Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 juli 2013, 12:48   #81
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Dat is waar, dat zou inderdaad stom zijn. Hij liegt ook niet, er staat gewoon weinig informatie, er zijn zoveel soorten handelsingenieur en dan die combinatie met een bussines school is toch ongewoon. Waarom heb je een bussines school nodig om handelsingenieur te studeren aan de unief?
Inderdaad.
Al de rest is irrelevante zever.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2013, 12:57   #82
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
ASS heeft niets te maken met Gilles de la Tourette.
Volgens mijn psychiaters wel, maar goed, ik ga er niet over strijden, want dan begin je toch maar weer te schelden.
Oud 7 juli 2013, 13:07   #83
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is waar, dat zou inderdaad stom zijn. Hij liegt ook niet, er staat gewoon weinig informatie, er zijn zoveel soorten handelsingenieur en dan die combinatie met een bussines school is toch ongewoon. Waarom heb je een bussines school nodig om handelsingenieur te studeren aan de unief?
Volgens de site is de studierichting handelsingenieur eerst 3 jaar bachelor opleiding en dan 2 jaar om er master van te maken. De Croo heeft er 5 jaar gezeten dus zou hij master moeten hebben tenzij hij 1 of meer jaar heeft 'blijven zitten' en gestopt is bij bachelor.

http://www.vub.ac.be/infoover/onderw...f-handels.html

http://www.vub.ac.be/downloads/2013%...re_A4%20HI.pdf
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2013, 13:14   #84
Woordenaar
Burgemeester

Woordenaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens de site is de studierichting handelsingenieur eerst 3 jaar bachelor opleiding en dan 2 jaar om er master van te maken. De Croo heeft er 5 jaar gezeten dus zou hij master moeten hebben tenzij hij 1 of meer jaar heeft 'blijven zitten' en gestopt is bij bachelor.

http://www.vub.ac.be/downloads/2013%...re_A4%20HI.pdf
=> Van een persoon met zulk een 'indrukwekkend' studieverleden zou men dan toch mogen verwachten dat hij de termen 'confederalisme, Vlaamse Resoluties, ideologie en liberaal partijprogramma' zou begrijpen.
Wat dat betreft kent hij wel zeer goed de begrippen 'inconsequentie, verloochening, kiezersbedrog en machtswellust'.
Hulde..
Woordenaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2013, 13:15   #85
Woordenaar
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pie1je Bekijk bericht
Misschien heeft hij er de stekker uitgetrokken en is dan voor elektricien gegaan. Beenhouwer mocht niet van maman.
=>
Oud 7 juli 2013, 13:15   #86
Woordenaar
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Vindt gij de Croo zijn cv indrukwekkend?
=> Neen, de aanhalingstekens zouden moeten aangegeven hebben dat het sarcastisch was bedoeld.
Oud 7 juli 2013, 13:26   #87
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit is toch een afzonderlijke topic waard, algemeen wordt, sorry, werd aanvaard dat Fluppe toch 1 diploma heeft gehaald in Stanford waar hij een jaar aan gewerkt heeft. Volgens wiki en vacature is dit een "Master of Arts in Political Science".
http://www.vacature.com/blog/het-cv-van-prins-filip

Volgens de FAQ van de Standford site lezen we een ander verhaal ...

https://politicalscience.stanford.ed...e-students/faq

"Can I get a master’s degree from the Department of Political Science?

The Department does not offer a terminal master’s degree. Applicants interested in a master’s degree should look into the Fred Dorsey Program in International Policy Studies or the Master’s Degree in Public Policy. Current doctoral students from within the Department or in another University department may apply for an Master of Arts in Political Science during the course of their Ph.D. program. Master's candidates must take 45 units of course work, and 25 of those units must be in graduate seminars. There is no examination or thesis requirement. "

Als ik het goed begrijp bestaat dit diploma niet tenzij als onderdeel van een Ph.D. programma wat de prince niet heeft, voor een 'Master of Arts in Political Science' moet je gewoon 45 units actief volgen tijdens een Ph.D. programma zonder dat je dan nadien een examen of thesis moet afleggen.

WTF

10 minuten Google zoeken en ik heb meer onderzoeksjournalistiek gedaan dan de kranten, die gaan er nog steeds van uit dat hij echt een diploma heeft gehaald. Dat heeft hij inderdaad maar dan wel eentje zonder examen of bewijs van kennis, prachtig gedaan Philippe.

Nu, die info kan achterhaald zijn of info die ik niet gevonden heb maar voorlopig kunnen we er nog steeds veilig van uit gaan dat onze inteelt koning een dommekloot is en blijft.
Alweer een zinvolle bijdrage van bonbon...
Oud 7 juli 2013, 13:59   #88
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Alweer een zinvolle bijdrage van bonbon...
Dank u voor uw gebruikelijke bijdrage
Oud 7 juli 2013, 14:16   #89
R.Verhiest
Gouverneur

R.Verhiest's schermafbeelding

Standaard

Ik stel voor iedereen met 10.000 postings op dit forum een diploma
"bachelor in free political arts" te geven en iedereen met 100.000 postings een diploma
"master in free political arts"
verder zou ik een commissie instellen onder voorzitterschap van Maarten Malaise
aangevuld met alle masters, die als bevoegdheid heeft om "Doctors Honoris Causa" te benoemen. Deze moeten door ten minste 100 gewone forumleden voorgedragen worden en een volle week "forummer van de week" geweest zijn.

verder stel ik voor alle draden over het vorstenhuis naar K&K te verwijzen.
R.Verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2013, 14:25   #90
Woordenaar
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door R.Verhiest Bekijk bericht
Ik stel voor iedereen met 10.000 postings op dit forum een diploma
"bachelor in free political arts" te geven en iedereen met 100.000 postings een diploma
"master in free political arts"
verder zou ik een commissie instellen onder voorzitterschap van Maarten Malaise
aangevuld met alle masters, die als bevoegdheid heeft om "Doctors Honoris Causa" te benoemen. Deze moeten door ten minste 100 gewone forumleden voorgedragen worden en een volle week "forummer van de week" geweest zijn.

verder stel ik voor alle draden over het vorstenhuis naar K&K te verwijzen.
=> Maak er een enquête van, dan kan er democratisch over gestemd worden.
Oud 7 juli 2013, 14:41   #91
Le Téméraire
Provinciaal Statenlid

Le Téméraire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vele handelsingenieurs (zoals ikzelf) gaan na het behalen van hun master nog eens naar een chique business school voor het halen van een extra master (master na master). Dat staat chique en is een mooi ticket naar een hogere managementpositie. Persoonlijk heb ik dat (nog) niet gedaan. Mijn ouders hadden helaas geen 30.000 euro veil voor een jaartje Vlerick.
Le Téméraire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2013, 16:51   #92
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Le Téméraire Bekijk bericht
Vele handelsingenieurs (zoals ikzelf) gaan na het behalen van hun master nog eens naar een chique business school voor het halen van een extra master (master na master). Dat staat chique en is een mooi ticket naar een hogere managementpositie. Persoonlijk heb ik dat (nog) niet gedaan. Mijn ouders hadden helaas geen 30.000 euro veil voor een jaartje Vlerick.
Wat is dat nog waard, enkel prestige of in geval de Croo een manier om toch nog een amerikaanse master in je cv te kunnen zetten omdat het hier niet gelukt is. Daar ga in toch van uit volgens de gegevens op z'n site.

Laatst gewijzigd door BonBon : 7 juli 2013 om 16:54.
Oud 7 juli 2013, 17:06   #93
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Die zijn niet te tellen denk ik, laten we eens kijken naar ALEXANDER DE CROO.

http://www.alexanderdecroo.be/over-alexander/

Dit zijn de studies van Alexander De Croo volgens z'n eigen website

1993-1998 Handelsingenieur, Vrije Universiteit Brussel
handelsingenieur is een studie van 5 jaar waarvan 2 jaar een Master opleiding.
Moest hij die master-proef gehaald hebben zou dat toch in z'n overzicht staan zou je denken, hij heeft er waarschijnlijk dus gewoon school gelopen, geen master in Handelsingenieur.

1988-1993 Koninklijk Atheneum Ronse
geen diploma blijkbaar, school gelopen zonder diploma, wat een prestatie voor een curriculum vitae van een politieker. Hij zal wel een diploma middelbaar hebben maar we weten dus niet in welke richting, kan evengoed Latijn, algemeen, technische of sociale richting zijn.

