Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 april 2013, 15:16   #81
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Vwala !
We zijn er: eigenlijk is de financiële crisis veroorzaakt door een nooit geziene schuldenberg !
Enige GOEDE remedie hiertegen: sparen, zoals de Duitsers doen.
Neen, juist niet. Dat zou je geweten hebben als je het artikel had gelezen.

Maar je blijft liever idioot! Waarvan akte.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2013, 15:23   #82
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Als je Der Spiegel moet geloven behoort zelfs Nederland niet meer tot de landen uit het Noorden. De Nederlandse economie gaat immers gebukt onder zware schulden en een uiteengespatte vastgoedzeepbel, een scenario dat we ook nog wel in andere landen zijn tegengekomen.

Geen enkel land zit echter zo diep in de schulden als Nederland met 650 miljard euro aan uitstaande woonkredieten op de balansen van de banken.

Volgens Der Spiegel is het einde van de crisis nergens in zicht, met een consumentenschuld van 250% van het beschikbaar inkomen staat Nederland er zelfs nog slechter voor dan Spanje (waar die consumentenschuld ‘maar’ 125% bedraagt).
En dan mag de nederlandse staat nog van geluk spreken dat ze bijzonder zware olie en gasinkomsten heeft...
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2013, 15:25   #83
Kameraad Mauser
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Allemaal niet nodig als er wat meer mensen correct zijn.
Je krijgt van mij een jeep met daarop een reeks halogeenlampen. Je gaat enkel bij daglicht zoeken naar zo'n 'correcte' mensen.

Geef me maar een seintje wanneer je er eentje gevonden hebt.
Kameraad Mauser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2013, 15:29   #84
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Soit, ja, VS, Europa en Japan zijn failliet, maar Europa is in globo veel minder failliet dan de andere twee. Ook het onderscheid "Germaans" versus "Latijns" slaat absoluut nergens op.

Zwitserland en Oostenrijk liggen vrij Zuidelijk, en Beieren & Baden ook. De "probleemgebieden" van Duitsland, het Duitse Wallonië, ligt in het Noord-Oosten, geenszins in het Zuiden.

Dat betekent meteen dat ook de breuklijn protestants / katholiek niet meer werkt (zie Max Weber voor waarom protestantse gebieden succesvollere kapitalisten waren), want er zijn protestantse probleemgebieden en katholieke succesregio's.
De gebieden in het Oosten van het hedendaagse Duitsland zijn een probleem omdat ze de erfenis dragen van 44 jaren communisme. Om dat recht te trekken is er een lange tijdspanne nodig. Denk je soms dat Zuid-Korea het (voorlopig nog) communistische Noord-Korea op enkele jaren tijd in orde krijgt? Begin er maar aan als er zowat twee opeenvolgende generaties volledig zijn opgekweekt in een bestel waarbij de staat de regulator is van alles van de wieg tot het graf.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2013, 15:37   #85
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kameraad Mauser Bekijk bericht
Je krijgt van mij een jeep met daarop een reeks halogeenlampen. Je gaat enkel bij daglicht zoeken naar zo'n 'correcte' mensen.

Geef me maar een seintje wanneer je er eentje gevonden hebt.
Ik weet niet in wat voor buurt jij woont, maar de meeste mensen die ik ken zijn correct.
Oud 25 april 2013, 15:39   #86
Kameraad Mauser
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik weet niet in wat voor buurt jij woont, maar de meeste mensen die ik ken zijn correct.

Trust no one in the crypts of darkness.
Oud 25 april 2013, 15:50   #87
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Trust no one in the crypts of darkness.
Ik heb lang genoeg in landen geleefd waar je niemand kan vertrouwen. We moeten ten allen koste vermijden dat we hier in zo'n situatie terechtkomen. Dat is zeer onaangenaam leven.
Oud 25 april 2013, 16:05   #88
Belask0
Banneling

Standaard

tot de Verbrasregio hoort het nu al
Belask0 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2013, 16:19   #89
Kameraad Mauser
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb lang genoeg in landen geleefd waar je niemand kan vertrouwen. We moeten ten allen koste vermijden dat we hier in zo'n situatie terechtkomen. Dat is zeer onaangenaam leven.
Ik ga dat niet tegenspreken. Maar het probleem ligt volgens mij elders. Ik ga ook niet ontkennen dat er problemen zijn met migratie.

