Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 juni 2013, 18:09   #81
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laynee Bekijk bericht
Waar mag u uw wijsheid vandaan halen? De reden dat die logge polderboerinnen niet tot geweld overgaan op kleine ventjes bij verhitte situatie's is net het lage testosteron-gehalte... Precies in de verste verte niet in aanraking geweest met een boek over biologie.
En ik vergoeilijk helemaal niet het geweld tegen vrouwen maar zoek gewoon naar de verklaringen. Natuurlijk ben ik het ermee eens dat een man z'n vrouwelijke partner bij voorkeur nooit slaagt. Ik begrijp zelfs niet hoe je nog intiem wil of kan zijn met iemand die je net als een lastdier hebt afgeranseld. Echt goor, en echt niet mijn ding, hoor.
en hoe verklaar je dat het testosterongehalte zich dan blijkbaar enkel kan uiten door het afranselen van een vrouw ipv de muur ? of de appelboom?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2013, 21:40   #82
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

[quote=Laynee;6692711]Waar mag u uw wijsheid vandaan halen? De reden dat die logge polderboerinnen niet tot geweld overgaan op kleine ventjes bij verhitte situatie's is net het lage testosteron-gehalte... Precies in de verste verte niet in aanraking geweest met een boek over biologie.
En ik vergoeilijk helemaal niet het geweld tegen vrouwen maar zoek gewoon naar de verklaringen. Natuurlijk ben ik het ermee eens dat een man z'n vrouwelijke partner bij voorkeur nooit slaagt. Ik begrijp zelfs niet hoe je nog intiem wil of kan zijn met iemand die je net als een lastdier hebt afgeranseld. Echt goor, en echt niet mijn ding, hoor.[/QUOTE]

'Bij voorkeur'??

De getuigenissen van Boadicea en Parsprototem niet gelezen? Niet gelezen dat de situatie niet zo simpel is als u het hier voorstelt...was het maar zo simpel.
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2013, 22:38   #83
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Daar kan ik me volledig in vinden. En ik trivialiseer niks. Een verkrachting blijft iets vreselijks. Maar wat ga je er aan doen, verkrachters gewoon afmaken?
Waarom niet eigenlijk ? Na een paar veroordelingen komt zo een gast wel in de verleiding om zijn slachtoffers te doden, dan kunnen ze hem niet meer als schuldige aanwijzen. Dus hen afmaken is gewoon preventief.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2013, 22:39   #84
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Ik moet je grotendeels gelijk geven. En ik sluit me bij u aan wegens gelijkaardige ervaringen, gelukkig al een tijd geleden.

Geweld gaat samen met psychische terreur zodat je geen greintje zelfzekerheid meer overhoudt. En als je in die context zit dan besef je helemaal niet meer wat er gebeurt omdat er heel veel beloftes en smeekbeden komen van de dader (in mijn geval partner). Keer op keer. Je wordt een spook van wat je had kunnen zijn.

Als ik terugblik, dan geef ik mezelf, de overheid en mijn opvoeding een veeg uit de pan. Niemand heeft me (en ikzelf dus ook niet) op zo'n ondenkbare situatie voorbereid.

Het heeft jaren geduurd om die zaken te verwerken en dat heb ik op mijn eentje gedaan, met vallen en opstaan. Om opnieuw te vrijen ... om opnieuw een relatie aan te gaan ... Ik heb bv tien jaar lang met one-night stands aan mijn trekken gekomen. De naam interesseerde me niet, geen telefoonnummers. Eentje per trimester, nooit dezelfde, en goed gedronken hebbende. Niemand had me een betere therapie kunnen geven, want ik glimlach nog steeds als ik aan die tijd terugdenk. Er lopen zoveel fijne, kwetsbare, gevoelige mannen rond. Voor beide partijen was het een win-win-operatie en ik nam uren voor een 'intake'-gesprek'.
Met eentje ben ik nu al tien jaar samen/

Maar de schrik blijft, en ik kan niet verdragen dat iemand achter me loopt, en ik schrik als iemand me benadert, te dicht is gekomen zonder dat ik het van een verdere afstand heb gezien. Toen het aan de gang was, wist ik helemaal niet dat er een risico bestond van blijvende gevolgen.

Een verkrachting is niet hetzelfde als een bevalling. De pijn van de twee bevallingen ben ik vergeten. De context van gevangen te zitten en niet weg te kunnen en de pijn van dat andere blijft en het duikt extra op in bepaalde situaties.

Voil�*, je bent niet alleen.
Je bent nooit alleen en we moeten er over blijven praten. Nee, ik wil niet in details treden, maar je verhaal is heel herkenbaar.

Vooral dat van langs achter benaderd worden. Ik geef toe dat ik ook nogal makkelijk in paniek schiet en wel eens serieus kan uithalen als ik plots benaderd word. Ik heb daar jaren therapie voor moeten volgen, om maar gewoon terug buiten te komen.

En bevallingen heb ik helaas niet meegemaakt. Hoe graag ik ook kinderen zou willen, de schade van die verkrachting is zo groot, dat ik ze hoogst waarschijnlijk nooit zou kunnen krijgen. Ik ben dus niet alleen mentaal, maar was vooral ook zwaar fysiek beschadigd. Ik heb het als maagd moeten ondergaan en ben daarom inderdaad heel zwaar terughoudend op veel vlakken.

Zelfs in mijn huidige relatie merk ik nog dat ik het soms heel moeilijk heb om om een man te geven.

Ik heb een grote mond en trek die ook open. Ik heb dat geleerd. En ja, ik weet dat ik hoogst waarschijnlijk wel ergens bij de staatsveiligheid geseind sta voor mijn ideeën, maar het kan me niet rotten. Ik sta gesignaleerd als labiel en gevaar voor de maatschappij, terwijl ik geen vlieg kwaad doe.

Nee, een slachtoffer reageert emotioneel en wordt daarom als labiel aanzien. Ik was inderdaad een periode psychotisch, maar als je weet welke hel ik moest doormaken. Ik lijdt aan post traumatische stress. De medicatie die ik ervoor moest nemen, maakte me zwaar depressief en suïcidaal.

Ondertussen kan ik wel terug normaal reageren en denken, maar de woede zit er nog een stuk in. Ik voel me nog steeds als een voorwerp gebruikt en weggegooid, na al die jaren.

Het feit dat mijn paranoïa ex me onder andere mee mishandelde en als onbetrouwbaar aanzag, was onder meer het feit dat ik geen maagd meer was toen hij me ontmoette. Daarna nog een man ontmoet die me gebruikte, omdat ik geen maagd meer was.

Ik was geen maagd meer, omdat een monster me gruwelijk misbruikt heeft en nog andere meisjes ook, maar hij loopt nog steeds vrij rond. Men heeft mijn klacht tegen hem niet serieus genomen, maar heeft me gewoon als een lasteraar vervolgd, want zijn klacht nam men wel serieus. Je moet gewoon de juiste vrienden hebben en je kan hier met een vrouw doen wat je wilt.

Zowat al zijn slachtoffers waren minderjarig, maar bij mocht verder levens kapot maken. Ja, ik heb het recht in eigen handen genomen en toen hij oraal nog eens dacht zijn slag bij me te slaan, heb ik een stuk van zijn eikel gebeten, waardoor hij blijkbaar niet meer zo potent is en als een gefrustreerde zak verder moet.

Ik ben het gewoon beu dat in deze maatschappij men blijkbaar nogal snel in het nadeel van het slachtoffer denkt. En sorry, ik wentel me niet meer in die rol. De volgende eikel die denkt me te kunnen verkrachten, zal merken dat ik mijn vel duur verkoop.

Ik ben gelukkig veel kilo's bijgekomen en wat minder jong, zodat ik me gelukkig iets minder aantrekkelijk en veiliger voel tegenover hitsige mannen. Vroeger kon ik nog amper op straat komen, of ze hingen aan mijn lijf. Mooi zijn is dus niet echt leuk.

Ik heb dus geen nood om mannen aan te trekken en beken eerlijk dat ik nooit echt aanstoot heb gegeven. Als ik zie hoe sommige meisjes tegenwoordig over straat durven lopen, hou ik mijn hart vast.

Nee, ik vind dat mannen hun hormonen onder controle moeten houden, maar die kerel die me verkrachtte, kon er nu niet aan doen dat hij in nabijheid van mooie meisjes onbedwingbaar werd en toevallig ijzersterk was. Daarom vind ik het een gedeelde verantwoordelijkheid. Vrouwen moeten zich volgens mij niet inpakken in boerka's, maar ik stel me wel de vraag of ze persee met blote navels en in mini rokjes moeten lopen.

Ik vind persoonlijk zoals sommige meisjes tegenwoordig rondlopen, het van weinig zelfrespect getuigen en mijn ervaring is dat als je weinig zelfrespect hebt, je weinig weerbaar bent en ook een gemakkelijker slachtoffer.
Oud 25 juni 2013, 22:41   #85
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

@ Boadicea "Als ik zie hoe sommige meisjes tegenwoordig over straat durven lopen, hou ik mijn hart vast""

Hoe bedoel je dit precies?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2013, 22:53   #86
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
@ Boadicea "Als ik zie hoe sommige meisjes tegenwoordig over straat durven lopen, hou ik mijn hart vast""

Hoe bedoel je dit precies?
Ik zie soms tienermeisjes schaars gekleed over straat lopen en nogal uitdagend doen. Ik snap dat het dikwijls imitatiegedrag is van videoclips en ga zo verder, maar ik weet dat het sommige mannen prikkelt en dat er zijn die zo door het lint kunnen gaan.

Die meisjes zijn onschuldig en snappen niet waar ze mee bezig zijn, maar volwassen mannen, die beter zouden moeten weten, hebben hun instincten niet altijd onder controle en zulke meisjes zijn niet weerbaar. Er zijn er tegenwoordig genoeg die denken dat je seks moet hebben om er bij te horen en ik snap hoe loverboys hun slag slaan.

Blijkbaar wond ik mijn verkrachter ook op één of andere manier op. Het was niet mijn bedoeling, maar ik weet dat ik er niet slecht uitzag. Ik beschouwde hem destijds als een vriend, we waren naar muziek aan het luisteren en plots had hij zichzelf niet meer onder controle en hoe hard ik ook gevochten heb, ik heb hem niet kunnen tegenhouden.

Ik geef toe dat ik toen ook eens voor de eerste en enige keer in mijn leven een korte rok aan had. Als ik die rok niet aanhad ... Ik weet het niet, maar ik heb nog altijd het gevoel dat er bij verkrachting een wisselwerking tussen dader en slachtoffer is.

Normaal droeg ik altijd broeken of lange rokken. Blijkbaar is een vrouw die haar benen laat zien dikwijls erotiserend. Nu, van mij mogen mannen dus dromen zoveel ze willen, maar aankomen dus niet.

Ik denk dat die bij veel vrouwen zo is en ben het er mee eens dat er geen enkel excuus is voor een verkrachting, maar uitdaging van het slachtoffer door bijvoorbeeld een korte rok te dragen, mag van mij wel als verzachtende omstandigheden aangebracht worden. Ik kende mijn dader al enkele maanden. Hij raakte me nooit met een poot verkeerd aan, zolang ik me deftig kleedde. Ik deed eens iets anders aan en ...

Dus ja, ze droeg een te korte rok kan ik geloven. Ik vind ook dat als een slachtoffer geen maagd meer is, dat ook een verzachtende omstandigheid is.

Mannen zijn nu eenmaal geprogrammeerd om te dekken. Dat zit in hun genen en de ene heeft ze meer onder controle dan de andere.

Dus ik vind dat mijn kleding in het voordeel van de dader speelde, maar al de rest niet.

Meisjes dagen soms uit en daar moeten ze zich eens bewust van worden dat mannen dikwijls meer willen dan ze eerst zouden denken. En als je je uitdagend opstelt, trek je gemakkelijk verkeerde mannen.
Oud 25 juni 2013, 22:56   #87
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Ik zie soms tienermeisjes schaars gekleed over straat lopen en nogal uitdagend doen. Ik snap dat het dikwijls imitatiegedrag is van videoclips en ga zo verder, maar ik weet dat het sommige mannen prikkelt en dat er zijn die zo door het lint kunnen gaan.

Die meisjes zijn onschuldig en snappen niet waar ze mee bezig zijn, maar volwassen mannen, die beter zouden moeten weten, hebben hun instincten niet altijd onder controle en zulke meisjes zijn niet weerbaar. Er zijn er tegenwoordig genoeg die denken dat je seks moet hebben om er bij te horen en ik snap hoe loverboys hun slag slaan.

Blijkbaar wond ik mijn verkrachter ook op één of andere manier op. Het was niet mijn bedoeling, maar ik weet dat ik er niet slecht uitzag. Ik beschouwde hem destijds als een vriend, we waren naar muziek aan het luisteren en plots had hij zichzelf niet meer onder controle en hoe hard ik ook gevochten heb, ik heb hem niet kunnen tegenhouden.

Ik geef toe dat ik toen ook eens voor de eerste en enige keer in mijn leven een korte rok aan had. Als ik die rok niet aanhad ... Ik weet het niet, maar ik heb nog altijd het gevoel dat er bij verkrachting een wisselwerking tussen dader en slachtoffer is.

Normaal droeg ik altijd broeken of lange rokken. Blijkbaar is een vrouw die haar benen laat zien dikwijls erotiserend. Nu, van mij mogen mannen dus dromen zoveel ze willen, maar aankomen dus niet.

Ik denk dat die bij veel vrouwen zo is en ben het er mee eens dat er geen enkel excuus is voor een verkrachting, maar uitdaging van het slachtoffer door bijvoorbeeld een korte rok te dragen, mag van mij wel als verzachtende omstandigheden aangebracht worden. Ik kende mijn dader al enkele maanden. Hij raakte me nooit met een poot verkeerd aan, zolang ik me deftig kleedde. Ik deed eens iets anders aan en ...

Dus ja, ze droeg een te korte rok kan ik geloven. Ik vind ook dat als een slachtoffer geen maagd meer is, dat ook een verzachtende omstandigheid is.

Mannen zijn nu eenmaal geprogrammeerd om te dekken. Dat zit in hun genen en de ene heeft ze meer onder controle dan de andere.

Dus ik vind dat mijn kleding in het voordeel van de dader speelde, maar al de rest niet.

Meisjes dagen soms uit en daar moeten ze zich eens bewust van worden dat mannen dikwijls meer willen dan ze eerst zouden denken. En als je je uitdagend opstelt, trek je gemakkelijk verkeerde mannen.
........

Jij bewijst dat lange teksten niet per definitie staan voor veel inhoud. Je post zit vol met conservatief geneuzel.

Vooral dat eerste stukje.. Verkrachters gaan heel vaak niet voor de lust. Het is pure macht en sadisme. Dus of een meisje nu in winterkleding is of in zomerkleding dat maakt vaak geen ene moer uit.
Oud 25 juni 2013, 23:07   #88
Boadicea

Standaard

Verkrachters zijn inderdaad een stuk uit op macht en sadisme. Dat klopt, maar er zijn ook mannen uit op macht en sadisme zonder te verkrachten. Psychologen hebben trouwens bewezen dat lust wel een factor is. Een verkrachter moet hem recht krijgen, niet?

Een mooi voorbeeld: mijn ex was een sadist en machtswellusteling, terwijl ik al lang geen seks meer met hem had. Ons huwelijk was doodgebloed, de passie was compleet weg, maar ik geef toe dat die mentale vernederingen die ik van hem moest slikken, samen met rake klappen, zeker zo zwaar waren als die verkrachting. Die heeft ongeveer een dik uur geduurd, geloof ik, waarvan ik een groot deel bewusteloos was van de pijn. Ik werd gewoon wakker in een kamer vol bloed en kon weken nog amper zitten. Die mishandelingen van mijn ex, duurden meer dan twee jaar.

Mijn verkrachter verklaarde dat hij zich niet meer onder controle kon houden, omdat hij me een lekker ding vond. Ja, hij was een harteloze ploert die me ook wou kraken, maar mijn ex was geen verkrachter, maar heeft me nog meer pijn gedaan. Hij sloot me op, folterde en vernederde me. Ik kon niet buiten komen, zonder dat hij het wist, ik had geen mogelijkheid om hulp te roepen. Ik had geen contact met de buitenwereld. Het zijn trouwens enkele mensen op het forum hier, waar ik stiekem mee in contact geraakt ben, die me mee gered hebben uit zijn klauwen.

En ik ben inderdaad heel conservatief opgevoed en ben daar dankbaar om. Ik ben blij dat ik nog waarden en normen ken. Mijn geloof is trouwens ook mijn redding geweest in alles. Het is makkelijk om het neer te boren, maar het is een persoonlijke keuze.

De lust speelt dus wel een rol. Ik zeg dus niet dat vrouwen geen korte rok mogen dragen, maar dat ze zich er wel bewust van moeten zijn dat ze in sommige gevallen een extra risico op zich roepen.

Ik zeg niet dat het enkel een korte rok is. Ik kan me voorstellen dat er mannen zijn die ook nog op andere dingen kicken.

Een vrouw moet zich in mijn ogen vooral bewust leren zijn van de signalen die een man uitzend en ze op tijd herkennen om nog te gaan lopen, als ze kan. Het is een fabeltje dat de meeste verkrachtingen door onbekenden gebeuren.

Als ik terugkijk, merk ik dat ik signalen moest gezien hebben, maar ze waren te subtiel en ik te jong en te onervaren om ze op te vangen. Moest ik een dochter hebben en ze wil in minirok over straat, dan geef ik haar enkel mijn fiat als een fles deo met een aansteker in haar tas heeft. Snap je me?

Laatst gewijzigd door Boadicea : 25 juni 2013 om 23:08.
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2013, 23:11   #89
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het is niet erg om conservatief te zijn (ben ik op sommige vlakken ook). Maar je conservatieve houding moet niet hedendaagse wetenschappelijke onderzoeken in de weg staan.

Het is nergens bewezen dat meiden/vrouwen die schaars gekleed zijn daadwerkelijk sneller verkracht worden.. En al zou dat wel zo zijn, de meerdere keren dat een meid of vrouw sexy gekleed naar buiten gaat gebeurt er niets naars.

Het is gewoon belachelijk om dat als uitgangspunt te nemen voor verkracht.
Oud 25 juni 2013, 23:37   #90
Kameraad Mauser
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik weet het niet, maar ik heb nog altijd het gevoel dat er bij verkrachting een wisselwerking tussen dader en slachtoffer is.
Niks wisselwerking. Wie de fysieke integriteit van een ander als eerste schendt gaat zwaar in de fout.

Stop met jezelf de schuld te geven.
Kameraad Mauser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2013, 23:39   #91
Kameraad Mauser
Banneling

Standaard

Citaat:
Moest ik een dochter hebben en ze wil in minirok over straat, dan geef ik haar enkel mijn fiat als een fles deo met een aansteker in haar tas heeft. Snap je me?
Een boksbeugel en wat vechtsport zijn veel efficienter.
Oud 25 juni 2013, 23:46   #92
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kameraad Mauser Bekijk bericht
Met een man zou dat nuttig zijn, maar wanneer een groep uit is op groepsverkrachting ben je kansloos. Zelfs met een geladen geweer ga je het dan nog lastig krijgen.
Oud 25 juni 2013, 23:49   #93
Kameraad Mauser
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Met een man zou dat nuttig zijn, maar wanneer een groep uit is op groepsverkrachting ben je kansloos. Zelfs met een geladen geweer ga je het dan nog lastig krijgen.
Correct.

Ik zei dan ook: efficienter. Niet: 'Het wondermiddel'.
Oud 26 juni 2013, 00:28   #94
Boadicea

Standaard

Citaat:
Niks wisselwerking. Wie de fysieke integriteit van een ander als eerste schendt gaat zwaar in de fout.

Stop met jezelf de schuld te geven.
Sorry, maar ik ben medeschuldig. Ik had me niet zo mogen kleden en die man niet mogen vertrouwen. Mijn moeder heeft me die avond nog loodzware klappen gegeven omdat ik een slet was. In mijn familie hoort het niet om ontmaagd te zijn voor je trouwt en dat hoort inderdaad niet.

Een vrouw hoort haar man te respecteren en dat kan ze niet ten volle, als ze zich al ooit aan een ander gegeven heeft. Daarom zal ze ook nooit een man vinden die zich ten volle om haar wil geven.

