Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 augustus 2004, 20:30   #81
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pascal L.
Heb de post gewist omdat het niet de moeite is om eventuele, hoewel het onwaarschijnlijk is, legale problemen te krijgen wegens racisme of oproepen tot geweld. Noem het maar een professionele afwijking ...
Bovendien heb ik al mijn conclusies getrokken over het hele Europese antisemitisme probleem ... Zoals we twee weken geleden hebben besproken kan er van mijn kant geen begin aan vergeving komen zolang Europese regeringen geen verontschuldigingen presenteren ... debat hebben we dus al gehad dus het is niet nodig om er verder op in te gaan ... Wat dat te maken zou hebben met zionisme is me helemaal niet duidelijk maar goed, dat terzijde ...
Er is de joden veel kwaad aangedaan door de Europeanen, niet enkel tijdens de holocaust maar in de voorbije 2000 jaar ... Ik ben daar danig door ontzet zullen we maar zeggen en ik probeer ook iets aan die onrechtvaardigheden te doen ... Mijn contacten met Europa komen door dit forum en het Europese nieuws dat ik regelmatig lees ... Ik wil niet dat er 1 cent van mijn geld naar Europa gaat ... Ik voer, in de mate van het mogelijke, een persoonlijke boycott van Europese goederen (en al zeker Franse producten) en als Europa op 1 of andere manier in de problemen raakt en hulp van de VS zou nodig hebben (bvb. om nog eens bevrijd te worden, of zoals jullie zouden schrijven, om nog eens "bevrijd" te worden), dan stem ik voor de politieke kandidaat die tegen zulk een operatie is en laat Europa verder haar boontjes doppen ... Ik ben daar zeker niet beschaamd over, integendeel.
Sorry maar dergelijk schrijven dient de Israëlische zaak niet. Kom aub uit uw slachtoffersrol. Joden hebben inderdaad heel, enorm veel geleden in het verleden maar zijn nu de rollen aan het omkeren. Het slachtoffer wordt een beul. Dit is voor mijn tijd gebeurd en ik voel mij als Europeaan in niets verantwoordelijk voor dit afgrijselijk verleden. Draai de pagina om voor uw eigen goed en dat van uw buur, de Palestijnen.
U hebt zelfs geen oog voor bovenstaande feiten en grafieken. U ontkent alles!
Dit vind ik rampzalig voor het hele vredesproces. Als iedereen blind is voor de problemen van de andere is er geen vrede mogelijk. Is oorlog voeren dan zo opwindend? In een oorlog zijn er geen winnaars er zijn alleen verliezers.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2004, 20:53   #82
Pascal L.
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth
Sorry maar dergelijk schrijven dient de Israëlische zaak niet. Kom aub uit uw slachtoffersrol. Joden hebben inderdaad heel, enorm veel geleden in het verleden maar zijn nu de rollen aan het omkeren. Het slachtoffer wordt een beul. Dit is voor mijn tijd gebeurd en ik voel mij als Europeaan in niets verantwoordelijk voor dit afgrijselijk verleden. Draai de pagina om voor uw eigen goed en dat van uw buur, de Palestijnen.
U hebt zelfs geen oog voor bovenstaande feiten en grafieken. U ontkent alles!
Dit vind ik rampzalig voor het hele vredesproces. Als iedereen blind is voor de problemen van de andere is er geen vrede mogelijk. Is oorlog voeren dan zo opwindend? In een oorlog zijn er geen winnaars er zijn alleen verliezers.
Ik zie de relatie tussen de twee niet op dezelfde manier als u. Het Joodse al dan niet niet lijden in Europa in de voorbije 2000 jaar heeft niks te maken met het al dan niet lijden van de Palestijnen. Natuurlijk wil Europa die link maken, al was het maar om geen verantwoordelijkheid voor haar beestachtige geschiedenis te moeten opnemen.
Slachtoffersrol zou ik het niet noemen. De doden door Europese misdaden zijn slachtoffers, de levenden zijn 'survivors' van Europese misdaden, zowel de oudere als de jongere generatie.

