Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 april 2005, 22:37   #81
Wolfgang Meister
Banneling

Wolfgang Meister's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Even kijken of dat klopt : is het waar dat hij maar één kloot had? (ik ken het juiste antwoord).
Hitler zou op jeugdige leeftijd -net als ikzelf trouwens- "last" hebben gehad van één testikel die niet in de balzak was neergedaald. Voor degenen die hier niets over weten: dat is een relatief veel voorkomend fenomeen dat in de regel -naar verluidt ook bij Hitler, en ook bij mij trouwens- van voorbijgaande aard was.
Dergelijk fenomeen is totaal onschuldig tenzij de testikel ook bij het opgroeien van de jongen weigert zijn natuurlijke positie in te nemen: dan kan dit problematisch zijn voor de voortplanting. Maar volgens mij was Hitler bewust kinderloos (het hebben van kinderen zou hem alleen maar hebben afgeleid van zijn zwaarwichtige taken en bovendien meen ik mij te herinneren eens gelezen te hebben dat hij meende "dat kinderen van genieën doorgaans een ongelukkig leven leiden omdat ze steeds in de schaduw van hun vader moeten leven" of iets in die trant).

Anderzijds zou het volgens mij ook mogelijk zijn dat Hitler wel (bastaard?)kinderen had maar die altijd verzwegen werden om geen opschudding te veroorzaken. Laatst nog zag ik op NL een boeiende documentaire over zijn intieme omgang met één van de direkte nazaten van de beroemde componist
Richard Wagner. De vrouw was ongelukkig getrouwd met een stiekeme homo maar had niettemin vier kinderen. Gedurende haar "verhouding" met Hitler kwam de homo-echtgenoot opeens verdacht vroeg te overlijden. De hypothesen laat ik aan jullie over...

Misschien lopen er wel direkte afstammelingen van AH rond zonder dat iemand daar iets van afweet, tenzij een enkeling...

By the way: of mijn testikel-verhaal overeenstemt met het uwe weet ik niet, doch mijn verhaal is het onder kenners meest gangbare doch per slot van rekening gaan wij allemaal uit van veronderstellingen (in dit geval ook de "experts"), alleen zijn lijfarts kon het weten...
Wolfgang Meister is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2005, 22:43   #82
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wolfgang Meister
Hitler zou op jeugdige leeftijd -net als ikzelf trouwens- "last" hebben gehad van één testikel die niet in de balzak was neergedaald. Voor degenen die hier niets over weten: dat is een relatief veel voorkomend fenomeen dat in de regel -naar verluidt ook bij Hitler, en ook bij mij trouwens- van voorbijgaande aard was.
Dergelijk fenomeen is totaal onschuldig tenzij de testikel ook bij het opgroeien van de jongen weigert zijn natuurlijke positie in te nemen: dan kan dit problematisch zijn voor de voortplanting. Maar volgens mij was Hitler bewust kinderloos (het hebben van kinderen zou hem alleen maar hebben afgeleid van zijn zwaarwichtige taken en bovendien meen ik mij te herinneren eens gelezen te hebben dat hij meende "dat kinderen van genieën doorgaans een ongelukkig leven leiden omdat ze steeds in de schaduw van hun vader moeten leven" of iets in die trant).

Anderzijds zou het volgens mij ook mogelijk zijn dat Hitler wel (bastaard?)kinderen had maar die altijd verzwegen werden om geen opschudding te veroorzaken. Laatst nog zag ik op NL een boeiende documentaire over zijn intieme omgang met één van de direkte nazaten van de beroemde componist
Richard Wagner. De vrouw was ongelukkig getrouwd met een stiekeme homo maar had niettemin vier kinderen. Gedurende haar "verhouding" met Hitler kwam de homo-echtgenoot opeens verdacht vroeg te overlijden. De hypothesen laat ik aan jullie over...

Misschien lopen er wel direkte afstammelingen van AH rond zonder dat iemand daar iets van afweet, tenzij een enkeling...

By the way: of mijn testikel-verhaal overeenstemt met het uwe weet ik niet, doch mijn verhaal is het onder kenners meest gangbare doch per slot van rekening gaan wij allemaal uit van veronderstellingen (in dit geval ook de "experts"), alleen zijn lijfarts kon het weten...
U bent toch niet DIE enkeling o grote Wolfgang?
Oud 14 april 2005, 22:49   #83
Wolfgang Meister
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Qumran
Toch wel een banale schrijffout voor zo'n groot schrijver, niet?