Ik wou eigenlijk liever het klooster in. Het lot heeft er anders over beslist, maar het doet me wel erg pijn als ik zie hoe onze Westerse maatschappij haar waarden en normen verliest.

Eigenlijk is mijn verkrachter gewoon een arme ziel, die het licht van God kwijt is. Ik vind het echt erg dat onze maatschappij zo verloedert. Er lopen genoeg kinderen rond die niet meer weten wie hun vader is. Of beter: waarvan de moeder meerdere kandidaat verwekkers kan aanduiden.

Is dat nog aanvaardbaar? Hebben sommige vrouwen dan niet het respect om nog een idee te hebben van wie ze zwanger zijn? Ik spreek hier niet over verkrachtingen, maar over sletten die welbewust met alles slapen wat ze tegenkomen.

Dat vind ik ook gruwelijk. Zulke vrouwen hebben geen respect meer voor hun eigen lichaam en wat er in groeit. Dat voedt dus tegenwoordig kinderen op.

Niemand verdient het om mishandelt of verkracht te worden, maar sommigen zijn in mijn ogen gewoon niet goed bezig. En zolang er mensen zijn die anderen de duvel aan willen doen, moeten we ons er voor hoeden.
Oud 26 juni 2013, 00:31   #95
Boadicea

Standaard

Citaat:
Boksbeugel is een verboden wapen. Daarmee zal het slachtoffer zich niet mogen behelpen. Dat kan trouwens ook tegen haar gebruikt worden. Gevechtssport ben ik mee akkoord, maar zodra je jezelf ermee verdedigt tegen iemand die deze sport niet machtig is, verlies je je licentie ervoor.

Nee, gewoon deo spuiten met een aansteker onder. Dan zal de dader makkelijk herkenbaar zijn en gebruik je geen verboden wapens.
Oud 26 juni 2013, 01:56   #96
Kameraad Mauser
Banneling

Standaard

Citaat:
Boksbeugel is een verboden wapen. Daarmee zal het slachtoffer zich niet mogen behelpen. Dat kan trouwens ook tegen haar gebruikt worden. Gevechtssport ben ik mee akkoord, maar zodra je jezelf ermee verdedigt tegen iemand die deze sport niet machtig is, verlies je je licentie ervoor.

Nee, gewoon deo spuiten met een aansteker onder. Dan zal de dader makkelijk herkenbaar zijn en gebruik je geen verboden wapens.
En jij trekt je iets van de wet aan of zo?

Wanneer je fysiek aangevallen wordt, dan elimineer je de bedreiging. Zo simpel is het.

Trouwens wat je uitkraamt omtrent gevechtsport is onzin.
Oud 26 juni 2013, 02:05   #97
Kameraad Mauser
Banneling

Standaard

Citaat:
Sorry, maar ik ben medeschuldig. Ik had me niet zo mogen kleden en die man niet mogen vertrouwen. Mijn moeder heeft me die avond nog loodzware klappen gegeven omdat ik een slet was. In mijn familie hoort het niet om ontmaagd te zijn voor je trouwt en dat hoort inderdaad niet.

Een vrouw hoort haar man te respecteren en dat kan ze niet ten volle, als ze zich al ooit aan een ander gegeven heeft. Daarom zal ze ook nooit een man vinden die zich ten volle om haar wil geven.

Ik wou eigenlijk liever het klooster in. Het lot heeft er anders over beslist, maar het doet me wel erg pijn als ik zie hoe onze Westerse maatschappij haar waarden en normen verliest.

Eigenlijk is mijn verkrachter gewoon een arme ziel, die het licht van God kwijt is. Ik vind het echt erg dat onze maatschappij zo verloedert. Er lopen genoeg kinderen rond die niet meer weten wie hun vader is. Of beter: waarvan de moeder meerdere kandidaat verwekkers kan aanduiden.

Is dat nog aanvaardbaar? Hebben sommige vrouwen dan niet het respect om nog een idee te hebben van wie ze zwanger zijn? Ik spreek hier niet over verkrachtingen, maar over sletten die welbewust met alles slapen wat ze tegenkomen.