De Palestijnen zijn mijn buren helemaal niet. Dat ze onterecht lijden is wel duidelijk, maar daar zijn een hele reeks groepen en mensen voor verantwoordelijk en het Europese vingertje wijzen enkel naar de Israeli's (en weigeren het conflict in de reele grotere context te zien) is absoluut onterecht. Tenslotte is uw moraliserend toontje, en alsook dat van de zovele anderen Europeanen die hetzelfde zeggen, over de zgn. joodse slachtoffersrol verwerpelijk. Dat u zich helemaal niet verantwoordelijk voelt voor de misdaden van uwe papa of opa (of de papa van uw buurman) dat kan ik me wel begrijpen en dat hoeft ook niet. Maar aangezien uw overheid geen excuses kan aanbieden voor haar historisch misdadig gedrag, bent u eigenlijk (en daarbij bedoel ik de Europese overheden maar impliciet ook de Europeanen) een vijand van het Joodse volk, in elk geval historisch en men zou ook moeten onderzoeken of dat nu nog steeds zo is.

Laatst gewijzigd door Pascal L. : 11 augustus 2004 om 20:55.
Pascal L. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2004, 21:08   #83
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik zie de relatie tussen de twee niet op dezelfde manier als u. Het Joodse al dan niet niet lijden in Europa in de voorbije 2000 jaar heeft niks te maken met het al dan niet lijden van de Palestijnen. Natuurlijk wil Europa die link maken, al was het maar om geen verantwoordelijkheid voor haar beestachtige geschiedenis te moeten opnemen.
Slachtoffersrol zou ik het niet noemen. De doden door Europese misdaden zijn slachtoffers, de levenden zijn 'survivors' van Europese misdaden, zowel de oudere als de jongere generatie.

De Palestijnen zijn mijn buren helemaal niet. Dat ze onterecht lijden is wel duidelijk, maar daar zijn een hele reeks groepen en mensen voor verantwoordelijk en het Europese vingertje wijzen enkel naar de Israeli's (en weigeren het conflict in de reele grotere context te zien) is absoluut onterecht. Tenslotte is uw moraliserend toontje, en alsook dat van de zovele anderen Europeanen die hetzelfde zeggen, over de zgn. joodse slachtoffersrol verwerpelijk. Dat u zich helemaal niet verantwoordelijk voelt voor de misdaden van uwe papa of opa (of de papa van uw buurman) dat kan ik me wel begrijpen en dat hoeft ook niet. Maar aangezien uw overheid geen excuses kan aanbieden voor haar historisch misdadig gedrag, bent u eigenlijk (en daarbij bedoel ik de Europese overheden maar impliciet ook de Europeanen) een vijand van het Joodse volk, in elk geval historisch en men zou ook moeten onderzoeken of dat nu nog steeds zo is.
Als u mij een vijand van het Joodse volk wilt noemen dan doet u dat maar.....
Mijn vader heeft gestreden aan de zijde van de Engelsen maar is dat het vernoemen waard? Moet ik u dan mijn excuses hiervoor aanbieden?
Ach, dit is zo onnozel!
Ik wens gewoon zoals velen anderen dat gans dat eeuwenoud conflict nu eindelijk eens ophoudt, maar daarvoor moet iedereen wel bereid zijn water bij de wijn te doen.... en zo te zien cultiveren jullie beiden graag de haat en het geweld.
Is het zo leuk?
Ik schiet dood.... jij schiet dood......ik schiet dood ........jij schiet dood......
Alleen de wapenhandelaars varen er goed bij en dat is Amerika.
Oud 11 augustus 2004, 21:13   #84
Pascal L.
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Mijn vader heeft gestreden aan de zijde van de Engelsen maar is dat het vernoemen waard? .
Dat is zeker het vernoemen waard.

Citaat:
Ik wens gewoon zoals velen anderen dat gans dat eeuwenoud conflict nu eindelijk eens ophoudt, maar daarvoor moet iedereen wel bereid zijn water bij de wijn te doen... .
Als Europa al eens zou beginnen met de Palestijnen even hard te bekritiseren als de Israeli's en eens wat concrete harde voorwaarden stellen bij die miljarden die ze in de handjes van Yasser steken, dan zou dat al een stap in de goeie richting zijn.
Oud 11 augustus 2004, 21:32   #85
Tacitus
Lokaal Raadslid

Tacitus's schermafbeelding

Standaard

Op het bericht van Pascal L.:

Wow, van interatlantische solidariteit gesproken.
U bent zeker ook zo naïef te denken dat Bush Irak is binnengevallen om daar de democratie en "vrijheid" te brengen?
U hoeft zeker niet te wijzen op de Europese verantwoordelijkheid in Irak. Het is enkel, en echt enkel de "coalition of the willing" (wat een draak van een naam) o.l.v de Amerikanen die de volle verantwoordelijkheid dragen voor de duizenden slachtoffers die deze wederrechterlijke (en dus misdadige) oorlog reeds heeft geëist.
Europa zal haar verantwoordelijkheid nemen, niet om Bush nog rijker te maken, maar wel om het Iraakse leed te verzachten.
Wat dus niet betekent dat we maar meteen soldaten moeten sturen. Er bestaat ook zoiets als diplomatiek, maar de meesten op dit forum zijn niet zo diplomatiek aangelegd, zo lijkt het me.

Laatst gewijzigd door Tacitus : 11 augustus 2004 om 21:32.
Tacitus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2004, 21:35   #86
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat is zeker het vernoemen waard.

Als Europa al eens zou beginnen met de Palestijnen even hard te bekritiseren als de Israeli's en eens wat concrete harde voorwaarden stellen bij die miljarden die ze in de handjes van Yasser steken, dan zou dat al een stap in de goeie richting zijn.
Concreet harde voorwaarden :
U geen geld meer van Amerika, en dat is niet weinig, zie grafieken hierboven.
De Palestijnen geen geld meer van ????????? Ze zullen wel gesteund worden maar persoonlijk weet ik niet door wie, sorry.
Geen geld, geen wapens, geen wapens, geen oorlog maar dan nog zouden jullie met elkaar op de vuist gaan. U merkt het, ik schrijf jullie beiden.....
Maak van Jeruzalem een ode aan de vrede in plaats van een ode aan de oorlog.
Oud 11 augustus 2004, 21:39   #87
Pascal L.
Gouverneur

Standaard

Citaat:
De Palestijnen geen geld meer van ????????? Ze zullen wel gesteund worden maar persoonlijk weet ik niet door wie, sorry.
Tja, ik zal u maar doorsturen naar de website van de Europese Commissie zeker ... Of de Europese fondsen nu wel of niet voor Palestijnse aanslagen worden gebruikt wordt op dit moment nader onderzocht.

Aid to the Palestinians in 2004
IP/04/1001 - Brussels, 29 July 2004

See also:
EU to support reform of Palestinian Authority with new forms of aid 30/04/03

This year, assistance to the Palestinians from the European Community Budget is set to amount to around €250 million. This includes a package for the West Bank and Gaza just approved by the European Commission for €124.25 million. Today’s announcement will be followed by the immediate release of a first contribution of €26m to the new Public Financial Management Reform Trust Fund established by the World Bank. The West Bank and Gaza Strip continue to suffer from a severe economic recession. Income levels have dropped severely and the level of suffering is unprecedented. In response to this, the 2004 programme pursues two objectives: addressing urgent needs and contributing to the creation of a viable and democratic Palestinian state.

http://europa.eu.int/comm/external_r.../ip04_1001.htm

Laatst gewijzigd door Pascal L. : 11 augustus 2004 om 21:39.
Oud 11 augustus 2004, 21:40   #88
Tacitus
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:

Tja, volgens die redenering is het Amerikaanse volk dus de vijand van elke Indiaan die nog in Amerika rondloopt.
Wanneer komen de Amerikaanse excuses aan de Indianen (inzonderheid de Navajo's, die jarenlang nucleaire testen in hun reservaat moesten ondergaan, met alle gezondheidsgevolgen vandien)? Wanneer komen de herstelbetalingen? Komt er nog restitutie?
Is Amerika overigens niet even "verantwoordelijk" als de Europese geallieerden, die net als de Amerikanen op de hoogte waren van wat er in de kampen aan gruweldaden werd begaan? Hadden uitgerekend zij (de Amerikanen) niet de mogelijkheid om via bombardementen stokken in de wielen van de nazi-moordmachine te steken? Waarom werd er nooit één spoorlijn, één gaskamer, één verbrandingsoven door Amerikaanse B29's gebombardeerd, en bijvoorbeeld wel het historische centrum van Dresden, dat totaal geen militair nut had? Als je Dresden kan bereiken, kan je toch ook de kampen bereiken?
Neen, de Amerikanen moeten zeker de heilige niet uithangen. Wel de geilige, als het winsten betreft.
Oud 11 augustus 2004, 21:45   #89
Pascal L.
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
Tja, volgens die redenering is het Amerikaanse volk dus de vijand van elke Indiaan die nog in Amerika rondloopt.
Wanneer komen de Amerikaanse excuses aan de Indianen (inzonderheid de Navajo's, die jarenlang nucleaire testen in hun reservaat moesten ondergaan, met alle gezondheidsgevolgen vandien)? Wanneer komen de herstelbetalingen? Komt er nog restitutie?
Is Amerika overigens niet even "verantwoordelijk" als de Europese geallieerden, die net als de Amerikanen op de hoogte waren van wat er in de kampen aan gruweldaden werd begaan? Hadden uitgerekend zij (de Amerikanen) niet de mogelijkheid om via bombardementen stokken in de wielen van de nazi-moordmachine te steken? Waarom werd er nooit één spoorlijn, één gaskamer, één verbrandingsoven door Amerikaanse B29's gebombardeerd, en bijvoorbeeld wel het historische centrum van Dresden, dat totaal geen militair nut had? Als je Dresden kan bereiken, kan je toch ook de kampen bereiken?
Neen, de Amerikanen moeten zeker de heilige niet uithangen. Wel de geilige, als het winsten betreft.
Ik vind helemaal niet dat de VS vrijggesproken moet worden op al die punten die u opnoemt maar daar ging het toch niet om ... Ik had het over 2000 jaar Europese misdaden en het gebrek aan Europese excuses ...
Oud 11 augustus 2004, 21:47   #90
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Tja, ik zal u maar doorsturen naar de website van de Europese Commissie zeker ... Of de Europese fondsen nu wel of niet voor Palestijnse aanslagen worden gebruikt wordt op dit moment nader onderzocht.

Aid to the Palestinians in 2004
IP/04/1001 - Brussels, 29 July 2004

See also:
EU to support reform of Palestinian Authority with new forms of aid 30/04/03

This year, assistance to the Palestinians from the European Community Budget is set to amount to around €250 million. This includes a package for the West Bank and Gaza just approved by the European Commission for €124.25 million. Today’s announcement will be followed by the immediate release of a first contribution of €26m to the new Public Financial Management Reform Trust Fund established by the World Bank. The West Bank and Gaza Strip continue to suffer from a severe economic recession. Income levels have dropped severely and the level of suffering is unprecedented. In response to this, the 2004 programme pursues two objectives: addressing urgent needs and contributing to the creation of a viable and democratic Palestinian state.

http://europa.eu.int/comm/external_r.../ip04_1001.htm
Ik zou dit dan eerder als een humanitaire hulp beschouwen maar natuurlijk zal er daar altijd wel een gedeelte minder humanitaire hulp bij zijn.
In elk geval is de "humanitaire" bijdrage van Amerika aan Israël veel belangrijker en bovendien zuiver militair want Israël kan gelukkig zijn eigen boontjes doppen voor de rest.
De Palestijnen met 60 % werkloosheid hebben wel degelijk hulp nodig. Of vindt u van niet?

Laatst gewijzigd door labyrinth : 11 augustus 2004 om 21:49.
Oud 11 augustus 2004, 21:55   #91
Pascal L.
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ik zou dit dan eerder als een humanitaire hulp beschouwen maar natuurlijk zal er daar altijd wel een gedeelte minder humanitaire hulp bij zijn.
In elk geval is de "humanitaire" bijdrage van Amerika aan Israël veel belangrijker en bovendien zuiver militair want Israël kan gelukkig zijn eigen boontjes doppen voor de rest.
De Palestijnen met 60 % werkloosheid hebben wel degelijk hulp nodig. Of vindt u van niet?
En dat is natuurlijk volkomen de schuld van de Israeli's eh ... Bovendien, volgens hebben de Palestijnen 40% werkloosheid, wat minder is dan vele andere landen ....

