![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De wagen was nog één van de kleine dingen die een zelfstandige had ondanks zijn hoge belasting. Nu deze ook weg is schiet er niks meer aan over, integendeel geld uitgeven kost nu veel geld. Qua investering is er dus niks nog te investeren als zelfstandige tenzij 1000 boormachines of zo. Wat ook een beetje belachelijk is. Het is al een lang traject van de sossen de zelfstandigen er uit te halen, communistisch gedachtengoed nu eenmaal. Alleen zijn ze er aan voorbij gegaan dat al die zelfstandigen ook personeel te werk stellen en er geen alternatieven zijn. Nu komen de geregistreerde kassa van de horeca, nadien misschien allen zo een kassa? Nu het is niet dat de horeca daar minder koffies van gaat verkopen of zo, het is wel zo dat ze het niet graag meer gaan doen als ze zien dat er geen 20% voor hun zelf overschiet. M.a.w. of de economie nu goed gaat of slecht gaat, de zelfstandigen gaan er massaal hun bijltje bij neerleggen en dat werkt nu als een domino lijn waar iedere vallende steen de volgende neerlegt. U als ondernemer en ik als zelfstandige weten maar al te goed dat we de boel kunnen omhoog brengen of doelbewust naar beneden brengen. Momenteel is het naar beneden brengen. En dat zal niet ophouden.
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe beter je uw kost kan verdienen, hoe minder er van overblijft. Het staat u natuurlijk volledig vrij enkele vb van "goed de kost te verdienen ons als vb te stellen". Als het al zal lukken tenminste.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 2 augustus 2013 om 02:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Indien wel zullen deze geen lang leven beschoren zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarna heeft men nog eens 5 jaar om de zaak te onderzoeken. tussen de fraude en de rechtzetting kan dus 9 jaar 11 maanden en 29 dagen zitten. Daarna vervalt alles. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En was het maar zo dat ik het uit mijn duim gezogen had, dan had ik nu 2.15 miljoen frankjes meer om te bonjouren. Hoe het nu zit weet ik niet. Interesseert me ook niet meer, weg is weg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Banneling
|
![]() Ik had eerste een goedkope en die heeft me bijna het failliet in gedraaid, nu heb ik een goed kantoor maar eigenlijk niet betaalbaar. 2500 euro per jaar voor een kleine zaak is wel erg veel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Een goede Boekhouder is schandalig duur. Normaal moet die zijn geld dubbel terug opbrengen maar het wordt meer en meer een noodzakelijk kwaad. Maar 2500 euro voor een kleine zaak vind ik nog vrij laag. Ik betaal het Boekhoudkantoor een veelvoud er van. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als kleine zelfstandige zoek je u gewoon een boekhouder in bijverdienste.
Als je echter een vennootschap hebt moet je u een accountant zoeken om enige zekerheid te hebben. Maar dat is allemaal theorie hoor. En duur, als puntje bij paaltje komt betaal je gewoon veel geld en of die nu iets opbrengt of niet is twijfelachtig. Zorg in elk geval dat je geen boekhouder hebt die u een rekening courant aan uw broek smeert want dan ben je pas goed gezien.
![]() |
#90 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Onvoorstelbaar hoe die brief werd opgesteld. Niets dan dreigementen met onvoorstelbare boetes indien die gegevens - tijdens zijn verlofperiode - niet binnen de week worden verstrekt. En dan... welke gegevens er allemaal gevraagd worden en over welke periode... en de toon!!! Als men dit in China zou doen brak er massaal protest uit. Goe bezig, België. Die kleine zelfstandige was zo gechoqueerd door de toon van die brief dat hij er aan denkt om zijn zaakje te stoppen (hij heeft momenteel toch voldoende stock en de paar werknemers die hij heeft zullen wel bij een andere kleine zelfstandige aan de slag kunnen ![]() Dit land gaat naar de knoppen... maar eerst natuur de kleine zelfstandige. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Strikter wel, menselijker absoluut niet.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Fouten die de gemeenschap miljoenen en miljoenen kost.... hoeveel zal die ambtenaar moeten betalen denk jij (als hij een blaam krijgt veren de vakbonden reeds recht)? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om het simpel te houden, kijk eens naar het gemeentelijk niveau. Wie is de oorzaak van de grootste stommiteiten: de gemiddelde ambtenaar of de gemiddelden schepen/burgemeester ? .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Deze termijn wordt met vier jaar verlengd in geval van inbreuk op de bepalingen van dit Wetboek of van ter uitvoering ervan genomen besluiten, gedaan met bedrieglijk opzet of met het oogmerk te schaden.[/quote] Hebben we het dan niet over 7 jaar na het aanslagjaar en dus 8 jaar na het inkomstenjaar? Dit is de huidige wetgeving. Bij mijn weten was die termijn in het verleden 10 jaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Naar de gevangenissen waar men zo maar ontsnapt (bij manier van spreken). Kijk eens naar de ambtenaren die er inlukken bepaalde dossiers jaren achter te houden... En in jouw gouden tijd... naar ambtenaren die zich tijdens hun 'wrekuren' dagdagelijks bezatte... ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |