Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 juni 2013, 21:30   #81
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy Bekijk bericht
En wat is je oplossing dan? Etnische zuivering en alle "bruinen" in kampen steken en uitroeien?
Gij zijt ook nog niet gestorven van een overdrijvinkske zeker ?

Het volstaat om een beetje duidelijkheid te scheppen: 't is hier Vlaanderen, en hier gelden de Vlaamse gewoontes. Doe mee, en 't is okee; vindt ge het niet plezant, keer naar je thuisland. Vlaanderen, love it or leave it.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2013, 03:19   #82
Doomy
Minister-President

Doomy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

Het volstaat om een beetje duidelijkheid te scheppen: 't is hier Vlaanderen, en hier gelden de Vlaamse gewoontes. Doe mee, en 't is okee; vindt ge het niet plezant, keer naar je thuisland. Vlaanderen, love it or leave it.

.
Voor de meesten hier zullen "de bruinen" en hun nakomelingen nooit autochtonen zijn, zelfs als het al de 2de of 3de generatie is die hier geboren is en ze goed geïntegreerd zijn. Naar waar moeten ze worden teruggestuurd als Vlaanderen/België simpelweg hun "thuisland" is omdat ze hier geboren en opgegroeid zijn? Of hebben alleen blanke mannen en vrouwen het recht op het label "autochtoon", op het label "normaal", en op de bijbehorende privileges zoals gekanker op alles dat hen niet aanstaat en op alles wat "anders" is?
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg

Laatst gewijzigd door Doomy : 25 juni 2013 om 03:23.
Doomy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2013, 03:28   #83
Doomy
Minister-President

Doomy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ik ben die moslims kotsbeu

U alleen niet hoor maar u durft het tenminste te schrijven.
Pfff... alsof je zo'n held moet zijn om dit in alle anonimiteit neer te schrijven. Ik vraag mij af hoeveel van die forumhelden het in het gezicht van die moslims durven zeggen als ze vlak voor hen staan.
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg
Doomy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2013, 06:32   #84
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor de meesten hier zullen "de bruinen" en hun nakomelingen nooit autochtonen zijn, zelfs als het al de 2de of 3de generatie is die hier geboren is en ze goed geïntegreerd zijn. Naar waar moeten ze worden teruggestuurd als Vlaanderen/België simpelweg hun "thuisland" is omdat ze hier geboren en opgegroeid zijn? Of hebben alleen blanke mannen en vrouwen het recht op het label "autochtoon", op het label "normaal", en op de bijbehorende privileges zoals gekanker op alles dat hen niet aanstaat en op alles wat "anders" is?
Bij mijn weten ben jij de enige die met die oplossing komt aandraven:
Citaat:
En wat is je oplossing dan? Etnische zuivering en alle "bruinen" in kampen steken en uitroeien?
Maar als ge zo nodig wilt terugsturen lijkt mij dat geen probleem.
Het schijnt dat uw nationaliteit op uw paspoort staat.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2013, 06:34   #85
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Dat koop ik daar uiteraard niet.
Maar het is gewoon nog belachelijk uw kip aan 10 euro de kilo. Of zelfs 15 soms.
Terwijl het evengoed 4 �* 6 euro kan zijn.
"Daar kom ik niet hoor, met al die lochtonen..."
Waar kost de kip 15 euro / kg?
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2013, 07:05   #86
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Pfff... alsof je zo'n held moet zijn om dit in alle anonimiteit neer te schrijven.
Vind je het zelf niet erg dat je die mening niet meer vrij kan uiten zonder risico op juridische represailles?

Citaat:
Ik vraag mij af hoeveel van die forumhelden het in het gezicht van die moslims durven zeggen als ze vlak voor hen staan.
Je geeft toe dat er moed voor nodig is om deze mening te uiten tegenover de betrokken personen.
Is dat niet erg dat zoiets niet kan zonder schrik voor fysieke represailles?
Oud 25 juni 2013, 07:09   #87
69kk
Partijlid

Standaard Moslims Kotsbeu?

De echte schuldigen zijn niet de moslims maar onze eigen politiekers die nu stokoud zijn zoals ik en die ons opgezadeld hebben met horden moslims en niets ondernomen hebben om deze mensen op tijd terug te sturen en/of te dom waren om een beleid te voeren tot integratie in de autochtone samenleving. Van deze belgische non-politiek erft de huidige generatie nu alle problemen.
69kk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2013, 07:40   #88
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 69kk Bekijk bericht
De echte schuldigen zijn niet de moslims maar onze eigen politiekers die nu stokoud zijn zoals ik en die ons opgezadeld hebben met horden moslims en niets ondernomen hebben om deze mensen op tijd terug te sturen en/of te dom waren om een beleid te voeren tot integratie in de autochtone samenleving. Van deze belgische non-politiek erft de huidige generatie nu alle problemen.
ik denk dat de echte schuldigen de bewoners van dit land zijn. zij kiezen de politiekers naar het programma van hun partij.
dus niet kankeren op de politiekers. de burger kiest het beleid. dus kankeren op de kiezer!
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2013, 07:48   #89
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand Bekijk bericht
ik denk dat de echte schuldigen de bewoners van dit land zijn. zij kiezen de politiekers naar het programma van hun partij.
dus niet kankeren op de politiekers. de burger kiest het beleid. dus kankeren op de kiezer!
Denk je dat de kiezer dat gevraagd heeft om moslims binnen te halen als tijdelijk werknemers die we dan niet meer buiten kregen? Dat is europees bedisseld en er waren zelfs speciale akkoorden nodig zodat die moslims wel mochten komen, ze vreesden dat ze zouden verwesteren. bv in 1970 werd voor het eerst inteelt toegelaten en dezelfde rechten voor de islam als voor de katholieken.

Hebben wij daar ooit voor kunnen stemmen? Nu stemmen we voor het tegendeel, ik ben benieuwd of we dat nu ook kunnen terugdraaien.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2013, 07:58   #90
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voeren politiekers dan uitsluitend hun programma uit ?
Dat is nieuw voor mij.
Ik heb alvast nooit voor een partij gestemd die het invoeren van gastarbeiders in hun programma staan hadden.

Laatst gewijzigd door Bobke : 25 juni 2013 om 08:02.
Oud 25 juni 2013, 08:04   #91
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat klopt langs geen kanten.
Wij kiezen enkel politici, die beloften maken.
Dat garandeert echter hoegenaamd niet dat die verkozen politici hun beloften houden, of waarmaken.
Het is dus héél onterecht om naar de kiezer als schuldige te wijzen voor de import van moslims.
Oud 25 juni 2013, 08:25   #92
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2013, 08:28   #93
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ga u zelfs meer zeggen, de toestand nu (na VIJFTIG JAAR migratie) is zelfs veel slechter dan ze ooit is geweest. Tot zover de "integratie" waar jij het over hebt.
Brussel (de 19 gemeenten, eh) bijvoorbeeld, is na vijftig jaar migratie voor drievierde herschapen tot één groot rampgebied waar meer "no-go zones" zijn dan aangename woonwijken. Nog tien jaar en Brussel zal één grote "Soek" zijn.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 25 juni 2013 om 08:36.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2013, 09:03   #94
plakker
Minister

plakker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Ik ga u zelfs meer zeggen, de toestand nu (na VIJFTIG JAAR migratie) is zelfs veel slechter dan ze ooit is geweest. Tot zover de "integratie" waar jij het over hebt.
Brussel (de 19 gemeenten, eh) bijvoorbeeld, is na vijftig jaar migratie voor drievierde herschapen tot één groot rampgebied waar meer "no-go zones" zijn dan aangename woonwijken. Nog tien jaar en Brussel zal één grote "Soek" zijn.
Jammer genoeg... ²
plakker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2013, 09:06   #95
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor de meesten hier zullen "de bruinen" en hun nakomelingen nooit autochtonen zijn, zelfs als het al de 2de of 3de generatie is die hier geboren is en ze goed geïntegreerd zijn.
U ijlt.

De 2e en 3e generatie (als we die getallen mogen gebruiken, want door de huwelijksinstroom blijft het eigenlijk een constante 1e generatie) is MINDER geintegreerd dan vijftig jaar geleden.

Laatst gewijzigd door Karel Martel B : 25 juni 2013 om 09:06.
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2013, 09:37   #96
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Amai, als ik u moet geloven dan haten "ze" de bruin bijna even erg als dat jij alles haat wat Vlaams is.
Oud 25 juni 2013, 10:11   #97
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onzin. De burger heeft geen enkele inspraak in:

- welke programma's de partijen voorstellen
- welke partijen er uiteindelijk in de regering komen (m.a.w. welke coalitie er gevormd wordt)
- wat er in het regeerakkoord komt
- welke beloftes er gehouden worden, welke er gebroken worden, wat er achteraf nog allemaal bijkomt
- ...

Dat de burger het beleid kiest, is gewoon absurd.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2013, 10:18   #98
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht

- welke partijen er uiteindelijk in de regering komen (m.a.w. welke coalitie er gevormd wordt)
- welke beloftes er gehouden worden, welke er gebroken worden, wat er achteraf nog allemaal bijkomt
- ...

Het is in ieder geval mijn fout niet , ik stem al 25 jaar VB.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2013, 11:52   #99
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht

- ...

absurd is hetgeen u poneert.
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2013, 11:56   #100
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
absurd is hetgeen u poneert.
Ik vind er niets absurd aan.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be