Rank Country Unemployment Rate (%)
1 Liberia 70.0
2 Djibouti 50.0
3 Kenya 50.0
4 Zambia 50.0
5 Zimbabwe 50.0
6 Lesotho 45.0
7 Mayotte 45.0
8 Reunion 42.8
9 Botswana 40.0
10 Gaza Strip 40.0
11 West Bank 40.0
12 Bangladesh 35.2
13 Bosnia and Herzegovina 35.0
14 Macedonia, The Former Yugoslav Republic of 32.0
15 Cameroon 30.0
16 Equatorial Guinea 30.0
17 Algeria 30.0
18 Libya 30.0
19 Namibia 30.0
20 South Africa 30.0

http://www.aneki.com/unemployment.html

Laatst gewijzigd door Pascal L. : 11 augustus 2004 om 21:56.
Oud 11 augustus 2004, 22:13   #92
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Meister antisemiet?? Maar nee ... Wedden dat dit broekventje seffens ook weer begint te klagen dat hij geen kritiek mag hebben op Israel ...
Hahaha! en meteen jawel daar was Meister Brutus met zijn ***** geruis.
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2004, 22:31   #93
Tacitus
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Ik vind helemaal niet dat de VS vrijggesproken moet worden op al die punten die u opnoemt maar daar ging het toch niet om ... Ik had het over 2000 jaar Europese misdaden en het gebrek aan Europese excuses ...
Kijk, ik denk echt dat Europa een bemiddelende rol wil spelen tussen beide partijen. Daar is nood aan, zowel in hoofde van de Israëli's, als in hoofde van de Palestijnen.
Op een andere thread suggereerde ik reeds de mogelijkheid van een internationale vredesmacht, die beide partijen uit elkaar kan houden, en die wordt aangevuld met intensief diplomatiek overleg aan beide zijden. Europa wordt vertrouwd door de Palestijnen, Amerika niet.
Zo'n macht zou dus bij voorkeur samengesteld worden met Amerikaanse, Europese en Arabische troepen, en onder Europees opperbevel worden geplaatst.
Europa kan de brug maken, en misschien Amerika onder een democratische president.
Anders zitten we hier binnen tien jaar nog te bekvechten.
Oud 11 augustus 2004, 22:43   #94
Pascal L.
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Kijk, ik denk echt dat Europa een bemiddelende rol wil spelen tussen beide partijen. Daar is nood aan, zowel in hoofde van de Israëli's, als in hoofde van de Palestijnen.
Op een andere thread suggereerde ik reeds de mogelijkheid van een internationale vredesmacht, die beide partijen uit elkaar kan houden, en die wordt aangevuld met intensief diplomatiek overleg aan beide zijden. Europa wordt vertrouwd door de Palestijnen, Amerika niet.
Zo'n macht zou dus bij voorkeur samengesteld worden met Amerikaanse, Europese en Arabische troepen, en onder Europees opperbevel worden geplaatst.
Europa kan de brug maken, en misschien Amerika onder een democratische president.
Anders zitten we hier binnen tien jaar nog te bekvechten.
Kan U begrip opbrengen voor het feit dat Israeli's weinig vertrouwen hebben in de Europeanen en hun goeie wil?
Oud 11 augustus 2004, 22:47   #95
Tacitus
Lokaal Raadslid

Standaard

In zekere zin wel: ze hebben immers geen belang bij enige Europese inmenging, aangezien die enkel hun agenda zou doorkruisen. Ik keur hun "wantrouwen" dus af.

Laatst gewijzigd door Tacitus : 11 augustus 2004 om 22:48.
Oud 11 augustus 2004, 22:53   #96
Pascal L.
Gouverneur

Standaard

Citaat:
In zekere zin wel: ze hebben immers geen belang bij enige Europese inmenging, aangezien die enkel hun agenda zou doorkruisen. Ik keur hun "wantrouwen" dus af.
Het is meer dan een agenda, het is de geschiedenis ... Ze hebben ook geen belang bij Egyptische inmenging op hun grondgebied maar kunnen op een of andere manier toch gemakkelijker Egyptische troepen in Gaza aanvaarden dan Europese (de Israelis zijn niet verplicht die te aanvaarden eh, ze hadden ook bvb. kunnen zeggen dat ze alleen amerikaanse troepen zullen aanvaarden in Gaza) ...
Oud 11 augustus 2004, 23:00   #97
Tacitus
Lokaal Raadslid