2002-2004 Master in Business Administration, Kellogg School of Management (Chicago)
http://www.kellogg.northwestern.edu
Voor zover ik kan zien is dat een business school met 2-jaar programma's waar geen examens worden afgenomen, het 2-jaar "Master" programma van De Croo is dus waarschijnlijk 2002-2003/2003-2004 en zijn master is net zoals van prins Filips een aanwezigheidsattest als onderdeel van een volledig PhD programma dat hij natuurlijk niet heeft.

Heel z'n curriculum vitae is dus louter een opsomming van de scholen waar hij gezeten heeft maar niet de diploma's die hij gehaald heeft, waarschijnlijk heeft hij geen enkele diploma behalve eventueel algemeen middelbaar.
Nu ben je echt aan het zeveren...
Natuurlijk heeft hij zijn diploma middelbaar, anders kon hij zich zelfs niet inschrijven voor zijn studies handelsingenieur. En natuurlijk haalde hij zijn licentiaat (master) of hij zou het zelfs niet mogen vermelden. Zonder licentiaatsdiploma met voldoende goede resultaten kun je je zelfs niet inschrijven aan de betere MBA opleidingen in de states. De Kellogg school is één van de top MBA opleidingen in de states.

Als je voorbeelden wil van dommekloten in de politiek die zichzelf diploma's toedichten kun je beter naar vlaams blok kijken waar Philip De Winter nooit door zijn eerste kandidatuur geraakte en dan maar later een ersatz diploma is gaan kopen van journalistiek aan een betaal school. Of Anissa Temsamani van de sp-a die zichzelf een kandidatuurs diploma had toegedicht terwijl ze haar examens niet met vrucht had afgelegd.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2013, 17:19   #94
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Hey, ik ga maar voort op de website van De Croo zelf, als die daar niet meer info plaatst dan is dat niet mijn schuld.

Dus volgens jou heeft hij een master Handelsingenieur, Vrije Universiteit Brussel maar vond hij dat niet nodig om "master" te vermelden op z'n site, maar vond hij het wel nodig om Master aan de Kellogs universiteit te vermelden waar geen examen voor nodig is?

Hoe je het ook bekijkt, dat is een vreemde keuze. Maar kijk, ik wil je nog alle gelijk geven, op z'n wiki pagina staat het volgende : "Hij studeerde in 1998 af als Handelsingenieur aan de Vrije Universiteit Brussel (in samenwerking met Solvay Business School)." Hij zou dus z'n diploma handelsingenieur moeten hebben via de universiteit maar in samenwerking met de Solvay Business School, is het dan een bachelor, master, hoge school of nog iets anders? Volgens de website van Solvay, ik denk dat het deze richting is
http://www.solvay.edu/master-economi...ness-economics

Dit zou dus een opleiding moeten zijn van 2 jaar met de bedoeling om verder te studeren. In het 2e jaar moet er een thesis verdedigd worden maar zonder examen. Er is wel een constante evaluatie maar het is niet duidelijk hoe dit juist werkt.

Voor een beknopte cv is dat inderdaad van geen belang maar waar staat die uitgebreide cv dan? Als je die weet staan mag je het wel even posten.
Je bent aan het spartelen. In België kun je je geen diploma toedichten door enkel de lessen te volgen. Het enige dat relevant is, is het behalen van het diploma door de examens met vrucht af te leggen. Is altijd zo geweest.
Oud 7 juli 2013, 17:21   #95
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Uiteraard, ze wordt rijkelijk betaald en haar contract is binnen enkele jaren afgelopen.
zalig, dat bijtende sarcasme.
Oud 7 juli 2013, 17:30   #96
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Weet iemand hoe het met de cases van de dames van den Bossche en temsamani (of iets dergelijks) gesteld is?
dag kleine, hoe is het ? terug een nieuwe nick aangemaakt zie ik.
Ga je deze keer erin slagen wat kalmer te blijven ?
Oud 7 juli 2013, 17:34   #97
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit is toch een afzonderlijke topic waard, algemeen wordt, sorry, werd aanvaard dat Fluppe toch 1 diploma heeft gehaald in Stanford waar hij een jaar aan gewerkt heeft. Volgens wiki en vacature is dit een "Master of Arts in Political Science".
http://www.vacature.com/blog/het-cv-van-prins-filip

Volgens de FAQ van de Standford site lezen we een ander verhaal ...

https://politicalscience.stanford.ed...e-students/faq

"Can I get a master’s degree from the Department of Political Science?

