![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Los van de discussie over de noodzakelijkheid van het vragen om toelating voor een manifestatie, is het nogal belachelijk om een betoging eerst te laten doorgaan en zelfs te begeleiden met de politie om dan achteraf te zeggen dat de betoging (of het traject) verboden was en iedereen dan te arresteren en beboeten. Ze hadden tenminste op voorhand kunnen zeggen wat de consequenties waren als ze met de betoging zouden doorgaan.
Dat maar een deel van de manifestanten werd opgepakt en beboet duidt bovendien op een totale willekeur, want het is pertinent onwaar dat ze enkel de eerste manifestanten hebben opgepakt en niet degenen die zicht er onderweg bij hebben aangesloten. Maar het arresteren en beboeten zelf duidt al evenzeer op willekeur aangezien er tal van niet aangevraagde manifestaties worden gedoogd zonder meer. En deze manifestatie was bovendien zeer rustig en zonder enige incidenten verlopen. Er was dus geen enkele overlast. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als ze die zouden opgepakt hebben zaten de flikken met een probleem. Maw, als de stad doorzet met het aansmeren van GAS boetes in deze zaak, met 80 man een goedkope advocaat betalen en de stad voor de rechtbank slepen. Volgens mij gaan ze al vrijuit gaan, alleen al omdat de flikken de betoging hebben begeleid, waardoor de stad ogenschijnlijk de betoging heeft gedoogd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
|
![]() Citaat:
Moesten er nu incidenten zijn gebeurd, dan was er nog een argument voor het optreden. Nu is er gewoon geen enkel. Dit is gewoon pure intimidatie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Toont u mij maar eens enkele voorbeelden van protest-acties die aangevraagd en afgekeurd zijn geworden, daarna kunnen we eens discussiëren of je het recht hebt op protest of niet, voorlopig heb je dat recht dus wel...
![]() |
![]() |
#85 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Ben benieuwd of je met hetzelfde naïeve enthousiasme zou reageren als het een extreem-rechtse betoging was. Nu goed, ik kijk niet naar de Belgische media, maar ik veronderstel dat dit een non-event was en dus ook geen aandacht zal krijgen/gekregen heeft.
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Van u had ik meer verwacht, nu moet ik wel uitleggen waarom dit een drogredenering is...
Als de politie beslist dat het veiliger is om de betoging op een later moment te stoppen, bijv om de openbare orde zo min mogelijk te storen, heeft dit niets te maken met toestemming geven of niet, enkel een correcte inschatting van de situatie... Ze hadden er beter wel op geklopt, dan voelde ik mij niet verplicht om die flikken hier te verdedigen...pffff
![]() |
#90 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Zeker niet, ik geloof niet in Bart, laat dat duidelijk zijn...maar hier is dit duidelijk wel het geval...lees het topic maar na.
![]() |
#91 |
Banneling
|
![]() Sjongejonge toch, "om de openbare orde zo min mogelijk te storen"
Wat is de essentie van een betoging denk je? De openbare orde net verstoren om de aandacht op iets te trekken, dat is de essentie van een betoging. Laatst gewijzigd door giserke : 27 mei 2013 om 10:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Waarom is er niet dezelfde houding over deze weigering van een N-SA betoging?
http://forum.politics.be/showthread....184273&page=18
![]() |
#94 |
Banneling
|
![]() Hadden wij dan niet dezelfde houding?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Wie zegt dat de politie aanwezig was bij de aanvang van de betoging?
![]() |
#98 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | ||
|
![]() Citaat:
Nu, dat wilt niet zeggen dat ik akkoord ben met sommige modificaties, zoals planten wijzigen zodat ze (zelf) insecticide aanmaken. Zoiets is futiel (de insecten evolueren snel genoeg om dat te overkomen) en nefast voor onze eigen gezondheid (gif blijft gif). Het grootste probleem is niet de modificaties maar de patenten.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
|
![]() Citaat:
Het is overigens nogal flauw om te beweren dat dit gaat over "Bart De Wever" pakken. Een simpele zoekopdracht op dit forum zou je geleerd hebben dat ik in het verleden al regelmatig gelijkaardige zaken heb bekritiseerd. Ook onder het vorige bestuur dus. En ook wanneer de manifestanten uit een andere hoek kwamen. Ik vind het taboe op kritiek op het beleid van de N-VA enerzijds en het gebrek aan het aanvaarden van verantwoordelijkheid voor dat beleid hun achterban stilaan schrikwekkende proporties aannemen eerlijk gezegd.. |
|
![]() |
![]() |