Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 juni 2013, 22:22   #81
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
De stemmen zeggen mij:
"Meneer, het is dimensies!"

Raar he?
En ? Nog iets, Jack ? Ge moogt het zeggen hoor ? Niet verlegen zijn.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2013, 22:32   #82
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
En ? Nog iets, Jack ? Ge moogt het zeggen hoor ? Niet verlegen zijn.
Had je zelf nog een vraag?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2013, 22:34   #83
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Had je zelf nog een vraag?
Ja. Wat kom je hier eigenlijk zagen in deze draad ?
Had je nog iets inhoudelijks te zeggen over zelfmoord ? Dat je het zélf van plan bent bvb ? ( hoop doet leven )
Oud 25 juni 2013, 22:38   #84
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Had je nog iets inhoudelijks te zeggen over zelfmoord ? Dat je het zélf van plan bent bvb ? ( hoop doet leven )
Iemand de dood toewensen...

enno waar blijf je?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2013, 22:43   #85
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Talisman Bekijk bericht

Ik wacht anders op mijn definitie van '(on)zichtbaar.
Voila sé :

Citaat:
Opzoeken: onzichtbaar

1.

onzichtbaar
onzichtbaar bijv.naamw.Uitspraak: [ɔnˈzɪx(t)bar] wat je niet kunt zien Antoniem: zichtbaar ...
Gevonden op http://www.encyclo.nl/lokaal/1000

2.

onzichtbaar
Te gebruiken om dingen te beschrijven die niet met het zicht waarneembaar zijn onder bepaalde omstandigheden. Zij kunnen zichtbaar worden onder andere omstandigheden, bijvoorbeeld door een microscoop, door ze te kleuren of onder andere belichting.
Categorie: Kenmerken en Eigenschappen > kenmerken en eigenschappen naar specifiek type.
Gevonden op http://www.encyclo.nl/lokaal/10491

3.

onzichtbaar
[bijvoeglijk naamwoord]• wat je niet kunt zien
vb:ze heeft de scheur onzichtbaar gerepareerd
tegenstelling: zichtbaar
bijvoeglijk naamwoord: on-zicht-baar
onzichtbaarder
onzichtbaarst

Gevonden op http://www.muiswerk.nl/WRDNBOEK/LTR_O/W5206.HTM

4.

onzichtbaar
•niet waarneembaar voor het oog.
Gevonden op http://www.encyclo.nl/lokaal/10814

5.

ONZICHTBAAR
1) Bedekt 2) Blind 3) In hinderlaag 4) Invisibel 5) Latent (medisch) 6) Latent 7) Niet zichtbaar 8) Onvisibel 9) Onzienlijk 10) Onwaarneembaar 11) Verborgen 12) Verdekt 13) Verhuld 14) Wat men niet kan zien
Gevonden op http://www.encyclo.nl/lokaal/1010

Tip: dubbelklik op een woord om de definities daarvan te zien.

Wellicht gerelateerd aan onzichtbaar

Onzichtbaar personage (1x)
Onzichtbaar verkeer (1x)
Onzichtbaarheid (2x)
Onzichtbaarheidsmantel (1x)
http://www.encyclo.nl/begrip/onzichtbaar
Oud 25 juni 2013, 22:44   #86
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Iemand de dood toewensen...

enno waar blijf je?
Iemand die zelfmoord pleegt wenst zijn eigen dood. Kan je hem dat kwalijk nemen ?
Oud 25 juni 2013, 23:12   #87
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Iemand die zelfmoord pleegt wenst zijn eigen dood. Kan je hem dat kwalijk nemen ?
Nope.. maar jij wenst dat iemand zelfmoord pleegt .
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2013, 07:04   #88
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Inhoudelijk: Ik begrijp nog altijd niet waarom mensen die in andere dimensies, leven na de dood en noem maar op, bang moeten hebben voor zelfmoord.

Dat je me dood wenst doet me deugd. Het wijst erop dat ik een zeer gevoelige plek heb geraakt.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 26 juni 2013 om 07:05.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2013, 22:49   #89
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Nope.. maar jij wenst dat iemand zelfmoord pleegt .
wa weet gij daarvan, wat ik wens ?
Oud 26 juni 2013, 22:51   #90
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Inhoudelijk: Ik begrijp nog altijd niet waarom mensen die in andere dimensies, leven na de dood en noem maar op, bang moeten hebben voor zelfmoord.

Dat je me dood wenst doet me deugd. Het wijst erop dat ik een zeer gevoelige plek heb geraakt.
Als jij in leven na de dood gelooft moet je inderdaad niet bang zijn, Jack. Maar dat zijn uw zaken natuurlijk.
Ik wens u niet speciaal dood. Het laat me ijskoud eigenlijk, of u leeft of niet.
Oud 30 juni 2013, 14:50   #91
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Het is niet altijd zo gek. Als je abstractie maakt van alles, blijft er niet veel over: je bent hier voor een korte tijd, om te consumeren en zoveel mogelijk bij te dragen. Die consumptie is noodzakelijk, om jezelf in leven te houden en iets of wat kwaliteitsvol te kunnen leven. En dan?

Troost is dat we allen spinnen in hetzelfde web zijn.

Wat zogenaamd minder aantal zelfdodingen betreft in landen waar het volgens onze normen (en ook wel volgens die van asielzoekers die naar hier komen, let wel dat dit altijd slechts een klein percent betreft en om een specifieke groep van mensen gaat nl. mensen die geen reden hebben om daar te blijven enerzijds, en anderzijds genoeg middelen hebben om de trip te maken) moeilijk gaat:

- collectivistische samenlevingen vs individualistische samenlevingen.
In een collectivistische samenleving is er een samenhorigheid, een gemeenschapsgevoel. Iedereen heeft zijn rol en vervult die plichtbewust. Je kan daar dan ook niet zomaar uit, zoals hier.
Afrikaanse stammen, Aziatische groepen, ... daarbij is er veel meer collectivisme.

- Hoe kan je nagaan of iemand zelfmoord pleegt?
In veel minder of niet ontwikkelde samenlevingen wordt de doodsoorzaak niet eens geregistreerd, er zijn daar niet eens de middelen voor voorhanden (bv arts om de oorzaak vast te stellen), ... en dan nog: hoe maak je een onderscheid tussen een ongeval en opzettelijke zelfdoding? (Is ook hier een probleem).
Zeker in oorlogstijden is het helemaal niet duidelijk als iemand een schot heeft, door wie dat is toegediend, om maar iets te noemen. De chaos maakt alles natuurlijk helemaal compleet.

- er is een hypothese dat overlevingsinstinct mensen net alert zou houden en zou willen doen leven. Dat kan ook een rol spelen.
Oud 30 juni 2013, 15:00   #92
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door g_z Bekijk bericht
ach joh

in marokko zou ik het gruwelijk goed hebben
we hebben land en inkomsten

wat moet ik hier doen, niets, nada, niente

in 2011 was ik in marokko en had daar een cafe gekocht met mijn pa
helaas was er iets mis met de vergunning en kon het feestje niet door gaan

anders zat ik misschien nu ergens op een terras aan het boulevard met zorgvuldig gekozen vrienden met een panachi voor mijn porum,
nadat ik van de sportschool even langs het cafe zou zijn geweest om te kijken of de sfeer daar wel okey zou zijn

cafe had een mooi uitzicht op de zee, alles

maar nee hoor, alles moest weer in de soep lopen

om vervolgens weer naar nederland te komen om in 2012 8 maanden getrouwd te zijn

in 2005 had ik een keer een cabrio bmw (full options) gekocht van 35.000 euro en heb een keertje 230 km p.u. gereden in spanje,
ja dat ding kon niet harder

stuur door de bocht wel met feeling vast houden en voet van het gaspedaal want stond op cruisecontrol

werkte toen als reintegratieconsulent maar ben van dat werk afgestapt

denk binnenkort toch maar weer een cv in elkaar zetten

maar misschien eerst even op vakantie, effe tussen uit
Café kopen caprio van 35.000 eurootjes...flink geld verdiend jij, wat deed je zoal want reintegratieagent verdient een schijntje...heb je dan nu geen werk en een uitkering? Want je moet dat cvtje nog in mekaar zetten en gaat eerst op vakantie, dus heb je toch inkomsten....

Je wilt wel rijk zijn maar niet werken, even langs de sportchool, op terrasje hangen met leuke vrienden...lukt dat aardig in Marokko, geld zonder werken of laat je je ouwe vader alles doen en graai je enkel in de kassa?
Nee toch?

Wat een geluk voor je dat je hier terecht kwam, hoe zou het in je Marokko zijn vergaan, al die maanden zonder werk en dus gewoon geen rooie duit?
Leve de sociale zekerheid dan maar of hoe zit het nu?

Laatst gewijzigd door alice : 30 juni 2013 om 15:00.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2013, 17:31   #93
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Café kopen caprio van 35.000 eurootjes...flink geld verdiend jij, wat deed je zoal want reintegratieagent verdient een schijntje...heb je dan nu geen werk en een uitkering? Want je moet dat cvtje nog in mekaar zetten en gaat eerst op vakantie, dus heb je toch inkomsten....

Je wilt wel rijk zijn maar niet werken, even langs de sportchool, op terrasje hangen met leuke vrienden...lukt dat aardig in Marokko, geld zonder werken of laat je je ouwe vader alles doen en graai je enkel in de kassa?
Nee toch?

Wat een geluk voor je dat je hier terecht kwam, hoe zou het in je Marokko zijn vergaan, al die maanden zonder werk en dus gewoon geen rooie duit?
Leve de sociale zekerheid dan maar of hoe zit het nu?
Je zou er depressief van worden, hé Alice ? Ga geen stommiteiten uithalen hé ! Hij is ( zij zijn ) het niet waard !
Oud 30 juni 2013, 17:33   #94
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Het is niet altijd zo gek. Als je abstractie maakt van alles, blijft er niet veel over: je bent hier voor een korte tijd, om te consumeren en zoveel mogelijk bij te dragen. Die consumptie is noodzakelijk, om jezelf in leven te houden en iets of wat kwaliteitsvol te kunnen leven. En dan?

Troost is dat we allen spinnen in hetzelfde web zijn.

Wat zogenaamd minder aantal zelfdodingen betreft in landen waar het volgens onze normen (en ook wel volgens die van asielzoekers die naar hier komen, let wel dat dit altijd slechts een klein percent betreft en om een specifieke groep van mensen gaat nl. mensen die geen reden hebben om daar te blijven enerzijds, en anderzijds genoeg middelen hebben om de trip te maken) moeilijk gaat:

- collectivistische samenlevingen vs individualistische samenlevingen.
In een collectivistische samenleving is er een samenhorigheid, een gemeenschapsgevoel. Iedereen heeft zijn rol en vervult die plichtbewust. Je kan daar dan ook niet zomaar uit, zoals hier.
Afrikaanse stammen, Aziatische groepen, ... daarbij is er veel meer collectivisme.

- Hoe kan je nagaan of iemand zelfmoord pleegt?
In veel minder of niet ontwikkelde samenlevingen wordt de doodsoorzaak niet eens geregistreerd, er zijn daar niet eens de middelen voor voorhanden (bv arts om de oorzaak vast te stellen), ... en dan nog: hoe maak je een onderscheid tussen een ongeval en opzettelijke zelfdoding? (Is ook hier een probleem).
Zeker in oorlogstijden is het helemaal niet duidelijk als iemand een schot heeft, door wie dat is toegediend, om maar iets te noemen. De chaos maakt alles natuurlijk helemaal compleet.

- er is een hypothese dat overlevingsinstinct mensen net alert zou houden en zou willen doen leven. Dat kan ook een rol spelen.
Dat denk ik dus ook. Als je druk bezig bent met proberen overleven, en je familie te doen overleven, denk je er niet aan om je op te hangen.
Oud 30 juni 2013, 20:32   #95
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Die wenst zijn eigen dood soms zelfs niet. Die wenst soms de Ultieme Rust. En daar zit een nuance in. Omdat de dood de enige garantie biedt op rust.

Tenzij je natuurlijk zeer welgesteld bent en je een eilandje kan permitteren waar eenmaal in de maand een bootje komt met bevoorrading.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2013, 20:53   #96
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zou dat toch wel een beetje nuanceren. Het gaat soms toch helemaal niet om de eigen dood. Soms gaat het gewoon om een stopzetting van een lijden. Dus eigenlijk een punt zetten achter lijden en gaan voor de Ultieme Rust.

Het lijden hoeft de pijn niet te zijn van een ongeneeselijke ziekte. Het lijden kan bv zijn lijden onder geluiden en bewegingen. Of andere zaken.

Laatst gewijzigd door parsprototem : 30 juni 2013 om 20:55.
Oud 30 juni 2013, 23:49   #97
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Ik zou dat toch wel een beetje nuanceren. Het gaat soms toch helemaal niet om de eigen dood. Soms gaat het gewoon om een stopzetting van een lijden. Dus eigenlijk een punt zetten achter lijden en gaan voor de Ultieme Rust.

Het lijden hoeft de pijn niet te zijn van een ongeneeselijke ziekte. Het lijden kan bv zijn lijden onder geluiden en bewegingen. Of andere zaken.
Mensen die hun levenslust kwijt zijn. Het gevoel hebben dat er geen einde komt aan de lange tunnel waar zij verplicht in meelopen.
Oud 7 juli 2013, 10:03   #98
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Mensen die hun levenslust kwijt zijn. Het gevoel hebben dat er geen einde komt aan de lange tunnel waar zij verplicht in meelopen.
Hoe raken mensen hun levenslust kwijt? De redenen kunnen heel uiteenlopend zijn, en soms is het een chronische opeenstapeling van verschillende factoren.

Ik heb de indruk dat een aantal mensen zodanig verstrengeld zijn in 'het verplicht meelopen', dat ze ook niet anders meer kunnen.

En mag ik daaraan toevoegen dat sommige mensen in een totaal andere levenscontext zouden openbloeien en zelfs zouden kunnen 'geven' aan hun entourage, of alternatief 'nuttig' (akelig woord) zouden kunnen zijn voor de gemeenschap (nog een akelig woord).

Om de twee laatste paragrafen af te sluiten vind ik dat de overheid wurgend kan zijn. Kortzichtig en te schools.

Er bestaat helemaal geen infrastructuur voor mensen die de zaken anders zien of in dat 'anders zien' zouden kunnen openbloeien. Het hoeft geen geld te kosten alleen een groen licht hier en daar.

Het enige dat de overheid biedt is af en toe een preventiecampagne waarbij ze verwijzen naar professionele hulpverlening die gestandaardiseerd is op medicatie en 'babbelen' (nog een akelig woord). De wachtlijsten zijn er, en geslikt zal er worden.

Mensen die met de zwarte joker leven, zijn, in tegenstelling tot wat algemeen gedacht wordt, niet altijd mensen met een zwaar psychiatrisch verleden. Die zitten ofwel opgesloten, ofwel hebben die al zelfmoord gepleegd.

Welgestelde mensen trekken weg of vinden gemakkelijker de context waarin ze kunnen openbloeien.

Voor de niet welgestelde mensen heeft de overheid niets voorzien dan ambulante therapie, opname al dan niet vrijwillig en constante aanmoediging om medicatie te nemen die - iedereen zou dat moeten weten - op zeer losse schroeven staat omdat de kans op nevenwerkingen even groot is als de kans op een gunstig verloop.

Ook vraag ik me af of het opgefokt groepsgedoe in onze maatschappij niet duchtig de spuigaten uitloopt en dat mensen die rust nodig hebben en een minimum aan prikkels niet of zeer moeilijk die context vastkrijgen.
Oud 9 juli 2013, 14:46   #99
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Welgestelde mensen trekken weg of vinden gemakkelijker de context waarin ze kunnen openbloeien.

Voor de niet welgestelde mensen heeft de overheid niets voorzien dan ambulante therapie, opname al dan niet vrijwillig en constante aanmoediging om medicatie te nemen die - iedereen zou dat moeten weten - op zeer losse schroeven staat omdat de kans op nevenwerkingen even groot is als de kans op een gunstig verloop.
Parsprototem. Wil je dat de staat iemand betaalt die je elke dag komt vertellen hoe mooi het leven is, en hoeveel perspectieven het leven biedt ?
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2013, 20:44   #100
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je zou er depressief van worden, hé Alice ? Ga geen stommiteiten uithalen hé ! Hij is ( zij zijn ) het niet waard !
Welnee...zie iedere dag wel ergere dingen hoor...
alice is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be