvoor gepikt van de Kaänieten die daar al eerder woonden.

En de Amerikanen hebben hun land gepikt van de Indianen.

Hoe gaat God dat allemaal oplossen bij het Laatste Oordeel?
Het is allemaal de schuld van Eva. Had ze maar niet in de appel moeten bijten.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2013, 23:46   #83
Calvinist
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Buitenwipper Bekijk bericht
De vader van Jezus is Jozef. Dat is punt 1.

De vader van Christus is de God van Israël, Abraham, Isaak en Jacob.

Exodus 3.6 - Toen zei hij: "Ik ben de God van uw vaderen, de God van Abraham, de God van Isaak en de God van Jakob." Mozes verborg zijn gezicht al snel, omdat hij bang was om God te aanschouwen. Heer zei: "Ik zag duidelijk de ellende van mijn volk in Egypte, ik hoorde hun gekerm hun gerechtsdeurwaarder Ja, ik hun pijn te leren kennen..
Calvinist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2013, 01:42   #84
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Calvinist Bekijk bericht

Exodus 3.6 - Toen zei hij: "Ik ben de God van uw vaderen, de God van Abraham, de God van Isaak en de God van Jakob." Mozes verborg zijn gezicht al snel, omdat hij bang was om God te aanschouwen. Heer zei: "Ik zag duidelijk de ellende van mijn volk in Egypte, ik hoorde hun gekerm hun gerechtsdeurwaarder Ja, ik hun pijn te leren kennen..
Niks Christus te zien in uw quote he bro ? Weer een ' hit and run ' zeker ?
Oud 28 april 2013, 10:36   #85
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Exodus 3.6 - Toen zei hij: "Ik ben de God van uw vaderen, de God van Abraham, de God van Isaak en de God van Jakob." Mozes verborg zijn gezicht al snel, omdat hij bang was om God te aanschouwen. Heer zei: "Ik zag duidelijk de ellende van mijn volk in Egypte, ik hoorde hun gekerm hun gerechtsdeurwaarder Ja, ik hun pijn te leren kennen.

Het Oude Testament zegt zoveel... En ook Jaweh in het Oude Testament zegt zoveel. Ik huiver zelfs om sommige van die uitspraken te herhalen, zo mensonterend zijn ze.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 28 april 2013 om 10:39.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2013, 12:06   #86
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Deze uitspraak is slechts aanvaardbaar op voorwaarde dat je Christus beschouwt in het licht van wat hij werkelijk was: een vrome Jood. Welnu alle Joden, ook vandaag nog, spreken in hun dagelijkse gebeden regelmatig God aan met de term Av (vader). Ondermeer in het dagelijks Shemoneh Esrei gebed heb je de passage Hashivenu Avinu leTorahtecha. De dwaasheid van het Christendom is dat ze deze notie niet louter spiritueel maar evenzeer fysiek hebben geïnterpreteerd, alsof God een soort lichamelijke vader zou zijn van Jeshuah/Jezus.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2013, 12:12   #87
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Deze uitspraak is slechts aanvaardbaar op voorwaarde dat je Christus beschouwt in het licht van wat hij werkelijk was: een vrome Jood. Welnu alle Joden, ook vandaag nog, spreken in hun dagelijkse gebeden regelmatig God aan met de term Av (vader). Ondermeer in het dagelijks Shemoneh Esrei gebed heb je de passage Hashivenu Avinu leTorahtecha. De dwaasheid van het Christendom is dat ze deze notie niet louter spiritueel maar evenzeer fysiek hebben geïnterpreteerd, alsof God een soort lichamelijke vader zou zijn van Jeshuah/Jezus.
Mee eens. Probleem is dat christenen moeilijk onderscheid kunnen maken tussen de historische en de mythische figuur Jezus. Wil maar niet doordringen. Dit misverstand heeft wel al miljoenen levens gekost.
Oud 28 april 2013, 12:21   #88
Gamla
Europees Commissaris

Gamla's schermafbeelding

Standaard

God is geen jood omdat het door Hem geïnspireerde Nieuwe Testament niet joods is.
Oud 28 april 2013, 16:09   #89
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Hoe kan het dat de Israëlieten in Egypte 'Gods volk' waren? Dat werden ze toch pas door het wetsverbond met Mozes?
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2013, 16:10   #90
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
God is geen jood omdat het door Hem geïnspireerde Nieuwe Testament niet joods is.
Als het niet Joods is, wat is het dan wel?
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2013, 19:59   #91
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Hoe kan het dat de Israëlieten in Egypte 'Gods volk' waren? Dat werden ze toch pas door het wetsverbond met Mozes?
De Joden zijn niet in één klap Joods geworden door toedoen van Mozes. Dat is stap voor stap verlopen. En elk verbond ging gepaard met een aantal verplichtingen (wetten, mitzvoth). Zowel met Abraham, met Isaac als met Jacob werd een verbond gesloten. De wet op de besnijdenis bv. werd reeds afgekondigd ten tijde van Abraham, dus eeuwen vóór Mozes. Met Mozes werd op Sinai een nieuw verbond gesloten en het aantal verplichtingen aanzienlijk uitgebreid.
Oud 28 april 2013, 20:04   #92
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Joden zijn niet in één klap Joods geworden door toedoen van Mozes. Dat is stap voor stap verlopen. En elk verbond ging gepaard met een aantal verplichtingen (wetten, mitzvoth). Zowel met Abraham, met Isaac als met Jacob werd een verbond gesloten. De wet op de besnijdenis bv. werd reeds afgekondigd ten tijde van Abraham, dus eeuwen vóór Mozes. Met Mozes werd op Sinai een nieuw verbond gesloten en het aantal verplichtingen aanzienlijk uitgebreid.
Denk eens na: een verbond met God... Waar gaan we dat schrijven?

Denk eens na: een verbond met God en dit dan... in de vorm van een besnijdens. Dat kan toch geen zinnig mens geloven. Toch niet in 2013.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 28 april 2013 om 20:06.
Oud 28 april 2013, 20:10   #93
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Denk eens na: een verbond met God... Waar gaan we dat schrijven?

Denk eens na: een verbond met God en dit dan... in de vorm van een besnijdens. Dat kan toch geen zinnig mens geloven. Toch niet in 2013.
Wat bedoelt u eigenlijk? Dat er een document hoefde opgemaakt te worden in twee exemplaren, door beide partijen getekend?

Bekijk die zaken niet door een 21e eeuwse bril. Verder, als je het over God hebt heb je het niet over een contract tussen twee "mensen".
Oud 28 april 2013, 20:18   #94
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat bedoelt u eigenlijk? Dat er een document hoefde opgemaakt te worden in twee exemplaren, door beide partijen getekend?

Bekijk die zaken niet door een 21e eeuwse bril. Verder, als je het over God hebt heb je het niet over een contract tussen twee "mensen".
Neen, maar toch. U draait rond de hete brei heen. U bent iemand die gelooft in de Thora. Ik neem toch aan dat u voor waar aanneemt dat het Joodse volk een verbond afsloot met JWH. Hoe kan men nu een verbond sluiten met een Allerhoogste God? Waaruit blijkt zulk 'verbond'?Dat is toch allemaal je reinste onzin.

Trouwens, als ik de geschiedenis van het Joodse volk vlug natrek, dan is er van dat zogenaamd 'verbond' niet veel te merken, laat staan dat het Joods volk 'uitverkoren' was door welke god dan ook.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 28 april 2013 om 20:19.
Oud 28 april 2013, 20:38   #95
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, maar toch. U draait rond de hete brei heen. U bent iemand die gelooft in de Thora. Ik neem toch aan dat u voor waar aanneemt dat het Joodse volk een verbond afsloot met JWH. Hoe kan men nu een verbond sluiten met een Allerhoogste God? Waaruit blijkt zulk 'verbond'?Dat is toch allemaal je reinste onzin.

Trouwens, als ik de geschiedenis van het Joodse volk vlug natrek, dan is er van dat zogenaamd 'verbond' niet veel te merken, laat staan dat het Joods volk 'uitverkoren' was door welke god dan ook.
Wanneer in een discussie dergelijke termen gebruikt worden, dan is het een duidelijk teken dat deze discussie eigenlijk volstrekt zinloos is. Ik kan niet beletten dat u het allemaal je reinste onzin vindt. Daar verschillen we dan van mening. Het enige wat we kunnen doen is dat vaststellen. Punt.
Oud 28 april 2013, 20:39   #96
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wanneer in een discussie dergelijke termen gebruikt worden, dan is het een duidelijk teken dat deze discussie eigenlijk volstrekt zinloos is. Ik kan niet beletten dat u het allemaal je reinste onzin vindt. Daar verschillen we dan van mening. Het enige wat we kunnen doen is dat vaststellen. Punt.
Dat is toch ook onzin. En het feit dat het onzin is wordt weer bewezen door een ander feit: de shoah.

En dan heb ik het niet eens over de ontelbare pogroms sinds de val van Jeruzalem.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 28 april 2013 om 20:40.
Oud 28 april 2013, 21:01   #97
Buitenwipper
Banneling

Standaard

God said, 'Beware of those who call themselves Jews and are not, for they lie'.
Buitenwipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2013, 21:07   #98
Kameraad Mauser
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Buitenwipper Bekijk bericht
God said, 'Beware of those who call themselves Jews and are not, for they lie'.
Bron? Bewijs?

Volgens mij zei God niet veel.

Enkel een bol die gevormd werd uit een oermassa en het leven dat er op ontstaat moet maar zien te overleven.
Kameraad Mauser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2013, 21:24   #99
Buitenwipper
Banneling

Standaard

Citaat:
bewezen door een ander feit: de shoah.
Was dat geen opoffering aan God, gezien de joodse financiering van Hitler, om het heilige land weer in handen te krijgen, en zo een deel van de profetieën in realiteit om te zetten?
Buitenwipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2013, 21:44   #100
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
De Joden zijn niet in één klap Joods geworden door toedoen van Mozes. Dat is stap voor stap verlopen. En elk verbond ging gepaard met een aantal verplichtingen (wetten, mitzvoth). Zowel met Abraham, met Isaac als met Jacob werd een verbond gesloten.
Eén probleempje. Zowel Mozes als Abraham, Isaac en Jacob hebben ei-gen-lijk nooit bestaan.
Citaat:
De wet op de besnijdenis bv. werd reeds afgekondigd ten tijde van Abraham, dus eeuwen vóór Mozes. Met Mozes werd op Sinai een nieuw verbond gesloten en het aantal verplichtingen aanzienlijk uitgebreid.
Totaal verzonnen. Pech he ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be