Standaard

Hm, u vergeet echter wel één ding: Israël is een atoommacht. Die moet je eerst toelating vragen om hun grondgebied binnen te komen.
Stel je voor dat men in de jaren '70 in Cyprus aan de Turken eerst toelating had gevraagd om VN-troepen te stationeren, en een uit de hand lopend conflict te bedwingen.
Oud 11 augustus 2004, 23:03   #98
Pascal L.
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Hm, u vergeet echter wel één ding: Israël is een atoommacht. Die moet je eerst toelating vragen om hun grondgebied binnen te komen.
Stel je voor dat men in de jaren '70 in Cyprus aan de Turken eerst toelating had gevraagd om VN-troepen te stationeren, en een uit de hand lopend conflict te bedwingen.
Ik begrijp niet goed wat dat met ons debat te maken heeft. Leg uit aub.
Volgens mij ging het gesprek over Europese inmenging mits een Europees-geleide 'vredesmacht' ... waarna ik probeerde duidelijk te maken dat Europese inmenging geen welkome aangelegenheid is en dat daar heel goeie redenen voor zijn.
Oud 11 augustus 2004, 23:21   #99
Tacitus
Lokaal Raadslid

Standaard

Dat heeft ermee te maken dat Israël alles zal doen om een vredesmacht tegen te houden, en ook dat ze de militaire slagkracht heeft om buitenlandse inmenging te verhinderen (behalve vriendelijke - geen neutrale dus). Die Egyptenaren mogen in Gaza natuurlijk enkel het gat opvullen, maar de kern van het probleem zal die Egyptische "inmenging" zeker niet raken.
Bovendien zijn die Egyptenaren er nog lang niet.

Laatst gewijzigd door Tacitus : 11 augustus 2004 om 23:22.
Oud 12 augustus 2004, 07:15   #100
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Zoals we twee weken geleden hebben besproken kan er van mijn kant geen begin aan vergeving komen zolang Europese regeringen geen verontschuldigingen presenteren ...
Aan wie "de joden" ? Ach wat een onzin, gaan "de joden" dan zich verontschuldigen bij de filistijnen? ,de VS aan de indianen , de spanjaarden aan de indianen, de indianen aan de indianen, de belgen aan de ...

Duitsland (waar het toch over gaat) heeft zich al uitgebreid en lang verontschuldigd, de herstelbetalingen zijn nog steeds bezig. Wat meer wil je nog, waarom zo'n speciale behandeling voor de joden?

Citaat:
Er is de joden veel kwaad aangedaan door de Europeanen, niet enkel tijdens de holocaust maar in de voorbije 2000 jaar ...
Europa heeft met zichzelf 2000 in oorlog gelegen, ga je nu ook beginnen hoeveel onrecht de vlamingen/belgen aangedaan zijn? Of de fransen? Of de duitsers, of de polen ?

Citaat:
Ik ben daar danig door ontzet zullen we maar zeggen en ik probeer ook iets aan die onrechtvaardigheden te doen ... Mijn contacten met Europa komen door dit forum en het Europese nieuws dat ik regelmatig lees ... Ik wil niet dat er 1 cent van mijn geld naar Europa gaat ... Ik voer, in de mate van het mogelijke, een persoonlijke boycott van Europese goederen (en al zeker Franse producten)
ochotekes

En altijd die fransen , waarom toch? Ik zou er medelijden beginnen mee krijgen.

Citaat:
en als Europa op 1 of andere manier in de problemen raakt en hulp van de VS zou nodig hebben (bvb. om nog eens bevrijd te worden, of zoals jullie zouden schrijven, om nog eens "bevrijd" te worden), dan stem ik voor de politieke kandidaat die tegen zulk een operatie is en laat Europa verder haar boontjes doppen ... Ik ben daar zeker niet beschaamd over, integendeel.
Wel als de VS nog eens hulp nodig heeft dan zal ik stemen voor diegene die hen die niet zal geven, of nog beter ik kan nu stemmen voor mensen die al de hulp aan de VS zullen wegnemen, laat ze het maar alleen doen in afghanistan, en in afrika en in azie en in iraq en in ...

k9 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be