Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 14 juli 2013, 15:01   #81
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bog Bekijk bericht
Een beetje zoals maddox, circe, BonBon, Vito...

Ondertussen is het nog steeds zo dat het niet klopt dat meer dan 50% van ons rundsvlees halal wordt geslacht.

Maar doe gerust verder, of begin over iets anders...
Wel grappig. vanaf moment 1 geef ik aan dat het halagebeuren waarmee de start is gegeven voor dit topic eigenlijk op de 2rang staat ten opzichte van de realiteit die aantoonbaar is.
Minder goed gebakken vlees op de BBQ is gewoon vragen voor problemen.
Oud 14 juli 2013, 15:02   #82
Bog
Partijlid

Standaard

Even ter informatie:

Citaat:
Minister Laruelle benadrukt dat het Voedselagentschap de veiligheid van halal vlees dat in de voedselketen terechtkomt op dezelfde manier beoordeelt als de geschiktheid voor consumptie van ander vlees. Wel zijn er bij rituele slachtingen twee specifieke aandachtspunten. Bij het kelen, mag de snede uit vrees voor BSE niet zover doorgedreven worden dat het ruggenmerg wordt geraakt. Een eventuele bezoedeling van het vlees ter hoogte van de keelsnede moet worden weggesneden.
Bron:
http://www.vilt.be/Halal_vlees_in_de...eten_is_veilig

Maar jullie hebben uiteraard een bron waarin staat dat het Voedselagentschap eigenlijk vermomde moslims zijn en bijgevolg niet te vertrouwen.
Bog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2013, 15:06   #83
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Wel grappig. vanaf moment 1 geef ik aan dat het halagebeuren waarmee de start is gegeven voor dit topic eigenlijk op de 2rang staat ten opzichte van de realiteit die aantoonbaar is.
Minder goed gebakken vlees op de BBQ is gewoon vragen voor problemen.
dat wil dan niet zeggen dat je met e-coli wordt besmet. Slecht gekoeld vlees geeft ook problemen. ik ben ooit doodziek geweest van BBQ kip en nog eens maar dan in een frietkot van waarschijnlijk Xkeer ontdooide en terug ingevroren steak. In geen van die gevallen ging het over e-coli besmetting. Alhoewel: bij die steak was ik wel doodziek zelfs daags nadien.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2013, 15:11   #84
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Een beetje zoals maddox, circe, BonBon, Vito...

Ondertussen is het nog steeds zo dat het niet klopt dat meer dan 50% van ons rundsvlees halal wordt geslacht.

Maar doe gerust verder, of begin over iets anders...
Ok, pin me maar vast op een cijfer, die 50% in supermarkten zal er tegenwoordig niet ver af zijn want die gebruiken veel import vlees, heb jij info hoeveel het juist is? Nee, natuurlijk niet.

Het feit is dat al dat halal vlees gewoon gemixt wordt met gewoon vlees en dat we daar geen keuze in hebben, dat kun je niet ontkennen.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2013, 15:13   #85
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Even ter informatie:

Bron:

Maar jullie hebben uiteraard een bron waarin staat dat het Voedselagentschap eigenlijk vermomde moslims zijn en bijgevolg niet te vertrouwen.
't Maakt geen fluit uit hoe 'gezond' jouw halavoer wel mag wezen, of hoe 'veilig', 't MOET gelabeld zijn, de consument heeft 't recht om geen halalvoer door de strot gedouwd te krijgen zonder zijn medeweten of toestemming!

Andersom zou er nogal 'n mohamedaanse hysterie losbarsten.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2013, 15:17   #86
Bog
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Ok, pin me maar vast op een cijfer, die 50%
Als je het niet weet, schrijf het dan niet.

Citaat:
in supermarkten zal er tegenwoordig niet ver af zijn want die gebruiken veel import vlees, heb jij info hoeveel het juist is? Nee, natuurlijk niet.
Speculatie! Ik ga niet jouw huiswerk maken.

Citaat:
Het feit is dat al dat halal vlees gewoon gemixt wordt met gewoon vlees en dat we daar geen keuze in hebben, dat kun je niet ontkennen.
Geen keuze? Haha!
Oud 14 juli 2013, 15:17   #87
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Even ter informatie:
Bron:

In die bron staat dat het veilig zou moeten zijn als ze deze en andere extra maatregelen nemen, het vlees wegsnijden van de keelstreek is zeker niet voldoende om het veilig te maken. Die bacterie zit bij haast alle halal slachtingen, het is veilig omdat we alles doorbakken maar rauw kun je niets meer veilig eten.

Kippen zijn quasi 100% halal geslacht en hebben quasi 100% last van die bacteriën, echt gezond hoor. (Voor links zie eerdere berichten in deze thread)
Volgens het ministerie zal er ook geen vuiltje aan de lucht zijn, nochtans bewijzen de tests het omgekeerde, die bacterie wordt niet gezien als een gevaar.
Oud 14 juli 2013, 15:18   #88
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Geen keuze? Haha!
Wat nu weer, beweer je van wel soms? Jij als moslim hebt die keuze wel, wij niet.
Oud 14 juli 2013, 15:18   #89
Bog
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
't Maakt geen fluit uit hoe 'gezond' jouw halavoer wel mag wezen, of hoe 'veilig', 't MOET gelabeld zijn, de consument heeft 't recht om geen halalvoer door de strot gedouwd te krijgen zonder zijn medeweten of toestemming!

Andersom zou er nogal 'n mohamedaanse hysterie losbarsten.
Ik ga akkoord. Het moet gelabeld zijn...

Jij hebt waarschijnlijk al die reacties van circe gemist waarmee ze wilt aantonen dat halal vlees gevaarlijker is. In België wordt het blijkbaar evengoed gecontroleerd als al het andere vlees.
Oud 14 juli 2013, 15:19   #90
Bog
Partijlid

Standaard

Citaat:
Wat nu weer, beweer je van wel soms? Jij als moslim hebt die keuze wel, wij niet.
Ik kan u garanderen dat het vlees dat ik eet, van kip tot schaap, niet halal is.
Oud 14 juli 2013, 15:20   #91
Bog
Partijlid

Standaard

Citaat:
In die bron staat dat het veilig zou moeten zijn als ze deze en andere extra maatregelen nemen, het vlees wegsnijden van de keelstreek is zeker niet voldoende om het veilig te maken. Die bacterie zit bij haast alle halal slachtingen, het is veilig omdat we alles doorbakken maar rauw kun je niets meer veilig eten.
In die bron staat dat het vlees wordt gecontroleerd zoals al het andere vlees.

Citaat:
Kippen zijn quasi 100% halal geslacht en hebben quasi 100% last van die bacteriën, echt gezond hoor. (Voor links zie eerdere berichten in deze thread)
Volgens het ministerie zal er ook geen vuiltje aan de lucht zijn, nochtans bewijzen de tests het omgekeerde, die bacterie wordt niet gezien als een gevaar.
Die link ging over Nederland. We bevinden ons in België. Als ik thuis kip eet is die niet halal geslacht.
Oud 14 juli 2013, 15:21   #92
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik kan u garanderen dat het vlees dat ik eet, van kip tot schaap, niet halal is.
Nee, dat kun je niet, tenzij je alles zelf slacht of letterlijk weet van waar elk stukje vlees komt. Of enkel varken eet, eet je wel eens bewust varkensvlees?
Oud 14 juli 2013, 15:23   #93
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

het probleem is dat enkel het onhygienische halal-vlees gelabeled is, maar dat ONS vlees (hamburgers, worsten, gehakt) ondertussen dus evenzeer halal vlees bevat (of k�*n bevatten) en daar hebben we dus geen controle op.

Uiteraard kunnen we beslissen om enkel nog varkensgehakt, varkensworst en varkenshamburger te eten om besmetting met e-coli te vermijden en verder enkel steak of stoofvlees van rund te eten, maar dan zijn we nog niet 100% zeker dat er geen allah snackbar onverdoofd gemartelde dieren bijzitten..

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2013, 15:24   #94
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
In die bron staat dat het vlees wordt gecontroleerd zoals al het andere vlees.

Die link ging over Nederland. We bevinden ons in België. Als ik thuis kip eet is die niet halal geslacht.
Hier hebben we geen informatie maar het zal evenveel gebeuren, ik zie niet in waarom het hier anders zou zijn. Tenzij je perfect weet waar die kip vandaan komt kun je niet garanderen dat die niet halal geslacht is.
Oud 14 juli 2013, 15:32   #95
Bog
Partijlid

Standaard

Citaat:
Nee, dat kun je niet, tenzij je alles zelf slacht of letterlijk weet van waar elk stukje vlees komt. Of enkel varken eet, eet je wel eens bewust varkensvlees?
Ik weet perfect waar elk stukje vlees dat ik thuis consumeer vandaan komt en waar het wordt geslacht en hoe.

Daar sta je van te kijken, hé. Nu, ik moet er wel bij zeggen dat ik amper vlees eet. Als ik het dan eet, weet ik graag van waar het komt, ja.
Oud 14 juli 2013, 15:40   #96
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ga akkoord. Het moet gelabeld zijn...

Jij hebt waarschijnlijk al die reacties van circe gemist waarmee ze wilt aantonen dat halal vlees gevaarlijker is. In België wordt het blijkbaar evengoed gecontroleerd als al het andere vlees.
'Blijkbaar'...

E- coli in rundvlees...
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2013, 15:53   #97
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik weet perfect waar elk stukje vlees dat ik thuis consumeer vandaan komt en waar het wordt geslacht en hoe.

Daar sta je van te kijken, hé. Nu, ik moet er wel bij zeggen dat ik amper vlees eet. Als ik het dan eet, weet ik graag van waar het komt, ja.
Ik ook maar ik heb niet de connecties die jij hebt, misschien moet ik eens meer rondkijken, niet zo heel ver is er een slager die zelf z'n beesten aankoopt en slacht.
Maar dat zou niet moeten, we hebben recht op duidelijke labels.
Oud 14 juli 2013, 15:54   #98
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
'Blijkbaar'...

E- coli in rundvlees...
En al het kippenvlees, daarom dat ze zo sterk aanraden om het niet rauw te eten.
Oud 14 juli 2013, 15:59   #99
Bog
Partijlid

Standaard

Ik wil nog zeggen dat ik 100% akkoord ga dat er labels moeten zijn, verplicht. Bovendien vind ik ook dat het percentage halalvlees gelijk zou moeten zijn aan het percentage moslimconsumenten (wat niet zo is).
Oud 14 juli 2013, 16:07   #100
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik wil nog zeggen dat ik 100% akkoord ga dat er labels moeten zijn, verplicht. Bovendien vind ik ook dat het percentage halalvlees gelijk zou moeten zijn aan het percentage moslimconsumenten (wat niet zo is).
2

Uiteindelijk hebben we hetzelfde voor ogen, alleen mijn voorbeelden en uitspraken zijn iets minder politiek correct.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be