Kan deze man gecolloqueerd worden om redenen van staatsveilgheid ofzo? Naar wie moet ik hiervoor een brief schrijven. Ik wil als eenvoudige ziel ook mijn steentje bijdragen om de veiligheid, vooruitgang en het geluk van deze maatschappij te waarborgen.

En bedankt voor de verwelkoming, Driewerf.
Aan een nieuwkomer als u het volgende: als ik teksten klaarstoom voor mijn opdrachtgevers kijk ik alles drie keer na maar u denkt toch niet dat ik mij op dit forumpje ga bezighouden met zulke pietluttigheden? Als u de winnende deelnemer van "het groot dictee" hoger inschat dan een goed schrijver dan is dat uw visie op "het schrijversvak", dat zegt meer over u dan over mijn kwaliteiten.

Als u zo gaat beginnen met nog maar enkele berichten op uw aktief dan denk ik dat u dit forum nog met BIJZONDER INTERESSANTE bijdragen met veel diepgang zal verblijden waar iedereen telkens reikhalzend zal naar uitkijken.
Maar volgens mij is "Qumran" een nieuwe identiteit van iemand die hier waarschijnlijk al lang bezig is met zulke onbenullige opmerkingen te produceren.

In uw dagelijks beroep bent u allicht een gefrustreerde bandwerker die aan dit forum deelneemt in de hoop uw kennis wat op te krikken?
Oud 15 april 2005, 08:27   #84
la_Principessa
Banneling

la_Principessa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968
U bent toch niet DIE enkeling o grote Wolfgang?
Dat zou wel eens heel goed kunnen als je het mij vraagt...
la_Principessa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2005, 13:45   #85
Wolfgang Meister
Banneling

Standaard

De benoeming van Kardinaal Ratzinger past volledig in mijn hypothese die ik heb aangevoerd in mijn begintekst en zal aanleiding geven tot de erkenning ervan!
Oud 24 april 2005, 14:28   #86
thePiano

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wolfgang Meister bezorgt u hier exclusief de samenvatting van een geheime studie waarop hij alleen beslag heeft kunnen leggen. Hierin word aan de hand van onweerlegbare historische feiten aangetoond waarom het Vaticaan wel Stalin kerkelijk in de ban heeft gedaan,maar dat altijd heeft geweigerd met Hitler.
Ik heb geen tijd en geen zin om een aantal leugens en veronderstellingen, duchtig vermengd met halve waarheden, te weerleggen of te contesteren. Veel van de zaken die je opnoemt zijn trouwens al lang bekend. Maar de manier waarop jij alles kriskras aan mekaar reigt, zo kan je ook Stalin uiteindelijk als profeet van Mozes ten tonele brengen.

Maar uit de teneur van je topic blijkt wel hoe ontzaglijk blij je nu wel moet zijn nu de Duitser uit Beieren (met München als hoofdstad en de belangrijkste stad van de nazi's), Kardinaal Ratzinger notabene voormalig lid van de Hitlerjugend en luchtafweersoldaat bij de Wehrmacht, het tot paus van de RKK heeft geschopt.

Overigens was het plan van Hitler, Goebbels, Bormann en Göring om nadat het Derde Rijk de oorlog zou hebben gewonnen, komaf te maken met de RKK en de andere christen religies in het land. Onder dat komaf maken begrijpen we maar één woord: 'Ausrotten!'

Hop, de prullenmand in met dit gedoe.
Oud 24 april 2005, 15:02   #87
Wolfgang Meister
Banneling

Standaard

Alleen het Vaticaan (en ikzelf, dankzij mijn gave om verbanden te leggen) kennen de waarheid omtrent Hitler en die waarheid ligt opgeslagen in de geheime Vaticaanse archieven en onder mijn hersenpan... De wereld mag mij dankbaar zijn dat ik die met haar deel...
Oud 24 april 2005, 15:16   #88
thePiano

Standaard

Citaat:
Alleen het Vaticaan (en ikzelf, dankzij mijn gave om verbanden te leggen) kennen de waarheid omtrent Hitler en die waarheid ligt opgeslagen in de geheime Vaticaanse archieven en onder mijn hersenpan... De wereld mag mij dankbaar zijn dat ik die met haar deel...
Op tijd je valium en/of librium tabletten innemen kan wonderen doen. Alhoewel, in jouw geval is 1 tablet cyaankali -zoals je illusere SS-voorbeelden- misschien nog de beste therapie

Oud 24 april 2005, 15:25   #89
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Maar uit de teneur van je topic blijkt wel hoe ontzaglijk blij je nu wel moet zijn nu de Duitser uit Beieren (met München als hoofdstad en de belangrijkste stad van de nazi's), Kardinaal Ratzinger notabene voormalig lid van de Hitlerjugend en luchtafweersoldaat bij de Wehrmacht, het tot paus van de RKK heeft geschopt.
Blijkbaar lijdt mr. Pianodinges aan een soort visceraal moffenhaatsysdroom, waarbij om het even welke Duitsers onmiddellijk verbonden wordt met de misdaden van een bepaald regime uit het verleden.

Dat de huidige paus de Duitse Ratzinger is, vind ik een goede zaak maar wel om andere redenen dan u meent uit uw duim te kunnen zuigen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2005, 15:33   #90
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Blijkbaar lijdt mr. Pianodinges aan een soort visceraal moffenhaatsysdroom, waarbij om het even welke Duitsers onmiddellijk verbonden wordt met de misdaden van een bepaald regime uit het verleden.

Dat de huidige paus de Duitse Ratzinger is, vind ik een goede zaak maar wel om andere redenen dan u meent uit uw duim te kunnen zuigen.
Gaat u in uw bekende negationistenstijl weer zover dat u ontkent dat Ratzinger lid van de Hitlerjugend was en in de luchtafweer van de Wehrmacht zat? Zelfs de Rat-zinger gaat dit niet leuk vinden.
Oud 24 april 2005, 15:37   #91
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bescheidenheid is aan jou niet besteed hé, Meister De Grote?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2005, 15:42   #92
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gaat u in uw bekende negationistenstijl weer zover dat u ontkent dat Ratzinger lid van de Hitlerjugend was en in de luchtafweer van de Wehrmacht zat?
Josef Ratzinger was inderdaad lid van de Hitlerjugend, zoals trouwens bijna alle Duitse jongeren van die leeftijd. Wat u echter verzwijgt - in uw bekende Pianodinges-leugenstijl - is natuurlijk dat Ratzinger pas van die jeugdbeweging werd ingeschreven, nadat het regime het lidmaatschap verplichtend had gesteld (dat was in 1941). Ook verzwijgt u wat er staat geschreven in de biografie over Ratzinger, nl. dat hij geenszins enthousiast was over die jeugdbeweging (John Allen).

Of u hoe blijkbaar zelf lijdt aan de syndromen die u anderen voor de voeten gooit.
Oud 24 april 2005, 15:45   #93
la_Principessa
Banneling

la_Principessa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Nu gaat ge der toch echt over hoor, ooh grote Godzilla.
la_Principessa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2005, 15:52   #94
thePiano

Standaard

Citaat:
Josef Ratzinger was inderdaad lid van de Hitlerjugend, zoals trouwens bijna alle Duitse jongeren van die leeftijd. Wat u echter verzwijgt - in uw bekende Pianodinges-leugenstijl - is natuurlijk dat Ratzinger pas van die jeugdbeweging werd ingeschreven, nadat het regime het lidmaatschap verplichtend had gesteld (dat was in 1941). Ook verzwijgt u wat er staat geschreven in de biografie over Ratzinger, nl. dat hij geenszins enthousiast was over die jeugdbeweging (John Allen).

Of u hoe blijkbaar zelf lijdt aan de syndromen die u anderen voor de voeten gooit.
Ik onthoud enkel dat je weer gelogen hebt en dat ik niets uit mijn duim heb gezogen. Dat jij de waarheid uitgebreid wilt verbloemen en verexcuseren laat ik voor jouw rekening. Feit is dat Ratzinger bij de Hitlerjugend en de Wehrmacht actief was en jij beweert dat ik dat fantaseerde. Weer eens door de mand gevallen Jantje. Ik ben de tel al lang weer kwijt.
Oud 24 april 2005, 16:04   #95
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik onthoud enkel dat je weer gelogen hebt en dat ik niets uit mijn duim heb gezogen.
Hahahaha. Mr. Pianodinges verkeert weer eens in een delirium tremens. Hij wordt zelfs betrapt op leugens, waarna hij stelt dat anderen liegen.