Kun je wat uitbreiden aangaande uw verblijf in het buitenland?
Oud 25 april 2013, 16:34   #90
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Wat maakt het allemaal uit van wie de Vlamingen zouden afstammen of tot welke cultuur we zouden behoren? Die "kenmerken" gaan echt de toekomst van Vlaanderen niet bepalen.
Om het met de woorden van het artikel te zeggen waarover deze draad gaat:

"In België gebeurt altijd wat de Franstaligen willen, want ze vinden altijd een groep Belgicistische Vlamingen die liever de belangen van de Franstaligen behartigen dan die van hun eigen kiezers."

Als op het moment dat de Euro valt België nog bestaat, zal het land reageren naar de wensen van de Franstaligen. (Leuk voor de belgicisten) België zal gaan behoren tot Zuid-Europa zich bijgevolg gedragen als een Zuid-Europees land. Vlaanderen wordt meegezogen naar Zuid-Europa en alle economische tegenspoed die daarmee samenhangt. Vlaanderen zal (verder....)verarmen en de aansluiting met Noord-Europa definitief missen. (nog leuker voor de belgicisten)
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2013, 16:36   #91
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik ga dat niet tegenspreken. Maar het probleem ligt volgens mij elders. Ik ga ook niet ontkennen dat er problemen zijn met migratie.

Kun je wat uitbreiden aangaande uw verblijf in het buitenland?
Zuid-Afrika bijvoorbeeld, waar je op straat niemand kan vertrouwen om even de weg te vragen. Maar ook de rijkere mensen, zoals huisbazen die je gegarandeerd bestelen met je waarborg.

Ook de werkgevers proberen je zo veel mogelijk uit te zuigen, een billijke samenwerking is niet mogelijk, zeker in vergelijking met BE. Bij home affairs (gemeentehuis) kan je er ook niet op vertrouwen dat ze je dossier ooit zullen afhandelen.
Oud 25 april 2013, 17:13   #92
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Om het met de woorden van het artikel te zeggen waarover deze draad gaat:

"In België gebeurt altijd wat de Franstaligen willen, want ze vinden altijd een groep Belgicistische Vlamingen die liever de belangen van de Franstaligen behartigen dan die van hun eigen kiezers."

Als op het moment dat de Euro valt België nog bestaat, zal het land reageren naar de wensen van de Franstaligen. (Leuk voor de belgicisten) België zal gaan behoren tot Zuid-Europa zich bijgevolg gedragen als een Zuid-Europees land. Vlaanderen wordt meegezogen naar Zuid-Europa en alle economische tegenspoed die daarmee samenhangt. Vlaanderen zal (verder....)verarmen en de aansluiting met Noord-Europa definitief missen. (nog leuker voor de belgicisten)
Enkel een ver doorgedreven eigen verantwoordelijkheid kan Vlaanderen van die steen om de hals bevrijden.
Alleen bij een maximale zelfstandigheid kan dit gerealiseerd worden.
Alleen indien de V-partijen volgend jaar incontournable zijn, is dit realiseerbaar.
Vermits ik het politiek doorzicht van de doorsnee Vlaming erg laag inschat, ben ik helemaal niet gerust in die verkiezingsuitslag.
Men heeft de gevolgen nog altijd niet te hard in de geldbeugel gevoeld door het goedkope geld.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2013, 20:00   #93
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Enkel een ver doorgedreven eigen verantwoordelijkheid kan Vlaanderen van die steen om de hals bevrijden.
Alleen bij een maximale zelfstandigheid kan dit gerealiseerd worden.
Alleen indien de V-partijen volgend jaar incontournable zijn, is dit realiseerbaar.
Vermits ik het politiek doorzicht van de doorsnee Vlaming erg laag inschat, ben ik helemaal niet gerust in die verkiezingsuitslag.
Men heeft de gevolgen nog altijd niet te hard in de geldbeugel gevoeld door het goedkope geld.
't is weer van dadde... al een tijdje geleden dat deze debiele terminologie nog eens op het forum is losgelaten. En dan ga jij het politiek doorzicht van de doorsnee vlaming becommentariëren ?
Oud 25 april 2013, 21:03   #94
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Bold Revenger Bekijk bericht
De Nederlandse wiskundige Cees Pieters vraagt zich af of Vlaanderen tot Noord- of Zuid-Europa zal behoren wanneer de euro valt.
En wat met de welgestelde walen die ook op de PS stemmen ? Wallonië is nog steeds geen deel van Frankrijk wel een deel van Europa
Oud 25 april 2013, 21:25   #95
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Als je Der Spiegel moet geloven behoort zelfs Nederland niet meer tot de landen uit het Noorden. De Nederlandse economie gaat immers gebukt onder zware schulden en een uiteengespatte vastgoedzeepbel, een scenario dat we ook nog wel in andere landen zijn tegengekomen.

