Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 mei 2013, 09:37   #81
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Los van de discussie over de noodzakelijkheid van het vragen om toelating voor een manifestatie, is het nogal belachelijk om een betoging eerst te laten doorgaan en zelfs te begeleiden met de politie om dan achteraf te zeggen dat de betoging (of het traject) verboden was en iedereen dan te arresteren en beboeten. Ze hadden tenminste op voorhand kunnen zeggen wat de consequenties waren als ze met de betoging zouden doorgaan.

Dat maar een deel van de manifestanten werd opgepakt en beboet duidt bovendien op een totale willekeur, want het is pertinent onwaar dat ze enkel de eerste manifestanten hebben opgepakt en niet degenen die zicht er onderweg bij hebben aangesloten. Maar het arresteren en beboeten zelf duidt al evenzeer op willekeur aangezien er tal van niet aangevraagde manifestaties worden gedoogd zonder meer. En deze manifestatie was bovendien zeer rustig en zonder enige incidenten verlopen. Er was dus geen enkele overlast.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2013, 09:39   #82
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Als er een 200-tal manifestanten waren, waarom krijgen er dan "slechts" 80 een GAS-boete?
Blijkbaar lieten ze gezinnen met kinderen gaan.
Als ze die zouden opgepakt hebben zaten de flikken met een probleem.

Maw, als de stad doorzet met het aansmeren van GAS boetes in deze zaak, met 80 man een goedkope advocaat betalen en de stad voor de rechtbank slepen.

Volgens mij gaan ze al vrijuit gaan, alleen al omdat de flikken de betoging hebben begeleid, waardoor de stad ogenschijnlijk de betoging heeft gedoogd.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2013, 09:40   #83
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom was de betoging niet aangevraagd? Dan was dit niet gebeurd.
Omdat het nogal onnozel is om protest te laten afhangen van het feit of er geprotesteerd mag worden, lijkt mij.

Moesten er nu incidenten zijn gebeurd, dan was er nog een argument voor het optreden. Nu is er gewoon geen enkel. Dit is gewoon pure intimidatie.
Oud 27 mei 2013, 09:50   #84
NoTuma
Provinciaal Statenlid

NoTuma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Omdat het nogal onnozel is om protest te laten afhangen van het feit of er geprotesteerd mag worden, lijkt mij.

Moesten er nu incidenten zijn gebeurd, dan was er nog een argument voor het optreden. Nu is er gewoon geen enkel. Dit is gewoon pure intimidatie.
De aanvraag dient om de stad tijd te geven om regelingen te treffen, extra politie en dergelijke, mijn uitgebreid antwoord staat enkele posts terug...het is diegene die niet in jouw kraam past...

Toont u mij maar eens enkele voorbeelden van protest-acties die aangevraagd en afgekeurd zijn geworden, daarna kunnen we eens discussiëren of je het recht hebt op protest of niet, voorlopig heb je dat recht dus wel...
Oud 27 mei 2013, 09:59   #85
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NoTuma Bekijk bericht
De aanvraag dient om de stad tijd te geven om regelingen te treffen, extra politie en dergelijke, mijn uitgebreid antwoord staat enkele posts terug...het is diegene die niet in jouw kraam past...
Het is niet omdat jij vindt dat er "regelingen" getroffen moeten worden om een protest te laten doorgaan, dat die "regelingen" ook noodzakelijk zijn.

Citaat:
Toont u mij maar eens enkele voorbeelden van protest-acties die aangevraagd en afgekeurd zijn geworden, daarna kunnen we eens discussiëren of je het recht hebt op protest of niet, voorlopig heb je dat recht dus wel...
Op de Meir zijn alle manifestaties verboden. Het doel van een manifestatie is echter om zo veel mogelijk mensen te bereiken. Dat doe je dus niet door ergens te gaan protesteren waar amper iemand het merkt.
Oud 27 mei 2013, 10:03   #86
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Los van de discussie over de noodzakelijkheid van het vragen om toelating voor een manifestatie, is het nogal belachelijk om een betoging eerst te laten doorgaan en zelfs te begeleiden met de politie om dan achteraf te zeggen dat de betoging (of het traject) verboden was en iedereen dan te arresteren en beboeten. Ze hadden tenminste op voorhand kunnen zeggen wat de consequenties waren als ze met de betoging zouden doorgaan.
Inderdaad.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2013, 10:04   #87
NoTuma
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Wat een drogredenering, geef toch gewoon eens toe dat je Bart de Wever wil 'pakken', eender welke stok is goed...

Ben benieuwd of je met hetzelfde naïeve enthousiasme zou reageren als het een extreem-rechtse betoging was.

Nu goed, ik kijk niet naar de Belgische media, maar ik veronderstel dat dit een non-event was en dus ook geen aandacht zal krijgen/gekregen heeft.
Oud 27 mei 2013, 10:05   #88
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat een drogredenering, geef toch gewoon eens toe dat je Bart de Wever wil 'pakken', eender welke stok is goed...

Ben benieuwd of je met hetzelfde naïeve enthousiasme zou reageren als het een extreem-rechtse betoging was.

Nu goed, ik kijk niet naar de Belgische media, maar ik veronderstel dat dit een non-event was en dus ook geen aandacht zal krijgen/gekregen heeft.
Bart De Wever is geen heilige en niet alles wat daar in Antwerpen gebeurt, moet maar aanvaard worden onder de dooddoener "je wil Bart De Wever pakken".
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Oud 27 mei 2013, 10:09   #89
NoTuma
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Inderdaad.
Van u had ik meer verwacht, nu moet ik wel uitleggen waarom dit een drogredenering is...

Als de politie beslist dat het veiliger is om de betoging op een later moment te stoppen, bijv om de openbare orde zo min mogelijk te storen, heeft dit niets te maken met toestemming geven of niet, enkel een correcte inschatting van de situatie...

Ze hadden er beter wel op geklopt, dan voelde ik mij niet verplicht om die flikken hier te verdedigen...pffff
Oud 27 mei 2013, 10:10   #90
NoTuma
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Bart De Wever is geen heilige en niet alles wat daar in Antwerpen gebeurt, moet maar aanvaard worden onder de dooddoener "je wil Bart De Wever pakken".
Zeker niet, ik geloof niet in Bart, laat dat duidelijk zijn...maar hier is dit duidelijk wel het geval...lees het topic maar na.
Oud 27 mei 2013, 10:12   #91
giserke
Banneling

Standaard

Sjongejonge toch, "om de openbare orde zo min mogelijk te storen"
Wat is de essentie van een betoging denk je? De openbare orde net verstoren om de aandacht op iets te trekken, dat is de essentie van een betoging.

Laatst gewijzigd door giserke : 27 mei 2013 om 10:13.
Oud 27 mei 2013, 10:26   #92
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Van u had ik meer verwacht, nu moet ik wel uitleggen waarom dit een drogredenering is...

Als de politie beslist dat het veiliger is om de betoging op een later moment te stoppen, bijv om de openbare orde zo min mogelijk te storen, heeft dit niets te maken met toestemming geven of niet, enkel een correcte inschatting van de situatie...

Ze hadden er beter wel op geklopt, dan voelde ik mij niet verplicht om die flikken hier te verdedigen...pffff
Je bent daar heus niet toe verplicht. De flikken hadden bij aanvang van de betoging moeten zeggen waar het op stond.
Oud 27 mei 2013, 10:36   #93
NoTuma
Provinciaal Statenlid

Standaard

Waarom is er niet dezelfde houding over deze weigering van een N-SA betoging?

http://forum.politics.be/showthread....184273&page=18
Oud 27 mei 2013, 10:37   #94
giserke
Banneling

Standaard

Hadden wij dan niet dezelfde houding?
Oud 27 mei 2013, 10:37   #95
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Sjongejonge toch, "om de openbare orde zo min mogelijk te storen"
Wat is de essentie van een betoging denk je? De openbare orde net verstoren om de aandacht op iets te trekken, dat is de essentie van een betoging.
Daarom moet je die ook aanvragen
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2013, 10:38   #96
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom is er niet dezelfde houding over deze weigering van een N-SA betoging?

http://forum.politics.be/showthread....184273&page=18
Omdat alles subjectief is, natuurlijk.
Oud 27 mei 2013, 10:38   #97
NoTuma
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Je bent daar heus niet toe verplicht. De flikken hadden bij aanvang van de betoging moeten zeggen waar het op stond.
Wie zegt dat de politie aanwezig was bij de aanvang van de betoging?
Oud 27 mei 2013, 10:39   #98
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Maar ba neen, als je betoogt tegen een systeem, moet je toch niet aan het systeem toelating vragen om te betogen?
Dan moet je ook niet lullen dat het systeem GAS boetes uitdeelt, dat is net het systeem
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2013, 10:43   #99
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Zij hebben mijn mening niet, dus ze mogen zware boetes krijgen voor het uiten van hun mening? Belachelijk. Ik ben ook pro ggo's, maar wie daar niet voor is, moet ook een forum krijgen.
Pro GGO? Ik vind de discussie eigenlijk nogal grappig. GGO is niets meer dan ver doorgedreven selectief kweken maar dan zonder het tijdsverlies om al die generaties lang uit te voeren.

Nu, dat wilt niet zeggen dat ik akkoord ben met sommige modificaties, zoals planten wijzigen zodat ze (zelf) insecticide aanmaken. Zoiets is futiel (de insecten evolueren snel genoeg om dat te overkomen) en nefast voor onze eigen gezondheid (gif blijft gif).

Het grootste probleem is niet de modificaties maar de patenten.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2013, 10:43   #100
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Hoezo een drogredenering? Het is pas een drogredenering om te insinueren dat het vooraf aankondigen dat de betoging niet zou worden getolereerd tot een grotere "verstoring van de openbare orde" zou hebben geleid dat een manifestatie te laten doorgaan om daarna de manifestanten in te sluiten en te arresteren. Je gelooft dat toch zelf niet, hoop ik?

Het is overigens nogal flauw om te beweren dat dit gaat over "Bart De Wever" pakken. Een simpele zoekopdracht op dit forum zou je geleerd hebben dat ik in het verleden al regelmatig gelijkaardige zaken heb bekritiseerd. Ook onder het vorige bestuur dus. En ook wanneer de manifestanten uit een andere hoek kwamen.

Ik vind het taboe op kritiek op het beleid van de N-VA enerzijds en het gebrek aan het aanvaarden van verantwoordelijkheid voor dat beleid hun achterban stilaan schrikwekkende proporties aannemen eerlijk gezegd..
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be