Dat vind ik ook gruwelijk. Zulke vrouwen hebben geen respect meer voor hun eigen lichaam en wat er in groeit. Dat voedt dus tegenwoordig kinderen op.

Niemand verdient het om mishandelt of verkracht te worden, maar sommigen zijn in mijn ogen gewoon niet goed bezig. En zolang er mensen zijn die anderen de duvel aan willen doen, moeten we ons er voor hoeden.

Jij moet dringend eens wat geschiedenis lezen en leren omtrent de positie van de vrouw doorheen de tijden. Dan zul je inzien dat het niet enkel nu anno 2013 zo is dat sommige vrouwen met jan en alleman het bed in duiken. Uit eigen beweging of onder druk (financiële omstandigheden, ...) Het is van alle tijden.

Je zegt zelf dat je uit een conservatief milieu komt. Tja, daar leren ze graag over de vroomheid die het christendom voortbracht en de waarden en normen die alles mooi bij elkaar hielden. Niets is minder waar.

Leer eerst maar wat omtrent geschiedenis.

Dat je klappen krijgt van je moeder voor zaken waar jij niet schuldig aan bent bewijst nog maar eens de ziekelijkheid van die moraal waarin je opgegroeid bent.

Je moeder is geen goede moeder.
Je had je verkrachter beter het hoofd ingeslagen.

En stop nu met de schuld bij de slachtoffers te leggen. Straks heb je niemand meer die je nog kan bijstaan.
Oud 26 juni 2013, 08:34   #98
Boadicea

Standaard

Citaat:
Jij moet dringend eens wat geschiedenis lezen en leren omtrent de positie van de vrouw doorheen de tijden. Dan zul je inzien dat het niet enkel nu anno 2013 zo is dat sommige vrouwen met jan en alleman het bed in duiken. Uit eigen beweging of onder druk (financiële omstandigheden, ...) Het is van alle tijden.

Je zegt zelf dat je uit een conservatief milieu komt. Tja, daar leren ze graag over de vroomheid die het christendom voortbracht en de waarden en normen die alles mooi bij elkaar hielden. Niets is minder waar.

Leer eerst maar wat omtrent geschiedenis.

Dat je klappen krijgt van je moeder voor zaken waar jij niet schuldig aan bent bewijst nog maar eens de ziekelijkheid van die moraal waarin je opgegroeid bent.

Je moeder is geen goede moeder.
Je had je verkrachter beter het hoofd ingeslagen.

En stop nu met de schuld bij de slachtoffers te leggen. Straks heb je niemand meer die je nog kan bijstaan.
Ik heb op mijn verkrachter terug geslagen. Zeker, zo goed als ik kon. Zijn armen lagen helemaal open. Dat ik elders helemaal open lag en dat de kruisbanden van mijn baarmoeder beschadigd zijn, dat telde niet. Hij is nooit veroordeeld geweest voor de feiten, ik wel.

Dus terugvechten met verboden wapens ... in deze maatschappij eindig je dan enkel als slachtoffer in de gevangenis.

Dat zijn de ziekelijke feiten van deze maatschappij. Ik heb mijn moeder genegeerd en ben klacht gaan indienen. Het was wel niet meteen na de feiten, omdat ik me de eerste maanden nog amper durfde vertonen en omdat ik zoveel pijn had, dat ik echt niet meer aangeraakt wou worden. Zo heb ik zelf de bewijzen kapot gemaakt en stond in nergens.

Dat is dus het grote probleem: de meeste slachtoffers zijn op dat moment zo op, dat ze echt niet klaar zijn voor een politieverhoor en voor een medisch onderzoek. Zo gaan veel verkrachtingen ongestraft.

En dat er alle tijden vrouwen van lichte zeden zijn geweest, daar ben ik me ten volle van bewust. Dat keurt hun gedrag echter niet goed, net zo min als dat het een verkrachting goed praat.

On topic kan ik dit er over zeggen: ik ben dus tegen geweld tegen vrouwen, maar ik kan me goed voorstellen moest ik als man thuiskomen en ik vind de mijne in bed met een ander, of ik kom te weten dat ze me bedriegt, dat ik ook eens zou kunnen uitbarsten.

Moest ik mijn vriend met een ander betrappen of moest hij me bedriegen, weet hij ook waar hij staat.

