![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#81 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Daarna naar een, Vlaamse school en afgelopen met die Franse blablabla. En ook wanneer ik nu, en dat gebeurt zeer dikwijls hier aan de kust, Franstalige bezig hoor in de Brico of Hubo, stel ik vast dat die maar een ding heel goed kunnen, en dat is uitleggen. Blablablabla en daar stop het. Laatst gewijzigd door Garry : 29 mei 2013 om 23:40. |
|
|
|
|
|
|
#82 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Jarenlang hebben ze op de oude brt Franse ondertitels gebruikt om ook de francofone burgers van ons land de mogelijkheid te geven om te volgen,en dat was niet alleen onder Nederlandstalige filmen maar ook Duitse en Engelse en andere prenten,hebben ze ervan geleerd? Ik, Brabander was niet te schoon of te goed om wat Frans te leren en wat Engels en wat Duits,de tegenstand van sommige Franstaligen tegen het Vlaams- Nederlands heeft ervoor gezorgd dat taal extremiteiten aan de orde zijn,en dan die uitleg van u,voor een nationaal belgie gaan maar de meerderheid van de burgers negeren,er zijn trouwens langs beide zijden van de taalgrens taal extremisten,dus nuance is soms op zijn plaats in uw geval!
We zijn vrij tot op het moment dat we kiezen, van dan af controleert de keuze de kiezer Laatst gewijzigd door BitterSweet : 29 mei 2013 om 23:47. |
|
|
|
|
|
|
#83 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#84 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
De Fransen hadden dit vroeger ook, en ondertussen worden ze dan ook in ere hersteld, het patois herleeft en dat is maar goed ook! Met een redelijk niveau Frans, dus goed, maar zeker niet perfect, haal ik er de Walen zo uit, een Fransman hoort het direct. Jij gelooft dit misschien niet, maar je bent dan ook niet in de positie om daarover te oordelen... Als je je geschiedenis en de taal van je voorouders wil verloochenen dan doet u maar, het is tenslotte maar een deel van uw identiteit, eenheidsworst...
|
|
|
|
#85 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#86 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#87 |
|
Minister-President
|
Volgens de Parisien spreekt de rest van de franstaligen ook maar een boerentaaltje. Wat is nu je punt? Je bent nogmaals het stereotiep aan het bevestigen van de franstalige met kapsones.
|
|
|
|
|
|
#88 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Het mes snijdt langs beide kanten. Ik wil bijvoorbeeld de Vlamingen die het verschil tussen 'noemen' en 'heten' niet kennen niet te eten geven...
|
|
|
|
|
|
#89 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
|
|
|
|
#90 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
Verder blijkt uit de meeste taalproeven dat Vlamingen hoger scoren dan Nederlanders als het over standaardtaal gaat. En verder blijkt eveneens dat in het Franse taalgebied het "eenheidsfrans", zoals dat door l'Académie française wordt gepromoot, zeker niet door iedereen wordt gesproken en door veel mensen fout wordt gesproken, en vooral geschreven. Het enige verschil tussen Frans en Nederlands, is dat het Frans zeer agressief en discriminerend is in hun houding tov andere talen en dialecten (zie ook de houding van l'Académie française tov Oïl- en Oc-talen vroeger en zeker tov Baskisch, Catalaans, enz. nu), terwijl het Nederlands coulant is. Laatst gewijzigd door The Bold Revenger : 30 mei 2013 om 06:20. |
|
|
|
|
|
|
#91 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
En ik blijf het zeggen: Dat is ook van meet af aan de bedoeling geweest.
|
|
|
#92 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat is waar, maar dat is in Nederland zeker niet beter. Er zijn er hier ook ontzettend veel die het telkens over enigSTE hebben, alsof er iets eniger dan enig bestaat.
|
|
|
|
|
|
#93 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#94 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#95 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
||
|
|
|
|
|
#96 |
|
Minister-President
|
Nee, en dan, wat is uw probleem?
|
|
|
#97 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#98 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Heb je het tegen mij?
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
|
|
|
|
#99 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
Ik heet jefke, omdat mijn ouders me zo genoemd hebben (fictieve naam), dacht dat dit het verschil was tussen beiden.
|
|
|
|
#100 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Li Rwè d' Olande vleut di tote foice oblidjî tos les peupes do Rweyåme Uni des Bas Payis di djåzer l' olandès come langue nåcionåle. E 1819, i suprime li francès el Flande ey e Braibant. Les Walons, come C. Simonon mostrèt bén k' i sont conte. On-z ôt pårler ås Bas Payis Di totes sôres di lingaedjes Vinoz vier cial, alez vier la C' est on novea ramaedje On-z ôt flamind, almand, francès Olandès; kimint, diale Pout on pretinde ki l' olandès Soeye nosse langue nåcionåle !? E l' årmêye, li lingaedje des cmandes, c' esteut l' olandès (loukîz l' tchanson Li pantalon trawé). Dedja cwand l' årmêye des Bas Payis s' a batou a Waterlô, e 1815. Les mwaisses sôdårs walons endè fourît sbarés. |
|
|
|
|