Geen enkel land zit echter zo diep in de schulden als Nederland met 650 miljard euro aan uitstaande woonkredieten op de balansen van de banken.

Volgens Der Spiegel is het einde van de crisis nergens in zicht, met een consumentenschuld van 250% van het beschikbaar inkomen staat Nederland er zelfs nog slechter voor dan Spanje (waar die consumentenschuld ‘maar’ 125% bedraagt).
Er zijn ook geen landen met 1000 miljard aan pensioenfondsen. Maar dat vergeet u 'voor het gemak' even mee te nemenen.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2013, 21:31   #96
Hollander

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
En dan mag de nederlandse staat nog van geluk spreken dat ze bijzonder zware olie en gasinkomsten heeft...
Als Nederland een schuld had op Belgisch niveau was het in plaats van 427 miljard ongeveer 595 miljard
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2013, 21:49   #97
Echte Waal
Staatssecretaris

Echte Waal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
't is weer van dadde... al een tijdje geleden dat deze debiele terminologie nog eens op het forum is losgelaten. En dan ga jij het politiek doorzicht van de doorsnee vlaming becommentariëren ?
Alle partijen zijn Vies.
Oud 26 april 2013, 00:18   #98
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Goed dus dat er dan aan die terminologie nog eens herinnerd werd.
En in hoever men dit debiel kan noemen, zal rekening houden met de resultaten in de periode na de betrokken verkiezing blijken.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2013, 06:56   #99
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Goed dus dat er dan aan die terminologie nog eens herinnerd werd.
En in hoever men dit debiel kan noemen, zal rekening houden met de resultaten in de periode na de betrokken verkiezing blijken.

V-partijen is pastoorpraat om te verbloemen waarover het gaat : via een omwegje proberen het vlaams blok mee te nemen in de tactische beschouwingen over een te vormen coalitie in 2014.
Oud 26 april 2013, 09:40   #100
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
En de gevolgen?

Citaat:

De retailsector is lang niet immuun voor de crisis in de eurozone. In september 2012 werd er 0,8% minder verkocht dan in dezelfde maand van 2011, zo blijkt uit een eerste raming van Eurostat, het Europees bureau voor de statistiek. België zat bij de drie grootste stijgers, terwijl de situatie in Nederland heel wat minder rooskleurig is.
Rampscenario in Spanje, Griekenland... en Nederland

De terugval was het grootst in Spanje, waar de retailsector een klap van dertien procent (!) moesten verwerken. Ook Portugal (-6%) en Slovenië (-5%) moesten fors achteruit. Binnen de Eurozone was België één van de sterkste stijgers (+4%). Ons land moest alleen Estland (+10%) en Luxemburg (+7%) laten voorgaan.

In Griekenland, Cyprus, Italië en Nederland – ook in voorgaande maanden al bij de grootste verliezers – was de situatie zo slecht dat Eurostat de gegevens niet eens bekend durfde te maken. De cijfers van die landen bleven netjes verborgen achter de letter C ("confidential"). Van de grote economieën deed Frankrijk het het best: de Franse retailsector ging 3% omhoog, de Duitse detailhandel bleef gelijk.
bron: http://www.retaildetail.eu/nl/europa...se-staartgroep

Waarmee ik vooral wil aantonen dat die fabeltjes van het rijke Noorden en het arme zuiden enkel dienen om de bevolking te misleiden. Als ze dan nog beginnen met zo gezegde eigenschappen van Germaanse en Romaanse volkeren er bij te slepen wordt het helemaal hilarisch.

Laatst gewijzigd door pajoske : 26 april 2013 om 09:40.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be