Mijn moeder is geen slecht persoon en bedoelt het goed, maar seks is voor haar een taboe en ik heb enkel geleerd dat het slecht is. Ik heb geleerd dat het enkel voor de voorplanting dient en dat het anders zondig is.

Mijn grootmoeder is me beginnen haten, omdat ik niet meer naar de Kerk wou. Ik was die preken elke keer kotsbeu, want ik vond het een hypocriete bedoeling. Nu, ik kan geen instantie vol pedofielen steunen. De nonnetjes uit Malonne mogen hun VIP houden. Als je zo een mensen een hand boven het hoofd houdt, ben je in mijn ogen niet goed bezig.

Ik ben altijd opgegroeid dat alles fout is. Als minderjarige moest ik me op mijn studies focussen en als ik eens zei dat ik een jongen leuk vond, was het meteen een kruisverhoor, terwijl ik dat enkel vriendschappelijk zag.

Als ik met een jongen gesproken had, moest ik van mijn moeder meteen in een koud bad zitten als penitentie en er me van bewust zijn dat ik AIDS kon krijgen als ik nog een pak verder ging. Seks hoorde enkel toe aan mensen die volwassen waren en een gezin konden stichten. Als je geen kind kon onderhouden, moest je er niet aan beginnen.

Ik geef toe dat ik seks altijd als iets vies aanzien heb en dat mijn ervaringen me er nog meer van doen afknappen. Anderzijds vind ik ook niet dat het zo vanzelfsprekend moet zijn, zoals het er nu aan toe gaat. Er zijn inderdaad grenzen. Ik vind het er over dat er tegenwoordig meisjes van 17 zijn, die al 9 abortussen ondergaan hebben.

Het spijt me, maar ik vind dat sommige vrouwen door hun losbandigheid geweld op zichzelf plegen. Moet je respect hebben voor vrouwen die zomaar zonder condoom met alle risico's van dien mannen in hun bed lokken?

Ik vind van niet en als ik en man was, zou ik er met een bocht omheen gaan, maar ik heb leren inzien dat mannen anders werken en zwakker staan dan vrouwen. Ze geven makkelijker toe aan hun lusten.

Mijn moeder vind het trouwens tof dat ik geen kinderen kan krijgen, want ik zou volgens haar enkel een rotte moeder zijn. Daarom doet het me soms pijn dat ik vrouwen op café zie hoeren en boeren, terwijl hun kinderen thuis dikwijls uitgehongerd in hun eigen vuil liggen. Dat soort moeder zou ik dus volgens de mijne zijn.
Oud 26 juni 2013, 11:34   #99
Laynee
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
en hoe verklaar je dat het testosterongehalte zich dan blijkbaar enkel kan uiten door het afranselen van een vrouw ipv de muur ? of de appelboom?
Ik zeg altijd: wie een stelling poneert, moet ze ook zelf kunnen verklaren.

Laatst gewijzigd door Laynee : 26 juni 2013 om 11:34.
Laynee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2013, 11:35   #100
Laynee
Banneling

Standaard

[quote=Maori;6693025]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laynee Bekijk bericht
Waar mag u uw wijsheid vandaan halen? De reden dat die logge polderboerinnen niet tot geweld overgaan op kleine ventjes bij verhitte situatie's is net het lage testosteron-gehalte... Precies in de verste verte niet in aanraking geweest met een boek over biologie.
En ik vergoeilijk helemaal niet het geweld tegen vrouwen maar zoek gewoon naar de verklaringen. Natuurlijk ben ik het ermee eens dat een man z'n vrouwelijke partner bij voorkeur nooit slaagt. Ik begrijp zelfs niet hoe je nog intiem wil of kan zijn met iemand die je net als een lastdier hebt afgeranseld. Echt goor, en echt niet mijn ding, hoor.[/QUOTE]

'Bij voorkeur'??

De getuigenissen van Boadicea en Parsprototem niet gelezen? Niet gelezen dat de situatie niet zo simpel is als u het hier voorstelt...was het maar zo simpel.
Dus u wil zeggen dat een man in sommige omstandigheden z'n vrouw wel mag slaan? Of hoe moet ik uw post interpreteren?
Laynee is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be