Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 juni 2013, 07:36   #81
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

En aan degene die nu weer zo hard roepen...jullie zijn gewoon wat aan het bashen...jullie geven zonder aarzelen al je gegevens door bij het aanvragen van bv een klantenkaart in 1 of andere winkel...moest bij wijze van de NSA aan je deur staan en diezelfde gegevens aan je vragen zouden jullie weer even hard beginnen roepen.
Belachelijk en zo hypocriet als het maar kan zijn.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2013, 07:48   #82
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
En aan degene die nu weer zo hard roepen...jullie zijn gewoon wat aan het bashen...jullie geven zonder aarzelen al je gegevens door bij het aanvragen van bv een klantenkaart in 1 of andere winkel...moest bij wijze van de NSA aan je deur staan en diezelfde gegevens aan je vragen zouden jullie weer even hard beginnen roepen.
Belachelijk en zo hypocriet als het maar kan zijn.
Hold your horses @illwill, zo simpel zit het niet.

En in geval van dat laatste vetgedrukte, eerbiedig ik de wet, maar natuurlijk niet zonder het nodige!

Denkt U dan werkelijk dat ik niet weet waarover ik praat/schrijf?

OMG!
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2013, 07:48   #83
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Ok, je vind het dan natuurlijk niet erg om de account gegevens van je prive email door te geven en je bankafschriften van de laatste 5 jaar?

Dan kunnen we eens controleren wie er jou commandeert en betaalt om dergelijke domme posts te schrijven.
Ik geef ze toch al automatisch door!!!
En ik heb er geen probleem mee, zei ik toch al. Of ga je misschien met me akkoord?
Over domme posts gesproken. We have a winner!
Oud 12 juni 2013, 07:50   #84
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Hold your horses @illwill, zo simpel zit het niet.

En in geval van dat laatste vetgedrukte, eerbiedig ik de wet, maar natuurlijk niet zonder het nodige!

Denkt U dan werkelijk dat ik niet weet waarover ik praat/schrijf?

OMG!
Geef nu eens duidelijk toe dat je zo hypocriet bent als maar kan.
En antwoord eens op mijn vragen.
Ik ken jou niet, dus hoe moet ik nu weten wat je bedoeld als je zegt "Denkt U dan werkelijk dat ik niet weet waarover ik praat/schrijf?"

Denken jullie nu echt dat er iemand jullie persoonlijke mails gaan lezen? Denken jullie dat echt? Echt?

Waarom stoppen jullie dan niet met mailen?
Wie heeft er hier een facebook account? Wie gebruikt er e-mail? Wie twittert, wie googled?

Dus jullie zijn ermee gestopt sinds begin deze week?

Laatst gewijzigd door illwill : 12 juni 2013 om 07:51.
Oud 12 juni 2013, 07:52   #85
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

AnarchoChristophe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dan beginnen ze weer de persoonlijke toer op te gaan.
Zielig.
Beetje blind klagen over vanalles en nog wat...maar echt antwoorden...vergeet het maar.
Iedereen probeert het je met handen en voeten uit te leggen, waarom zou ik de moeite nog doen? Wat baten kaars en bril als den uil niet zienen wil?

Wat zielig is zijn *KNIP* stakkers als jij, die plat op de buik gaan voor de Staat in de naam van 'terrorisme-bestrijding'.

Laatst gewijzigd door Akira : 13 juni 2013 om 00:28.
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2013, 07:55   #86
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het westen steunt terroristen...

Als men dit probleem tracht te verhelpen is men plots zelf terrorist in de ogen van velen, zoals bvb. in de oogjes van @illwill, PRISM helpt hun daarbij.

BTW : Ik schrijf hier niet zomaar vrijuit, laat dat duidelijk zijn.

Wel, ik heb een bericht voor jullie oorlogsstokers en totale spionagefreaks, "het zal niet zijn" en "mark my words"!

Off you go... no matter what!
HIER
Oud 12 juni 2013, 07:59   #87
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Bwa... morgen gewoonweg de normale postings. Ik laat me even gaan, dit is een enorm schandaal. We wisten het wel, maar de omvang ervan is gewoonweg enorm.

Dus ja, time out nu.

Tot later.

ZB
HIER
Oud 12 juni 2013, 08:05   #88
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De EU zoekt garanties... (WTF!!!!)

Guardian - Prism scandal: European commission to seek privacy guarantees from US
10 juni 2013 - Vice-president Vivian Reding's spokesman says personal data protection is a right and she will raise concerns at summit

Ik moet hier dus even vriendelijk van kotsen mijn beste forumgenoten.

BOILING!
HIER
Oud 12 juni 2013, 08:31   #89
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Iedereen probeert het je met handen en voeten uit te leggen, waarom zou ik de moeite nog doen? Wat baten kaars en bril als den uil niet zienen wil?

Wat zielig is zijn mentaal gecastreerde stakkers als jij, die plat op de buik gaan voor de Staat in de naam van 'terrorisme-bestrijding'.
Denken jullie nu echt dat er iemand jullie persoonlijke mails gaan lezen? Denken jullie dat echt? Echt?

Wie heeft er hier een facebook account? Wie gebruikt er e-mail? Wie twittert, wie googled?

Oud 12 juni 2013, 08:31   #90
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het westen steunt terroristen...

Als men dit probleem tracht te verhelpen is men plots zelf terrorist in de ogen van velen, zoals bvb. in de oogjes van @illwill, PRISM helpt hun daarbij.

BTW : Ik schrijf hier niet zomaar vrijuit, laat dat duidelijk zijn.

Wel, ik heb een bericht voor jullie oorlogsstokers en totale spionagefreaks, "het zal niet zijn" en "mark my words"!

Off you go... no matter what!

Oud 12 juni 2013, 08:34   #91
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Lol, opnieuw bewijzen jullie wat ik zeg.

Jullie roepen wel moord en brand maar geloven zelf niet eens wat je zegt en durven niet eens op de vragen te antwoorden.

Jullie doen simpelweg zonder enig probleem verder op het internet zoals voorheen...kortom he kan ook jullie geen zak schelen dat zij jullie gegeven opslaan en vinden het dus totaal niet belangrijk genoeg om dan bv ook niet meer op facebook te komen...kortom. Enkel wat blind bashen.

Hoe zielig is dat.
Oud 12 juni 2013, 08:35   #92
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

toch gemakkelijk, uw eigen stropoppen creëren en die dan afzeiken
Oud 12 juni 2013, 09:33   #93
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De schrijffouten beginnen op te vallen...

Zo zal het zijn.
HIER
Oud 12 juni 2013, 09:35   #94
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De schrijffouten beginnen op te vallen...

Zo zal het zijn.

Oud 12 juni 2013, 09:45   #95
giserke
Banneling

Standaard

Als je zelfs het verschil en de nuance in privacy niet kent tussen twitter, Facebook enerzijds, en een privé mail (het zelfde als een gesloten brief),
kan ik toch niet anders dan aan uw intelligentie en redenatie vermogen te twijfelen.

Laatst gewijzigd door giserke : 12 juni 2013 om 09:45.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2013, 09:55   #96
giserke
Banneling

Standaard

Toch nog efkens de redenen posten die de klokkenluider in kwestie zelf geeft:

Citaat:
1. Omdat hij zich zorgen maakte over hoe makkelijk het is mensen te bespioneren

Gezien de levensstijl van tegenwoordig is ‘het internet een televisie die jou bekijkt’, aldus Snowden in The Washington Post. ‘De meerderheid van de mensen in ontwikkelde landen brengen nogal wat tijd door op het internet. Overheden misbruiken die nood aan het internet om hun macht meer dan nodig en gepast is uit te breiden.

2. Omdat hij bang is voor een staat die alles in de gaten houdt

Op dit moment in de geschiedenis is de grootste bedreiging voor onze vrijheid de alomtegenwoordige staat. De angst daarvoor is gerechtvaardigd. Ik ben niet tegen inlichtingendiensten, maar het automatische, massale verzamelen van gegevens lijkt mij een grotere bedreiging van de instellingen en een vrije samenleving dan genegeerde rapporten van de veiligheidsdiensten. En bovendien is het de kost niet waard.’

3. Om andere klokkenluiders aan te sporen

‘Ik wilde anderen tonen dat ze kunnen winnen als ze de stap durven zetten.’

4. Om mensen te tonen wat meestal voor hen verborgen blijft

Het publiek verdient volgens Snowden een uitleg over de motieven achter het grootschalige verzamelen, ‘buiten de grenzen van de democratie’, van private gegevens. ‘Mijn belangrijkste motivatie is de mensen laten zien wat in hun naam, tégen hen gebeurt.’
5. Omdat dergelijk beleid een publiek debat verdient

‘Ik hoop dat hier een mondiaal debat van komt over welke wereld we willen.’ Dat debat mag volgens Snowden niet enkel binnen de Amerikaanse overheid gevoerd worden.

6. Omdat het uitbrengen hiervan belangrijker is dan een gelukkig leven met zijn vriendin en een ‘goed betaalde job in het paradijs’

‘Als je bereid bent comfortabel maar niet vrij te leven, dan kan je elke dag je dikke loonbrief ophalen, verdiend met relatief weinig werk dat ingaat tegen het algemeen belang. Maar als je beseft dat de wereld die je helpt creëren er een is die steeds slechter zal worden, omdat de volgende generaties dit soort wetten zullen uitbreiden, dan ben je bereid elk risico te aanvaarden. Ik ben bereid die risico’s te nemen omdat mijn geweten het niet toelaat dat de Amerikaanse overheid privacy, vrijheid op het internet en basisvrijheden vernietigt.

7. Omdat hij het kon

‘Ik heb geen bijzondere talenten, ik ben net als iedereen. Gewoon iemand die kijkt naar wat rondom hem gebeurd en dacht: ‘Dit kan niet’. Het publiek moet beslissen of dit allemaal kan en mag.’

8. Niet voor de naam

‘Ik ben bijna mijn hele volwassen leven een spion geweest, ik hou er niet van in de belangstelling te staan.’ Snowden zegt geen aandacht te willen, omdat het verhaal niet over hem gaat. ‘Het moet gaan over wat de Amerikaanse overheid doet.’

9. Omdat wat hij zag hem het gevoel gaf in een sciencefiction-roman over een totalitaire staat te leven

‘Ze willen alles weten over alles wat gedaan en gezegd wordt in de wereld. Zelfs als je niets misdoet, houden ze je in de gaten en houden ze alles bij. Ze willen alles kunnen natrekken: elke discussie met een vriend, elk ‘fout’ telefoontje, elke beslissing die je ooit nam. Zodat als iemand je ooit verdacht vindt, ze je perfect onschuldige leven kunnen uitpluizen om er verdachte elementen uit te halen en je zo als boosdoener afschilderen.’

10. Omdat hij houdt van privacy

‘Ik wil niet leven in een wereld zonder privacy. Want in zo’n wereld is geen plaats voor intellectuele ontwikkeling en creativiteit.’
Oud 12 juni 2013, 10:00   #97
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Als je zelfs het verschil en de nuance in privacy niet kent tussen twitter, Facebook enerzijds, en een privé mail (het zelfde als een gesloten brief),
kan ik toch niet anders dan aan uw intelligentie en redenatie vermogen te twijfelen.
Quote mij waar ik zeg dat er geen verschil is tussen deze dingen?
Als je niet kan lezen raad ik aan het nog eens te vragen voor je dingen zegt die ik nooit beweerd heb. Ik heb NERGENS maar dan ook NERGENS gezegt dat er geen verschillen zijn tussen FB, twitter of mails. Ik stel jullie een simpele vraag en niemand (buiten het ban geval) durft op de vraag te antwoorden.

Citaat:

Nogmaals quote mij waar ik zeg dat er geen verschillen zijn?
Wat een kinderachtig gedoe

Laatst gewijzigd door illwill : 12 juni 2013 om 10:01.
Oud 12 juni 2013, 10:04   #98
giserke
Banneling

Standaard

Zeg ventje, je quote ze bijna overal in 1 pennestreek

Citaat:

Heb je U nu nog niet genoeg belachelijk gemaakt met uw blinde pro Amerikaanse zever?

Laatst gewijzigd door giserke : 12 juni 2013 om 10:06.
Oud 12 juni 2013, 10:15   #99
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Bolleke Wol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja.

Politieke tegenstanders krijg je het best klein door hen en hun naasten te chanteren.
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2013, 10:17   #100
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Bolleke Wol's schermafbeelding

Standaard

Trouwens dat is niet eens relevant of ze dat doen of niet. Ze zouden het kunnen, en een democraat is dan op zijn hoede.

mensen die met de vlag van the land of the free dwepen zouden dat eens zo veel moeten zijn…
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be