![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ik ben eigenlijk heel benieuwd of Gwendolinneke dit standpunt in November wel door dat congres gaat krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Tot confederatie zal men inderdaad via een stemming moeten komen. Dat lijkt mij een zaak van democratie, geen revolutie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Minister-President
|
![]() Jij beweerde dat het aandeel in de VLD dat fiscale autonomie bijstond een marginaal aandeel binnen de VLD was. Dat is ronduit fout, en dus verzonnen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo is dat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
hoe gaat gij op democratisch wettelijke weg (dat is toch mijn definitie van zonder revolutie) aan een confederatie geraken ? ge moogt daar van mij nog vertrekken vanuit een vlaamse 2/3 meerderheid voor. hoe gaat gij dat door het B parlement halen ? eerlijkheid gebied te zeggen dat dit in B gewoon onmogelijk is ... een 'onderhandelde confederatie', 'autonomie door evolutie, zonder revolutie' is een fabel tenminste als ge het eufemistisch wilt stellen ge zou het zonder overdrijven ook een kwaadwillige leugen tov de Vlaamse kiezer kunnen noemen. pappen en nathouden ... aloud beproefd CVP recept, nu gebracht door nieuwe zakken. Laatst gewijzigd door Anna List : 7 juni 2013 om 09:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Banneling
|
![]() nee, zo is dat niet.
de definitie van confederalisme houdt immers in dat de entiteiten die deel uit maken van de confederatie ... volwaardige (dus onafhankelijke) autonome staten zijn, die autonoom beslissen bepaalde zaken samen te doen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Banneling
|
![]() het is een illusie te denken dat tot confederalisme of onafhankelijkheid kan gekomen worden zonder op een bepaald moment de (Belgische!)wettelijkheid te verlaten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Minister-President
|
![]() Bijlange niet. Als je wil vallen over een semantische discussie over de invulling van deelstaat versus lidstaat ben ik niet echt geinteresseerd. Dat doet niet ter zake in de discussie over bij wie de bevoegdheden liggen, wat uiteraard het centrale onderscheid is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zal ook gebeuren en veel moeite zal er niet eens voor gedaan moeten worden. Besef ook dat de Walen al veel verder staan op dit punt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
voor uw schoon ogen of wat ??? zij hebben in de B context volledig vetorecht, waarom zouden zij (zeker als de financieringswet (door deze Vl minderheidsregering!)ook nog eens gewijzigd wordt ten voordele v Franstaligen) ??? ge maakt uzelf blaaskes wijs. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het is een belangrijke tactiek in de verspreiders van FUD over confederalisme om deze twee betekenissen van onafhankelijkheid te proberen conflueren, maar dit is niet terecht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#98 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het is de Vlamingen op dat moment uiteraard niet verplicht om een ondemocratische en onrechtvaardige regering te vormen. Als de Franstaligen daartegenover onafhankelijkheid als enige alternatief laten, dan is dat zo, maar dat is dan moeilijk op het conto van de duivelse BDW te schrijven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Parlementslid
|
![]() Ik heb nergens iets geschreven over "confederale deelstaten". Ik hanteerde de term "deelstaten" enkel binnen de contect van de belzieke federatie. Ik kan je dus niet helpen.
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken". |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |