Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 27 juni 2013, 09:51   #81
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cherieke Bekijk bericht
Ja ja scherm maar wat met wettekes, als t in uw voordeel ligt, weet ge t wel he !
maw, niet alle Belgen zijn gelijk voor de wet? waar maak je het onderscheid?
Oud 27 juni 2013, 09:51   #82
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
ach zolang er maar kweekprogramma's blijven voor de indische olifant en de afrikaanse olifant, de siberische tijger en de indische tijger of de bosolifant en zijn indische tegenhanger, kan het allemaal geen kwaad.

Laten we vooral de homo sapiens zo ondivers mogelijk maken. Kwestie van allemaal even bruin en allemaal even lomp. Dan zijn de linkiewinkies pas gelukkig.
wat is er mis met Stromae?
Oud 27 juni 2013, 09:52   #83
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Stel je voor, binnenkort zien we er allemaal zo uit:

sorry, ik doe geen strik aan!
Oud 27 juni 2013, 09:53   #84
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, dat is heel erg als er geen zuivere blanke meer rondloopt, niet alleen centen kwijt, maar ook nog ons ras.
Voor ziektes - bloedvermenging - zal het ook al ni gezond zijn op medisch vlak. Op de duur werkt geen enkele medicatie meer.
Maar je wijkt weer af van de centen die jullie van ons afpakken op elk vlak.

Trouwen, over wat begin je nu weer, afwijken is ideaal om van het oorspronkelijk idee af te wijken !
ik neem centen van jou af? bij mijn weten was jij net diegene die werkloos is of geniet van een andere uitkering, wat was het nu juist weer? ik werk hoor, betaal belastingen en steeds meer trouwens.
Oud 27 juni 2013, 09:54   #85
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Ik denk dat Stromae inderdaad ver verheven is boven alle racistische roepers op dit forum, ja. Wie als racist de menselijkheid in zichzelf negeert, plaatst zichzelf in een ondermenselijke status.

Er is echter altijd inkeer mogelijk. Je moet gewoon terug erkennen dat je een lid van de mensheid bent en het racisme verdwijnt vanzelf.

Let op: wanneer ik mensen op de negeerlijst zet, betekent dat niet dat ik alles wat ons als mensen bindt, negeer. Het betekent gewoon dat zij momenteel in een negativiteit vervat zitten die je alleen maar kunt negeren. Ertegenin gaan versterkt die negativiteit alleen maar. Negeer hen, zoals je een kind dat buiten zinnen is, negeert. Als zij de negativiteit dan afzweren en opnieuw hun medemens als mens bekijken, is weer een dialoog mogelijk.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.

Laatst gewijzigd door Kallikles : 27 juni 2013 om 09:59.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2013, 10:05   #86
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je werkt ? Ben je dan buitenlander die de belg zijn job afpakt of vind je dat een vanzelfsprekend recht ? Wat ik precies doe, gaat je niet aan, trouwens ik ben wel in MIJN land, niet in het jouwe !
En wie is belg een buitenlander bijtreedt is goed gek !!!
maakt het uit of ik buitenlander ben of niet? en waarom is dat jouw land maar niet het mijne?
Oud 27 juni 2013, 10:06   #87
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
De ene noem je debiel.
Hoe noem je iemand die over de zuiverheid van het ras begint? Laat ons dan hopen dat die debiel is, hé. De nazi-leiders waren verre van debiel en hebben dan ook miljoenen doden op hun geweten. Dan toch liever debiel dan massamoordenaar zou ik zo zeggen.

Citaat:
De andere die je moeilijk debiel kan noemen en die met argumentatie komt en die je als een gelijkwaardige gepsrekspartner wil beschouwen weiger je de discussie en stoot hem liever voor het hoofd met een schurftige opmerking.
"La bave du crapaud n'atteint pas la blanche colombe dans son vol" is geen schurftige opmerking, maar een reactie op de ad hominem opmerking die je maakte: ik kaats gewoon de negativiteit terug.

Ook heb je in je apologie voor de NAVO-massamoorden of ook hieronder nooit weinig blijk gegeven van enig besef van de gelijkwaardigheid der mensen.

En hieronder komen je antisemistische vooroordelen weer tot uiting; je hebt ergens "moslim" horen waaien en zonder gêne discrimineer je dus je discussiepartner op die basis:

Citaat:
Goed bezig.

Beschouwt u zich zelf als een 'hoogvliegende' - lees verheven boven de kuffar - échte moslim? Dat zou pas veelzeggend zijn.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:

Laatst gewijzigd door Kallikles : 27 juni 2013 om 10:10.
Oud 27 juni 2013, 10:08   #88
Sean
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Ja, dat is heel erg als er geen zuivere blanke meer rondloopt, niet alleen centen kwijt, maar ook nog ons ras.
Voor ziektes - bloedvermenging - zal het ook al ni gezond zijn op medisch vlak. Op de duur werkt geen enkele medicatie meer.
Maar je wijkt weer af van de centen die jullie van ons afpakken op elk vlak.

Trouwen, over wat begin je nu weer, afwijken is ideaal om van het oorspronkelijk idee af te wijken !
Zuivere blanke?
Heb jij daar een meetinstrument voor?
Sean is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2013, 10:08   #89
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
maakt het uit of ik buitenlander ben of niet? en waarom is dat jouw land maar niet het mijne?
Volgens hem ben je, als je anders dan hem denkt, ofwel buitenlander - en dan heb je niets te zeggen, tenzij afwachten dat men je komt afvoeren naar het KZ-lager, ofwel "Judenfreund", en in dat geval ben je nog erger en moet je zeker afgevoerd worden.

Nu mijn vraag aan jou: heeft het zin om met zulke mensen te discussiëren? Denk je dat zulke mensen weten wat het begrip "discussie" betekent?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 27 juni 2013, 10:09   #90
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sean Bekijk bericht
Zuivere blanke?
Heb jij daar een meetinstrument voor?
Rassenkunde natuurlijk!

Wacht maar tot hij zijn eigen schedel gaat meten...
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 27 juni 2013, 10:10   #91
Sean
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nickb Bekijk bericht
http://www.youtube.com/watch?feature...&v=RT49NZhJq6M (met Nederlandse ondertitels)

Deze imam verwoord wat alle moslims denken. Ik kan het niet beter verwoorden.
Wie al dan niet een echte moslim is moeten ze zelf onder elkaar maar uitmaken.
Het enige wat mij in deze kwestie interesseert is welke levensruimte is er voor mijn overtuiging.
Sean is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2013, 10:13   #92
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Volgens hem ben je, als je anders dan hem denkt, ofwel buitenlander - en dan heb je niets te zeggen, tenzij afwachten dat men je komt afvoeren naar het KZ-lager, ofwel "Judenfreund", en in dat geval ben je nog erger en moet je zeker afgevoerd worden.

Nu mijn vraag aan jou: heeft het zin om met zulke mensen te discussiëren? Denk je dat zulke mensen weten wat het begrip "discussie" betekent?
het heeft altijd zin om de onzin van anderen te counteren anders denken ze nog dat iedereen denkt zoals zij.
Oud 27 juni 2013, 10:15   #93
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
wat met moslims die drinken, uitgaan, gokken, trouwen met een niet-moslim, geen hoofddoek dragen of hun vrouw niet verplichten om die te dragen, maar wel de ramadan volgen, wel nog naar de moskee gaan bij speciale gelegenheden? allochtoon?

en nu spreek ik over mensen die ik ken hé, geen fictieve voorbeelden, geen veralgemeningen.
raar toch dat voor sommigen de religieuze overtuiging als raskenmerk wordt beschouwd, zelfs zonder dat de religieuze opdrachten worden uitgevoerd.
Waarom zou iemand die niet leeft volgens islamitische regels als moslim worden beschouwd als hij/zij die regels niet volgt? Iemand die zich doodnormaal westeuropees gedraagt is m.i. geen allochtoon. Net zomin als Hafid Bouazza als allochtoon wordt aanzien, of dat Afshin Elian primair als Iranier is gekend.

Alles hangt af van de manier waarop de mensen zichzelf wensen te profileren (wetenschappelijke studie uit de VS ivm hoe de "colored" people zichzelf zien: als black/white/colored..... hangt af van hun eigen inzicht. Obama die de geschiedenis wil ingaan als eerste "zwarte" president is gewoon even zwart als blank vermits hij een blanke moeder had. Maar blijkbaar komt het voor hem beter uit zich als zwarte te profileren.
Kinderen van blanke moeders en allochtone vaders kiezen ook zelf welke richting ze uitwillen: Kherbache kan niet laten te pas en onpas haar "algerijnse" roots te vernoemen... ik ken een aantal gemengde kinderen die zich op en top belgisch voelen en er zo uitzien, waarbij enkel hun exotische achternaam wijst op de afkomst van hun vader. Raar dat in het geval de moeder exotische afkomst heeft en de vader gewone belg dat er dan ineens geen sprake meer zou zijn van "tussen twee werelden" gekneld zitten. Me dunkt hangt het dus allemaal af van hoe ze zichzelf wensen te profileren.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2013, 10:15   #94
JeeBee
Minister-President

JeeBee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"La bave du crapaud n'atteint pas la blanche colombe dans son vol" is geen schurftige opmerking, maar een reactie op de ad hominem opmerking die je maakte: ik kaats gewoon de negativiteit terug.

Ook heb je in je apologie voor de NAVO-massamoorden of ook hieronder nooit weinig blijk gegeven van enig besef van de gelijkwaardigheid der mensen.

En hieronder komen je antisemistische vooroordelen weer tot uiting; je hebt echter "moslim" horen waaien en zonder gêne discrimineer je dus je discussiepartner op die basis:
Je moet toch echt je eigenwaan eens laten varen en tot de werkelijkheid komen.

Ik weiger geen discussie, dat doe jij. En dan verwijt je mij negativiteit.

Navo massa 'moorden' en een apologie van mij daaromtrent? Het zou me verbazen. Misschien verschillen we wat van mening over de definitie van 'moord'.

Antisemitische vooroordelen van mij? ik heb hogerop nog de hand uitgestoken naar de mens-moslim (die overigens niet noodzakelijk semiet is) en tegelijkertijd de verantwoordelijkheid doorgeschoven naar mogelijke maar volledig juiste interpretaties van de islam.

Kortom, je bazelt.

Je bent of onmachtig om correcte reacties te plaatsen of je bent van slechte wil.
Oud 27 juni 2013, 10:17   #95
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jazeker maakt dit iets uit. Als je geen buitenlander bent, wordt het hoog tijd dat je ogen zien wat er te zien is vooraleer het helemaal te laat is.
En ons land is ons land, het jouwe is het jouwe.

En als je dan toch hier wil blijven, blaas niet zo hoog van de toren. Hou je mond en wees blij dat je hier mag leven. Maar wees geen parasiet.
Leg geen wetten op aan ons. Weg met die moskeeën. Doe thuis binnen wat je wilt zonder je buur te storen in je bezigheden. Het gaat ons niet aan of het ramadan is of niet.
Hou ons erbuiten.
Stop met kinderen te beïnvloeden in scholen met het offerfeest. Wat gaat ons dat aan. Dat hoort in jullie land niet in het onze !
Stop met te zeggen dat wij naar jullie moeten luisteren.
Stop met het slachtoffer uit te hangen !
Stop met onze economie naar de vaantjes te helpen met het zwartwerk !
Stop met de criminaliteit !
Stop met die hoofddoeken en lange kleren ! Dragen wat wij dragen ! Je bent hier in België niet in een moslimland.
Stop met jobs af te pakken !
Stop met te kweken als de konijnen waardoor er geen plaats meer is in scholen, in gevangenissen, op de werken, overal murwen jullie je tussen, eisen jullie je plaats op maar jullie hebben helemaal niks te willen en nog veel minder te eisen !
Werk je niet, geen inkomen en retour !
Stop met verkiesbare plaatsen in te nemen !
Dan mag je leven als mens, je bent een mens dus je hebt het recht als mens te leven maar niet ten koste van andere mensen !!!
dus alle allochtonen, of ze nu moslim, atheïst, katholiek, hindoe, wit, zwart, geel of rood zijn, doen dat allemaal? en moeten hier allemaal buiten?

en wat met autochtonen die kweken als konijnen, crimineel zijn, hun vrouw afslaan en uitbuiten, in het zwart werken (Belgische sport trouwens), parasiet zijn?
Oud 27 juni 2013, 10:19   #96
g_z
Parlementslid

g_z's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Iedereen dat wat men wilt, zolang men het in eigen land doet. En moet ik nu echt applaudisseren omdat je een moslim kent die drinkt, gokt, modern wil doen ?
Het is voor je dood te lachen. Zo schijnheilig. Doen of men de koran volgt en een goeie moslim is, de schijn ophouden met idd naar de moskee te gaan bij speciale gelegenheden en waarom ? Ooooh zeggen die anderen zie eens wat een voorbeeldige moslim hier is, en getrouwd en kindjes ? perfecte gezinsman. Moeten we nu allen in de handjes klappen ??? Noem het allochtoon, niet-belg, profiteur, parasiet of hoe je ook maar wilt, feit blijft dat jullie altijd de discussie willen leggen op wij zijn ook maar mensen en zie is hoe goed we zijn, om te verdoezelen dat jullie geld van ons afnemen en om te verantwoorden dat jullie hier mogen wonen, leven en veel van onze samenleving afpakt. MAar daar hebben jullie zeker geen moeite mee ? Integendeel, jullie vinden het nog grappig ook !

waaruit kun je opmaken dat iets uberhaubt grappig gevonden wordt

of is er iets dat ik in voorgaande posts niet gelezen heb

volgens mij kan ik concluderen dat iemand begaan behoort te zijn met een ander voordat deze begaan is met zich zelf

elk weet zelf dondersgoed wat goed is voor zichzelf of niet
alsof het pijn doet om iets toe te geven
of is het de waarheid dat pijn doet

want ik proef namelijk pijn in je post maar kan me natuurlijk ook vergissen
en verder heb ik geen zin om over pijn te praten, waar het vandaan komt, voedingsbodem
etc etc

maar dan zou dit betekenen dat ik fout zit en egocentrisch bezig ben,
want waarom zou de een meer waard zijn dan een ander en op welke manier zou men hier moeite voor behoren te doen om nadering te zoeken in wederzijdse gewenste vrijheid

indien je wil terug reageren kan dat natuurlijk, maar vriendelijk vraag ik je om eerst te begrijpen wat ik heb geschreven voor een effectief respons

en anders kun je altijd alle eer aan jezelf behouden als je begrijpt wat ik bedoel

en anders heb ik gewoon pech, haha

capiche
g_z is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2013, 10:20   #97
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
raar toch dat voor sommigen de religieuze overtuiging als raskenmerk wordt beschouwd, zelfs zonder dat de religieuze opdrachten worden uitgevoerd.
Waarom zou iemand die niet leeft volgens islamitische regels als moslim worden beschouwd als hij/zij die regels niet volgt? Iemand die zich doodnormaal westeuropees gedraagt is m.i. geen allochtoon. Net zomin als Hafid Bouazza als allochtoon wordt aanzien, of dat Afshin Elian primair als Iranier is gekend.

Alles hangt af van de manier waarop de mensen zichzelf wensen te profileren (wetenschappelijke studie uit de VS ivm hoe de "colored" people zichzelf zien: als black/white/colored..... hangt af van hun eigen inzicht. Obama die de geschiedenis wil ingaan als eerste "zwarte" president is gewoon even zwart als blank vermits hij een blanke moeder had. Maar blijkbaar komt het voor hem beter uit zich als zwarte te profileren.
Kinderen van blanke moeders en allochtone vaders kiezen ook zelf welke richting ze uitwillen: Kherbache kan niet laten te pas en onpas haar "algerijnse" roots te vernoemen... ik ken een aantal gemengde kinderen die zich op en top belgisch voelen en er zo uitzien, waarbij enkel hun exotische achternaam wijst op de afkomst van hun vader. Raar dat in het geval de moeder exotische afkomst heeft en de vader gewone belg dat er dan ineens geen sprake meer zou zijn van "tussen twee werelden" gekneld zitten. Me dunkt hangt het dus allemaal af van hoe ze zichzelf wensen te profileren.
wie ben jij in feite om te bepalen wie een moslim is en wie niet?

en vanaf wanneer gedraag je je doodnormaal westeuropees? kan je daar iets meer uitleg over geven? kwestie van zeker te zijn dat ik zelf wel doodnormaal westeuropese gedragingen heb hé.....
Oud 27 juni 2013, 10:20   #98
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
het heeft altijd zin om de onzin van anderen te counteren anders denken ze nog dat iedereen denkt zoals zij.
Veel succes!
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 27 juni 2013, 10:21   #99
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Veel succes!
en kom, het is nog plezant ook hé.....
Oud 27 juni 2013, 10:25   #100
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat gaat jou niet aan, dit gebeurt in ons land, niet in het jouwe. Ga het daar uitleggen maar blijkbaar kan je daar niet genoeg pakken, dat kom je hier doen, dat is makkelijker en dan nog permitteren om de mensen hier te bekritiseren.
Je moet niet van onderwerp veranderen of ni weer wijzen naar een ander om jezelf te verschonen. Profiteren doe je ten top en je vind het nog normaal ook !
wie ben jij om te zeggen dat dit niet mijn land is? en wat heb ik dan "gepakt"? waar profiteer ik?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be