Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 mei 2013, 12:45   #81
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Ik heb in Borgerhout gewoond, jaren zelfs. En ik ben er toen gaan lopen voor jou mooie multicultuur van diefstal, bedreigingen, zinloze vernielingen...
En dat is al jaren geleden.
Ik kom er nog en ik moet zeggen, het is er niet op gebeterd...
Het merendeel van de mensen in Borgerhout denkt daar - getuige de verkiezingsuitslagen - toch anders over. Borgerhout is wel degelijk aan het veranderen. En ik woon daar dus ook hé, net zoals vele van mijn vrienden, collega's en kennissen.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2013, 12:47   #82
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Ik sprak dan ook over 'sommigen', omdat ik niet wilde veralgemenen. Ik ga zeker niet ontkennen dat er veel mensen zijn die echt geloven in ontwikkelings- en solidariteitsacties en daar ook met hun volle overtuiging achter staan. Maar als je ziet hoe bijvoorbeeld sommige BV's van de daken staan te schreeuwen dat ze bijgedragen hebben aan een of andere inzameling, dan lijkt het me dat ze meer bekommerd zijn om hun eigen imago dat ze ermee kunnen oppoetsen dan dat ze werkelijk geven om het doel van de actie.
OK, daarin kan ik volgen, maar daar was bij deze actie nu eens echt nauwelijks sprake van. Dit was echt een initiatief van een brede groep van buurtbewoners.
Oud 2 mei 2013, 12:53   #83
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Hoeveel van die blanke bende op het feest woont effectief in die wijk denk je? Binnen de groen-linkse beweging hebben ze opgeroepen om naar daar te komen, dit is niet meer dan een politieke stunt.
De grote meerderheid kwam echt wel uit Borgerhout en omgeving. Antwerpen Noord bijvoorbeeld, dat qua bevolking niet verschilt van Borgerhout overigens. Dit was geen politieke feest, maar een buurtfeest met een politieke boodschap.

Laatst gewijzigd door Edina : 2 mei 2013 om 12:53.
Oud 2 mei 2013, 13:02   #84
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Als ik bij kennissen en familie ben in die buurten dan hoor ik telkens net hetzelfde, in m'n jonge naïeve dagen vond ik ze racisten, nu weet ik dat ze al die tijd gelijk hadden. Ik vraag me af hoeveel knuffelaars effectief tussen die multicul bende woont, zelfs westerse moslims vluchten die buurt uit als ze kunnen.

De lage prijs van het vastgoed, dat is de enigste reden om iets te bezitten en dan huisjesmelken.
Denk je nu echt dat ik geloof dat jij - meneer/mevrouw "ik heb 2 ervaringen met moslims en die waren allebei slecht dus moslims zijn slecht" - in die buurten komt? Laat me niet lachen. Nagenoeg elk bericht dat jij hier schrijft straalt wereldvreemdheid uit. Kom misschien eens echt kijken in Borgerhout en je zal zien dat hier heel veel (en steeds meer) jonge gezinnen met kinderen wonen en ook hun kinderen er naar school sturen. Natuurlijk spelen de prijzen van de huizen een rol, in Borgerhout vind je nog betaalbare huizen met een stadstuin. Maar zo goedkoop zijn die nu ook weer niet hoor. Buiten de stad kan je veel goedkoper wonen. In tegenstelling tot wat jij denkt, gaat er wonen wel degelijk over een bewuste keuze en die zou dus niet zo massaal gemaakt worden als het er zo slecht wonen was dan jij denkt.
Oud 2 mei 2013, 13:03   #85
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ook aan de allochtone kant bestaan racisten hoor.
Dat weet ik wel, dat was ook mijn punt.
Oud 2 mei 2013, 13:07   #86
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

N-SA had daar niks te zoeken, zo simpel is dat.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2013, 13:19   #87
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
En dat is reden genoeg voor dat links tuig om hen aan te vallen?

Wie was er nu het tuig ??