The Department does not offer a terminal master’s degree. Applicants interested in a master’s degree should look into the Fred Dorsey Program in International Policy Studies or the Master’s Degree in Public Policy. Current doctoral students from within the Department or in another University department may apply for an Master of Arts in Political Science during the course of their Ph.D. program. Master's candidates must take 45 units of course work, and 25 of those units must be in graduate seminars. There is no examination or thesis requirement. "

Als ik het goed begrijp bestaat dit diploma niet tenzij als onderdeel van een Ph.D. programma wat de prince niet heeft, voor een 'Master of Arts in Political Science' moet je gewoon 45 units actief volgen tijdens een Ph.D. programma zonder dat je dan nadien een examen of thesis moet afleggen.

WTF

10 minuten Google zoeken en ik heb meer onderzoeksjournalistiek gedaan dan de kranten, die gaan er nog steeds van uit dat hij echt een diploma heeft gehaald. Dat heeft hij inderdaad maar dan wel eentje zonder examen of bewijs van kennis, prachtig gedaan Philippe.

Nu, die info kan achterhaald zijn of info die ik niet gevonden heb maar voorlopig kunnen we er nog steeds veilig van uit gaan dat onze inteelt koning een dommekloot is en blijft.

Omdat er geen examen en thesis vereiste is zou Philippe I een dommekloot zijn en blijven ? Bespeur ik hier een fleempje frustatie Bonbon ?

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2013, 21:30   #98
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Je bent aan het spartelen. In België kun je je geen diploma toedichten door enkel de lessen te volgen. Het enige dat relevant is, is het behalen van het diploma door de examens met vrucht af te leggen. Is altijd zo geweest.
Ach, ik heb de Croo er maar bijgehaald omdat hij ook zo'n Amerikaanse master diploma heeft maar hier heeft hij tenminste wel nog een thesis voor moeten maken, weet ik veel wat het allemaal is. Gewoon leuk om die cv zo te ontleden toch?

De Croo moet gewoon niet zo bescheiden zijn, als hij een master heeft in Handelsingenieur dan mag hij dat best vermelden, bij z'n Amerikaanse master diploma (zonder examen??) heeft hij dat wel gedaan.

Laatst gewijzigd door BonBon : 7 juli 2013 om 21:38.
Oud 7 juli 2013, 21:38   #99
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
Omdat er geen examen en thesis vereiste is zou Philippe I een dommekloot zijn en blijven ? Bespeur ik hier een fleempje frustatie Bonbon ?
Frustratie dat we een koning hebben, wat is daar verkeerd aan?

Maar je hebt gelijk, we mogen niet jaloers zijn, al z'n diploma's en het doctoraat zal hij verdiend hebben door te studeren, we mogen daar niet aan twijfelen bij een koning.

Het is gewoon te makkelijk om hem belachelijk te maken en dat moeten wij dan als koning hebben, frustrerend. Het voordeel is wel dat hij België op de kaart kan zetten, hij zal nog voor wereldnieuws zorgen.
Oud 7 juli 2013, 21:45   #100
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Blijkbaar niet bij Amerikaanse masters, ik moet zeggen dat ik ook extra cursussen heb gevolgd en daar was geen examen maar een eindwerk die je moet verdedigen. De master die Fluppe heeft gevolgd was zonder eindwerk of examen omdat het een soort onderdeel is van een PhD, volgens de website van de universiteit toch, zelf ben ik van niets op de hoogte maar echte journalisten mochten dat toch wel al eens uitgespit hebben. Al z'n diploma's stinken en ze zaten te slapen in klas, lijkt me sterk dat hij ook maar in de buurt van een echte master kan komen.

Hoe zit het met Fluppe z'n Engels trouwens, is dat beter dan z'n Nederlands?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be