Waarover zou ik trouwens gelogen hebben? Ik heb immers nooit beweerd wat u mij voor de voeten gooit.
Oud 24 april 2005, 16:07   #96
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat jij de waarheid uitgebreid wilt verbloemen en verexcuseren laat ik voor jouw rekening. Feit is dat Ratzinger bij de Hitlerjugend en de Wehrmacht actief was en jij beweert dat ik dat fantaseerde. Weer eens door de mand gevallen Jantje. Ik ben de tel al lang weer kwijt.
Leef eens de biografie over kardinaal Ratzinger, nl. "Cardinal Ratzinger - The Vatican's Enforcer of the Faith" (2000). Dan zult u zien dat ik slechts herhaal wat daarin staat.

Nergens heb ik beweerd dat de stelling dat Ratzinger lid was van Hitlerjugend fout was (anders moet u dat maar eens aantonen aan de hand van een citaat van mijn hand). Wel, stelde ik dat uw suggestie als zou hij een nazi zijn of op z'n minst een medewerker van het nazisme totaal fout is. Ratzinger was lid van de Hitlerjugend, net als zijn leeftijdgenoten, omdat het regime lidmaatschap nu eenmaal verplicht had gesteld.
Oud 24 april 2005, 16:12   #97
thePiano

Standaard

Citaat:
Wel, stelde ik dat uw suggestie als zou hij een nazi zijn of op z'n minst een medewerker van het nazisme totaal fout is. Ratzinger was lid van de Hitlerjugend, net als zijn leeftijdgenoten, omdat het regime lidmaatschap nu eenmaal verplicht had gesteld.
Zeg Jandinges, citeer mij maar eens waar ik zou hebben gesuggereerd dat Ratzinger een nazi was, dat heb je er zonet zelf bij gefantaseerd.
Oud 24 april 2005, 16:16   #98
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zeg Jandinges, citeer mij maar eens waar ik zou hebben gesuggereerd dat Ratzinger een nazi was, dat heb je er zonet zelf bij gefantaseerd.
Zoals steeds heel fijn gesuggereerd door een opeenstapeling van elementen die eigenlijk niet bij elkaar horen:

Citaat:
Alsof een Duitser uit Beieren volgens u blijkbaar staat voor het nazisme...

Of geeft u nu toe dat u toch met een onbevangen blik moet leren oordelen over Josef Ratzinger en niet meegaan in uw eigen valse veronderstellingen?
Oud 24 april 2005, 16:22   #99
thePiano

Standaard

Citaat:
Alsof een Duitser uit Beieren volgens u blijkbaar staat voor het nazisme...
Alsof elke Antwerpenaar staat voor het zwarte gedachtegoed van het VB? Gelukkig is dat niet zo.

Maar persoonlijk vind ik dat de keuze voor het hoogste ambt in de RKK niet die van Ratzinger is, gezien zijn besmet verleden. Toegegeven, die fout was al veel vroeger gebeurd toen ze Ratzinger eerst bisschop, vervolgens kardinaal en wat later tot de rechterhand van de Paus JP2 benoemden.
Oud 24 april 2005, 16:32   #100
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Maar persoonlijk vind ik dat de keuze voor het hoogste ambt in de RKK niet die van Ratzinger is, gezien zijn besmet verleden. Toegegeven, die fout was al veel vroeger gebeurd toen ze Ratzinger eerst bisschop, vervolgens kardinaal en wat later tot de rechterhand van de Paus JP2 benoemden.
Ongetwijfeld betreurt u ook dat Helmut Schmidt het ooit tot Bondskanselier schopte en Richard von Weizsacker tot Bondspresident?

U beweert hier dat elke Duitser die ooit lid van de Hitlerjugend was (dwz zo ongeveer alle Duitsers die 14-18 jaar oud waren in de periode 1933-45) of van een deel van de Wehrmacht een "besmet" verleden heeft. Gelooft u dat nu zelf?
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be