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
De N-SA'ers zijn er in elk geval in geslaagd hun mediaaandacht te krijgen en daarbij (extreem-)links een flinke loer te draaien door hen tot geweld aan te zetten. Aangezien er twee gerechtelijke aanhoudingen van (extreem-)linksen bij zijn, zal dit voor die twee nog een staartje krijgen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2013, 13:33   #88
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Wie was er nu het tuig ??
Tja, wie is er zo dom van zich te laten provoceren op die manier?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Oud 2 mei 2013, 13:36   #89
Kylero
Gouverneur

Kylero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Buitenwipper Bekijk bericht
Zowel links als rechts is onverdraagzaam. Punt.
'Links' heeft geen inhoud meer, 'rechts' ook niet en van de weeromstuit komt elke politieke discussie dan ook neer op gebakken lucht zonder argumenten en zonder weerwoord. Erger is dat daarmee ook een klimaat is geschapen van pure intolerantie en de macht van het zogenaamde burgerfatsoen. Iedereen neemt iedereen de maat en niemand respecteert de mening van een ander.... de verdeling onder de massa is steeds groter aan het worden. De neoliberale systemen waar we onder lijden worden reeds honderden jaren gebruikt, het gehoord de verdeel en heerspolitiek toe de tactiek, oa de economische volksverhuizingen hebben als doel: volkeren met een lagere levenstandaard te gebruiken om de hogere levenstandaard van andere volkeren af te remmen. Vele geforceerde beschavingen in de geschiedenis importeerden slaven doormiddel van volksverhuizingen. De wereldpolitiek moet meer inspraak krijgen in deze ondemocratische en dictatoriale systemen en een wereldtribunaal installeren, dit om het voorkomen dat het uitbuiten van mens door mens en volksverhuizingen mogelijk zijn en om tevens de roofbouw op de natuur te veroordelen. Racisme is het gevolg van het Tribalisme, het past perfect in de verdeel en heers politiek van deze economische dictators.
Kylero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2013, 13:39   #90
Kylero
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Iedereen heeft recht om te gaan en staan waar hij wil, ik heb niets tegen NSA inhoudelijk net zoals ik niets heb tegen de PVDA inhoudelijk wel hou ik er een ander gedacht op na... ook heb ik iets tegen het tegen elkaar uitspelen van mensen waar beiden schuldig aan zijn.
Oud 2 mei 2013, 13:44   #91
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Het merendeel van de mensen in Borgerhout denkt daar - getuige de verkiezingsuitslagen - toch anders over. Borgerhout is wel degelijk aan het veranderen. En ik woon daar dus ook hé, net zoals vele van mijn vrienden, collega's en kennissen.
Het merendeel van de mensen dat er in Borgerhout anders over denkt is gelieerd via godsdienst of ideologie aan de bourkhadragers...
Het merendeel van de mensen die niet zo voor sluiers, rituele slachtingen, toenemende criminaliteit, verloedering en zo verder zijn is er al vertrokken.
Vandaar uw verkiezingsuitslag.
In de woestijn zijn er inderdaad meer zandkorrels dan grashalmen... daarom noemt men het dan ook een woestijn...
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2013, 13:45   #92
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kylero Bekijk bericht
Iedereen heeft recht om te gaan en staan waar hij wil, ik heb niets tegen NSA inhoudelijk net zoals ik niets heb tegen de PVDA inhoudelijk wel hou ik er een ander gedacht op na... ook heb ik iets tegen het tegen elkaar uitspelen van mensen waar beiden schuldig aan zijn.
Ik vind het flauw. Omdat ze goed genoeg weten dat er tikkenei gespeeld zou worden.
Oud 2 mei 2013, 13:46   #93
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onder dezelfde redenering zou de politie ook niet meer in Laag Molenbeek en Kuregem mogen komen.
No-go-zones noemt men dat.
Jammer dat jij daar voorstander van bent, ik niet...
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2013, 13:48   #94
Kylero
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ik vind het flauw. Omdat ze goed genoeg weten dat er tikkenei gespeeld zou worden.
Vanuit hun oogpunt gezien zou het flauw kunnen zijn om ergens in een patattenveld samen te komen. Iets waar ik hen gelijk in kan geven.... niet tegenstaande is het zo dat zij door de wederzijdse haat waarschijnlijk nergens nog welkom zijn.
Oud 2 mei 2013, 13:49   #95
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja, wie is er zo dom van zich te laten provoceren op die manier?
antwoord liever op mijn vraag

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2013, 13:50   #96
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
antwoord liever op mijn vraag
Allebei.
Oud 2 mei 2013, 13:51   #97
Kylero
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Het merendeel van de mensen dat er in Borgerhout anders over denkt is gelieerd via godsdienst of ideologie aan de bourkhadragers...
Het merendeel van de mensen die niet zo voor sluiers, rituele slachtingen, toenemende criminaliteit, verloedering en zo verder zijn is er al vertrokken.
Vandaar uw verkiezingsuitslag.
In de woestijn zijn er inderdaad meer zandkorrels dan grashalmen... daarom noemt men het dan ook een woestijn...
Wel, als men elke Belg met dubbele nationaliteit nu zijn Belgische nationaliteit zou ontnemen 'zelf de keuze laten' zou dit een veel eerlijker debat zijn dan het eindeloos gezeik tegen de kopvodden en andere religieuze onzin.
Oud 2 mei 2013, 13:59   #98
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onder dezelfde redenering zou de politie ook niet meer in Laag Molenbeek en Kuregem mogen komen.
No-go-zones noemt men dat.
Jammer dat jij daar voorstander van bent, ik niet...
Leg mij geen woorden in de mond, Joris. Dat siert je niet.
Oud 2 mei 2013, 14:06   #99
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Denk je nu echt dat ik geloof dat jij - meneer/mevrouw "ik heb 2 ervaringen met moslims en die waren allebei slecht dus moslims zijn slecht" - in die buurten komt? Laat me niet lachen.
Het aantal is stijgende, slechte ervaringen met 2 families waar ik zelf mee betrokken ben, 2 slechte ervaringen bij familie aan de kust, jarenlange slechte ervaringen bij familie uit Brussel. M'n tandarts is Irakees maar hem moet ik nog eens vragen of die wel moslim is, hij ziet er te slim uit daarvoor.
Ben pas 1 keer echt overvallen en dat was door een blanke buitenlander aan de kust, in m'n eigen auto.

Eerlijkheidhalve moet ik ook wel zeggen dat ik hier ook een vlaams probleemgeval ken, kinderen met alcoholziekte bij de geboorte, incest bij de dochter en de zoon was helemaal geschift en zit nog steeds binnen. Maar dat vind ik normaal als 99% van m'n buurt vlamingen zijn, de verhouding zit compleet verkeerd.

Citaat:
Nagenoeg elk bericht dat jij hier schrijft straalt wereldvreemdheid uit. Kom misschien eens echt kijken in Borgerhout en je zal zien dat hier heel veel (en steeds meer) jonge gezinnen met kinderen wonen en ook hun kinderen er naar school sturen. Natuurlijk spelen de prijzen van de huizen een rol, in Borgerhout vind je nog betaalbare huizen met een stadstuin. Maar zo goedkoop zijn die nu ook weer niet hoor. Buiten de stad kan je veel goedkoper wonen. In tegenstelling tot wat jij denkt, gaat er wonen wel degelijk over een bewuste keuze en die zou dus niet zo massaal gemaakt worden als het er zo slecht wonen was dan jij denkt.
Ik ga er alvast niet tussen gaan wonen om wat 'ervaring' op te doen, dat laat ik aan jou over. Zij die niets verkeerd zien wonen er al zo lang tussen dat ze selectief blind en doof geworden zijn, zoals een kikker die je langzaam kunt koken.

Als je binnen stad wil kopen dan lijkt Borgerhout me wel 1/3 tot de helft goedkoper dan andere plaatsen in de binnenstad, dat lijkt me toch veel.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2013, 14:16   #100
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Leg mij geen woorden in de mond, Joris. Dat siert je niet.
heeft er al iemand bekommernis dat ge niet zonder woorden komt te vallen... tsss
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be